MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Simple twist of Fate.

Ik heb bij reggae meer een hekel aan de randverschijnselen (dreadlocks, stonede mensen, jutenzakkenkleding, algehele dufheid) dan aan de muziek zelf.

kaztor schreef:
7,5 aangaande het anti-Bob-gilde!

Ik haat het zeker niet, maar vind het zo verrekte simplistisch klinken. Net alsof er een ploeg mensen in een cirkeltje blijven lopen. Erg luie muziek.

De vergelijking met The Police zie ik ook niet zo.

Waar ik ongeveer het heen-en-weer van krijg, is die collectieve anti-stemmingsmakerij: "You don't like reggae...." (10 CC)... then move on zou ik denken, maak er geen anti-religie van die je hier collectief gaat zitten belijden ("nee ik hou ook niet van Bob Marley", spuit elf geeft modder) - ga eens iets doen, zoals andere muziek luisteren en niet je energie in negativiteit steken.

Mijn avatar ooit gezien bij AOR, MOR, hard rock of dergelijke - nee; da's niet mijn ding en dat evalueer ik ook niet - uitzonderingen daargelaten. Ik ga er ook niet negatief over lopen doen; maakt mij het uit dat een ander het mooi vindt; smaken verschillen en daar hou je gewoon rekening mee. Dat bedoelde ik door te zeggen dat ik dit een nonsensical topic vond van een bedroevend niveau.

Er is zoveel meer. En ja de Police hanteert reggae-schema's en reggae-effecten (bijv. dub); Satisfaction van The Stones is zeker ook geen bluesschema?

Grindpad
waarom doet iedereen zo moeilijk over een hekel hebben aan-topic?
da's toch leuk en niet negatief?

het is toch juist op een hele speelse onschuldige manier schitterend om eens heerlijk te foeteren over precies dat onderwerp dat ons zo na aan het hart ligt, namelijk muziek?

ik zie er persoonlijk iig geen kwaad in.

had ik al gezegd dat ik Radiohead en Britpop ongelooflijke kut muziek vind?

fastpulseboy

Mjuman schreef:

ga eens iets doen, zoals andere muziek luisteren en niet je energie in negativiteit steken.

Je zit hier dan verkeerd

Dat lijkt me ook ja.. of begin een "topics waar je een gruwelijke hekel aan hebt"-topic

kaztor schreef:

Ik haat het zeker niet, maar vind het zo verrekte simplistisch klinken. Net alsof er een ploeg mensen in een cirkeltje blijven lopen. Erg luie muziek.

Mooi omschreven!
Gezien dat reggae danspasje van die tijd zit je er niet ver naast ook. Maar lui is het zeker (ik gebruikte goedkoop), heel veel van die jamaicaanse artiesten coveren gewoon elkaars klassiekers of maken van een bekend nummer een reggae-versie en that's it.

Aha - het fameuze duo Misy en Orbi - kan ik jullie ook inhuren voor feesten en partijen als kritische borrelnootbrengers - lijkt mij kicken.

Of hebben jullie dan andere (huiswerk)verplichtingen?

I'm out of here - beam me up Scotty!

ga maar ergens anders janken.

En oja, hahahhahahahahah om je grap

Succes met je school, kid, dat gaat je vast goed af met jouw mentaliteit!

ja. best goed. ik doe nu 4 vwo en ga wel over.

Kingsnake
Kan niet tegen zgn indie of alternative rock.

Het is zo ontzettend mainstream en veilig en verre van alternatief, experimenteel en al helemaal niet onafhankelijk, gezien ze gewoon bij een major zitten.

Ik heb het hier over een breed scala van bands van REM t/m Radiohead en alles wat er tussen zit.
Met stip op 1, trouwens Coldplay.
Talentloze pop-brakers die zichzelf een pseudo-art look aanmeten.

Waardeloze troep, maar iedereen trapt erin, en er wodt overal maar verkondigt hoe origineel en hardwerkend die shit-bandjes zijn.

