Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2013, 23:08 uur
Geen idee over wie je het hebt aangezien we op het oostelijk halfrond leven.
0
geplaatst: 23 maart 2013, 23:10 uur
Je moet de bekendheid van Marco ten westen van Greenwich niet onderschatten 

0
geplaatst: 23 maart 2013, 23:18 uur
Ik erger me aan racoon met dat kloterige engelse Kut accent van die zanger
0
geplaatst: 31 mei 2013, 10:50 uur
Vanwege een deuk in mijn auto omdat er een dolle hond tegenaan was gesprongen (beest mankeert gelukkig niets, auto 1000 euro schade) moest ik mijn verzekering bellen."Het is druk op de lijn blijft u even wachten" krijg ik iets van Coldplay te horen...
gelukkig heb ik nog een ander nummer van de verzekeraar, nog steeds alle medewerkers in gesprek weer Coldplay...
Grrrr
0
geplaatst: 1 juni 2013, 01:46 uur
Dat is inderdaad erg als je een officiële instantie moet bellen en in plaats van een persoon bestaande uit vlees en bloed niet aan de lijn krijg maar zo'n stukje muziek te horen waar je niet op zit te wachten. Ook al is het een goed nummer wat er te horen is. Toch gaat het op één of andere manier irriteren. Je wil verder met je leven en zo snel mogelijk klaar zijn met die telefonade.
0
geplaatst: 1 juni 2013, 07:25 uur
Wat dacht je van een panfluit-versie van Celine Dion's 'My heart will go on', die ik op die manier ook weleens uit heb gezeten (meerdere keren achter elkaar, zefs)? 

0
geplaatst: 20 september 2013, 16:29 uur
CD's bestellen via ebay die als origineel worden aangeprezen,
maar dan in een niet passend doosje verzonden worden.
Toch heb ik vragen bij mijn laatste levering uit ... China.
Twee cd's uit de Now That's What I Call Music reeks.
Volume 84 en 85 om precies te zijn, verdacht laag geprijsd, maar origineel.
Nu ik ze in handen heb twijfel ik.
Ze zitten niet in het originele doosje, dus dat vergroot altijd de twijfel.
Het artwork van volume 84 lijkt een kopie.
De letters binnenin het boekje lijken licht verschoven.
En de kleuren zelf, de aard van de druk lijkt matter dan ik gewoon ben.
Het boekje binnenin is slordig geplooid en geniet.
Voor volume 85 lijkt enkel de aard van de druk me niet vertrouwd.
Voor beide cd's geldt dat de opdruk op de schijfjes zelf okee,
al scoort volume 84 op dit terrein betere punten dan volume 85.
Dus ik dacht: ik doe de lakmoes proef.
Ik stop ze in mijn pc en kijk of de tracks automatisch op het net gevonden worden.
Volgens mij is zoiets niet het geval als ook de cd gekopieerd is.
Mijn pc zegt in beide gevallen: niets aan de hand, alle trackinfo staat netjes ingevuld.
En toch blijf ik twijfelen.
Heeft iemand ervaring met vakkundig vervaardigde nep-cd's? Of zou het kunnen
dat de volumes uit deze cd-reeks voor de Aziatische markt in China gefabriceerd worden?
De verkoper in kwestie heeft een bijna vlekkeloze feedbackscore.
Ik stop ze in mijn pc en kijk of de tracks automatisch op het net gevonden worden.
Mijn pc zegt in beide gevallen: niets aan de hand, alle trackinfo staat netjes ingevuld.
dat de volumes uit deze cd-reeks voor de Aziatische markt in China gefabriceerd worden?
0
geplaatst: 20 september 2013, 16:33 uur
dazzler schreef:
Alleen als je iets download en dat op cd brandt worden de tracks niet gevonden volgens mij. Als je de originele cd hebt en je brandt er een kopie van worden de tracks op die gekopieerde schijf eveneens gevonden.
0
geplaatst: 20 september 2013, 16:48 uur
Ja, bij een identieke kopie wordt alles gekopieerd, dus ook de achterliggende info m.b.t. de verschillende nummers.
0
geplaatst: 20 september 2013, 17:30 uur
Copy right en China is een heel apart verhaal - google daar maar eens op. Overigens is het niet zo vreemd als een uitgeverij een partij in een ander ver land een licentie geeft om hun product te vermenigvuldigen. Eventueel zou hoes/inlay via POD tot stand kunnen komen bij een niet zo courant product.
But, my friend, I fear you have been tricked. Ik zou me tot de eBay wenden, die de verkoper heeft toegelaten omdat zij een soort garantieregeling hebben. Me tot de oorspronkelijke uitgever wenden lijkt me weinig effect te sorteren, tenzij je op zoekm bent naar het Rolo-effect (lekker puh).
But, my friend, I fear you have been tricked. Ik zou me tot de eBay wenden, die de verkoper heeft toegelaten omdat zij een soort garantieregeling hebben. Me tot de oorspronkelijke uitgever wenden lijkt me weinig effect te sorteren, tenzij je op zoekm bent naar het Rolo-effect (lekker puh).
0
geplaatst: 21 september 2013, 00:15 uur
' tisme wat als je niet zo vaak via internet handelt, volgens goed NL gewoonte voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, en voor 2 dubbelcd's ca 15 pond betaalt, je 2/3 van je kapitaalinvestering terug kunt krijgen voor een aangepaste rating, je 5 posts op dit topic eraan wijdt.
Dat alles terwijl er specifiek topic is over e-commerce (etailing) en muziekaankopen, en nog specifieker een topic over ervaringen op eBay en Marktplaats.
Dat alles terwijl er specifiek topic is over e-commerce (etailing) en muziekaankopen, en nog specifieker een topic over ervaringen op eBay en Marktplaats.

