Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)
zoeken in:
1
geplaatst: 15 mei 2020, 16:15 uur
Vanavond rond een uur of 22:00 metal only-avond op Beatsense.
https://media.tenor.com/images/69125ad8d90a6ec27de977dbfe67842f/tenor.gif
https://media.tenor.com/images/69125ad8d90a6ec27de977dbfe67842f/tenor.gif
0
geplaatst: 15 mei 2020, 22:06 uur
Even bijkomen van Oranssi (holy shit, dat was weer intens!) en kom ik richting Beatsense!
0
geplaatst: 16 mei 2020, 11:11 uur
Mijn kennis van zware metalen is gister wel met 1000% gestegen.
Ook geleerd dat Mastodon dus niet meer cool is tegenwoordig
Ook geleerd dat Mastodon dus niet meer cool is tegenwoordig
2
geplaatst: 22 mei 2020, 22:26 uur
Don Cappuccino schreef:
Vanavond nog mensen op Beatsense?
Vanavond nog mensen op Beatsense?
Iedereen is aan het quizzen vanavond met de quiz van Gretz en jordidj1.
2
geplaatst: 24 mei 2020, 19:43 uur
Ik log even in op Beatsense om beats op te halen, zie ik direct dit
3
geplaatst: 3 juni 2020, 12:14 uur
Momenteel is de MusicMeter Hip-Hop Top 250 gaande, een toplijst samengesteld uit top 20-50 lijsten van 42 MusicMeter users/hiphop-fanaten.
De onthulling van de 50 meest gewaardeerde hiphopnummers zal live plaatsvinden in een gemeenschappelijke luistersessie. De CSL vindt plaats via Beatsense, het gemeenschappelijke MusicMeter luisterkanaal. Als je inlogt via Facebook/Twitter etc kun je zelf mee chatten, maar je kunt ook lekker in alle anonimiteit als spectator toekijken.
MusicMeterCSL | BeatSense
De top 50 t/m 30 zullen we morgen avond -Donderdag 4 Juno- om 20:00 bekend gaan maken. Wees erbij, dan maken we er weer een gezellige avond van.
De onthulling van de 50 meest gewaardeerde hiphopnummers zal live plaatsvinden in een gemeenschappelijke luistersessie. De CSL vindt plaats via Beatsense, het gemeenschappelijke MusicMeter luisterkanaal. Als je inlogt via Facebook/Twitter etc kun je zelf mee chatten, maar je kunt ook lekker in alle anonimiteit als spectator toekijken.
De top 50 t/m 30 zullen we morgen avond -Donderdag 4 Juno- om 20:00 bekend gaan maken. Wees erbij, dan maken we er weer een gezellige avond van.
0
geplaatst: 4 juni 2020, 19:07 uur
Ik heb een MuMe room aangemaakt op JQBX, een app die werkt via Spotify. Misschien wat om een keer uit te proberen?
JQBX - You're Invited to Join "MusicMeter"
JQBX - You're Invited to Join "MusicMeter"
0
geplaatst: 4 juni 2020, 19:22 uur
aerobag schreef:
Momenteel is de MusicMeter Hip-Hop Top 250 gaande, een toplijst samengesteld uit top 20-50 lijsten van 42 MusicMeter users/hiphop-fanaten.
We beginnen uurtje later, 21:00
0
geplaatst: 8 juni 2020, 19:39 uur
Vanavond de ontknoping van de hiphop top 30
Kom derbij kom derbij, 20:00 gaan wel met nummer 30 beginnen
Kom derbij kom derbij, 20:00 gaan wel met nummer 30 beginnen
1
geplaatst: 8 juni 2020, 19:43 uur
Ik ben er denk ik niet bij, even een avond andere dingen doen. Veel plezier allemaal schatjes.
1
geplaatst: 21 juni 2020, 11:15 uur
Maartenn schreef:
De langste dag van het jaar! Pokémon dag!
