Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2008, 21:08 uur
......En dit natuurlijk los van de belachelijke hoge prijzen voor een kaartjte!!!
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:20 uur
@ Gerards Dream: Vaak helaas onderdeel van de contracten. Speelt men op Werchter of Pinkpop, dan mag men in dezelfde periode niet in een andere zaal spelen omdat dat ten koste kan gaan van het aantal festival bezoekers. Voor de echte fan van een band is dat toch vaak balen want je gaat dan toch liever naar een zaal dan een verkorte show op een festival.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:35 uur
Naast popconcerten bezoek ik ook uitvoeringen van klassieke muziek. Een hele orkestbak vol met muzikanten voor een schijntje in vergelijking met een popconcert. Natuurlijk op dat tweede zit subside omdat het cultuur is, maar waarom die kaarten voor pop zo duur moeten zijn blijft voor mij een grote vraag.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:43 uur
waar ik me aan erger dat is als er op de radio of TV gezegd wordt dat er voor een bepaald optreden 'nog enkele kaarten beschikbaar zijn'....
dan weet je dat ze nog geen 20% verkocht hebben en met de rest in hun maag zitten.
dan weet je dat ze nog geen 20% verkocht hebben en met de rest in hun maag zitten.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:43 uur
Kwestie van vraag en aanbod. Kaartjes voor The Eagles waren 94 Euro maar beide concerten waren in no time uitverkocht. Het zal alleen maar erger worden.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:44 uur
@ dix: Ja en dan denk ik net goed. Belachelijke prijzen soms.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:51 uur
@ dix: Doe in dat geval kleinere zalen aan of verzin iets anders, zolang het maar eerlijk is.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 23:07 uur
Bruce Springsteen in de Arena op 18 juni loopt voor geen meter.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 23:17 uur
In dat soort gevallen is het bieden op concertkaartjes ipv vaste prijzen niet eens zo'n gek idee. 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 23:17 uur
Running On Empty schreef:
Zeker kaarten van 100 euro of zoiets!!!
0
Harald
geplaatst: 22 februari 2008, 10:56 uur
Ik denk dat die prijzen voor concertkaartjes in Nederland een beetje uit handen loopt. En ik heb ook bewust geen concertkaartjes voor Neil Young gekocht, als ik me niet vergis was dat € 140,--.. Het is niet de vraag of ik dit kan betalen maar meer of ik 200 of 280,-- € voor twee concertkaartjes wil betalen
0
geplaatst: 22 februari 2008, 11:21 uur
dix schreef:
waar ik me aan erger dat is als er op de radio of TV gezegd wordt dat er voor een bepaald optreden 'nog enkele kaarten beschikbaar zijn'....
Vorig jaar hadden ze een aantal oncerten in het Goffertpark, onder meer meer red Hot Chili Peppers en Pearl Jam. Omdat de verkoop van Pearl Jam tegenviel werd het concert van RHCP op uitverkocht gezet, terwijl dit nog lang niet zo was. Dit alles om de kaartverkoop voor Pearl Jam aan te laten trekken.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 11:22 uur
@ Harald: Daar begint het gelazer al (sorry voor mijn woordkeuze) het lijkt wel of artiesten c,q, platenmaatschappijën ons terugpakken omdat we tegenwoordig cd's kunnen branden en zo. Natuurlijk is het balen van de hoge prijzen in het algemeen en wil je doolgraag het origineel in huis hebben in plaats van een cd waarop in slecht handschrift opstaat wat het is. Maar als de handel al niet eerlijk is, waarom zou je dat dan nog zelf zijn? Dus hierbij een oproep aan de industrie: Kom met eerlijke prijzen voor cd's en concertkaartjes, dan wordt de handel weer eerlijk en herwint de romantiek die het ooit had. Ik verheug me al om weer door bakken in de platenwinkel te grasduimen en opnieuw eens in de zo veel tijd me over te geven aan de klanken bij een groot concert.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 12:30 uur
Ten eerste spreek me ondanks mijn grijze haren aan met Je en niet met u. Het kan zijn dat ik soms een eindje zit weg te dromen, maar in veel gevallen is dit niet zo. Als ik het heb over een eerlijke relatie tussen platenmaatschappij en gebruiker heb, dan bedoel ik dat ook.
Bij de introductie van de cd werd gezegd dat de prijs ervan snel zou zakken na het niveau van de lp. Nu vele jaren later geldt nog steeds het credo: zien is geloven. Voor mij geldt in het leven eerlijk te zijn ten opzichte van elkaar. Daarbij mag je best een andere mening hebben, zolang we er maar op belangrijke punten over kunnen praten en tot een oplossing kunnen komen. Dat dit de ene kant linksom gaat en de andere keer rechtsom dat is nu plat gezegd het risico van het bestaan. Voor mijn gevoel houden ze elkaar met de jaren aardig in evenwicht........
Bij de introductie van de cd werd gezegd dat de prijs ervan snel zou zakken na het niveau van de lp. Nu vele jaren later geldt nog steeds het credo: zien is geloven. Voor mij geldt in het leven eerlijk te zijn ten opzichte van elkaar. Daarbij mag je best een andere mening hebben, zolang we er maar op belangrijke punten over kunnen praten en tot een oplossing kunnen komen. Dat dit de ene kant linksom gaat en de andere keer rechtsom dat is nu plat gezegd het risico van het bestaan. Voor mijn gevoel houden ze elkaar met de jaren aardig in evenwicht........
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:49 uur
Ach soms zit je te veel in de discussie, waardoor je je eigen naam niet meer weet. 