0
geplaatst: 21 september 2013, 00:35 uur
Mjuman schreef:
' tisme wat als je niet zo vaak via internet handelt, volgens goed NL gewoonte voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, en voor 2 dubbelcd's ca 15 pond betaalt, je 2/3 van je kapitaalinvestering terug kunt krijgen voor een aangepaste rating, je 5 posts op dit topic eraan wijdt.
Is er ook een topic voor koeterwaals? Misschien dat jij in het vervolg dan beter daar post.
Heb jij jouw aantal niet ter zake doende berichten al eens geteld in diverse topics op deze site?
Maar goed, ik heb mijn ergerlijke posts alweer weggehaald.
Niets zo hyperbolisch (om nou eens één van jouw gevleugelde woorden te gebruiken)
als een user die zich ergert aan de ergernissen van een andere user in het ergenistopic.

0
Aquila
geplaatst: 21 september 2013, 09:07 uur
dazzler schreef:
lakmoes proef.
lakmoes proef.
De lakmoesproef bij mij doe ik altijd door het aan de onderkant van de binnenring meegeprinte matrix nummer te vergelijken met het nummer van de platenmaatschappij. Dat staat ook vaak op de rug of bij de streepjescode (en is anders wel te vinden op Discogs). Volgens mij is dat bij nepperds nooit goed. Zo zijn bijna perfect uitziende OOP-items al eens door de mand gevallen hier in huis. Over artwork verbaas ik me ook vaker, onscherp, vage kleuren, maar dat zijn gewoon goedkope, maar originele herdrukken. Die komen echt niet alleen uit Rusland, China of Korea.
Dat zegt ook niet altijd alles. Meestal weten de mensen, tenmsinte als ik voor mijzelf spreek al, dat er mogelijk iets niet in de haak is. Ik heb wel OOP-DVD's waarvan de echte op eBay onbetaalbaar zijn voor weinig in Korea besteld. Dan weet je ook dat dat geen origineel zal zijn, maar behalve wat Koreaans schrijft op de hoes zijn ze verder perfect. Als je dat al weet hoef ik de verkoper er niet op aan te spreken, dan wist ik vooraf dat ik genoegen moet nemen met een "Van Meegeren".
0
geplaatst: 21 september 2013, 10:27 uur
Aquila,
De lakmoesproef die jij beschrijft heb ik uitgevoerd en ik word in beide gevallen
richting discogs gestuurd, waar dezelfde cd's met hetzelfde matrix nummer te vinden zijn.
Dus de schijfjes zouden toch moeten kloppen, al is de opdruk minder verzorgd dan gewoonlijk.
Dat laatste geldt ook voor het bijhorende artwork (hoesje en boekje).
Ik kan dus nergens echt de vinger op leggen, maar het voelt allemaal aan als bedrog.
Misschien is dat gevoel fout en moet ik mijn mening herzien.
Ik had deze boodschap eerder gepost, maar weer verwijderd na de opmerking van Mjuman.
Bedankt voor je reactie, want het doet vermoeden dat ik misschien toch te vlug van stapel liep.
De lakmoesproef die jij beschrijft heb ik uitgevoerd en ik word in beide gevallen
richting discogs gestuurd, waar dezelfde cd's met hetzelfde matrix nummer te vinden zijn.
Dus de schijfjes zouden toch moeten kloppen, al is de opdruk minder verzorgd dan gewoonlijk.
Dat laatste geldt ook voor het bijhorende artwork (hoesje en boekje).
