Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 december 2012, 19:43 uur
Die neuzelaar met z'n 'driving home for christmas', Mariah Carey, Wham, dat soort ellende. Ik trek dat echt niet uren achter elkaar. Dat zijn geen guilty pleasures meer, het wordt dan tijd voor een muzikaal trainingskamp. 

0
geplaatst: 21 december 2012, 19:48 uur
Ga jij dan uren lang in de AH staan...?
Bij de gemiddelde platenzaak(FRS daar gelaten) draaien ze echt geen Mariah Carey of Wham
Hoogstens John Lennon met War is Over of de nieuwe Sufjan Box...
Bij de gemiddelde platenzaak(FRS daar gelaten) draaien ze echt geen Mariah Carey of Wham

Hoogstens John Lennon met War is Over of de nieuwe Sufjan Box...

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 december 2012, 19:51 uur
Ja, ik ga naar de stad en dan drie uur in de AH staan.
In de mediamarkt en kledingzaken kun je je ook beter niet vertonen. Dan ga ik wel een andere keer.
In de mediamarkt en kledingzaken kun je je ook beter niet vertonen. Dan ga ik wel een andere keer.
0
geplaatst: 21 december 2012, 19:52 uur
Ducoz schreef:
Ga jij dan uren lang in de AH staan...?
Nou ja, ik werk er. En ik zing Last Christmas meer dan dat ik het daadwerkelijk hoor in de winkel. Ga jij dan uren lang in de AH staan...?

0
geplaatst: 21 december 2012, 20:08 uur
Ja oke op die manier is er geen ontkomen aan 
En dan ook dat bandje dat na +/- 20 minuten weer overnieuw begint, net zo als met Sinterklaas
Vroeger werkte ik ook bij de AH...
Maar als gewone 'shopper' in de stad hoef je echt niet heel de tijd die nummers te horen als je dat niet wil... alleen warenhuizen en supermarkten draaien het eigenlijk steevast
Andere 'hippe' winkels draaien liever hun eigen stijl muziek...

En dan ook dat bandje dat na +/- 20 minuten weer overnieuw begint, net zo als met Sinterklaas

Vroeger werkte ik ook bij de AH...
Maar als gewone 'shopper' in de stad hoef je echt niet heel de tijd die nummers te horen als je dat niet wil... alleen warenhuizen en supermarkten draaien het eigenlijk steevast

Andere 'hippe' winkels draaien liever hun eigen stijl muziek...
0
geplaatst: 21 december 2012, 20:14 uur
Nouja, je hoort de nummers wel vaak hoor. Maargoed, normaal staat er dan wel andere muziek op die Stijn volgens mij niet veel beter vindt (wellicht wat meer variatie). Maar dan nog. Een muzikaal trainingskamp, juist ja. 

0
geplaatst: 21 december 2012, 22:56 uur
Ik hoor bij het boodschappen doen overigens tien keer liever Last Christmas dan Zie ginds komt de stoomboot...
(en die SK-liedjes werden ook om acht uur 's avonds nog gedraaid
)
(en die SK-liedjes werden ook om acht uur 's avonds nog gedraaid
)
0
geplaatst: 21 december 2012, 23:03 uur
In de C1000 waar ik werk komt Mariah Carey ook erg vaak langs, toch vervelend, maar altijd beter dan de Sinterklaasliedjes een paar weken terug 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 december 2012, 11:50 uur
Sinterklaasliedjes heb ik eigenlijk niet gehoord dit jaar, lucky me.
0
geplaatst: 22 december 2012, 12:47 uur
Edwynn schreef:
Eén of ander kutreclameblok waardoor je toch maar mooi voor relatief weinig naar die kolerezenders kan kijken inderdaad.
Speciaal voor jou hebben ze Youtube uitgevonden. Daar staat al die meuk gewoon op. Ja, ook die Countdownregistratie. Wel even netjes de reclamenblokjes afwachten. Daardoor wordt het maar mooi mogelijk gemaakt. Voorlopig.
Eén of ander kutreclameblok waardoor je toch maar mooi voor relatief weinig naar die kolerezenders kan kijken inderdaad.
Speciaal voor jou hebben ze Youtube uitgevonden. Daar staat al die meuk gewoon op. Ja, ook die Countdownregistratie. Wel even netjes de reclamenblokjes afwachten. Daardoor wordt het maar mooi mogelijk gemaakt. Voorlopig.
GrafGantz schreef:
Zo'n reactie en dan nog bijval ook?
Middenin een nummer opeens een wasmiddelreclame en zoiets goedpraten?

