MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Lin
klinkt inderdaad raar maar is wel de moeite waard om te proberen, dank je

Ergernis is een groot woord, maar wat ik niet begrijp, zijn mensen die alleen maar naar dezelfde muziek luisteren. Op een gegeven moment wil je toch wel eens iets anders? Verder vind ik mensen irritant die alles wat een beetje afwijkt van de standaard popliedjesstructuur meteen als slecht of herrie bestempelen...

Lin schreef:
de stickers op de hoesjes die er niet afgaan, en met stickerverwijderaar wel, maar dan blijft er zo'n ranzige laag achter op het hoesje... (wat ik er tot nu toe met geen mogelijkheid afkrijg...ja, met een schuursponsje maar die krassen zijn ook niet alles )

(tips welkom )

Naar het schijnt kun je met een aansteker (of een lucifer) de sticker er gemakkelijk afkrijgen. Gewoon even de vlam in de buurt van de sticker houden, en je krijgt hem er zo af. (Nou ja, tenzij het kartonnen doosjes zijn... )

Gerards Dream schreef:
Het klinkt wellicht raar, maar probeer eens pindakaas. Er op smeren en even laten intrekken en zie daar een bijna schoon doosje. Even afspoelen onder de lauwe kraan en weg is de vlek. Dit geldt alleen voor plastic doosjes, maar dat zal je wel begrepen hebben.

Dat geeft weer een geheel nieuwe invulling aan de term 'pindakazen'.

bro
Gerards Dream schreef:
Het klinkt wellicht raar, maar probeer eens pindakaas. Er op smeren en even laten intrekken en zie daar een bijna schoon doosje. Even afspoelen onder de lauwe kraan en weg is de vlek. Dit geldt alleen voor plastic doosjes, maar dat zal je wel begrepen hebben.

dat zal dan wel werken met alles wat vettig is zeker? ik verkies dan toch boter want ik heb enkel pindakaas met stukjes noot(àls ik al pindakaas in huis heb), wat niet practisch kan zijn

Ga er maar mee aan de gang. En vertel hier maar de resultaten. De pindakaas met stukjes noot is voor de hardnekkige vlekken en dient alleen te worden gebruikt in zeer ernsitge gevalllen.

bro

helaas laat ik meestal de sticker op het doosje zitten. geen idee waarom, maar ik stoor er mij niet aan. teminste als ze toch maar in een onbelangrijk hoekje geplakt zijn. ik ben altijd al nen gemakkelijken geweest

Zelf ben ik van de opvatting: geen mens hoeft te weten waar ik de cd heb gekocht en wat ik daar voor kwijt was. Bovendien op zo'n cd-doosje neemt het mijn inziens teveel ruimte in. Vooral als dit stickers betreffen met teksten als: "Special Import" of zo. Zoiets hoeft voor mij niet en daarom doe ik moeite omdat er netjes van af te krijgen. Een bijkomend voordeel hierbij is dat ik pindakaas ronduit smerig vind en zo heeft het goedje voor mij nog een functie in mijn huishouden.

Gewoon terpentine of wasbenzine gebruiken en dan even nawrijven met een droge doek.
Let wel: alleen op jewelcases gebruiken, terpentine op kartonnen hoesjes zou ik niet aanraden.

Lin
haha nee, oke, het vervelende met die stickerverwijderaars of nagellakremover is zo'n doffe laag die achterblijft, maar ik ga wel eens een beetje fröbelen met pindakaas en wasbenzine

