MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
tnf
GrafGantz schreef:
(quote)

Gelukkig hebben we hier in Nederland de Edisons waar Racoon het beste nummer van het jaar maakt en Kane de beste band is.

De motivatie volgens Musicfrom:

Een band bestaat bij de gratie van vernieuwing en experiment. Deze groep heeft sinds 1998 al bewezen vergaande beslissingen te durven nemen om zichzelf en het publiek telkens weer te verrassen. Met het album 'Come Together' prijst de jury van de Edison de lef en durf van Woesthoff en Van Leeuwen maar vooral de output van deze rockgroep die in Nederland als voorbeeld voor velen dient.

Lef? Vernieuwing? Experiment? Veel vlakker dan Kane kan je ze voor mijn gevoel niet krijgen.

Maar grote kans dat dat gewoon aan m'n smaak ligt, en dat ik niet in staat ben te horen hoe ongelofelijk briljant die muziek wel niet is.

Voordeel van zo'n bericht 's ochtends horen is dat je nog alleen maar koffie hebt gedronken. Kane en Raccoon is echt muziek voor na een avond heel stevig doorhalen: kan je goed over je nek gaan.

En dan te bedenken dat in het kader van een of andere tour van een tabaksmerk - waarin NLbands beroemde buitenalndse bands deden (Darryll Ann deed verdienstelijk The Byrds en Betty Serveert deed Velvet Underground) - Kane 'verdienstelijk' U2 deed - ik mensen die de dvd daarvan hebben; do I need to say dat inmiddels de relatie wat bekoeld is?

Het enige leuke van het nieuwsitem was het commentaar van Henny Vrienten op de oeuvreprijs voor Doe Maar: dat je de jury niet kon beschuldigen van half werk omdat ze er wel 35 jaar over hadden nagedacht.

tnf schreef:
(quote)

(quote)

Lef? Vernieuwing? Experiment? Veel vlakker dan Kane kan je ze voor mijn gevoel niet krijgen.

Maar grote kans dat dat gewoon aan m'n smaak ligt, en dat ik niet in staat ben te horen hoe ongelofelijk briljant die muziek wel niet is.

tnf schreef:
Een band bestaat bij de gratie van vernieuwing en experiment. Deze groep heeft sinds 1998 al bewezen vergaande beslissingen te durven nemen om zichzelf en het publiek telkens weer te verrassen. Met het album 'Come Together' prijst de jury van de Edison de lef en durf van Woesthoff en Van Leeuwen maar vooral de output van deze rockgroep die in Nederland als voorbeeld voor velen dient.

Output? Beslissingen durven nemen? Hier lekt nog een stukje jargon van de marketingjongens door in de berichtgeving.

Het is toch GVD bij de honden af dat er zo zakelijk over muziek wordt geschreven.... als je zo laaiend bent over de muziek van Kane (al ben je dan volgens mij zwaar ziek in je hoofd en dien je tegen jezelf in bescherming te worden genomen) wat is er dan mis met onverbloemd enthousiasme ?

Arrie schreef:

Ik vind het raar dat je Gotye een eendagsvlieg met een hitje noemt. Dat impliceert voor mijn gevoel dat de rest van zijn werk niet goed zou zijn, en dat dat album ook niet echt de moeite waard zou zijn. Onterecht naar mijn mening. Making Mirrors vind ik een sterk album en de voorganger ervan zelfs nog sterker.

De rest van zijn werk kon me gewoon niet zo boeien, maar wie weet gaat Making Mirrors nog wel wat groeien als ik hem nog eens opzet. Als ik hier op MusicMeter naar zijn gemiddeldes kijk zie ik dat er vooral 3 en 3,5 beoordelingen zijn. Blijkbaar overtuigt het voor meer mensen niet helemaal.

GrafGantz schreef:
Gelukkig hebben we hier in Nederland de Edisons waar Racoon het beste nummer van het jaar maakt en Kane de beste band is.

Wat dat betreft valt het met de Grammy's reuze mee.

Raccoon is toch in het Nederlands gaan zingen? Dat zie ik grofweg Radiohead nog niet doen hoor.

Gretz schreef:
(quote)

De rest van zijn werk kon me gewoon niet zo boeien, maar wie weet gaat Making Mirrors nog wel wat groeien als ik hem nog eens opzet. Als ik hier op MusicMeter naar zijn gemiddeldes kijk zie ik dat er vooral 3 en 3,5 beoordelingen zijn. Blijkbaar overtuigt het voor meer mensen niet helemaal.

Oké, maar volgens mij ook voor een hoop mensen juist weer wel. Ik had het idee dat je het 'belachelijk' noemde, puur gebaseerd op eigen smaak. Alsof het alleen een goede prijs is als je eigen favorieten winnen...

Dit gedrocht verkoopt in Nederland een stuk beter dan het origineel.

Ik heb zelden zo'n verschrikkelijke remix gehoord.

tnf
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we nóóit meer van dit soort muziek af komen.

Er zit verdomde weinig in, maar desondanks (of misschien juist dáárom?) vreet men zoiets inmiddels een kleine tien jaar.

Zou het bij mij prima doen hoor, tijdens de Fitness ofzo.

Gisteren wilde ik na een optreden dat me goed beviel het laatste album van die band kopen. Bleek het alleen in een vinyl + cd-versie te bestaan (kosten 22,50). Eerder dit jaar kon ik na een optreden van Orgel Vreten ook al geen album op cd krijgen (alleen vinyl).

Doen bands dat nou omdat vinyl hip is of omdat ze echt menen dat dat commercieel erg verstandig is? Hun keus verder maar aan mij verkopen ze in ieder geval niets op zo'n manier...