Het lijkt wel een parallel universum...
Ik weet best dat reclame geld oplevert voor de omroep, maar doe zoiets dan wel op een propere manier, zeg...
Je zet toch ook niet halverwege een uitstekende film af met de opmerking 'Nou, nu gaat het vast zo en zo en dan loopt het vast wel goed af.'?
0
geplaatst: 22 december 2012, 13:14 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dan heb je inderdaad geluk gehad. Iedere dag dezelfde Sinterklaas CD is niet bepaald een feest..
0
geplaatst: 22 december 2012, 13:17 uur
kaztor schreef:
Ik weet best dat reclame geld oplevert voor de omroep, maar doe zoiets dan wel op een propere manier, zeg...
Je zet toch ook niet halverwege een uitstekende film af met de opmerking 'Nou, nu gaat het vast zo en zo en dan loopt het vast wel goed af.'?
(quote)
(quote)

Anno 2012 komt jouw opmerking wel heel erg gedateerd over - anno 1991 had zoiets nog net gekund. UItzenden is al lang geen mensenwerk meer; reclameblokken worden automatisch ingestart veelal vanuit Dalet (uitzendsysteem) en dat programma heeft geen oor voor gitaarsolo's. Dat heeft bij een andere commerciële omroep ooit geleid tot abusievelijke omwisseling van het laatste en eennalaatste deel van een dramaserie (over de bouw van een kathedraal) - dat was echt hilarisch.
0
geplaatst: 24 december 2012, 12:22 uur
Ik heb sowieso al iets tegen het ja-knikkersgehalte van veel mensen als er iets gemoderniseerd moet worden (lees: door de strot geramd wordt), dus dan ben ik maar gedateerd.
Zoiets vind ik dus ook weer een geval van: Vooruitgang is lang niet altijd wat het pretendeert te zijn.
Zoiets vind ik dus ook weer een geval van: Vooruitgang is lang niet altijd wat het pretendeert te zijn.
0
geplaatst: 24 december 2012, 14:22 uur
kaztor schreef:
Ik heb sowieso al iets tegen het ja-knikkersgehalte van veel mensen als er iets gemoderniseerd moet worden (lees: door de strot geramd wordt), dus dan ben ik maar gedateerd. Zoiets vind ik dus ook weer een geval van: Vooruitgang is lang niet altijd wat het pretendeert te zijn.
Ik heb sowieso al iets tegen het ja-knikkersgehalte van veel mensen als er iets gemoderniseerd moet worden (lees: door de strot geramd wordt), dus dan ben ik maar gedateerd. Zoiets vind ik dus ook weer een geval van: Vooruitgang is lang niet altijd wat het pretendeert te zijn.
Ik gaf alleen een verklaring - je uitspraak is gedateerd, dat hoef je niet op jezelf te betrekken het gaat om een feitelijke situatie en dat heeft niets met waardeoordelen van doen.
Overigens zijn de nadelen van een volledig geautomatiseerd uitzenden al langer duidelijk: ClearChannel heeft de meerderheid van de regionale radiostations in de US in handen, maar toen op een aantal regionale zenders een tornadowaarschuwing moest worden afgegeven - daar is radio voor denk je dan - bleek dat een ondoenlijke zaak: de (lokale) stations waren immers onbemand en uitzending werd geregeld vanuit een centrale plek.
Er waren destijds meerdere redenen om vanuit een systeem uit te zenden: besparing op personeel, kwaliteitsgarantie (exacte tijdstippen/tijdsblokken oa) en (in de NL situatie) er was altijd een kopie van het uitgezonden materiaal beschikbaar (archief).
0
geplaatst: 11 februari 2013, 16:35 uur
Gotye pakt 3 Grammy's, voor zowel 'single van het jaar', 'beste optreden van het jaar' en 'beste alternatieve album'. Oké, 'single van het jaar' kan ik nog wel begrijpen, maar voor die andere twee awards hadden ze toch wel een betere winnaar kunnen vinden. Ronduit belachelijk dat Making Mirrors nu in het rijtje staat met o.a. Bon Iver, Bon Iver (2012), Brothers (2011), Wolfgang Amadeus Phoenix (2010) en In Rainbows (2009).
0
geplaatst: 11 februari 2013, 16:52 uur
Je meet toch niet de intrensieke kwaliteit van je eigen keuze af aan het aantal Grammy's, Edisons, harpjes of weetikwatnogmeer er uitgereikt wordt? Net zo min als een fave album in waarde zou dalen als er per ongeluk een grammy op valt.
Ik vind Gotye echt een IF, irritatiefactor, van minstens 9 hebben (irritanter dan Lucky Fonz of Kyteman bijv), maar zie ook, het positieve ervan: nu hebben de Belgen weer wat om trots op te zijn. Wij kunnen al jaaaaren trots zijn op dance-successen, middels Tiësto en Armin
Ik vind Gotye echt een IF, irritatiefactor, van minstens 9 hebben (irritanter dan Lucky Fonz of Kyteman bijv), maar zie ook, het positieve ervan: nu hebben de Belgen weer wat om trots op te zijn. Wij kunnen al jaaaaren trots zijn op dance-successen, middels Tiësto en Armin