Zeer frustrerend is het volgende:
Ik had eindelijk een naam gevonden voor mijn cd-webshopje waarvan zowel de .nl als de .com domeinnamen nog vrij waren. Via de webshopprovider de .com aangevraagd en via een ander de .nl Had ik de .nl een dag later al, maar de .com zou een paar dagen duren. Er zat een weekend tussen ook. Ik vandaag even kijken of soundsforsure.com ook al werkt, zit er ineens een of andere flutreclame site op. Blijkt dat ze die naam van het weekend ff in gebruik genomen hebben terwijl ik hem vrijdag heb aangevraagd. Ik kan nauwelijks geloven dat dit toeval is en denk dus dat er een domeinnamen mafia is die als een bepaalde, in dit geval .nl naam wordt geclaimd direct de .com ervan claimen. Ik heb er flink de pest in natuurlijk want soundsforsure.nl is inmiddels al in gebruik en dus voor een nieuwe naam is het te laat tenzij ik de naam van de webshop verander waar ik geen zin in heb. I.p.v. de .com zal het nu dus een .eu worden naast de .nl

Zo, die frustratie moest ik ff kwijt....

Lin schreef:
haha nee, oke, het vervelende met die stickerverwijderaars of nagellakremover is zo'n doffe laag die achterblijft, maar ik ga wel eens een beetje fröbelen met pindakaas en wasbenzine

Die blijft met terpentine dus ook achter, behalve als je er daarna met een droge doek eroverheen gaat om de terpentineresten te verwijderen. (dus waarschijnlijk is stickerverwijderaar op eenzelfde chemische basis gemaakt)

@reptile71:

Wat die domeinenmaffia betreft, dat klopt. We hadden met ons bedrijf ook eens het probleem dat wegens een fout bij de bank de domiciliëring naar de dotcom hosting company uit de VS een paar maanden na elkaar niet uitgevoerd was. Die hadden ons dan blijkbaar wel tal waarschuwingsemails gestuurd dat ze het domein weer openbaar gingen maken indien we niet betaalden, maar die mails waren gestuurd naar een adres van een collega die reeds vertrokken was en van wie onze IT-manager het email adres volledig op non-actief had gezet.

Resultaat: de hosting company heeft het domein weer vrijgegeven. Ik had dat onmiddellijk ontdekt, want ik surf elke dag zélf een keer of 5 op onze eigen site, maar nog geen 6 uur daarna was het domein al ingepalmd door een of andere Amerikaanse firma die speeldgoed verkocht. Ook toevallig, want ons bedrijf is een multimediaconcert dat computerspelletjes voor kinderen maakt.

Ik heb toen een boze email gestuurd naar de dotcom hosting firma dat we dat niet gingen pikken en dat we gerechterlijke stappen zouden ondernemen omdat de naam van ons bedrijf wel degelijk de naam van ons domein is en dat wij dat al 10 jaar in handen hadden en dat dat 'nieuw' bedrijf helemaal niets met onze naam te maken had.

De hosting firma heeft dan rechtstreeks contact opgenomen met die 'domeindieven' en die hebben het onmiddellijk weer vrijgegeven. Ik denk dat, als je met gerechterlijke stappen dreigt, je dan wel makkelijk je domein zal terugkrijgen. Ik denk dat dat voor zo'n parasieten standaardprocedure is:
-> domein inpalmen en:
A-- als er geen klachten komen van de originele eigenaars heb je er een naam bij die misschien veel traffiek genereerd omdat mensen die het oude bedrijf kennen daar nog altijd naartoe surfen
B-- als er klachten komen van de originele eigenaars, geven we het zonder slag of stoot weer terug, want gerechterlijke stappen hebben ze er dan ook weer niet voor over.

Mijn raad zou dus zijn om naar de hosting company te mailen en zeggen dat dit jouw bedrijfsnaam is en dat je dat zal kunnen bewijzen aan de hand van documenten (ook al is dat bij jou nog niet zo en heb je je cd-winkeltje en bijbehorende NL-domein nog maar een aantal dagen) en gerechterlijke stappen zal nemen. Volgens mij zullen ze het zonder veel moeite weer vrijgeven