Ongelooflijk, die lui doen maar wat, hebben totaal geen talent en doen er alles aan om hardwerkende kleine (independent, alternative etc.) bandjes de kop in te drukken.

Het wordt echt eens tijd dat mensen Radiohead, Muse, REM en U2 etc. de rug toe keren.

Grindpad
Kingsnake schreef:
Kan niet tegen zgn indie of alternative rock.

Het is zo ontzettend mainstream en veilig en verre van alternatief, experimenteel en al helemaal niet onafhankelij, gezien ze gewoon bij een major zitten.

Ik heb het hier over een breed scala's van bands van REM t/m Radiohead en alles wat er tussen zit.
Met stip op 1, trouwens Coldplay.
Talentloze pop-brakers die zeichzelf een pseudo-art look aanmeten.

Waardeloze troep, maar iedereen trapt erin, en er wodt overal maar verkondigt hoe origineel en hardwerkend die shit-bandjes zijn.

Ongelooflijk, die lui doen maar wat, heb totaal geen talent en doen er alles aan om hardwerkende kleine (independent, alternative etc.) bandjes de kop in te drukken.

Het wrodt echt eens tijd dat mensen Radiohead, Muse, REM en U2 etc. de rug toe keren.

1000000% mee eens

Kingsnake schreef:

Het wordt echt eens tijd dat mensen Radiohead, Muse, REM en U2 etc. de rug toe keren.

ik vind niet dat radiohead bij de groep van Muse Rem en U2 hoort eigenlijk. vind radiohead vaak wel behoorlijk vet, maar die andere vind ik maar crap. en dat je radiohead talentloos vind kan ik niet begrijpen maarja

Kingsnake
misorabi schreef:
(quote)

ik vind niet dat radiohead bij de groep van Muse Rem en U2 hoort eigenlijk. vind radiohead vaak wel behoorlijk vet, maar die andere vind ik maar crap. en dat je radiohead talentloos vind kan ik niet begrijpen maarja

Radiohead noemt zichzelf alternatief en indie, en noem maar op.

Dat is toch totale onzin.
En zo goed is die k*tband helemaal niet.

Omdat iedereen denkt dat te vinden is het nog niet zo.

Mensen moeten eens voor zichzelf leren denken.
Als het zover is, blijkt hoe shit die band eigenlijk is.

Grindpad
als IK dat had gezegd (als overduidelijk metalfan zijnde), had het commentaar weer niet van de lucht geweest.
eng kliekje blijkt dat toch weer, die standaard MuMe club..........

Kingsnake schreef:

Radiohead noemt zichzelf alternatief en indie, en noem maar op.

Dat is toch totale onzin.
En zo goed is die k*tband helemaal niet.

Omdat iedereen denkt dat te vinden is het nog niet zo.

Mensen moeten eens voor zichzelf leren denken.
Als het zover is, blijkt hoe shit die band eigenlijk is.

Ik vind de meeste indie shit ook kut muziek maar radiohead niet. En waarom zou ik dan niet voor mezelf denken. die opmerking slaat echt totaal nergens op, het is niet dat ik radiohead luioster omdat ik er dan bij hoor

Kingsnake
Grindpad schreef:
als IK dat had gezegd (als overduidelijk metalfan zijnde), had het commentaar weer niet van de lucht geweest.
eng kliekje blijkt dat toch weer, die standaard MuMe club..........

Had ik onzin gevonden.
Metal is altijd al genekt door de mainstream.
Metal-liefhebbers zijn ook altijd maar 2nd rate muziek lefhebbers gevonden.

Bands van Ugly Kid Joe, Darkness, Limp Bizket, Lordi etc. hebben altijd al gezorgd dat normale metal niet aan de bak komt.

Een handjevol echt bekende metalbands is het gelukt om tot de massa te geraken, maar dat zijn weer niet mijn lievelingsacts (Metallica, AC/DC).