Ik kan dus nergens echt de vinger op leggen, maar het voelt allemaal aan als bedrog.
Misschien is dat gevoel fout en moet ik mijn mening herzien.
Ik had deze boodschap eerder gepost, maar weer verwijderd na de opmerking van Mjuman.
Bedankt voor je reactie, want het doet vermoeden dat ik misschien toch te vlug van stapel liep.
0
geplaatst: 21 september 2013, 11:41 uur
Je hebt gewoon persingen voor verschillende markten.
Je hebt Oostblokperssingen, Aziatische, Zuid-Amerikaanse, Europese en Amerikaanse.
Daarbinnen variërt het ook nog eens.
Maar vaak verschillen ze allemaal. Het papier kan totaal anders zijn, de inkt, de letters(denk aan Japanse releases), Zuid-Amerikaanse zijn wat geler en Aziatische vaak wat donkerder.
De doosjes verschillen ook, lichter, zwaarder dikker dunner... etc.
Maar dat zou ik echt niet als doorslaggevend punt nemen.
Aangezien ik als verkoper ene kapot doosje ook gewoon kan vervangen door een goedkoop doosje van de mediamarkt als ik hem verstuur...
Je moet echt met die matrix nummers werken, die worden niet vervalst. Neppersingen hebben ze vaak niet, of met een afwijkend nummer.. dus niet traceerbaar. Tenzij een eigenaar van die uitgave hem online heeft ingevoerd.
Ik denk dat je gevoel fout is, en dat je gewoon echte exemplaren hebt maar dan voor een andere markt. Als je bijvoorbeeld bij CDwow besteld krijg je soms ook wel eens Autralische persingen of Aziatische persingen thuis gestuurd(Vietnam/Taiwan).. die zien er ook wat anders uit, in inkt en qua doosje.. maar dat maakt ze niet minder echt. Gewoon van een goedkopere distributeur.
Je hebt Oostblokperssingen, Aziatische, Zuid-Amerikaanse, Europese en Amerikaanse.
Daarbinnen variërt het ook nog eens.
Maar vaak verschillen ze allemaal. Het papier kan totaal anders zijn, de inkt, de letters(denk aan Japanse releases), Zuid-Amerikaanse zijn wat geler en Aziatische vaak wat donkerder.
De doosjes verschillen ook, lichter, zwaarder dikker dunner... etc.
Maar dat zou ik echt niet als doorslaggevend punt nemen.
Aangezien ik als verkoper ene kapot doosje ook gewoon kan vervangen door een goedkoop doosje van de mediamarkt als ik hem verstuur...
Je moet echt met die matrix nummers werken, die worden niet vervalst. Neppersingen hebben ze vaak niet, of met een afwijkend nummer.. dus niet traceerbaar. Tenzij een eigenaar van die uitgave hem online heeft ingevoerd.
Ik denk dat je gevoel fout is, en dat je gewoon echte exemplaren hebt maar dan voor een andere markt. Als je bijvoorbeeld bij CDwow besteld krijg je soms ook wel eens Autralische persingen of Aziatische persingen thuis gestuurd(Vietnam/Taiwan).. die zien er ook wat anders uit, in inkt en qua doosje.. maar dat maakt ze niet minder echt. Gewoon van een goedkopere distributeur.
0
geplaatst: 21 september 2013, 11:45 uur
Ach ik heb in China ooit eens in een warenhuis CD's gekocht, op de hotelkamer ontdekte ik dat de hoesjes vol met schrijffouten zaten (namen artiesten, song titels etc) zijn de covers niet eens gekopieerd maar gewoon slordig nagemaakt 

