Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2012, 21:18 uur
Rudi S schreef:
Hm, ik draai altijd gewoon mijn orginele cd's in de auto (75 km woon- werk/dag).
De orginele klinken toch het beste en CD's worden niet wagenziek dus waarom zou ik een copy gebruiken.
Hm, ik draai altijd gewoon mijn orginele cd's in de auto (75 km woon- werk/dag).
De orginele klinken toch het beste en CD's worden niet wagenziek dus waarom zou ik een copy gebruiken.
Ik heb enkele cd's een poos in de auto laten liggen en die hebben lelijke verkleurde hoesjes enzo, maar als je ze niet in de auto laat liggen maakt het natuurlijk niet veel uit. Ik draai in de auto vnl. mp3 cd'tjes, kan lekker veel op. (moet je wel een mp3-speler in de auto hebben natuurlijk...)
0
geplaatst: 18 november 2012, 23:46 uur
Kwam er laatst bij toeval achter dat m'n autoradio ook een USB-poort heeft.
Maar ik prefereer nog altijd de bluetooth-mogelijkheid van de radio, heerlijk afspeellijsten kunnen afspelen vanaf je telefoon. 
Verder maar weer ontopic.

0
geplaatst: 19 november 2012, 19:42 uur
Dat is natuurlijk onzin.
Wellicht uitte ik mijn irritaties wat ongenuanceerd, maar wat ik wil zeggen is dat ik het niet snap dat mensen 40 euro uitgeven aan een concert, maar het meer benaderen als achtergrondmuziek. Ik kom ook echt voor de artiest en zijn of haar muziek, de rest is secundair.
En wat meezingen betreft: ik snap ook heus wel dat meezingen bij Rockin' in the Free World een stuk minder erg is dan tijdens the Needle & the Damage Done. Maar goed, ik heb er ook een hekel aan als mensen meezingen met de radio of een CD. Dan helpt een CD kopen niet echt. Het bederft voor mij echt de muziekbeleving.
0
geplaatst: 19 november 2012, 19:46 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ja, we doen allemaal binnen een zonnebril op. Kraagje omhoog, broek op de knieeën en een breezer erbij en het hele spektakel is compleet.
Nogmaals: mij stoort het niet zozeer, maar ik heb er wel begrip voor als het anderen wel stoort. Als iemand er constant doorheen lult, stoort het me wel. Welch en Rawlings werden behoorlijk pissig om die foto's en niemand schiet er iets mee op als je zoiets terug gaat horen in hun stem, als ze daardoor fouten maken of van het podium afstappen.
Ja, we doen allemaal binnen een zonnebril op. Kraagje omhoog, broek op de knieeën en een breezer erbij en het hele spektakel is compleet.
Nogmaals: mij stoort het niet zozeer, maar ik heb er wel begrip voor als het anderen wel stoort. Als iemand er constant doorheen lult, stoort het me wel. Welch en Rawlings werden behoorlijk pissig om die foto's en niemand schiet er iets mee op als je zoiets terug gaat horen in hun stem, als ze daardoor fouten maken of van het podium afstappen.
Volgens mij ergerden ze zich vooral aan het harde geluid dat de camera maakte... Rawlings maakte op een gegeven moment wel ernstig boze gebaren. Logisch als er al meerdere keren is gevraagd om op te houden. Na een paar minuten heb je je foto's wel geloof ik.
In 2008 (17 februari geloof ik) had Neil Young een zelfde akkefietje. Die brak gewoon het nummer af (was het eerste nummer van het concert al!). Er worden vaak vooraf gewoon afspraken gemaakt omtrent foto's. Neil Young ergerde zich overigens meer aan het feit dat de beste man het publiek het zicht ontnam.
0
geplaatst: 19 november 2012, 20:03 uur
Praten tijdens concerten staat ook in mijn muziek ergenis top 3. Laatst ook bij een concert geweest waarbij ik tot wel 3 keer toe me heb omgedraait om ze vriendelijk te verzoeken te stoppen met praten en anders naar de loby moesten gaan.
Dat je wat tegen iemand wilt zeggen is niet erg, maar hele gesprekken voeren tijdens een optreden gaat mij te ver. Daarin tegen was ik zaterdag bij een optreden van "The Epstein" waarbij ze een nummer akoestisch (ook geen microfoons) gingen doen, werkelijk kippevel want het was heel intiem en muis stil.
Dat je wat tegen iemand wilt zeggen is niet erg, maar hele gesprekken voeren tijdens een optreden gaat mij te ver. Daarin tegen was ik zaterdag bij een optreden van "The Epstein" waarbij ze een nummer akoestisch (ook geen microfoons) gingen doen, werkelijk kippevel want het was heel intiem en muis stil.
0
geplaatst: 19 november 2012, 20:37 uur
harm1985 schreef:
In 2008 (17 februari geloof ik) had Neil Young een zelfde akkefietje. Die brak gewoon het nummer af (was het eerste nummer van het concert al!). Er worden vaak vooraf gewoon afspraken gemaakt omtrent foto's. Neil Young ergerde zich overigens meer aan het feit dat de beste man het publiek het zicht ontnam.
Hmm, je vraagt je alleen wel af waar het publiek meer last van heeft: één fotograaf of een onderbroken concert...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 november 2012, 21:56 uur
Dat is echt wel hilarisch als Neil Young midden in z'n nummer 'shut up asshole' roept! ''These people pay a lot of money, why don't you get the fuck out of here.'' 