0
geplaatst: 11 februari 2013, 16:54 uur
Degene die de Grammy voor beste metalsong heeft gewonnen maakt niet eens metal. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 februari 2013, 17:25 uur
Lil Wayne had er drie jaar geleden zeven ofzo. Case closed.
0
geplaatst: 11 februari 2013, 17:36 uur
Mjuman schreef:
Je meet toch niet de intrensieke kwaliteit van je eigen keuze af aan het aantal Grammy's, Edisons, harpjes of weetikwatnogmeer er uitgereikt wordt? Net zo min als een fave album in waarde zou dalen als er per ongeluk een grammy op valt.
Natuurlijk niet, maar ik kon het wel waarderen dat een aantal alternatieve alternatieve bands die ik erg goed vind (Bon Iver, Phoenix, Arcade Fire) de afgelopen jaren in de prijzen zijn gevallen. Voor mij niet meer dan terecht, en ik gun mijn persoonlijke favorieten dat succes. Dat er dan vervolgens dit jaar een eendagsvlieg met 1 hitje er met de alternatieve award vandoor gaat snap ik daareentegen totaal niet. In die zin stoor me wel aan de hype die Gotye is.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 11 februari 2013, 17:38 uur
Mjuman schreef:
Ik vind Gotye echt een IF, irritatiefactor, van minstens 9 hebben (irritanter dan Lucky Fonz of Kyteman bijv), maar zie ook, het positieve ervan: nu hebben de Belgen weer wat om trots op te zijn.
Ik vind Gotye echt een IF, irritatiefactor, van minstens 9 hebben (irritanter dan Lucky Fonz of Kyteman bijv), maar zie ook, het positieve ervan: nu hebben de Belgen weer wat om trots op te zijn.
Ik alleszins niet
. Heeft Jethro Tull niet ooit eens gewonnen in de categorie Metal of zoiets? Nog belachelijker.
0
geplaatst: 11 februari 2013, 17:47 uur
Mijn punt was ook "lekker belangrijk dit" - het zal mij om het even zijn.
De enige leuke award - imo - is de Mercury-award die onlangs voor de tweede keer naar P.J. Harvey is gegaan. Wij hebben een zangeres met internationaal succes, Caro Emerald, maar ik word er niet warm of loud van. Ik vind het koffietafelmuziek, nix voor bij een ferme pint
De enige leuke award - imo - is de Mercury-award die onlangs voor de tweede keer naar P.J. Harvey is gegaan. Wij hebben een zangeres met internationaal succes, Caro Emerald, maar ik word er niet warm of loud van. Ik vind het koffietafelmuziek, nix voor bij een ferme pint