0
geplaatst: 25 februari 2008, 09:51 uur
Ook erg irritant: Mensen die blues schrijven als bleus, reggae als reggea en review als revieuw.
0
jeko
geplaatst: 28 februari 2008, 13:15 uur
Cd's die niet bezorgd worden maar al wel betaald zijn en dan met name buitenlandse cd zaken, zwaar klote. 

0
geplaatst: 28 februari 2008, 22:39 uur
Harald schreef:
Ik denk dat die prijzen voor concertkaartjes in Nederland een beetje uit handen loopt. En ik heb ook bewust geen concertkaartjes voor Neil Young gekocht, als ik me niet vergis was dat € 140,--.. Het is niet de vraag of ik dit kan betalen maar meer of ik 200 of 280,-- € voor twee concertkaartjes wil betalen
De kaartjes zijn inderdaad erg duur aan het worden maar het merkwaardige is dat het in Nederland in vergelijking met Engeland en de Verenigde Staten niet eens zo erg is.
0
[Roel]
geplaatst: 29 februari 2008, 18:07 uur
als je favoriete groep (dEUS) 30 euro vraagt hun club tournee 

0
geplaatst: 29 februari 2008, 18:30 uur
als je favoriete artiest (Neil Young) 140 euro vraagt voor zijn theater tournee 

0
[Roel]
geplaatst: 29 februari 2008, 18:59 uur
ok i beken dat is heel wat erger, maar ik ben maar een arme student

0
geplaatst: 1 maart 2008, 02:03 uur
reptile71 schreef:
Zeer frustrerend is het volgende:
Ik had eindelijk een naam gevonden voor mijn cd-webshopje waarvan zowel de .nl als de .com domeinnamen nog vrij waren. Via de webshopprovider de .com aangevraagd en via een ander de .nl Had ik de .nl een dag later al, maar de .com zou een paar dagen duren. Er zat een weekend tussen ook. Ik vandaag even kijken of soundsforsure.com ook al werkt, zit er ineens een of andere flutreclame site op. Blijkt dat ze die naam van het weekend ff in gebruik genomen hebben terwijl ik hem vrijdag heb aangevraagd. Ik kan nauwelijks geloven dat dit toeval is en denk dus dat er een domeinnamen mafia is die als een bepaalde, in dit geval .nl naam wordt geclaimd direct de .com ervan claimen. Ik heb er flink de pest in natuurlijk want soundsforsure.nl is inmiddels al in gebruik en dus voor een nieuwe naam is het te laat tenzij ik de naam van de webshop verander waar ik geen zin in heb. I.p.v. de .com zal het nu dus een .eu worden naast de .nl
Zo, die frustratie moest ik ff kwijt....
Zeer frustrerend is het volgende:
Ik had eindelijk een naam gevonden voor mijn cd-webshopje waarvan zowel de .nl als de .com domeinnamen nog vrij waren. Via de webshopprovider de .com aangevraagd en via een ander de .nl Had ik de .nl een dag later al, maar de .com zou een paar dagen duren. Er zat een weekend tussen ook. Ik vandaag even kijken of soundsforsure.com ook al werkt, zit er ineens een of andere flutreclame site op. Blijkt dat ze die naam van het weekend ff in gebruik genomen hebben terwijl ik hem vrijdag heb aangevraagd. Ik kan nauwelijks geloven dat dit toeval is en denk dus dat er een domeinnamen mafia is die als een bepaalde, in dit geval .nl naam wordt geclaimd direct de .com ervan claimen. Ik heb er flink de pest in natuurlijk want soundsforsure.nl is inmiddels al in gebruik en dus voor een nieuwe naam is het te laat tenzij ik de naam van de webshop verander waar ik geen zin in heb. I.p.v. de .com zal het nu dus een .eu worden naast de .nl
Zo, die frustratie moest ik ff kwijt....
Vervolg... Ik dacht zojuist, laat ik eens checken hoe het met die .com is... die is nu ineens weer vrij, dus alleen maar even bezet geweest rond de tijd dat ik die domeinnaam wilde aanvragen... hoe bedoel je vreemd...
0
geplaatst: 1 maart 2008, 02:08 uur
Dat er dingen gaande zijn die niet kloppen is in elk geval zeker.
0
geplaatst: 1 maart 2008, 20:39 uur
Voor 75 minuten? 90 minuten ? Niets beter dan een theatershow. met een volledig concert !.
* denotes required fields.