MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Ponty Mython
Ik vind het een goede actie om mensen die zich geroepen voelen zich bedreigend of racistisch uit te laten op haar facebook pagina eens in het digitale zonnetje te zetten. Dat zouden meer sites moeten doen.

Ik vind dat een artiest/BN'er hier boven moet staan, dit werkt alleen enkel olie op het vuur. Als zij die screenshots blijft plaatsen zullen er alleen maar meer berichten met nepaccounts geplaatst worden. Ze heeft toch wel iets beters te doen?

Onweerwolf
Anouk!

Ponty Mython schreef:
Ik vind het een goede actie om mensen die zich geroepen voelen zich bedreigend of racistisch uit te laten op haar facebook pagina eens in het digitale zonnetje te zetten. Dat zouden meer sites moeten doen.

Anders lees je even de link in het bericht voordat je antwoord geeft... dat verandert toch wel enigszins de zaak. Hoe zou jij het vinden als ik jouw foto's ging gebruiken voor een fake facebookaccount en daarmee moslims uit ging schelden oid?

Dat was ook mijn idee tot ik die link aanklikte. Belachelijk dat Anouk dat ene bericht niet even weghaalt.

Ponty Mython
Het kan net zo goed een spamaccount zijn van die dame. Verder is het natuurlijk niet Anouk's probleem dat diegene een foto van iemand anders heeft gejat. De dame van wie de foto is zou daarom ook beter facebook op de hoogte moeten stellen van accountfraude in plaats van in de media te zeuren over het bericht op de facebook pagina van Anouk.

Ponty Mython schreef:
Het kan net zo goed een spamaccount zijn van die dame. Verder is het natuurlijk niet Anouk's probleem dat diegene een foto van iemand anders heeft gejat. De dame van wie de foto is zou daarom ook beter facebook op de hoogte moeten stellen van accountfraude in plaats van in de media te zeuren over het bericht op de facebook pagina van Anouk.

Van iedereen kan (op zijn minst) een thumbnail worden gejat voor identiteitsfraude, dus ik vind het wel Anouks fout dat ze niet reageert op dat verzoek. En wat wil Anouk precies bereiken met het kopiëren van haatzaaiende/bedreigende berichten? Waarschijnlijk haar morele gelijk halen, maar ze is zelf net zo polariserend bezig.

Onweerwolf
Paupertokkie Nederland laat haar walgelijke racistische inborst de vrije loop op het account van Anouk naar aanleiding van haar simpele opmerking dat ze pro aanpassing is van het uiterlijk van een sprookjesfiguur van een fucking kinderfeestje.

Dat Anouk dit soort kansloze mongolen vervolgens publiekelijk in de schijnwerpers zet vind ik erg te prijzen.

Sowieso dat er eens een Nederlander met een voorbeeldfunctie een intelligent tegengeluid laat horen mbt tot die pietitie bagger vind ik een goede zaak.

Ponty Mython
Heb je soms zelf een bericht achtergelaten op de pagina van Anouk, Gretz? Deze mensen worden door deze actie met gelijke munt terugbetaald, omdat nu iedereen kan zien wat voor een haatdragende idioten het zijn. Het zou mij niets verbazen als er zelfs een paar ontslagen zullen vallen vanwege hun uitlatingen. Dit soort mensen moet je natuurlijk niet willen op het werk. Dat ze nu ruw uit die geveinsde anonimiteit worden getrokken en met hun racistische praatjes in vol ornaat in de openbaarheid staan kan ik alleen maar toejuichen. Anouk hanteert nu dezelfde aanpak die shockblog Geenstijl op hun website gebruikt.

Onweerwolf schreef:
Paupertokkie Nederland laat haar walgelijke racistische inborst de vrije loop op het account van Anouk naar aanleiding van haar simpele opmerking dat ze pro aanpassing is van het uiterlijk van een sprookjesfiguur van een fucking kinderfeestje.

Dat Anouk dit soort kansloze mongolen vervolgens publiekelijk in de schijnwerpers zet vind ik erg te prijzen.

Sowieso dat er eens een Nederlander met een voorbeeldfunctie een intelligent tegengeluid laat horen mbt tot die pietitie bagger vind ik een goede zaak.