0
geplaatst: 20 november 2012, 22:42 uur
Mjuman schreef:
Tja, wat doe je dan met alle liedenhier die onbetaalde downloaden? Nagel je die aan de schandpaal op het dorpsplein? Wis je hun stemmen bij albums - omdat ze gebaseerd zijn op muzikaal onbezit? Soms denk ik wel eens - als ik zwaar heb getafeld - dat in zo'n geval zo'n 50% van alle stemmen zou wegvallen.
Overigens nog een muzikale ergernis: een fikse workout met Veronica Rock op de achtergrond: alle rockcliché's komen echt voorbij - Plant 2*; eenmaal in die lange versie van Whole Lotta, eenmaal Big Log, Gehaktbal, Kwien, BTO - wat een ellende tijdens het sporten.
(quote)
Tja, wat doe je dan met alle liedenhier die onbetaalde downloaden? Nagel je die aan de schandpaal op het dorpsplein? Wis je hun stemmen bij albums - omdat ze gebaseerd zijn op muzikaal onbezit? Soms denk ik wel eens - als ik zwaar heb getafeld - dat in zo'n geval zo'n 50% van alle stemmen zou wegvallen.
Overigens nog een muzikale ergernis: een fikse workout met Veronica Rock op de achtergrond: alle rockcliché's komen echt voorbij - Plant 2*; eenmaal in die lange versie van Whole Lotta, eenmaal Big Log, Gehaktbal, Kwien, BTO - wat een ellende tijdens het sporten.
Niks mis met de Plant/Zep-nummers, maar welke zot zet in een sportschool Radio Veronica op?
0
geplaatst: 20 november 2012, 23:06 uur
reptile71 schreef:
Ik heb enkele cd's een poos in de auto laten liggen en die hebben lelijke verkleurde hoesjes enzo, maar als je ze niet in de auto laat liggen maakt het natuurlijk niet veel uit. Ik draai in de auto vnl. mp3 cd'tjes, kan lekker veel op. (moet je wel een mp3-speler in de auto hebben natuurlijk...)
(quote)
Ik laat de cd-doosjes altijd in het dashboardkastje, dan blijft het boekje mooi.
Gebrande cd's hebben vooral een goede functie als je iets gedowned heb dat niet of moeilijk te krijgen is, daar print ik dan het artwork van uit en zet de cd tussen de andere cd's van de artiest in kwestie. Het is ook handig als er een cd die je al hebt voor de zoveelste keer met een of andere bonus-disc wordt uitgegeven. In het laatste geval koop ik een 2cd-doosje en plemp de hele mikmak daarin.
0
geplaatst: 20 november 2012, 23:26 uur
Het dashboardkastje... tja dat zit al vol.
Vroeger brandde ik nog wel eens leuke compilatie-cd'tjes en dan ontworp ik zelf hoesjes door een foto te bewerken, maar die tijd is voorbij. Ik brand ze nooit meer nu, hooguit met mp3's erop, maar zelfs dat is een eeuwigheid geleden. Maar voor de dingen die jij noemt is het wel handig inderdaad.
Vroeger brandde ik nog wel eens leuke compilatie-cd'tjes en dan ontworp ik zelf hoesjes door een foto te bewerken, maar die tijd is voorbij. Ik brand ze nooit meer nu, hooguit met mp3's erop, maar zelfs dat is een eeuwigheid geleden. Maar voor de dingen die jij noemt is het wel handig inderdaad.
0
geplaatst: 11 december 2012, 20:01 uur
Een single uit de zomer van 2011 - Ben Howard met Keep Your Head Up - is verkozen tot 3voor12 Song van het Jaar 2012. 

