MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
ClassicRocker
@jasper 1991

Daarom houd ik ook zo van progrelated rock/metal, en wat minder van progrock/metal. Virtuositeit en pompositeit moeten moeten natuurlijk en niet geforceerd zijn.

Xel
steeds minder plezier beleef ik aan Pink Floyd.
(uitzondering: debuutalbum!)
Ik snap daadwerkelijk de hoge waarderingen voor de albums van de heren niet. Er is toch zoveel beter?

Waarin schieten ze dan veelal tekort volgens jou?

Dragonforce

Ik zal gelijk ook even toelichten waarom: Alle nummers klinken hetzelfde, ze zijn zo glad als wat en de teksten zijn ook altijd zo cliché. De zanger heeft een enorme kwijlstem en die Chinees doet alleen maar van die bliepgeluidjes en nietszeggende solo´s op z´n gitaar. En ze kunnen niet goed live spelen.

Misterfool
[Insert willekeurige powermetalband hier]

Ook geen progpower? (Seventh Wonder, Circus Maximus, Symphony X, Vanden Plas, Serenity, Angra, Lost Horizon)

Power Metal is ook compleet niet mijn ding. De enige band in dit genre die ik eigenlijk goed vind is Helloween, die hebben tenminste ijzersterke nummers zoals Halloween!

Misterfool
Halloween ben ik met je eens dat is eigenlijk best een leuke band. Maar wat symphony x met powermetal van doen heeft. Wat ik er van gehoord heb lijkt me echt een typische progmetalband in de trant van Dream Theater. Al zie ik dat het bij last.fm inderdaad onder de powerprog geschaard wordt.

Heb je nummers van het album Paradise Lost gehoord? Die zijn inderdaad meer in de trant van Dream Theater. Hun werk daarvoor gaat inderdaad meer richting Power Metal en dat bevalt me niet zo. Dat nummer The Odyssey is echt afgrijselijk, wat een overdreven bombast 22 minuten lang, bah!

Misterfool
Vandaar dus : al vind ik ook the odyssey een topnummer. Ik zal de bands die Jasper1991 noemt mischien nog wel eens beluisteren.

Don Cappuccino schreef:
Dragonforce

Ik zal gelijk ook even toelichten waarom: Alle nummers klinken hetzelfde, ze zijn zo glad als wat en de teksten zijn ook altijd zo cliché. De zanger heeft een enorme kwijlstem en die Chinees doet alleen maar van die bliepgeluidjes en nietszeggende solo´s op z´n gitaar. En ze kunnen niet goed live spelen.
Ik kan me er wat bij voorstellen, live zijn ze wel wat verbeterd.

Stijn_Slayer
Don Cappuccino schreef:
Dragonforce

Niets aan toe te voegen.

Don Cappuccino schreef:
Heb je nummers van het album Paradise Lost gehoord? Die zijn inderdaad meer in de trant van Dream Theater. Hun werk daarvoor gaat inderdaad meer richting Power Metal en dat bevalt me niet zo. Dat nummer The Odyssey is echt afgrijselijk, wat een overdreven bombast 22 minuten lang, bah!
Hmm, ik vind Paradise Lost toch echt een stuk epischer dan de gemiddelde Dream Theater plaat.

Coldplay, ik vind dat echt verschrikkelijk saaie en zeurderige muziek.

Onweerwolf
De Jeuk Van Tegenwoordig.

Al die zo 'gewone' volkszangers van ons staan bij mij wel hoog op de ergernis lijst.

Radiohead, want die zijn niet meer zo lekker gewoon gebleven.

Slowgaze schreef:
Radiohead, want die zijn niet meer zo lekker gewoon gebleven.

