MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Queen. Ik luister nog liever een hele dag naar alle artiesten die hier reeds genoemd zijn dan dat ik iets van hen opzet.

Genesis, Dire Straits, Sting, Gloria Estefan, Racoon.

Casartelli (moderator)
Pixies, Prince en Tom Waits

kiriyama
Prince, David Bowie, Michael Jackson, Coldplay.

Ilse de Lange, Toto, Marco Borsato, the Police en de allerergste: Trijntje Oosterhuis (rilling...)

U2, Snow Patrol, Nelly, Usher, De Romeo's, Kane, Keane, Rihanna, Katy Perry, Meatloaf, Oasis, David Guetta , Milk Inc,...

Rizz
Kings of Leon, Di-rect, Kane.

ClassicRocker
Bob Dylan, Neil Young, Tom Waits, Joy Divison, Nick Drake en zo nog plenty talentloze, a-muzikale nonvaleurs.

Stijn_Slayer
Ketter.

Ja, leuke grap. Maar nu wat echte a-muzikale antihelden?

Nick & Simon. Van alle 'foute' nederpop of palingartiesten kan ik enig talent erkennen, maar deze gasten zijn de ultieme vleesgeworden smakeloosheid.

Verder Jannes (zelfde verhaal), Bruno Mars en Justin Bieber. Ik merk dat ik van grote artiesten toch moeilijk iets kan vinden waar ik echt een hekel aan heb.

ClassicRocker schreef:
Bob Dylan, Neil Young, Tom Waits, Joy Divison, Nick Drake en zo nog plenty talentloze, a-muzikale nonvaleurs

Het is niet zo maar slecht, het zijn echte talentloze, a-muzikale nonvaleurs!
Je zou van een Classicrocker geen onvervalste oude rockers als opgave verwachten, eerder Radiohead, Coldplay om twee van mijn eigen stokpaardjes te noemen. Maar nee, Bob Dylan en Neil Young.
Om vervolgens bij deze "Classicrockers" de kreten talentloos en a-muzikaal te gebruiken. Het lijkt me een gotspe.
Het is niet alleen Classicrocker niet zijn smaak, maar als ik op hem moet afgaan zijn, ondanks een bijna 50 jarige (succesvolle) carriere, ze ook daadwerkelijk a-muzikaal. Hij denkt ook echt dat dat zo is.

Hij is daarom ook geen ketter, Stijn, maar eigenlijk een beetje dom...

jasper1991 schreef:

Verder Jannes (zelfde verhaal), Bruno Mars en Justin Bieber. Ik merk dat ik van grote artiesten toch moeilijk iets kan vinden waar ik echt een hekel aan heb.

Jannes is in Drenthe toch een behoorlijke grote artiest

ClassicRocker maakte maar een grapje.
Als ik nog iets moet toevoegen: LMFAO, Pitbull, Alexis Jordan, Jason Derülo. Maar die zullen weinigen hier goed vinden.

musician schreef:
(quote)

Het is niet zo maar slecht, het zijn echte talentloze, a-muzikale nonvaleurs!
Je zou van een Classicrocker geen onvervalste oude rockers als opgave verwachten, eerder Radiohead, Coldplay om twee van mijn eigen stokpaardjes te noemen. Maar nee, Bob Dylan en Neil Young.
Om vervolgens bij deze "Classicrockers" de kreten talentloos en a-muzikaal te gebruiken. Het lijkt me een gotspe.
Het is niet alleen Classicrocker niet zijn smaak, maar als ik op hem moet afgaan zijn, ondanks een bijna 50 jarige (succesvolle) carriere, ze ook daadwerkelijk a-muzikaal. Hij denkt ook echt dat dat zo is.

Hij is daarom ook geen ketter, Stijn, maar eigenlijk een beetje dom...
Het is ongenuanceerd wat ClassicRocker zegt, maar je moet zijn mening vergelijken met zijn muzieksmaak; direct en ongezouten.

