MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Je vergeet Jim en Jamai ...

Stijn_Slayer
Rudi S schreef:
Artiesten die CR slecht vindt

Rudi S schreef:
Artiesten die CR slecht vindt

Ik heb wel een beetje een hekel aan

-Supertramp
-Dire Straits
-Chris Rea
-Racoon
-Tim Knol, Bertolf, Miss Montreal en al die andere derdehands werelddraaitdoorrkrukzittertjes.
-Gotye verpest mijn werkdagen ook dagelijks, wat zeg ik, uurlijks met zijn gezever.
-Triggerfinger

Maar het allerergste van alles vind ik op dit moment Train. Die jubelende zorrodeuntjes doen mijn humeur ook uurlijks op het randje van een diepe afgrond balanceren.

Ik rijd nog liever achteruit naar Groningen met de nieuwste single van Rinus op repeat.

Edwynn schreef:

-Supertramp
-Dire Straits
-Chris Rea
-Racoon
-Tim Knol, Bertolf, Miss Montreal en al die andere derdehands werelddraaitdoorrkrukzittertjes.
-Gotye verpest mijn werkdagen ook dagelijks, wat zeg ik, uurlijks met zijn gezever.
-Triggerfinger

Maar het allerergste van alles vind ik op dit moment Train. Die jubelende zorrodeuntjes doen mijn humeur ook uurlijks op het randje van een diepe afgrond balanceren.

Ik rijd nog liever achteruit naar Groningen met de nieuwste single van Rinus op repeat.

Behalve de laatste zin: 1000% mee eens.

Ozric Spacefolk
Ik heb pas echt een grote hekel aan artiesten als ik ze continu moet spelen.
Op sessies komen vaak verzoeken maar ook in coverbands waar ik in speel.

Dus heb best een hekel aan:

Amy Winehouse
Adele
en
Die band van het nummer Kryptonite.

Verder kan ik Nu-Metal met moeite verdragen.

haha.

Alles voor de poen.

Precies datgene waarvoor we onze helden (soms) verachten.

Amy Winehouse en Adele en 3 Doors Down kan ik ook niet horen. In het geval van Adele ligt dat aan de overexposure die ze krijgt. Ze heeft een prachtige stem. Voor af en toe. Niet voor de hele dag door.

Aan Nu metal heb ik geen hekel maar ik zal het ook nooit kopen.
De nieuwe Spineshank viel me wel op in positieve zin moet ik zeggen.

Ozric Spacefolk
Op sessies ben je natuurlijk verplicht dat te spelen, wat de open-podium-bestijgers willen.
Dan speel je al heel snel suffe pop als Adele en Winehouse

Soms tour ik met bandjes of solo-artiesten voor een hoop geld. Dan vind ik het niet zo erg om rot-muziek te spelen.
Maar Kryptonite is wel mijn meest gehate nummer ooit. Samen met dat liedje, iets met River van Triggerfinger.

Edwynn schreef:
haha.

. In het geval van Adele ligt dat aan de overexposure die ze krijgt. Ze heeft een prachtige stem. Voor af en toe. Niet voor de hele dag door.

Ik ben het hier 100% meeeens. Prima stem, maar je hoort haar tijdens het forenzen (in mijn geval 30 min) soms 3 of 4 keer op verschillende zenders voorbij komen .

Ozric Spacefolk schreef:
Op sessies ben je natuurlijk verplicht dat te spelen, wat de open-podium-bestijgers willen.
Dan speel je al heel snel suffe pop als Adele en Winehouse

Soms tour ik met bandjes of solo-artiesten voor een hoop geld. Dan vind ik het niet zo erg om rot-muziek te spelen.
Maar Kryptonite is wel mijn meest gehate nummer ooit. Samen met dat liedje, iets met River van Triggerfinger.

Ik begrijp dat heel goed. Hoewel ik zelf geen muzikant ben. Ik veroordeel het ook helemaal niet. Je wordt ingehuurd. Dus heb je geen keus en doe je gewoon wat ze van je verwachten. Ik vond het gewoon een geinige constatering.