0
geplaatst: 11 februari 2013, 17:48 uur
Weet je wat belachelijk is? De Grammys serieus nemen. Incestueuze aangelegenheid waarbij de grootgraaiers van de muziekbizz elkaar fêteren in allerlei categorieën die variëren van dubieus tot compleet nietszeggend. Zoals eigenlijk bijna elke awardshow. Het winnen van een Grammy door een artiest is net zo'n goede graadmeter voor kwaliteit als het winnen van een staatslot...
0
geplaatst: 11 februari 2013, 18:50 uur
Don Cappuccino schreef:
Die Grammy heet officieel Best Hard Rock/Metal Performance, dus zo gek is dat niet.
En tja, Grammies. Who cares?
0
geplaatst: 11 februari 2013, 18:51 uur
Gretz schreef:
Gotye pakt 3 Grammy's, voor zowel 'single van het jaar', 'beste optreden van het jaar' en 'beste alternatieve album'. Oké, 'single van het jaar' kan ik nog wel begrijpen, maar voor die andere twee awards hadden ze toch wel een betere winnaar kunnen vinden. Ronduit belachelijk dat Making Mirrors nu in het rijtje staat met o.a. Bon Iver, Bon Iver (2012), Brothers (2011), Wolfgang Amadeus Phoenix (2010) en In Rainbows (2009).
Hoezo? Ik prefereer Making Mirrors boven drie van die vier namen die je noemt.
Ik vind het raar dat je Gotye een eendagsvlieg met een hitje noemt. Dat impliceert voor mijn gevoel dat de rest van zijn werk niet goed zou zijn, en dat dat album ook niet echt de moeite waard zou zijn. Onterecht naar mijn mening. Making Mirrors vind ik een sterk album en de voorganger ervan zelfs nog sterker.
0
geplaatst: 11 februari 2013, 23:05 uur
Ach, Grammies... Leuk voor op de schoorsteenmantel vooral.
Voor de rest zegt of doet het me helemaal niets.
Sommige mensen hebben helaas een podiumpje nodig om smaak te kunnen beoordelen.
Voor de rest zegt of doet het me helemaal niets.
Sommige mensen hebben helaas een podiumpje nodig om smaak te kunnen beoordelen.

0
geplaatst: 12 februari 2013, 08:29 uur
Doen we hier ook. Lijstjes maken weetjewel.. En dan uiteindelijk een gezamenlijke jaarlijst. Maar daar bouwen ze er een feestje omheen. Het zijn wel verkoopcijferlijstjes, al zeggen ze van niet. Ze doen maar.
Zou wat zijn. De MuMe awards. Geen artiest zou zoiets over willen slaan. Denk ik.
Zou wat zijn. De MuMe awards. Geen artiest zou zoiets over willen slaan. Denk ik.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 09:24 uur
Gretz schreef:
Gelukkig hebben we hier in Nederland de Edisons waar Racoon het beste nummer van het jaar maakt en Kane de beste band is.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 09:28 uur
En Marco Borsato voor de twintigste keer een oeuvre award krijgt....
Zal ik die dan even bellen?
Zal ik die dan even bellen?
* denotes required fields.