Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2012, 09:06 uur
Ik heb wel een beetje een hekel aan
-Supertramp
-Dire Straits
-Chris Rea
-Racoon
-Tim Knol, Bertolf, Miss Montreal en al die andere derdehands werelddraaitdoorrkrukzittertjes.
-Gotye verpest mijn werkdagen ook dagelijks, wat zeg ik, uurlijks met zijn gezever.
-Triggerfinger
Maar het allerergste van alles vind ik op dit moment Train. Die jubelende zorrodeuntjes doen mijn humeur ook uurlijks op het randje van een diepe afgrond balanceren.
Ik rijd nog liever achteruit naar Groningen met de nieuwste single van Rinus op repeat.
-Supertramp
-Dire Straits
-Chris Rea
-Racoon
-Tim Knol, Bertolf, Miss Montreal en al die andere derdehands werelddraaitdoorrkrukzittertjes.
-Gotye verpest mijn werkdagen ook dagelijks, wat zeg ik, uurlijks met zijn gezever.
-Triggerfinger
Maar het allerergste van alles vind ik op dit moment Train. Die jubelende zorrodeuntjes doen mijn humeur ook uurlijks op het randje van een diepe afgrond balanceren.
Ik rijd nog liever achteruit naar Groningen met de nieuwste single van Rinus op repeat.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 09:22 uur
Edwynn schreef:
-Supertramp
-Dire Straits
-Chris Rea
-Racoon
-Triggerfinger
-Supertramp
-Dire Straits
-Chris Rea
-Racoon
-Triggerfinger
Behalve de laatste zin: 1000% mee eens.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 24 juli 2012, 12:17 uur
Ik heb pas echt een grote hekel aan artiesten als ik ze continu moet spelen.
Op sessies komen vaak verzoeken maar ook in coverbands waar ik in speel.
Dus heb best een hekel aan:
Amy Winehouse
Adele
en
Die band van het nummer Kryptonite.
Verder kan ik Nu-Metal met moeite verdragen.
Op sessies komen vaak verzoeken maar ook in coverbands waar ik in speel.
Dus heb best een hekel aan:
Amy Winehouse
Adele
en
Die band van het nummer Kryptonite.
Verder kan ik Nu-Metal met moeite verdragen.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 12:22 uur
haha.
Alles voor de poen.
Precies datgene waarvoor we onze helden (soms) verachten.
Amy Winehouse en Adele en 3 Doors Down kan ik ook niet horen. In het geval van Adele ligt dat aan de overexposure die ze krijgt. Ze heeft een prachtige stem. Voor af en toe. Niet voor de hele dag door.
Aan Nu metal heb ik geen hekel maar ik zal het ook nooit kopen.
De nieuwe Spineshank viel me wel op in positieve zin moet ik zeggen.
Alles voor de poen.
Precies datgene waarvoor we onze helden (soms) verachten.
Amy Winehouse en Adele en 3 Doors Down kan ik ook niet horen. In het geval van Adele ligt dat aan de overexposure die ze krijgt. Ze heeft een prachtige stem. Voor af en toe. Niet voor de hele dag door.
Aan Nu metal heb ik geen hekel maar ik zal het ook nooit kopen.
De nieuwe Spineshank viel me wel op in positieve zin moet ik zeggen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 24 juli 2012, 12:26 uur
Op sessies ben je natuurlijk verplicht dat te spelen, wat de open-podium-bestijgers willen.
Dan speel je al heel snel suffe pop als Adele en Winehouse
Soms tour ik met bandjes of solo-artiesten voor een hoop geld. Dan vind ik het niet zo erg om rot-muziek te spelen.
Maar Kryptonite is wel mijn meest gehate nummer ooit. Samen met dat liedje, iets met River van Triggerfinger.
Soms tour ik met bandjes of solo-artiesten voor een hoop geld. Dan vind ik het niet zo erg om rot-muziek te spelen.
Maar Kryptonite is wel mijn meest gehate nummer ooit. Samen met dat liedje, iets met River van Triggerfinger.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 12:27 uur
Edwynn schreef:
haha.
. In het geval van Adele ligt dat aan de overexposure die ze krijgt. Ze heeft een prachtige stem. Voor af en toe. Niet voor de hele dag door.
haha.
. In het geval van Adele ligt dat aan de overexposure die ze krijgt. Ze heeft een prachtige stem. Voor af en toe. Niet voor de hele dag door.
Ik ben het hier 100% meeeens. Prima stem, maar je hoort haar tijdens het forenzen (in mijn geval 30 min) soms 3 of 4 keer op verschillende zenders voorbij komen
.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 12:38 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Op sessies ben je natuurlijk verplicht dat te spelen, wat de open-podium-bestijgers willen.
Ik begrijp dat heel goed. Hoewel ik zelf geen muzikant ben. Ik veroordeel het ook helemaal niet. Je wordt ingehuurd. Dus heb je geen keus en doe je gewoon wat ze van je verwachten. Ik vond het gewoon een geinige constatering.
Vooral in de Maidentopics wordt er nogal eens wat gezeurd over de voorspelbare setlists. Dit is dus waarom die setlists voorspelbaar zijn. De schoorstenen moeten roken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juli 2012, 12:47 uur
Nouwja, Iron Maiden heeft veel meer macht dan zomaar een (semi-)professionele muzikant. Maiden echt wel zelf bepalen wat ze willen spelen. Kost ze (op den duur) een deel van hun publiek, maar er is vast geen verplichting, o.i.d.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 12:52 uur
Er zijn meer mensen dan alleen de zes bandleden die een vaste baan hebben in het circus.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 24 juli 2012, 12:54 uur
Ik speel ook in een (semi-professionele) No Doubt-tribute band.
Dan kunnen we geen 'deep tracks', zoals dat heet spelen, maar moeten we toch vasthouden aan 2,5 uur hitsingles spelen.
Eventueel met wat improvisatie in songs als I'm just a Girl, maar verder gewoon doen, wat het publiek wil.
Dat zal Iron Maiden ook echt moeten doen.
Dan kunnen we geen 'deep tracks', zoals dat heet spelen, maar moeten we toch vasthouden aan 2,5 uur hitsingles spelen.
Eventueel met wat improvisatie in songs als I'm just a Girl, maar verder gewoon doen, wat het publiek wil.
Dat zal Iron Maiden ook echt moeten doen.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 13:17 uur
Edwynn schreef:
Helemaal mee eens. Maar nog een graad erger hierin is Maroon 5. Wat een parodie op muziek is dat

