Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2013, 18:21 uur
Cygnus schreef:
Net een cd bij de post en ik moet het maar weer eens zeggen: de man die die vreselijke plastic stickersluiting aan de bovenkant van cd's heeft verzonnen moeten ze heel langzaam en pijnlijk vermoorden!
Net een cd bij de post en ik moet het maar weer eens zeggen: de man die die vreselijke plastic stickersluiting aan de bovenkant van cd's heeft verzonnen moeten ze heel langzaam en pijnlijk vermoorden!
Ik meen me te herinneren dat je een specifiek procédé had bedacht - iets met boter; maar dan niet zoals Marlon Brando
- om dat probleem te verhelpen 
Overigens is de achtergrond daarvan - heel begrijpelijk - de klant ervan te verzekeren dat ie gloednieuw exemplaar heeft ontvangen.
Elders zijn er op ditzelfde topic van die vieguren die lopen te zeuren over de kwaliteit van de cd's die ze ontvangen in winkels ("zijn ze wel nieuw" en meer van die droeftoeterij). Dus - waar zeur je nou helemaal over

0
geplaatst: 7 december 2013, 18:43 uur
Mjuman schreef:
Overigens is de achtergrond daarvan - heel begrijpelijk - de klant ervan te verzekeren dat ie gloednieuw exemplaar heeft ontvangen.
Aangezien je de cd er gewoon uit kan halen als je het cd doosje aan de onderkant openmaakt heeft dat dus geen zin.
0
geplaatst: 8 december 2013, 11:50 uur
Mjuman schreef:
Ik meen me te herinneren dat je een specifiek procédé had bedacht - iets met boter; maar dan niet zoals Marlon Brando
Elders zijn er op ditzelfde topic van die vieguren die lopen te zeuren over de kwaliteit van de cd's die ze ontvangen in winkels ("zijn ze wel nieuw" en meer van die droeftoeterij). Dus - waar zeur je nou helemaal over
(quote)
Klopt, met boter kun je de lijmresten laten oplossen, maar toch had ik liever dat het niet nodig was.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 17:56 uur
Ik weet even niet waar ik dit kwijt moet, maar ik kwam langs een user met 336 stemmen, slechts 1* en 2*. Ik snap daar niet veel van. Op PM wordt niet gereageerd. http://www.musicmeter.nl/user/36859/votes/
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 maart 2014, 18:43 uur
Beetje raar dat hij veel dingen eerst hoog beoordeelde. Opgeruimd staat netjes, zou ik zeggen...
0
geplaatst: 25 mei 2014, 17:01 uur
Vannacht de laatste trein vanuit Utrecht richting Alkmaar.
De trein maakte een extra stop op Bijlmer Arena omdat de Toppers daar hadden opgetreden.
Wat voor eng volk er dan de trein binnenkomt....
Ze vochten en scholden op het middenpad van de stiltecoupé, staken sigaretten op e.d.
Terwijl er op Utrecht streng werd gecontroleerd mochten de arenabezoekers helemaal zonder toezicht het openbaar vervoer in. Gelukkig veilig thuisgekomen, dat dan weer wel.
De trein maakte een extra stop op Bijlmer Arena omdat de Toppers daar hadden opgetreden.
Wat voor eng volk er dan de trein binnenkomt....
Ze vochten en scholden op het middenpad van de stiltecoupé, staken sigaretten op e.d.
Terwijl er op Utrecht streng werd gecontroleerd mochten de arenabezoekers helemaal zonder toezicht het openbaar vervoer in. Gelukkig veilig thuisgekomen, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 17:26 uur
Voor zij die GEEN fan zijn van remastered and expanded definitive superdeluxe editions.
http://www.superdeluxeedition.com/feature/translated-the-sde-guide-to-reissue-and-music-box-set-pr/#more-28890
http://www.superdeluxeedition.com/feature/translated-the-sde-guide-to-reissue-and-music-box-set-pr/#more-28890
0
geplaatst: 28 mei 2014, 14:38 uur
[insert]die smiley die een 'we're not worthy'-buiging doet[/insert]
Uit mijn hart gegrepen.
Uit mijn hart gegrepen.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 mei 2014, 15:17 uur
dazzler schreef:
Voor zij die GEEN fan zijn van remastered and expanded definitive superdeluxe editions.