Vooral in de Maidentopics wordt er nogal eens wat gezeurd over de voorspelbare setlists. Dit is dus waarom die setlists voorspelbaar zijn. De schoorstenen moeten roken.

Stijn_Slayer
Nouwja, Iron Maiden heeft veel meer macht dan zomaar een (semi-)professionele muzikant. Maiden echt wel zelf bepalen wat ze willen spelen. Kost ze (op den duur) een deel van hun publiek, maar er is vast geen verplichting, o.i.d.

Er zijn meer mensen dan alleen de zes bandleden die een vaste baan hebben in het circus.

Ozric Spacefolk
Ik speel ook in een (semi-professionele) No Doubt-tribute band.

Dan kunnen we geen 'deep tracks', zoals dat heet spelen, maar moeten we toch vasthouden aan 2,5 uur hitsingles spelen.
Eventueel met wat improvisatie in songs als I'm just a Girl, maar verder gewoon doen, wat het publiek wil.

Dat zal Iron Maiden ook echt moeten doen.

Edwynn schreef:

Helemaal mee eens. Maar nog een graad erger hierin is Maroon 5. Wat een parodie op muziek is dat

Stijn_Slayer
Edwynn schreef:
Er zijn meer mensen dan alleen de zes bandleden die een vaste baan hebben in het circus.

Maar ook dat is eigenijk nog wel een eigen keuze. Dan moeten ze genoegen nemen met een minder groot circus.

Op een thema avond op de middelbare school speelden ze ook eens Maroon 5. Zonder gitarist, want ik had bedankt voor de eer. Al had ik 't wel gedaan voor een paar euro.

Maroon 5. Ik ben blij dat nu hier vandaag blijkt dat er nog namen bestaan die door de mazen van mijn geheugen slippen.

Maroon 5 is echt verschrikkelijk inderdaad. Ik denk dat ik me nog liever door het hele oeuvre van Frans Bauer heenwerk dan dat ik een album van die lui uit moet zitten. Bij het lezen naam word ik al bijna acuut ongelukkig.

Ozric Spacefolk
De dochtertjes van mn vriendin (9 en 11) vinden het te gek.

Dat is wel een teken toch?

Casartelli (moderator)
Hartelijk dank voor het ophalen van herinneringen aan Maroon 5 heren...

Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel

En in die volgorde, ja!

Onweerwolf
Godver, Maroon 5.

chevy93 schreef:
Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel

En in die volgorde, ja!

En wat vindt jij dan van Metal?

Ozric Spacefolk
Rudi S schreef:
(quote)

En wat vindt jij dan van Metal?

Wow....

Heb je daar echt een hekel aan, of wil je een hete discussie?!?

Van mij mag je. Maar dit soort bands, daar wordt je toch nauwelijks mee lastig gevallen?

Overigens waarom Coltrane? Wat maakt hem anders dan andere Beboppers?

Stijn_Slayer
Is Chevy het B-merk van ClassicRocker?

Ozric Spacefolk
Ik vind jullie allemaal wel erg jong om een hekel aan zoveel te hebben.

Ik houd het bij die band van Kryptonite en Limp Bizkit en co.

Stijn_Slayer schreef:

Het lijkt erop. Deathspell Omega

chevy93 schreef:
Ik heb een hekel aan
1. Queensrÿche
2. Deathspell Omega
3. Iron Maiden
4. John Coltrane
5. Megadeth
6. Rush
7. Khanate
8. Sabbat
9. Joy Division
10. Agent Steel

En in die volgorde, ja!

Oh wat erg. Moet ik nu van jouw top tien zeggen dat ik er een hekel aan heb?.....oh wacht...

Edwynn schreef:

-Supertramp
-Dire Straits
.

Dat heb je dus al gedaan, vandaar dat jouw top 10 zo ongeveer terug komt.

joh!

ClassicRocker
Stijn_Slayer schreef:

Chevy is bovenal het A-merk van zichzelf.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.