En andere top-metal-acts die nooit mainstream zijngeworden (Motorhead, Slayer) moesten gewoon keihard knokken. Respect, maar ze zijn hun naam wel waardig.

Alternatieve en indi-bands zijn hun naam niet waardig (tenminste, niet de bekende bands).

En hoe hard en sterk en uitgebreid de Radiohead-lobby ook is, ik laat me de bek niet snoeren.

Ik luister lekker naar muziek, die niemand goed vind of goed wil vinden.
Als ik het maar goed vind.

Ik vind het zo'n kul dat er pakweg 30 platen zijn die je als serieuze muziekliefhebber goed moet vinden.
Fuck it, dan ben ik maar geen muziekliefhebber.

Ik houd niet van Hotel California, O Gay Computer en Joshua Tree.

Kingsnake
misorabi schreef:
(quote)

Ik vind de meeste indie shit ook kut muziek maar radiohead niet. En waarom zou ik dan niet voor mezelf denken. die opmerking slaat echt totaal nergens op, het is niet dat ik radiohead luioster omdat ik er dan bij hoor

Dat jij Radiohead goed vind moet je zelf weten.
Is je goed recht.

Mijn opmerking was ook veel algemener.

Ik vind U2 er ook niet echt tussen passen, ten eerste is die band weinig "indie" of "alterantief", maar eerder mainstream en commercieel. Daarnaast bestaan ze al zolang dat het niet echt meer als een opgehypt fenomeen kunnen worden beschouwd. Voor Radiohead geldt in mindere mate hetzelfde. Ik vind Radiohead ook 100x origineler en oorspronkelijker dan kutbandjes als Coldplay, Moke, en noem al die indiebandjes maar op van tegenwoordig.. Radiohead staat een beetje aan de basis van de sound van veel van die bandjes, evenals U2, REM ed. Maar die waren in hun tijd nog wel origineel en oprecht.

Met Indie is het jammer dat ze de opkomst niet waar hebben gemaakt. Het was toen heel leuk om naar te luisteren, overal kwamen nieuwe bandjes, die leuke muziek maakten. Bijna geen bandje heeft waargemaakt een echt goed artiest te zijn omdat het 2e album ruk was.
Wat ik wel een jammer vind is dat het net lijkt of je van bepaalde muziek moet houden omdat je anders geen muziekliefhebber kan zijn. Er wordt bijna van je verwacht dat je Radiohead, het eerdere Metallica en Neil Young helemaal geweldig vind.

Kingsnake
orbit schreef:
Ik vind U2 er ook niet echt tussen passen, ten eerste is die band weinig "indie" of "alterantief", maar eerder mainstream en commercieel. Daarnaast bestaan ze al zolang dat het niet echt meer als een opgehypt fenomeen kunnen worden beschouwd. Voor Radiohead geldt in mindere mate hetzelfde. Ik vind Radiohead ook 100x origineler en oorspronkelijker dan kutbandjes als Coldplay, Moke, en noem al die indiebandjes maar op van tegenwoordig.. Radiohead staat een beetje aan de basis van de sound van veel van die bandjes, evenals U2, REM ed. Maar die waren in hun tijd nog wel origineel en oprecht.

Misschien omdat ze de basis ervan vormen, dat ik het zo hekel.
Ik heb U2 en REM in ieder geval,ook al hebben ze geen indie of alternative label, nooit wat aangevonden.

En ik ben daarentegen wél van mening dat ze overhyped zijn.

Kingsnake
lauradance schreef:
...

Wat ik wel een jammer vind is dat het net lijkt of je van bepaalde muziek moet houden omdat je anders geen muziekliefhebber kan zijn. Er wordt bijna van je verwacht dat je Radiohead, het eerdere Metallica en Neil Young helemaal geweldig vind.

Precies, dat is ook een punt van me.

Toevallig vind ik Pink Floyd en Fleetwood Mac wél goed.
Maar dat komt omdat ik zelf vindt.

Ik vind niet standaard-meesterwerkjes goed, omdat het moet.