0
geplaatst: 28 mei 2014, 15:38 uur
dazzler schreef:
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 10:51 uur
Op m'n werk luisteren we Q-Music dus daar komt elke ochtend Het Foute Uur voorbij waar ik mij aan erger. Helemaal niet om de muziek maar gewoon om de naam. Gisteren kwamen volgens mij o.a. 'Genie in a Bottle' van Christina Aguilera en 'Just a Little' van Liberty X voorbij.
Hoezo is dat nou weer foute muziek als ze daarna doodleuk 'Fireball' (Pitbull) of iets van Katy Perry draaien. Ze kunnen het beter het Throwback uurtje noemen ofzo. Over 10 jaar horen we Nicki Minaj en Owl City in het foute uur.
Hoezo is dat nou weer foute muziek als ze daarna doodleuk 'Fireball' (Pitbull) of iets van Katy Perry draaien. Ze kunnen het beter het Throwback uurtje noemen ofzo. Over 10 jaar horen we Nicki Minaj en Owl City in het foute uur.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:21 uur
Misschien is het niet helemaal logisch, maar ik vond het foute uur altijd wel leuk met die gedateerde hits. Het is bovendien meer afwisseling in een uur dan in de andere 23.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:34 uur
Inderdaad. Het enige nog een beetje leuke aan Q-Music.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:43 uur
Inderdaad ongeloofwaardig dat een zender als Q-Music een foute uur programmeert en daarbuiten doodleuk Pitbull en Katy Perry draait (evenzeer fout). Mij ergert nog meer dat sommige zenders (waaronder Q-Music) erg eng zijn in hun muziekprogrammatie alsof er buiten de huidige hitparadepop (vertegenwoordigt nog niet eens 1% van het totale muziekaanbod) geen muziek bestaat.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:56 uur
Ik vind het foute uur zelf ook het hoogtepunt van de zender, alleen de naam slecht gekozen. Van de zomer was er ook de ''foute'' top 500. Stukken beter dan de gewoonlijke programmering 

0
buizen
geplaatst: 16 augustus 2014, 13:35 uur
Hier in de buurt is een supermarkt waar ik soms wel eens heen moet als er iets vergeten is bij de grotere boodschappen, en in die supermarkt draaien ze vaak op zaterdag muziek. Totale niemendalmuziek vaak, Sky Radio-achtig. Wie dat verzonnen heeft weet ik niet maar opeens was dat gewoon een feit. En de consumenten als makke schapen door de wandelpaden en niemand die er wat van zegt.
Heel toevallig moest ik nog zowel paprika als komkommer hebben en in m'n auto lag nog twee euro en ik overwoog dus zonder portemonnaie te gaan, toch maar niet gedaan. Vroegen ze gewoon met een stalen gezicht weeer die 1,59 voor drie paprika's. Woest was ik en reclameerde bij de chef, fijntjes wees ik hem op de afschuwelijke positie van telers at this moment en dat ik gister op tv zag dat ze 11cent voor een kilo krijgen (voorheen 70 cent) en waarom ik dit niet terugzag in de supermarktprijs! Maar de man was onvermurwbaar. Toen heb ik 'm meteen de wind van voren gegeven over de zaterdagmuziek in zijn nering! Was er helemaal klaar mee, zonder wat te kopen verliet ik die afschuwelijke zaak. De groente heb ik bij de groenteboer gekocht en met hem kon ik wel onderhandelen. Een beetje paprika- en muziekgerelateerde ergernis dus. Soms heb je dat.
Heel toevallig moest ik nog zowel paprika als komkommer hebben en in m'n auto lag nog twee euro en ik overwoog dus zonder portemonnaie te gaan, toch maar niet gedaan. Vroegen ze gewoon met een stalen gezicht weeer die 1,59 voor drie paprika's. Woest was ik en reclameerde bij de chef, fijntjes wees ik hem op de afschuwelijke positie van telers at this moment en dat ik gister op tv zag dat ze 11cent voor een kilo krijgen (voorheen 70 cent) en waarom ik dit niet terugzag in de supermarktprijs! Maar de man was onvermurwbaar. Toen heb ik 'm meteen de wind van voren gegeven over de zaterdagmuziek in zijn nering! Was er helemaal klaar mee, zonder wat te kopen verliet ik die afschuwelijke zaak. De groente heb ik bij de groenteboer gekocht en met hem kon ik wel onderhandelen. Een beetje paprika- en muziekgerelateerde ergernis dus. Soms heb je dat.