Junichi Masuda - Game Boy: Entire Pokémon Sounds Collection (1997) op repeat vandaag. Kom maar op met die memes!
De langste dag van het jaar! Pokémon dag!
Junichi Masuda - Game Boy: Entire Pokémon Sounds Collection (1997) op repeat vandaag. Kom maar op met die memes!
Wie o wie?
1
geplaatst: 26 juni 2020, 23:20 uur
Voor wie toevallig online is:
Over een minuut of tien zal ik in de BeatSense-room Inlet van Hum draaien. Hum's eerste plaat in 22 jaar, een fenomenale comeback. Meesterlijke shoegazende post-hardcore met het gewicht van een stoner/doomband. Ze zijn bijvoorbeeld een grote inspiratie geweest voor Deftones.
Over een minuut of tien zal ik in de BeatSense-room Inlet van Hum draaien. Hum's eerste plaat in 22 jaar, een fenomenale comeback. Meesterlijke shoegazende post-hardcore met het gewicht van een stoner/doomband. Ze zijn bijvoorbeeld een grote inspiratie geweest voor Deftones.
0
geplaatst: 26 juni 2020, 23:39 uur
Don Cappuccino schreef:
Als je nog paaaaaaar minuutje wacht, luister ik mee
0
geplaatst: 26 juni 2020, 23:40 uur
We (ik en Johnny Marr) waren al begonnen, maar we zijn nu pas bij track 2.
2
geplaatst: 4 juli 2020, 22:02 uur
Rond 22:30 CSL'en we Warning - Watching from a Distance (2006). Sadboy-doom met Patrick Walker (ook van 40 Watt Sun) met slowcoreinvloeden.
2
geplaatst: 9 juli 2020, 11:46 uur
Ik wilde vanavond deze eens voor het eerst gaan beluisteren.
Les Rallizes Denudes - '77 Live (1991)
Japan, liveplaat, experimentele rock/noiserock, certified RYM classic, als Sister Ray je favoriete Velvet Underground-nummer is.
Als je ook benieuwd bent naar deze plaat: rond 22:00 zal ik hem starten in de MusicMeter Beatsense-kamer.
Japan, liveplaat, experimentele rock/noiserock, certified RYM classic, als Sister Ray je favoriete Velvet Underground-nummer is.
Als je ook benieuwd bent naar deze plaat: rond 22:00 zal ik hem starten in de MusicMeter Beatsense-kamer.
0
geplaatst: 9 juli 2020, 11:57 uur
Don Cappuccino schreef:
Count me in. Waarom zo laat though? Ik moet vroeg werken morgen.
1
geplaatst: 9 juli 2020, 13:09 uur
Omdat ik rond 22:00 pas achter de computer ga zitten en deze plaat ga luisteren. Ik had hem op Spotify geluisterd, maar daar staat hij niet op, wel op YouTube. Dus daarom draai ik hem in Beatsense, mochten er anderen toevallig ook langskomen.
1
geplaatst: 19 juli 2020, 14:55 uur
Als er geen andere plannen zijn voor BeatSense vanavond was ik van plan om deze plaat te gaan draaien, een van mijn favorieten van het jaar tot nu toe:
Paysage d'Hiver - Im Wald (2020)
Het twee uur durende Im Wald wordt door Wintherr (het brein achter Paysage d'Hiver, ook bekend van Darkspace) als het eerste echte album van het project beschouwd, de voorgaande releases waren demo's. Dit is dan ook een heel erg compleet werk waarop Paysage d'Hiver laat horen de ijzige traditionele atmosferische blackmetal à la Burzum (Filosofem/Hvis Lyset Tar Oss) tot in de puntjes te beheersen. Toch onderscheidt Wintherr zich van zijn traditionele blackmetalcollega's door extreem sterke sfeerzetting: zelfs met zomerse temperaturen heb je het gevoel je in een winters landschap te bevinden met ijzige winden die zeer doen aan je gezicht door de kou. Hij vergroot het tranceopwekkende aspect van de tweede golf blackmetalsound met een nog sterkere nadruk op repetitie en een sterke ambientinvloed.