Grindpad
er zijn volgens mij toch nog griezelig veel mensen die bepaalde muziek luisteren omdat dat hoort.
mensen die verder zelf niet zo heel veel verstand hebben van muziek (dat geeft ook niet verder) maar wel veel lezen en dan uit "de serieuzere muziekbladen " halen wat als "goed" wordt bestempeld en dan naar de winkel gaan om die plaat te kopen.

die bouwen een bonte verzameling met "goedgekeurde" platen op.
Algemeen geaacepteerde platen.

ik ken echt serieus iemand die alleen aanschaft wat door het NRC als goed wordt bestempeld, ongelooflijk.........

platen die het NRC niet noemt, bestaan niet voor die persoon.

ik denk persoonlijk dat bijv. OK Computer daar bij hoort.
dat bijna niemand hardop wil zeggen dat het eigenlijk gwoon echt niets bijzonders is.

Kingsnake
Grindpad schreef:
er zijn volgens mij toch nog griezelig veel mensen die bepaalde muziek luisteren omdat dat hoort.
mensen die verder zelf niet zo heel veel verstand hebben van muziek (dat geeft ook niet verder) maar wel veel lezen en dan uit "de serieuzere muziekbladen" halen wat als "goed" wordt bestempeld en dan naar de winkel gaan om die plaat te kopen.

die bouwen een bonte verzameling met "goedgekeurde"platen op.

ik ken echt iemand die alleen aanschaft wat door he tNRC als goed wordt bestempeld, ongelooflijk.........

Ik heb altijd een zwak gehad voor de underdogs
Hoe obscuurder hoe beter.

Later in mijn leven ben ik ook maar het bekendere werk gaan luisteren en moet toegeven ook daar zit wel wat tussen.

Bijv. The Wall of Blood Sugar Sex Magic of Sowing the Seeds of Love en nome maar op.

Maar je moet wel durf hebben om O Gay Computer, Dark Side... en Hotel California niet goed te vinden.
Er wordt dan gezegd dat je niet goed bij je hoofd bent, of dat je het gewoon niet kent en een antistem (???) uitbrengt.

Grindpad schreef:
mensen die verder zelf niet zo heel veel verstand hebben van muziek (dat geeft ook niet verder) maar wel veel lezen en dan uit "de serieuzere muziekbladen " halen wat als "goed" wordt bestempeld en dan naar de winkel gaan om die plaat te kopen.

die bouwen een bonte verzameling met "goedgekeurde" platen op.

ik ken echt serieus iemand die alleen aanschaft wat door het NRC als goed wordt bestempeld, ongelooflijk.........

ik denk persoonlijk dat bijv. OK Computer daar bij hoort.
dat bijna niemand hardop wil zeggen dat het eigenlijk gwoon echt niets bijzonders is.

Is de muziekkeus van het NRC wel goed of niet goed?
Ik lees dat nooit.

Maar het is toch een manier? Ik kom ook aan nieuwe muziek door erover te lezen of op internet op te zoeken.

Kingsnake
Dan zijn er vanaf nu, in ieder geval twee, die dat hardop durven zeggen

(trouwens, bijna iedereen die ik ken, vindt Radiohead stom)

De ergerlijkste persoon is nog wel die eikel van een Blokhuis en zijn malle pietje Matthijs van "ik lul maar met iedereen mee" Nieuwkerken.. ieder jaar komen er wel weer van dat soort "verplichte artiesten" aan bod, en platen die IEDEREEN goed moet vinden. Platen die allang zijn platgetrapt door de muziekpers toen en nu, en waaraan vrijwel niets meer te ontdekken valt. Ook platen die vrijwel allemaal een veilige koers varen. Als het maar "goed" klinkt. En meneer Blokhuis moest natuurlijk ook doodleuk besluiten vorig jaar dat OK Peecee ook zijn favoriete plaat was Sorry, maar daar geloofde ik geen mallemoer van. Kwestie van meelullen en hip blijven.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:13 uur

geplaatst: vandaag om 13:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.