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 14:09 uur
0
buizen
geplaatst: 16 augustus 2014, 14:15 uur
Ja Stalin. Het berichtje werd al wat lang dus ben maar gestopt maar n.a.v. jouw plaatje kan ik dan nu tevens wel vertellen dat op de terugweg in de auto ik op radio 1 hoorde dat verschillende supermarkten 'momenteel' stunten met die groentenprijzen! Terwijl ik dus net terugkom van zo'n achterlijke supermarkt die de oude prijs bleef hanteren! Een extra ergernis om te horen.
Economisch is het een ander verhaal of dit goed is op lange termijn maar hulde voor de AH die even op een dag als deze laat zien te weten wat er in de actualiteit leeft.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 14:22 uur
buizen schreef:
Economisch is het een ander verhaal of dit goed is op lange termijn maar hulde voor de AH die even op een dag als deze laat zien te weten wat er in de actualiteit leeft.
Ik ben met mijn 31e al te cynisch om te denken dat ''onze telers'' er beter van zullen worden.
Gezien de wurgende prijsafspraken die de AH heeft afgedwongen zullen alleen de aandeelhouders wel weer als financiele winnaar uit de bus komen.
AH speelt weer mooi in op het heersende sentiment en een groot gedeelte van Nederland trapt er weer zonder al te veel nadenken in.
Iedereen wil tenslotte zoveel mogelijk kunnen consumeren voor zo weinig mogelijk geld.
En laat ons alstublieft vooral niet wakker liggen van onderbetaalde telers en economische sancties