De meerderheid van die mensen reageert niet onder hun eigen naam, ze kijken wel uit. Verder blijf ik van mening dat Anouk het juist laat escaleren door er zoveel aandacht aan te besteden. Wat denkt ze hiermee te bereiken? Laat een rechter maar oordelen over het feit of de figuur 'Zwarte Piet' racistisch is. Dan kan de rest de mensen eindelijk eens op houden over deze discussie.

Ponty Mython schreef:
Heb je soms zelf een bericht achtergelaten op de pagina van Anouk, Gretz? Deze mensen worden door deze actie met gelijke munt terugbetaald, omdat nu iedereen kan zien wat voor een haatdragende idioten het zijn. Het zou mij niets verbazen als er zelfs een paar ontslagen zullen vallen vanwege hun uitlatingen. Dit soort mensen moet je natuurlijk niet willen op het werk. Dat ze nu ruw uit die geveinsde anonimiteit worden getrokken en met hun racistische praatjes in vol ornaat in de openbaarheid staan kan ik alleen maar toejuichen. Anouk hanteert nu dezelfde aanpak die shockblog Geenstijl op hun website gebruikt.

Nee, ik kijk wel uit met het plaatsen van reacties op het internet. Als je op die screenshots klikt zie je dat zo'n beetje al die accounts fake zijn. Anouk kan toch ook wel zelf bedenken dat die 'haatdragende idioten' (dat zijn ze inderdaad) niet onder hun eigen naam reageren? Dan kun je het maar beter negeren, reacties op Facebook uitschakelen is toch niet zo moeilijk?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

De meerderheid van die mensen reageert niet onder hun eigen naam, ze kijken wel uit.

Hoe weet je dat?

Verder blijf ik van mening dat Anouk het juist laat escaleren door er zoveel aandacht aan te besteden.

Natuurlijk. Dat is toch ook goed?

Wat denkt ze hiermee te bereiken?

Mensen te laten zien wat voor mongolen er hier in Nederland rondlopen, misschien wel mensen die je persoonlijk kent.

Laat een rechter maar oordelen over het feit of de figuur 'Zwarte Piet' racistisch is. Dan kan de rest de mensen eindelijk eens op houden over deze discussie.

Dat heeft verder niets met de racisten op Anouk's facebook te maken.

Onweerwolf
Gretz schreef:
Als je op die screenshots klikt zie je dat zo'n beetje al die accounts fake zijn.

Ik ben wel benieuwd waar je dit aan ziet want ik zie het niet.

Ponty Mython
Het is natuurlijk heel makkelijk na te gaan of die accounts nep of echt zijn. Gewoon de naam intypen in de facebook (of Google) zoekbalk. Weet je wat, ik ga dat nu gelijk eens doen.

Edit:

Het overgrote deel van de racisten blijken toch allemaal echt onder hun eigen naam berichten te plaatsen. Één account is verwijderd, twee gesloten voor het publiek (maar aan het aantal foto's en de inschrijfdatum is te zien dat het hier niet om een fake account gaat), maar de rest van de profielen zijn gewoon open en een enkeling (Cees V.) schept er zelfs over op op zijn pagina. Dus wat je beweert, beste Gretz, klopt niet.

@ Ponty Mython: 1 verwijderd account en 2 accounts die vermoedelijk wel echt zijn. Over de rest kun je twijfelen. Ik had niet zo stellig moeten zeggen dat ik denk dat de rest fake is. Aan google of Facebook kun jij ook niet zien of die mensen wel daadwerkelijk onder hun eigen naam reageren. Men kan een alias verzonnen hebben, maar ook een alias gebaseerd hebben op een bestaande naam.

Onweerwolf schreef:

Mensen te laten zien wat voor mongolen er hier in Nederland rondlopen, misschien wel mensen die je persoonlijk kent.

Ik zou het normaal vinden als Anouk zich op haar Facebookpagina zou bezighouden met muziekgerelateerde zaken. Het is totaal niet noodzakelijk om deze absurde reacties te tonen, zo'n beetje iedereen weet dat het internet bol staat van de beledigende en haatzaaiende opmerkingen. Ze gebruikt die debiele reacties volgens mij om meer steun te winnen voor haar standpunt, een typisch voorbeeld van aandachtshoererij. Zie ook de begeleidende tekst bij dee screenshotjes die ze plaatst. Ze had beter moeten weten door zich buiten de discussie te houden of het bij een enkele reactie te laten.

Onweerwolf schreef:
Natuurlijk. Dat is toch ook goed?