0
geplaatst: 11 december 2012, 20:18 uur
Dat vond ik dus ook een beetje bijzonder, mooi nummer hoor, maar je zou denken dat een nummer uit 2012 zou moeten winnen 

0
geplaatst: 11 december 2012, 20:24 uur
Ach ja, het was al eerder de gewoonste zaak geworden dat oudere liedjes mogen meedingen. Meen me te herinneren dat Welcome Home (Radical Son) en Home (Edward Sharpe and the Magnetic Zeros) vorig jaar ook hoog eindigden in de verkiezing, terwijl de nummers resp. uit 2007 en 2009 komen.
Het valt me verder op dat de verkiezing steeds meer gekaapt lijkt te worden door het doorsnee 3FM-publiek. De eerste 10 liedjes zijn bijna allemaal grote radiohitjes. En paar geleden was de lijst nog een stuk alternatiever.
Het valt me verder op dat de verkiezing steeds meer gekaapt lijkt te worden door het doorsnee 3FM-publiek. De eerste 10 liedjes zijn bijna allemaal grote radiohitjes. En paar geleden was de lijst nog een stuk alternatiever.
0
geplaatst: 11 december 2012, 20:38 uur
Dan zouden nummers als These Days (komt van een album uit 2011), Kom Terug (komt van een album uit 2011), Charlie Brown (komt van een album uit 2011) er allemaal uit moeten. De lijst vind ik sowieso om te huilen maar dat is smaak.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2012, 20:43 uur
Don Cappuccino schreef:
Dan zouden nummers als These Days (komt van een album uit 2011), Kom Terug (komt van een album uit 2011), Charlie Brown (komt van een album uit 2011) er allemaal uit moeten. De lijst vind ik sowieso om te huilen maar dat is smaak.
Die albums komen uit 2011 maar de singles uit 2012, dat vind ik dan toch wat anders. De single die nu op #1 staat komt überhaupt niet uit dit jaar.
0
geplaatst: 14 december 2012, 23:09 uur
Meestal het gevolg van zeer statisch vinyl. Herkenbaar probleem. 

0
geplaatst: 20 december 2012, 23:26 uur
Je zapt wat op een zaterdagnacht.
Je ziet AC/DC live in concert, in een Countdown Live-registratie uit de jaren '70 met Bon Scott in de gelederen.
Je geniet van de muziek, van de sensatie en van het feit dat zoiets warempel de tv nog haalt.
Je geniet van een nummer als Bad Boy Boogie en wacht op de gitaarsolo.
JE ERGERT JE DOOD OMDAT GENOEMDE SOLO NAAR DE KLOTE WORDT GEHOLPEN OMDAT ER EEN OF ANDER KUT-RECLAMEBLOK VERSCHIJNT!!!!!
Op zo'n moment denk ik maar één ding: FUCK DE COMMERCIE!!!!

Je ziet AC/DC live in concert, in een Countdown Live-registratie uit de jaren '70 met Bon Scott in de gelederen.
Je geniet van de muziek, van de sensatie en van het feit dat zoiets warempel de tv nog haalt.
Je geniet van een nummer als Bad Boy Boogie en wacht op de gitaarsolo.
JE ERGERT JE DOOD OMDAT GENOEMDE SOLO NAAR DE KLOTE WORDT GEHOLPEN OMDAT ER EEN OF ANDER KUT-RECLAMEBLOK VERSCHIJNT!!!!!
Op zo'n moment denk ik maar één ding: FUCK DE COMMERCIE!!!!

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 december 2012, 09:12 uur
AC/DC heeft anders veel te danken aan de commercie. 