0
buizen
geplaatst: 16 augustus 2014, 14:31 uur
Jij denkt dus dat AH nog wurgender 'afspraken' heeft en misschien maar 6 cent per kilo betaalt?
Het is voor nu wel een kruidenier die tenminste iets naar de consument laat zien. Maar goed, dat AH's doel niet de wereld verbeteren maar steeds meer winst maken is begrijp ik ook wel.
Het is voor nu wel een kruidenier die tenminste iets naar de consument laat zien. Maar goed, dat AH's doel niet de wereld verbeteren maar steeds meer winst maken is begrijp ik ook wel.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 18:16 uur
Ik erger mij altijd aan slecht drukwerk, slechte reproducties van hoezen. Bij heruitgegeven albums, maar ook in boeken. Vandaag een aantal hoezenboeken doorbladert en ook daar lijkt men het niet zo nauw te nemen. Ik kreeg al snel de indruk dat er heel wat minder hoge eisen gesteld werden dan hier op MusicMeter bij het toevoegen van een album.
Het ging om deze vier boeken:
- 1000 Record Covers
- The Art of the LP
- Album Cover Album
- The Art of Metal
Dat het veel beter kan bewijst onder andere dit boek; Classique - Cover Art for Classical Music, waarbij je wel het gevoel krijgt een kunstboek ter hand te hebben. Dat lijkt me nu toch de bedoeling als je cover art ook daadwerkelijk als cover art wil presenteren.
Die vier boeken heb ik netjes teruggelegd. Ik blader straks nog wel eens door mijn platencollectie.
Het ging om deze vier boeken:
- 1000 Record Covers
- The Art of the LP
- Album Cover Album
- The Art of Metal
Dat het veel beter kan bewijst onder andere dit boek; Classique - Cover Art for Classical Music, waarbij je wel het gevoel krijgt een kunstboek ter hand te hebben. Dat lijkt me nu toch de bedoeling als je cover art ook daadwerkelijk als cover art wil presenteren.
Die vier boeken heb ik netjes teruggelegd. Ik blader straks nog wel eens door mijn platencollectie.
0
Sammael
geplaatst: 22 augustus 2014, 16:00 uur
Mijn drie grootste ergernissen, in deze volgorde:
- Digipacks (of nog erger, die dunne kartonnetjes). Ze voelen ontzettend kwetsbaar en goedkoop, en passen nooit goed in mijn kast tussen de jewelcases. Ik vind ze ook absoluut niet exclusief of 'luxe'. Jewelcases zijn wat mij betreft de ideale manier om CD's in te verpakken, ik snap niet waarom sommige labels zo zweren bij digipacks.
- Fan worden van een band, en er vervolgens achter komen dat bijna al hun werk al eeuwen out of print is en voor absurde bedragen rondgaat op eBay en Discogs. (Ik heb hier ontzettende last van bij bijv. Coil, of in wat mindere mate, Swans).
- Bands die hun live setlist alleen laten bestaan uit werk van hun nieuwe album, dat twee weken geleden is uitgebracht. Prima dat je nieuwe nummers wil laten horen natuurlijk, maar speel ook wat oud werk, dat heeft er immers voor gezorgd dat ik fan ben geworden.
- Digipacks (of nog erger, die dunne kartonnetjes). Ze voelen ontzettend kwetsbaar en goedkoop, en passen nooit goed in mijn kast tussen de jewelcases. Ik vind ze ook absoluut niet exclusief of 'luxe'. Jewelcases zijn wat mij betreft de ideale manier om CD's in te verpakken, ik snap niet waarom sommige labels zo zweren bij digipacks.
- Fan worden van een band, en er vervolgens achter komen dat bijna al hun werk al eeuwen out of print is en voor absurde bedragen rondgaat op eBay en Discogs. (Ik heb hier ontzettende last van bij bijv. Coil, of in wat mindere mate, Swans).
- Bands die hun live setlist alleen laten bestaan uit werk van hun nieuwe album, dat twee weken geleden is uitgebracht. Prima dat je nieuwe nummers wil laten horen natuurlijk, maar speel ook wat oud werk, dat heeft er immers voor gezorgd dat ik fan ben geworden.
0
buizen
geplaatst: 22 augustus 2014, 16:10 uur
Aan smaakloos en fantasieloos en sfeerloos ingerichte interieurs/huizen, als je eens ergens komt voor het eerst, en dat je dan een fractie later tevens ontdekt dat mensen helemaal geen muziekcollectie hebben. 10 voorspelbare CD'tjes ofzo en elpees zijn al helemaal in geen velden of wegen te bekennen. Ik erger me dan dat die mensen niet zo intens van muziek kunnen genieten, want dat gun je iedereen.
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 16:18 uur
Blijf me irriteren aan het harde 'gelul' (oef) van veel concertbezoekers tijdens een concert. Ik ga toch al heel wat jaartjes de vaderlandse podia af maar het is nog nooit zo erg geweest als de laatste paar jaar. Of het nou een folky singer songwriter of prog rock band betreft...lullen maar. Vreselijk.
0
buizen
geplaatst: 22 augustus 2014, 16:29 uur
Een van de geboden deugden in het leven is toch wel dat je kunt genieten van schoonheid.
Of dat nu muziek is of museabezoek, een fijn boek of de natuur of architectuur maar ik ken mensen die dat gen totaal lijken te ontberen. Geen enkele interesse gaat die kant uit, men leeft maar wat aan.
Kan ik me toch behoorlijk aan ergeren.
Ik zet maar eens een muziekje op, dan kom ik wat tot rust.
Of dat nu muziek is of museabezoek, een fijn boek of de natuur of architectuur maar ik ken mensen die dat gen totaal lijken te ontberen. Geen enkele interesse gaat die kant uit, men leeft maar wat aan.
Kan ik me toch behoorlijk aan ergeren.
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 17:28 uur
buizen schreef:
Nieuwe van Opeth schijnt erg goed te zijn

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 augustus 2014, 18:31 uur
Broem schreef:
Blijf me irriteren aan het harde 'gelul' (oef) van veel concertbezoekers tijdens een concert. Ik ga toch al heel wat jaartjes de vaderlandse podia af maar het is nog nooit zo erg geweest als de laatste paar jaar. Of het nou een folky singer songwriter of prog rock band betreft...lullen maar. Vreselijk.
Oordoppen indoen en dan hoor je er niets meer van.
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 18:58 uur
Begrijp dat er concerten zijn waar het publiek hoofdtelefoons draagt. Mss is dat wat 

* denotes required fields.