Onweerwolf
Vervelend is dat ja. Er zijn ook bands die zelfs alleen maar tapes releasen en ook dat is weer populairder aan het worden.

Schnee
ik dacht dat die edison berichten al heel erg oud waren... Blijkt het echt 2013 te zijn??? Echt ont-zet-tend lachwekkend

Ponty Mython
Kane en creatief in één zin.

Telt dit ook als ergernis?

Op het door m'n collega's oh zo geliefde Radio Veronica is het deze week Bon Jovi-week...

In de supermarkt waar ik werk is het altijd Bon Jovi week. Mijn baas is een fanboy. Ik weet hoe het is

Hier op school vliegen de Gangnam Styles en Harlem Shakes me om de oren.

Ik erger mij aan het feit dat er ten eerste een koningsnummer moet worden gemaakt, en ten tweede, welke ergernis zelfs groter is, het blijkbaar gaat over een stukje muziek wat Ewbank nog ergens op zijn computer heeft staan.
Verder zou ik de goede man een tip geven, om in het vervolg zijn eigen muziek en muziek die hij van internet heeft gehaald te scheiden.
Gewoon twee mapjes aanmaken, zodat je niet tot de vergissing kunt komen om per ongeluk andermans muziek tot eigen te beschouwen.

Ik erger mij aan middelbare scholieren in treinen. Niet muziek-gerelateerd, maar het mag ook wel eens gezegd worden.

Jij hebt meer met kleinere scholieren in treinen?

Slowgaze schreef:
Ik erger mij aan middelbare scholieren in treinen. Niet muziek-gerelateerd, maar het mag ook wel eens gezegd worden.

Nee beppende vrouwen in een postkoets - da's pas fijn hoor je de Selvera's niet meer zingen over de postiljon!

Of het geluid van Madame Bovary in de koets, maar dat terzijde. Als je haar route uittekent op de landkaart, heeft die de vorm van een fallus.

Slowgaze schreef:
Of het geluid van Madame Bovary in de koets, maar dat terzijde. Als je haar route uittekent op de landkaart, heeft die de vorm van een fallus.

Pollens waar een vent zijn potlood allemaal voor kan gebruiken!

En a propos scholieren in trein - geen stungun bij de hand?

Verdere muzikale ergernissen - medesporters/mensen met digitaal verstopte oren die valselijk meeblèren op de muziek die hun oren verstopt houdt.

deric raven schreef:
Ik erger mij aan het feit dat er ten eerste een koningsnummer moet worden gemaakt, en ten tweede, welke ergernis zelfs groter is, het blijkbaar gaat over een stukje muziek wat Ewbank nog ergens op zijn computer heeft staan.
Verder zou ik de goede man een tip geven, om in het vervolg zijn eigen muziek en muziek die hij van internet heeft gehaald te scheiden.
Gewoon twee mapjes aanmaken, zodat je niet tot de vergissing kunt komen om per ongeluk andermans muziek tot eigen te beschouwen.
Ik was er al bang voor dat heel Nederland het over opgewarmde prak zou gaan hebben Zo zou ik het niet zeggen. Hij heeft melodieën gecomponeerd die hij niet los kon laten op popnummers, doordat ze te groots zijn naar eigen zeggen. Nu kan hij ze gebruiken voor dit passende, groteske evenement. Op zich vind ik dat uiterst plausibel.

jasper1991 schreef:
Ik was er al bang voor dat heel Nederland het over opgewarmde prak zou gaan hebben Zo zou ik het niet zeggen. Hij heeft melodieën gecomponeerd die hij niet los kon laten op popnummers, doordat ze te groots zijn naar eigen zeggen. Nu kan hij ze gebruiken voor dit passende, groteske evenement. Op zich vind ik dat uiterst plausibel.

Beetje pretentieus praatje dit, Jazz - vooropgesteld dat ik vind dat Borsato wordt begeleid door goede musici, w.o. ook ene John Ewbank, vind ik het maar matigjes - en niet getuigen van creatieve vindingrijkheid, om door jezelf afgekeurde dingesies uit de vuilnisbak te vissen en ze voor een dergelijke koninklijk doel te gebruiken.

Als jij een diner date hebt - met jouw droomkoningin - ga je toch ook niet de leftovers uit de keuken van O Mundo halen om die op te dissen?

Maar eerlijk gezegd zal het mij worst wezen wat voor koninklijke hymne er wordt gecomponeerd - en Oranjevieringen zijn aan mijn niet besteed. Het tekort terugbrengen in NL naar 3% schrap dan dit soort malloterijen en plaats de dag ná aantreden een advertentie in Telegraaf en Spits - voor de meesten- da'j 't hebt overgenomen; voor de rest van de wereld stuur je een tweet of schrijf je een blog; of je opent een topic alhier.

jasper1991 schreef:
(quote)

Dat is dan weer jouw ergernis, die dus ook perfect in dit topic past.

Onweerwolf
Ik ben wel voorstander van grootse muziek voor groteske evenementen trouwens. Andersom zou overigens ook wel eens verfrissend zijn.

Ik zal eens kijken op mijn pc of ik ergens nog flarden tekst heb liggen om op te sturen die door kunnen gaan voor een koninklijk geheel.
Moet te doen zijn.

Ik zit eens grofweg de laatste pagina aan berichten te lezen en er rest me 'n vraag...

Dat Koningsliedje gaat toch zeker niet gezongen worden door de meest schromelijk overgewaardeerde coltrui van het Westelijk halfrond, is het niet?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:05 uur

geplaatst: vandaag om 05:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.