0
geplaatst: 21 september 2013, 12:34 uur
Ducoz schreef:
Als je bijvoorbeeld bij CDwow besteld krijg je soms ook wel eens Autralische persingen of Aziatische persingen thuis gestuurd(Vietnam/Taiwan).. die zien er ook wat anders uit, in inkt en qua doosje.. maar dat maakt ze niet minder echt. Gewoon van een goedkopere distributeur.
Als je bijvoorbeeld bij CDwow besteld krijg je soms ook wel eens Autralische persingen of Aziatische persingen thuis gestuurd(Vietnam/Taiwan).. die zien er ook wat anders uit, in inkt en qua doosje.. maar dat maakt ze niet minder echt. Gewoon van een goedkopere distributeur.
Vooral voor de Zuid-Amerikaanse markt heb ik zo verschillende cd's via WOW HD in huis gekregen, verstuurd vanuit China. Vaak hangt het stickertje er nog op dat het uitsluitend voor die markt bestemd is. Die cd's draaien even vrolijk natuurlijk, maar ik hecht ook waarde aan de afwerking van het product en die is gewoon van mindere kwaliteit; goedkoper papier, slechter drukwerk. Ik heb zelfs een cd waarbij de bladzijden in het boekje helemaal verkeerd zitten. De nietjes eruit halen en op de juiste volgorde steken was zelfs niet mogelijk, want de pagina's per vel zijn bij de druk ook door elkaar gehaald.
WOW HD voert dus niet alleen oneerlijke concurrentie maar houdt ook zijn klanten een beetje voor de gek.
0
geplaatst: 21 september 2013, 12:39 uur
Tja ik heb (hoewel ik nog steeds een voorkeur voor het platenzaakje) ook weleens wat CD's bij wowhd (komen allemaal 4-8 weken later uit Hong Kong) gekocht, nieuwe voor circa euro 8,- en ouwe plaatjes voor 4,- en zonder verzendkosten.
0
geplaatst: 21 september 2013, 12:56 uur
Ducoz schreef:
Ik denk dat wat je hier schrijft moet kloppen.
Eén keer heb ik eens te maken gekregen met een echte vervalsing (geen discussie mogelijk daar)
en dat was met een CD uit dezelfde reeks. Daar lag wellicht ook een deel van mijn huidige argwaan.
0
geplaatst: 21 september 2013, 13:31 uur
dazzler schreef:
Is er ook een topic voor koeterwaals? Misschien dat jij in het vervolg dan beter daar post.
Heb jij jouw aantal niet ter zake doende berichten al eens geteld in diverse topics op deze site?
Niets zo hyperbolisch (om nou eens één van jouw gevleugelde woorden te gebruiken)
als een user die zich ergert aan de ergernissen van een andere user in het ergenistopic.
(quote)
Hap! A propos off- topic. Ik doelde op Muziek >> Koop en Ruil >> Ebay / Marktplaats Muziek >> Algemeen >> CD-wow - Online bestellen Muziek >> Algemeen >> Online muziek kopen
Overigens had ik die opmerking over die afwijkeningen in lokale versie van inlays (door POD) al gemaakt.
Misschien moet ik toch eens wat handiger worden in die beminnelijke, christelijke taal van jou

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 13:24 uur
3FM 
Dat ze een jaar achterlopen is niet is zo heel schokkend, maar het is dieptreurig om dan vervolgens vier keer de naam van de artiest en twee keer de naam van het nummer fout te spellen.
http://puu.sh/50ROo.png

Dat ze een jaar achterlopen is niet is zo heel schokkend, maar het is dieptreurig om dan vervolgens vier keer de naam van de artiest en twee keer de naam van het nummer fout te spellen.
http://puu.sh/50ROo.png
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 13:27 uur
'De Zweedse' Katy Boy ook nog. Alsof ze een soloartieste is. Sneu hoor.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 13:30 uur
stoepkrijt schreef:
Dat ook nog ja. Als dit het niveau is begrijp ik de bezuinigingen op de publiek omroep maar al te goed.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:39 uur
En nog een taalfout ook, met 'electro song'. (die spatie hoort daar natuurlijk niet, los van het feit dat ik het sowieso al lelijk vind)
Ik had die fout van Katy Boy trouwens ook kunnen maken, dus ik begrijp hem wel, maar op een professionele site kan dat natuurlijk echt niet.
Ik had die fout van Katy Boy trouwens ook kunnen maken, dus ik begrijp hem wel, maar op een professionele site kan dat natuurlijk echt niet.
0
sxesven
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:01 uur
Vooral als je het dan als favoriet aanmerkt, ook nog.
0
Schnee
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:08 uur
dazzler schreef:
maak je je werkelijk druk om dit soort dingen bij déze cd's???
0
Ponty Mython
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:10 uur
Hij heeft ze natuurlijk niet voor niets gekocht, he?
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:15 uur
Ponty Mython schreef:
Vrind, kopen impliceert atltijd enige pecuniaire tegenprestatie - and as such is jouw tekst natuurlijk een ....
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 19:41 uur
* denotes required fields.