MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Onzin. Poepen moet. De rest is een kwestie van willen.

Het hoeft niet maar bij die genres is dat toch wel belangrijk. Als bij de rustige passages iedereen staat te praten is dat effect weg.

Kronos schreef:
(quote)

Vertel dat maar aan de luidruchtige Nederlanders die in Antwerpen al eens een cinemake doen.

En my people maar denken: die Belgen zijn vast wel tolerant, die doen aan cinetake

Don Cappuccino schreef:
Het hoeft niet maar bij die genres is dat toch wel belangrijk. Als bij de rustige passages iedereen staat te praten is dat effect weg.

Dus niet naar een rustig concert met Gilles de la Tourette. Tenzij de artiest van dienst er een potje van maakt. Dan mag je best heel hard *** roepen,

Wel een horrorscenario trouwens Joanna Newsom en een dichte bar.

trebremmit schreef:
Wel een horrorscenario trouwens Joanna Newsom en een dichte bar.

Da's pas écht zelfkastijding

Edwynn schreef:
(quote)

Dus niet naar een rustig concert met Gilles de la Tourette. Tenzij de artiest van dienst er een potje van maakt. Dan mag je best heel hard *** roepen,

Hoi?

dat zou van de fatsoenspolitie denk ik ook niet mogen, nee.

The Scientist schreef:
Tuurlijk kun je wel iets zeggen tegen elkaar en wordt er niet van je verwacht dat je een heel concert lang je mond houdt (wat voor een hoop mensen onmogelijk zou zijn)..
Toch wordt die indruk wel geweekt door sommigen. Alsof je alleen maar autistisch voor je uit mag staren, niks tegen elkaar zeggen. Hell, ik heb zelfs gelezen dat je niet eens een biertje zou mogen halen.

Het feit dat sommige mensen wel gewoon dwars door concerten heen praten en anderen storen betekent niet dat dat niet asociaal is en maar gewoon geaccepteerd moet worden.
Nooit beweert en dat beweert ook niemand hier.

Mjuman schreef:
Ondertussen begrijp ik het gewoon niet meer
Zelf toegeven is de eerste stap.

Rudi S schreef:
Wel is zo'n zaal vaak opvallende verkouden (kuch, kuch).
Ik zou juist durven beweren dat er (uit beleefdheidsoverwegingen) minder gekucht wordt dan normaal. Normaal hoor je het echter niet.

Kronos schreef:
Vertel dat maar aan de luidruchtige Nederlanders die in Antwerpen al eens een cinemake doen.
Hier nergens last van. Het is maar zelden dat er hier een herrieschopper is en die wordt vakkundig door de sociale controle de grond in getrapt (figuurlijk dan, hè ).

@Chevy, kuch, kuch ging wel specifiek over klassieke concerten ik verwacht uit jou reactie dat jij die niet zoChevy, vaak bezoekt.

harm1985 schreef:
Dus dat geeft ze maar een vrijbrief om zich asociaal te gedragen? Ik heb ervoor betaald, dus ik mag maar gewoon doen waar ik zin in heb? Volgens mij betaal je dat geld voor het exclusiefe recht om de artiest in kwestie aan het werk te zien en niet meer dan dat.

Vroeger was men muisstil tijdens een concert! Als ik Live at Massey Hall van Neil Younguit 1971 vergelijk met Journeys van diezelfde Neil Young uit 2011 valt het me op dat tijdens een stilte in een nummer bij Journeys er altijd wel een of andere eikel die whoohoo roept. In 1971 was het nog muisstil.

Kennelijk zijn we dit normaal gaan vinden over de loop der jaren, maar ik vind het respectloos. Joni Mitchell trachtte ooit het publiek een lesje te leren. Ze vroeg om stilte, kreeg dit niet en lipe toen maar van het podium af. Pas toen het stil was ging ze weer spelen. Volgens mij is ze meerder keren van het podium gelopen en heeft het daarna nooit meer geprobeerd, omdat het geen beginnen aan was.

Ook in 1974, toen Crosby, Stills, Nash & Young in Wembley optraden moesten ze herhaaldelijk om stilte vragen omdat mensen continu liepen te schreeuwen en duwen om dat ze zogenaamd niks konden zien. (Sit Down, Sit Down, Sit Down werd er geschreeuwd).