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juli 2012, 13:20 uur
Edwynn schreef:
Er zijn meer mensen dan alleen de zes bandleden die een vaste baan hebben in het circus.
Maar ook dat is eigenijk nog wel een eigen keuze. Dan moeten ze genoegen nemen met een minder groot circus.
Op een thema avond op de middelbare school speelden ze ook eens Maroon 5. Zonder gitarist, want ik had bedankt voor de eer. Al had ik 't wel gedaan voor een paar euro.

0
geplaatst: 24 juli 2012, 13:23 uur
Maroon 5. Ik ben blij dat nu hier vandaag blijkt dat er nog namen bestaan die door de mazen van mijn geheugen slippen.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 13:30 uur
Maroon 5 is echt verschrikkelijk inderdaad. Ik denk dat ik me nog liever door het hele oeuvre van Frans Bauer heenwerk dan dat ik een album van die lui uit moet zitten. Bij het lezen naam word ik al bijna acuut ongelukkig.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 24 juli 2012, 13:41 uur
De dochtertjes van mn vriendin (9 en 11) vinden het te gek.
Dat is wel een teken toch?
Dat is wel een teken toch?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 juli 2012, 13:42 uur
Hartelijk dank voor het ophalen van herinneringen aan Maroon 5 heren...
0
geplaatst: 24 juli 2012, 13:51 uur
Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel
En in die volgorde, ja!
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel
En in die volgorde, ja!

0
geplaatst: 24 juli 2012, 14:07 uur
chevy93 schreef:
Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel
En in die volgorde, ja!
Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel
En in die volgorde, ja!
En wat vindt jij dan van Metal?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 24 juli 2012, 14:11 uur
Wow....
Heb je daar echt een hekel aan, of wil je een hete discussie?!?
Van mij mag je. Maar dit soort bands, daar wordt je toch nauwelijks mee lastig gevallen?
Overigens waarom Coltrane? Wat maakt hem anders dan andere Beboppers?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 24 juli 2012, 14:16 uur
Ik vind jullie allemaal wel erg jong om een hekel aan zoveel te hebben.
Ik houd het bij die band van Kryptonite en Limp Bizkit en co.
Ik houd het bij die band van Kryptonite en Limp Bizkit en co.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 14:18 uur
0
geplaatst: 24 juli 2012, 14:18 uur
chevy93 schreef:
Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel
En in die volgorde, ja!
Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel
En in die volgorde, ja!

Oh wat erg. Moet ik nu van jouw top tien zeggen dat ik er een hekel aan heb?.....oh wacht...
0
geplaatst: 24 juli 2012, 14:29 uur
Edwynn schreef:
-Supertramp
-Dire Straits
.
-Supertramp
-Dire Straits
.
Dat heb je dus al gedaan, vandaar dat jouw top 10 zo ongeveer terug komt.
0
ClassicRocker
geplaatst: 24 juli 2012, 14:35 uur
Stijn_Slayer schreef:
Is Chevy het B-merk van ClassicRocker?
Is Chevy het B-merk van ClassicRocker?
Chevy is bovenal het A-merk van zichzelf.

* denotes required fields.