Een album van twee uur in deze stijl zou eigenlijk veel te lang moeten zijn, vooral omdat Im Wald niet enorm veel afwisseling biedt op wat ambient-interludes na. Toch word je vanaf de eerste tonen compleet in de muziek gezogen en weet Im Wald met kleine veranderingen zoals doomy passages, cleane melancholische stukken en een meer prominente rol voor mysterieuze synthlijnen enorm te boeien tijdens zijn gehele speelduur. Ook is de productie lo-fi genoeg om de typerende atmosferische blackmetalwaas over de muziek te leggen, maar ook duidelijk genoeg om de detaillering van de instrumentatie goed te horen.
De start zal rond 22:00 zijn.
Paysage d'Hiver - Im Wald (2020)
Het twee uur durende Im Wald wordt door Wintherr (het brein achter Paysage d'Hiver, ook bekend van Darkspace) als het eerste echte album van het project beschouwd, de voorgaande releases waren demo's. Dit is dan ook een heel erg compleet werk waarop Paysage d'Hiver laat horen de ijzige traditionele atmosferische blackmetal à la Burzum (Filosofem/Hvis Lyset Tar Oss) tot in de puntjes te beheersen. Toch onderscheidt Wintherr zich van zijn traditionele blackmetalcollega's door extreem sterke sfeerzetting: zelfs met zomerse temperaturen heb je het gevoel je in een winters landschap te bevinden met ijzige winden die zeer doen aan je gezicht door de kou. Hij vergroot het tranceopwekkende aspect van de tweede golf blackmetalsound met een nog sterkere nadruk op repetitie en een sterke ambientinvloed.
Een album van twee uur in deze stijl zou eigenlijk veel te lang moeten zijn, vooral omdat Im Wald niet enorm veel afwisseling biedt op wat ambient-interludes na. Toch word je vanaf de eerste tonen compleet in de muziek gezogen en weet Im Wald met kleine veranderingen zoals doomy passages, cleane melancholische stukken en een meer prominente rol voor mysterieuze synthlijnen enorm te boeien tijdens zijn gehele speelduur. Ook is de productie lo-fi genoeg om de typerende atmosferische blackmetalwaas over de muziek te leggen, maar ook duidelijk genoeg om de detaillering van de instrumentatie goed te horen.
De start zal rond 22:00 zijn.
0
geplaatst: 19 juli 2020, 21:56 uur
Update: aangezien er momenteel nog een andere plaat aan het draaien is zal Paysage d'Hiver beginnen rond 22:30.
1
geplaatst: 20 juli 2020, 16:40 uur
Ik zag dat er geen Tip van de Week was, maar toch vanavond gewoon lekker muziek draaien via BeatSense? Geen thema, gewoon losse nummers.
1
geplaatst: 20 juli 2020, 17:07 uur
Don Cappuccino schreef:
Update: aangezien er momenteel nog een andere plaat aan het draaien is zal Paysage d'Hiver beginnen rond 22:30.
Dat was een gezellige boel gisteravond zeker?
2
geplaatst: 20 juli 2020, 17:13 uur
Was zeker gezellig! Mijn medeluisteraars (Koenr en Barney Rubble) waren ook positief over de plaat. Twee uur vloog voorbij. 

0
geplaatst: 20 juli 2020, 22:03 uur
Ik ga nog wel 'ns een keertje meedoen in de toekomst, denk ik. Vanavond helaas geen tijd meer. 
PS: Dat zou dan ook mijn vuurdoop op BeatSense worden. Zijn jullie wel lief voor me dan?

PS: Dat zou dan ook mijn vuurdoop op BeatSense worden. Zijn jullie wel lief voor me dan?
* denotes required fields.