Sufjan Stevens, Coldplay, My Bloody Valentine, Agalloch en Caro Emerald (gruwelijke hekel is overigens wat sterk uitgedrukt, ik luister het alleen liever niet dan wel). O.a. Captain Beefheart en Bob Dylan hoeven van mij ook niet.
Om slappe popmuziek als Jan Smit of Duck Sauce maak ik mij doorgaans te weinig druk om er een gruwelijke hekel aan te hebben en met sommige van die nummers kan ik nog best lachen.

Casartelli (moderator)
Bovendien halen we in zo'n geval altijd de openingspost van het topic even aan.
HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

Sufjan Stevens *wordt op zijn ziel getrapt door vork*

ClassicRocker
musician schreef:
Hij denkt ook echt dat dat zo is.

Beste mede-users, hoedt u voor de kwakzalverij van deze charlatan.

Ik heb niets, maar dan ook niets met de Doors. Pretentieus en eindeloos gewauwel. Heb het jaren geprobeerd, maar merkte dat ik standaard ieder nummer van hen op mijn Ipod skipte. Heb daarom het radicale besluit genomen om alles te wissen van deze heren. Sta op het het punt om hetzelfde met U2 te doen.

Verder wil ik mijzelf pijn doen als ik "Move Like Jagger" hoor van Maroon 5. Zo'n Adam Levine wil je toch gewoon bitchslappen als je hem ziet?

Dat laatste ben ik met je eens Adam Levine zou per direct een zwijgplicht opgelegd moeten worden...

Tja, alles wat je noemt vindt een ander wel weer leuk. En de meeste muziek vind ik zelf niks, want er is zo onnoemelijk veel muziek, dat kun je ook niet allemaal leuk vinden.
Waar ik zelf van aan het vomeren ga is alle zogenaamde gangstah rap (terwijl ik de oldskool hiphop helemaal geweldig vind), vrijwel alle r&b van tegenwoordig (met als dieptepunt Rihanahahahahahahahah....te triest)..........waar oh waar zijn de zwarte broeders en zusters de soul en r&b kwijtgeraakt, waar.....die crap van nu mag nog niet in de schaduw van het spul van vroeger staan. En Coldplay schiet me onmiddelijk tebinnen.........een gevaarlijk bandje, want ze krijgen het bijna voor elkaar dat je het haast leuk gaat vinden, maar het is eigenlijk een enorm overschatte band die je op de zenuwen werkt. En eigenlijk elke artiest die zijn naam begint met DJ sla ik automatisch over..........of het nou Buuren of Triesto's zijn...

DJ Shadow zou ik toch eens checken als ik jou was.

bennerd schreef:
DJ Shadow zou ik toch eens checken als ik jou was.

Hmmmmz, daar heb je me wel een beetje. Want die ken ik dan weer via het hele Unkle gebeuren.......dat ik vanaf de eerste plaat al ken en geweldig vind.

Ok dan. Genoeg betweter gespeeld in dat geval, ik laat je stelling voor wat het is

bennerd schreef:
Ok dan. Genoeg betweter gespeeld in dat geval, ik laat je stelling voor wat het is

Blijft een eenzame uitzondering in ieder geval.

Hoe kan je nou een hekel hebben aan een bepaalde artiest .
Je kan zijn of haar muziek niet mooi vinden maar een hekel aan iemand hebben is een ander verhaal .
Een artiest kan muziek maken waar je een hekel aan kunt hebben maar kan evengoed een sympathieke vent of vrouw zijn .
Ik snap de titel van dit topic dan ook niet goed .

Dit zou zo maar een redenering van Chevy kunnen zijn. Volgens mij doet luisteren naar Dire Straits iets met bepaalde verbindingen in je hersenen, iets anders kan ik er ook niet van maken.

GrafGantz schreef:
Dit zou zo maar een redenering van Chevy kunnen zijn. Volgens mij doet luisteren naar Dire Straits iets met bepaalde verbindingen in je hersenen, iets anders kan ik er ook niet van maken.

Zelden zo`n domme en kinderachtige opmerking gelezen van een volwassen persoon .

Gast
geplaatst: vandaag om 22:57 uur

geplaatst: vandaag om 22:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.