En wat Chevy zegt, dat een concert als achtergrondmuziek kan dienen... dat is het belachelijkste wat ik ooit heb gehoord. Daar ga je toch geen 40 euro (of wat dan ook) voor betalen? Maar ach, mensen doen het ook bij concerten van 150+ euro...

Meezingen vind ik trouwens ook bloedirritant, ik kom voor de artiest en voor niemand anders. Bij Gillian Welch stond ook iemand loeihard in mijn oor mee te zingen. Toen ik 'em aantikte was hij zwaar verbolgen. Of ik al meer mensen had aangesproken (hij vond kennelijk dat hij niet de enige was). Nee, ik sprak alleen hem aan, omdat ik alleen last van hem had.

Nog een ergernis aan Paradiso: de bar in de zaal... om de haverklas van die plastic glazen die op de grond kletteren... zeer hinderlijk! Gewoon algeheel verbod, net zoals Neil Young opstelde in de HMH in 2003 tijdens zijn akoestische Greendale show.

Ik kan me hier zeker in vinden.
Ik snap de negatieve reacties hierop dan ook niet.

Drie jaar geleden, bijvoorbeeld...
M'n lieve vrouwtje en ik bij het optreden van Steely Dan in de HMH.
Stond er een of andere trut voor ons bij elk intro vrij luid het nummer aan te kondigen ('Dit is Aja!', 'Dit is Babylon Sisters!' de héle avond door! )
Sorry als ik hiermee iemand beledig, maar het enige dat ik op zo'n moment denk is gewoon 'Hou je bek, wijf!'

Dit jaar nog, bij Killing Joke in de Melkweg... Stond er een luidruchtig, vervelend ploegje drank/drugsverslaafde 50+-ers voor ons de ene na de andere fles leeg te zuipen, hier en daar wat te duwen en weet-ik-veel-wat te roken (we stikten zowat), waartussen een geile vent die m'n schatje opzichtig op en neer staarde. Dat soort sneue gasten moeten gewoon niet naar optredens gaan of binnen gelaten worden (je haalt ze er zo uit) als het ze alleen maar te doen is om ellendig te zijn .

Ik betaal daar niet voor, dus ik ben pro-bekken-dicht-etcetera-bij-optredens, erg simpel!

Stijn_Slayer
Ik had iets vergelijkbaars gisteren tijdens het voorprogramma van Ryan Bingham. Stonden er twee van die nerds naast me tijdens het concert elk nummer te analyseren. Na elk nummer kreeg je de resultaten van hun empirische onderzoek te horen.

Jullie krijgen een vaste plek toegewezen waar je de hele avond moet blijven staan?

Stijn_Slayer
Bitterzoet is heel erg klein en het zicht is vrij slecht. Dus je neemt weinig risico om een andere plek te zoeken.

kaztor schreef:

Drie jaar geleden, bijvoorbeeld...
M'n lieve vrouwtje en ik bij het optreden van Steely Dan in de HMH.
Stond er een of andere trut voor ons bij elk intro vrij luid het nummer aan te kondigen ('Dit is Aja!', 'Dit is Babylon Sisters!' de héle avond door! )
Sorry als ik hiermee iemand beledig, maar het enige dat ik op zo'n moment denk is gewoon 'Hou je bek, wijf!'

Ha, dat soort mensen maak ik regelmatig mee. Die elke keer als een nummer begint zeggen tegen hun metgezel welk nummer het is. En dan is er eens een keer een wat langere, vagere intro en dan krijg je een hele discussie over welk nummer het is.

Of mensen (mannen) die tegen iemand anders (vrouwen) van tevoren zeggen "dit is zo'n mooi nummer" en dan tijdens het nummer nog een keer of vijf "mooi hè?" zeggen.

Ja, het is een mooi nummer, en hou nou verder je muil dan kan ik het ook echt horen

Stijn_Slayer

Stijn ga jij eens samen met een andere bruilpeer eens een toelatingsexamen bedenken dat je moet afleggen vóór je de concertzaal betreedt. Blijft jullie veel ergernis bespaard - er moet wel een variabel element inzitten (omdat je het iedere keer moet afleggen) en voorzingen hoort er eigenlijk ook bij.