Nee, het wordt allemaal enorm opgeblazen en daarom moeten wij er eigenlijk ook over op houden.

Onweerwolf schreef:
Dat heeft verder niets met de racisten op Anouk's facebook te maken.

Wanneer Anouk op zaterdag op Facebook schrijft “Wat staan wij Nederlanders voor lul!” dan roept ze dit toch wel aardig over haarzelf af, ook vallen die reacties op haar profiel natuurlijk nooit goed te praten. Ze denkt even voor de Nederlander te kunnen spreken. Al die jaren hoor je haar niet en nu is het opeens wel een kwalijke zaak. Nu er een stevige discussie is staat opeens het hele land te kakken? Opmerkelijk hoor, over overdrijven gesproken. Volgens mij komt ze gewoon aandacht te kort, en dat was het ene deel van mijn ergernis. Als ze dan vervolgens ook niet reageert op het verzoek van een slachtoffer van dit gedoe (die er helemaal niks mee te maken heeft) vind ik dat helemaal schandelijk.

Overigens is dit niet de eerste keer dat Anouk op deze manier in het nieuws komt, het is niet bepaald iemand van onbesproken gedrag (onlangs nog met haar uitingen over collega Ilse DeLange). Ik ben vast niet de enige die vind dat ze dit over zichzelf afroept en het niet bepaald handig heeft aangepakt.

En jezelf een 'trotse wigger' noemen en dan ageren tegen iets wat misschien de schijn van discriminatie heeft is al helemaal achterlijk.

Onweerwolf
Sorry Gretz, maar ik ben het echt 100% met je oneens. Onbegrijpelijk dat mensen er zo over denken.

In ieder geval hulde voor Anouk, mijn steun heeft ze en ik hoop dat ze er mee door gaat.

Ik hoop (en vermoed) dat door het in de schijnwerpers plaatsen van deze racisten hun kennissen zich gaan afvragen of het wellicht niet een goed idee is om hun relatie met deze mensen te stoppen. Wat hopelijk dan weer lijdt tot een stukje inzicht bij de racisten over waar ze mee bezig zijn.

Verder snap ik niet waarom Anouk niet haar mening zou mogen geven op haar eigen Facebook account. Jij geeft toch ook je mening, waarom zou zij dan alleen maar over muziek mogen praten?

Ponty Mython
Onweerwolf schreef:
Verder snap ik niet waarom Anouk niet haar mening zou mogen geven op haar eigen Facebook account. Jij geeft toch ook je mening, waarom zou zij dan alleen maar over muziek mogen praten?

Omdat sommige mensen de zangeres Anouk niet los kunnen zien van de mens Anouk en dus sowieso al bevooroordeeld zijn. Dat zie je wel in die opmerking over haar collega Ilse de Lange, wat totaal niets te maken heeft met wat er nu speelt. Ik vind haar muziek ook niets, maar ik kan haar opmerkingen gelukkig wel los zien van wat ze als muzikant presteert.

Moet je daarom de mond gesnoerd worden? Omdat het domme reacties uitlokt? Ik dacht het niet. Die denkwijze schuurt gevaarlijk tegen de denkwijze van de PMRC aan. Censuur omdat een deel van het publiek niet in staat is de boodschappen op hun merites te beoordelen. Ik vind dat heel eng.

Overigens werd gisteren via Tubantia en andere media inderdaad duidelijk dat in elk geval twee 'ageerders' hun onderbuikgal spuwden vanachter valse accounts.

Sorry Onweerwolf ik ben ook pertinent tegen racisme en ernstige beledigingen, maar
ik heb wel moeite met de hypocrisie van Anouk. Ze vind dat blanken zich niet mogen verkleden als Zwarte Piet (verklaart heel NL voor achterlijk dat we met deze traditie door gaan), maar ze blijft zich zelf wel 'white nigger' noemen (en schrijft er zelfs een liedje over ). Dan heb je het als Anouk zijnde volgens mij totaal niet begrepen.

Dat is gewoon een mening waar je het wel of niet mee eens kan zijn. Geen reden om te dreigen of haat te zaaien. Wat mij betreft.