0
geplaatst: 21 december 2012, 09:19 uur
Eén of ander kutreclameblok waardoor je toch maar mooi voor relatief weinig naar die kolerezenders kan kijken inderdaad.
Speciaal voor jou hebben ze Youtube uitgevonden. Daar staat al die meuk gewoon op. Ja, ook die Countdownregistratie. Wel even netjes de reclamenblokjes afwachten. Daardoor wordt het maar mooi mogelijk gemaakt. Voorlopig.
Speciaal voor jou hebben ze Youtube uitgevonden. Daar staat al die meuk gewoon op. Ja, ook die Countdownregistratie. Wel even netjes de reclamenblokjes afwachten. Daardoor wordt het maar mooi mogelijk gemaakt. Voorlopig.
0
geplaatst: 21 december 2012, 09:45 uur
Edwynn schreef:
Eén of ander kutreclameblok waardoor je toch maar mooi voor relatief weinig naar die kolerezenders kan kijken inderdaad.

0
geplaatst: 21 december 2012, 10:10 uur
Voor de commerciële tillevizie is de dvd-recorder uitgevonden. Ooit hadden ze in de US of A de Tivo - daar zat intelligentie in: dat ding deed ook suggesties voor opnames gebaseerd op je opneemgedrag - al zaten daar ook nadelen aan vast 
Anyway - zo'n dvd-recorder is ergernisvermijdend.
Nog een muzikale ergernis: steeds maar weer Adele als sfeerverhogend element in restaurants en café's. Adele (beide albums op lp) wordt hier ook NIET meer in huis gedraaid; overweeg zelfs afwaardering.

Anyway - zo'n dvd-recorder is ergernisvermijdend.
Nog een muzikale ergernis: steeds maar weer Adele als sfeerverhogend element in restaurants en café's. Adele (beide albums op lp) wordt hier ook NIET meer in huis gedraaid; overweeg zelfs afwaardering.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 december 2012, 14:16 uur
Ik bleef de laatste jaren altijd uit de stad tijdens kerstmis om die reden. Ik vier al zo lang geen kerst meer dat ik het min of meer vergeten was (de aanloop dan, niet de daadwerkelijke kerstdagen). Was ik vorige week op platenjacht, kreeg ik al die nummers die ik eindelijk vergeten was weer te horen.

Dat mensen kerst vieren oke, maar worden ze nou nooit eens ziek van elk jaar die ellendige liedjes?
0
geplaatst: 21 december 2012, 19:16 uur
Gretz schreef:
Een single uit de zomer van 2011 - Ben Howard met Keep Your Head Up - is verkozen tot 3voor12 Song van het Jaar 2012.
Oh, wat erg, een nummer dat in juni(!) 2012 pas de Top 40 in Nederland binnen kwam, maar eerder al in Engeland (waar leven we, oh ja) uitgebracht werd.Een single uit de zomer van 2011 - Ben Howard met Keep Your Head Up - is verkozen tot 3voor12 Song van het Jaar 2012.
Net zulke mierenneukerij als op MovieMeter met of films uit 2011 wel of niet in de toplijst van 2012 mogen, eerlijk gezegd. Als zo'n film nou in 2012 pas in de bios in Nederland komt...
Stijn_Slayer schreef:
Dat mensen kerst vieren oke, maar worden ze nou nooit eens ziek van elk jaar die ellendige liedjes?
Om eerlijk te zijn, nee. Ellendig? Ik denk dat jij het idee van een kerstliedje nog maar eens op moet zoeken. Dat mensen kerst vieren oke, maar worden ze nou nooit eens ziek van elk jaar die ellendige liedjes?

0
geplaatst: 21 december 2012, 19:19 uur
Stijn_Slayer schreef:
Nee.
Uit de stad blijven vanwege wat liedjes op de radio, jeetje. Dat kan ik me dan weer niet voorstellen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2012, 19:29 uur
Arrie schreef:
Nee.
Uit de stad blijven vanwege wat liedjes op de radio, jeetje. Dat kan ik me dan weer niet voorstellen.
(quote)
Nee.
+1
Kerstliedjes, heerlijk! Ik heb mijn kerstplaylist al sinds 2 december aanstaan.
0
geplaatst: 21 december 2012, 19:42 uur
Ik ben zo asociaal dat ik gewoon met mijn koptelefoon in de stad wandel.
* denotes required fields.