Stijn_Slayer schreef:
Bitterzoet is heel erg klein en het zicht is vrij slecht. Dus je neemt weinig risico om een andere plek te zoeken.

Bitterzoet is erg leuk juist. Dat het zo klein is vind ik alleen maar een pré eigenlijk. En het zicht is toch prima? Tenzij je achter een pilaar gaat staan misschien...

Bitterzoet is prima, prima zicht op het podium hoor. Bovendien is er niks mis mee om wat vooraan te gaan staan.

Maar verder is het wel gewoon (vooral) een uitgaansgelegenheid. Lekker dansen op de hippe muziek van een DJ en je drankje drinken.

Stijn_Slayer
Als het vooraan al vol is, ben je best wel screwed. Achteraan hadden ze verhogingen moeten maken zodat je hoger staat dan degene voor je (dat is op de trappen van 013 ideaal).

De loungeruimte zag er wel mooi uit. Vind het verder wel een sfeervolle zaal met prima geluid, maar het was eergister echt te krap (al zijn Paradiso en Melkweg weer zo'n eind het centrum in).

Gisteravond op bezoek bij iemand die mij op een gegeven moment vroeg om nog eens een leuke cd op te zetten (alsof ik daar verstand van heb). Loop ik naar de cd-kast om te ontdekken dat van alle cd's die er staan (ik schat zo'n 125 - 150), nog geen 10% origineel is - de rest, alle ripperikken met kleur- of zw/w kopie van artwork. Ervoer dat als redelijk deprimerend.

Gebrande cd's is echt zo uit! En not done... ja voor in de auto ofzo.

Inderdaad. Je moet vooral niet doen wat je zelf wilt en de meute mee volgen. Leuk, man!

Stijn_Slayer
Als ik al gebrande cd's zou hebben, zou ik ze zeker niet in de woonkamer zetten. Pronken met je muzikale bezit, oké. Pronken met nep-bezit, niet oké.

kaztor schreef:
Inderdaad. Je moet vooral niet doen wat je zelf wilt en de meute mee volgen. Leuk, man!
Uiteraard is met name die eerste zin met een vette Maar inderdaad, gebrande cd's zijn niet echt om trots op te zijn en tegenwoordig ook niet meer de meest voor de hand liggende manier om muziek die je niet origineel hebt te bewaren. Is meer iets van 10 jaar geleden. (niet dat dat verder uitmaakt )

Stijn_Slayer schreef:
Als ik al gebrande cd's zou hebben, zou ik ze zeker niet in de woonkamer zetten. Pronken met je muzikale bezit, oké. Pronken met nep-bezit, niet oké.

Tja, wat doe je dan met alle liedenhier die onbetaalde downloaden? Nagel je die aan de schandpaal op het dorpsplein? Wis je hun stemmen bij albums - omdat ze gebaseerd zijn op muzikaal onbezit? Soms denk ik wel eens - als ik zwaar heb getafeld - dat in zo'n geval zo'n 50% van alle stemmen zou wegvallen.

Overigens nog een muzikale ergernis: een fikse workout met Veronica Rock op de achtergrond: alle rockcliché's komen echt voorbij - Plant 2*; eenmaal in die lange versie van Whole Lotta, eenmaal Big Log, Gehaktbal, Kwien, BTO - wat een ellende tijdens het sporten.

Kan je beter een goed cd'tje branden, Mju.

Hm, ik draai altijd gewoon mijn orginele cd's in de auto (75 km woon- werk/dag).
De orginele klinken toch het beste en CD's worden niet wagenziek dus waarom zou ik een copy gebruiken.

reptile71 schreef:
Kan je beter een goed cd'tje branden, Mju.

Eerder hadden we hier al eens de discussie over zombies die eruit zien als mensen, maar niet communiceren omdat ze constant doppies in hun oren hebben - ik vertik het dus om met doppies in te sporten.

@Rudi_S: een autoradio met usb-ingang is wel verrekte handig.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.