Onweerwolf
Gretz schreef:
Sorry Onweerwolf ik ben ook pertinent tegen racisme en ernstige beledigingen, maar
ik heb wel moeite met de hypocrisie van Anouk. Ze vind dat blanken zich niet mogen verkleden als Zwarte Piet (verklaart heel NL voor achterlijk dat we met deze traditie door gaan), maar ze blijft zich zelf wel 'white nigger' noemen (en schrijft er zelfs een liedje over ). Dan heb je het als Anouk zijnde volgens mij totaal niet begrepen.

Wat is hier precies hypocriet aan dan?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wat is hier precies hypocriet aan dan?

Ze gebruikt een racistische term om haar eigen persoonlijkheid mee aan te duiden. Hoe kun je jezelf trots een wigger noemen en tegelijkertijd willen dat er een verbod komt op mensen die zich zwart schminken voor een kinderfeestje? Zij mag wel de wigger uithangen maar anderen mogen dat niet? Kritiek hebben op vermeend racisme terwijl je je sowieso zelf sowieso schuldig maakt aan het bezigen van racisme, dan klopt er toch iets niet in je hoofd.

Onweerwolf
Daar heb je op zich wel een punt.

Ik heb wigger nooit echt als een racistische term beschouwd maar je zou het zo kunnen zien. Ik vind de huidige uiting van Zwarte Piet ook niet racistisch maar het is natuurlijk wel gebaseerd op een racistische oorsprong.

Zwarte Piet is qua uiterlijke kenmerken gebaseerd op een karikatuur en die karikatuur is beledigend terwijl wigger verwijst naar kenmerken van een zwarte cultuur die niet per se beledigend zijn maar ook bewondering kunnen oproepen. Ik zie wigger in ieder geval als iets wat positief is voor zwarte mensen en negatief voor andere rassen, namelijk een niet-zwarte die graag zo cool zou willen zijn als een neger maar dat niet lukt omdat hij of zij geen rhythm heeft of geen swag of vul maar in.

Volgens mij is Anouk ook niet voor afschaffing van Zwarte Piet maar voor aanpassing van het uiterlijk zodat de inherent beledigende kenmerken (blackface) verdwijnen.

Maar goed, ik snap je punt wel in ieder geval.

Racisme wordt ook gezien als iets dat blanken doen/denken over de gekleurde mens, niet andersom. Ga jij als blanke maar eens een klacht indienen wegens racisme....denk dat je uitgelachen wordt, of in ieder geval niet serieus genomen. Terwijl dat nogal veel voorkomt en eigenlijk ook genoeg zegt over "de andere kant".

Onweerwolf
Natuurlijk is andersom net zo goed racisme en als je daar aangifte van doet dan wordt dat serieus genomen.

Ik snap niet hoe je hier bij komt. Er staat echt niet in ons wetboek dat discriminatie op grond van ras alleen maar betrekking kan hebben op niet-blanken.

Voor alle duidelijkheid, de Grondwet - artikel 1:

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Stijn_Slayer
Derrida zegt dat betekenis actief wordt toegekend. Dus wie het racistisch vindt, moet misschien eerst bij zichzelf te rade gaan. Gewoon accepteren dat er niets achter zit.

Inmiddels zijn er vast en zeker al kindjes die het nieuws hebben meegekregen. Het feest is nu voorgoed verpest voor hun. Is dat wat we willen?

Ik snap overigens niet waarom zo'n Anouk ineens meent dat ze als spreekbuis moet fungeren. Ik heb haar nog nooit op een zinnige mening kunnen betrappen.

Stijn_Slayer schreef:
Ik snap overigens niet waarom zo'n Anouk ineens meent dat ze als spreekbuis moet fungeren. Ik heb haar nog nooit op een zinnige mening kunnen betrappen.

Onweerwolf schreef:

Zwarte Piet is qua uiterlijke kenmerken gebaseerd op een karikatuur en die karikatuur is beledigend

Tja , daar zit nog wel iets in.
Terug naar het topic, die carnavalsmuziek is best wel erg.
Overigens carnaval, daar worden toch ook weer een paar dagen lang zuiderlingen als complete idioten afgebeeld, ik vind als geboren en getogen Eindhovenaar dat dit afgeschaft moet worden.
Zijn wij ook meten van die muziek af

Net een cd bij de post en ik moet het maar weer eens zeggen: de man die die vreselijke plastic stickersluiting aan de bovenkant van cd's heeft verzonnen moeten ze heel langzaam en pijnlijk vermoorden!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:36 uur

geplaatst: vandaag om 21:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.