Aight

bennerd schreef:
(quote)

Schromelijk overschat (lees: ik vind ze verre van zo goed als de meesten dat doen). Dan vind ik collegabands als Morbid Angel en Obituary stukken beter. Ik kan mij ook maar niet van de indruk onttrekken dat de populariteit van Death een enorme boost gehad heeft door het overlijden van Chuck. [/heiligschennis]

Daar weet jij niets vanaf. Jij was 10 toen hij overleed. Death was al erg populair toen Chuck nog leefde. En Death is inderdaad zoals Stijn aangaf (in ieder geval) de beste extremere Metal band ooit.

Von Helsing schreef:
(quote)

En Death is inderdaad zoals Stijn aangaf (in ieder geval) de beste extremere Metal band ooit.

Daarmee zeg je al genoeg.

Ik was ook erg jong toen Big L overleed, maar het is bij hem hetzelfde verhaal als bij Chuck.

Stijn_Slayer
Wat moet 'daarmee zeg je al genoeg' betekenen? Ik heb een vermoeden, maar ik weet even niet zeker of ik het zo op moet vatten.

Dat het een welles-nietesdiscussie is tussen een (enorme) fan en iemand die geen fan is. Dan kun je nog pagina's lang gaan discussiëren, je komt er geen stap mee verder.

Stijn_Slayer
Aha, dat is een logische gedachte, inderdaad. Er staat wel 'gruwelijke hekel'. Heb je echt zo'n hekel aan Death?

Oh neen, zeker niet. Er zijn maar weinig artiesten waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Death vind ik eerder erg overschat (m.a.w. ik vind ze zeker niet zo goed als de gemiddelde persoon die naar die band luistert).

Bruno Mars, die heeft echt slechte teksten en ook vind ik zijn muziek niet zoveel aan.

Maroon 5, die zanger heeft echt zo'n zeikstem en ook is hun muziek zo gelikt als ik weet niet wat.

Rihanna, ook haar stem is best vervelend en heeft ook best achterlijke teksten. Al is Man Down een van de weinige nummers die ik wel goed vind.

Timbaland (weliswaar een producer maar goed), zijn producties lijken teveel op elkaar en de artiesten met wie hij samen werkt gaat de stijl van die artiesten juist verloren omdat zijn stijl juist veelste vaak aanwezig is. Verder gebruikt hij ook samples in zijn nummers waar hij geen toestemming voor heeft gevraagd of wat niet eens voor commerciele doeleinden gebruikt mag worden.

bennerd schreef:
Oh neen, zeker niet. Er zijn maar weinig artiesten waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Death vind ik eerder erg overschat (m.a.w. ik vind ze zeker niet zo goed als de gemiddelde persoon die naar die band luistert).

Gemiddelde persoon? Daar bedoel je gasten mee die spijkerbanden dragen, lang haar en zwarte broek, t-shirt en kistjes? Hmm, niet bepaald gemiddeld hoor. Death was natuurlijk wel de band die death metal heeft grootgemaakt. Niet de beste, maar wel een bepalende band.

Ralph 1983 schreef:

Timbaland (weliswaar een producer maar goed), zijn producties lijken teveel op elkaar

Dit vind ik onzin, vraag me af hoeveel producties van hem je kan opnoemen.

Ralph 1983 schreef:
Verder gebruikt hij ook samples in zijn nummers waar hij geen toestemming voor heeft gevraagd of wat niet eens voor commerciele doeleinden gebruikt mag worden.

Onzin, als dat zo was, was ie allang in de problemen gekomen.

Als Ralph 1983 David Guetta had vernoemd ipv. Timbaland had ik hem wel geloofwaardig gevonden.

Arrie schreef:

Dit vind ik onzin, vraag me af hoeveel producties van hem je kan opnoemen.

Say It Right met Nelly Furtado en Apoligise met One Republic, alleen al vanwege that yeah trukje wat hij steeds maar doet. Hij verpest nummers daarmee.

Arrie schreef:
Onzin, als dat zo was, was ie allang in de problemen gekomen.

Hij is er toch mee weg gekomen, je kan de details op deze link lezen: Timbaland plagiarism controversy - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Snow Patrol. Echt volkomen ruk.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:39 uur

geplaatst: vandaag om 00:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.