Ik denk dat ik geen poot heb om op te staan want de naam is nooit in mijn bezit geweest zoals in jouw geval was. De naam was vrij en door iedereen te claimen en het is niet te bewijzen dat ze de naam met opzet voor me weggekaapt hebben. Ik ga er dus niet aan beginnen. Gaat me wsl heel veel tijd en moeite kosten zonder resultaat, want ik heb de domeinnaam nooit gehad en er dus op geen enkele manier recht op. Ik hou het dus maar bij de .nl en de .eu en ik kom er wel overheen dat er nu een lompe reclame site zit op het domein dat voor mij had moeten zijn. Loslaten loslaten Zennnn.... ...of je moet even voor mij optreden Frederik, alsof je mijn advocaat bent.

bro
Gerards Dream schreef:
Zelf ben ik van de opvatting: geen mens hoeft te weten waar ik de cd heb gekocht en wat ik daar voor kwijt was. Bovendien op zo'n cd-doosje neemt het mijn inziens teveel ruimte in. Vooral als dit stickers betreffen met teksten als: "Special Import" of zo. Zoiets hoeft voor mij niet en daarom doe ik moeite omdat er netjes van af te krijgen. Een bijkomend voordeel hierbij is dat ik pindakaas ronduit smerig vind en zo heeft het goedje voor mij nog een functie in mijn huishouden.

oh maar zo stickers plakken ze toch altijd op de doorzichtige plastieken inpakpapier (bij gebrek aan beter woord) dat ze er altijd nog rond doen? ik heb ze nog nooit op het doosje zelf weten te kleven. hooguit die plakkertjes met daarop ''with their single Blablabla" kunnen me niet deren.

en oh ja, de mafia is dom

@reptile71:

Ok, jij had dat domein nog maar net, maar als je gewoon mailt naar die dotcom hosting company dat jouw bedrijf al jaren zo heet en dat je gerechterlijke stappen gaat ondernemen, dan mailen die dat door naar die domeindieven en dan zien die daar ogenblikkelijk van af zonder dat allemaal uit te zoeken of dat wel waar is. Gewoon een kort mailtje is all it takes. De moeite van het proberen waard, toch?

PS: Als advocaat optreden wil ik eventueel wel doen, zal dan straks even mijn ereloon moeten berekeken

Nou Frederik, ik reken op je dan. De domeinnaamaanvraag heb ik via de webshopprovider gedaan en die kunnen er ook niks aan doen. Dus naar wie moet dan die mail? En zij vragen voor mij inmiddels een .eu aan ook dus dan moet ik hem alsnog extra gaan kopen, niet dat dat duur is ofzo... Ereloon heb je volgens mij al genoeg gehad in de vorm van leuke linkjes toch?

[Roel]
nog iets heel ergerlijk: cd's uitlenen en ze dan met gebarsten doosje terugkrijgen

Je krijgt ze terug en dat is al heel wat...

[Roel]
dat is ook waar

Normaal kan ik heel veel van muziek genieten, maar niet als ik aan het telefoneren ben. Het gebeurd nogal vaak dat ik degene aan de andere kant van de lijn nauwelijks versta door de muziek om me heen. Op zo'n moment denk ik dan ook: Gerards Dream je begint al aardig een ouwe vent te worden.

Dat zal wel meevallen, want met mijn kleine 23 jaar heb ik hetzelfde. Al moet ik zeggen dat het ook wel wat per muzieksoort scheelt.

[Roel] schreef:
nog iets heel ergerlijk: cd's uitlenen en ze dan met gebarsten doosje terugkrijgen

Toen Bloodsugarsexmagik van RHCP net uit was had ik hem uitgeleend en toen ik deze terug kreeg zaten er inktvlekken in het boekje (ja sorry, ik wilde de lyrics overschrijven)
Ik kon vaak erg lang wachten op mijn cd's en op een gegeven moment dacht ik 'barst allemaal maar' en leende ik niks meer uit (want ook ik kreeg ze onverzorgd terug...grrrrrrrrrrr).

Inktvlekken.

Ik heb het ook wel 's gehad... kreeg ik de hoesjes beschreven terug (de persoon in kwestie dacht dat het een aardig idee was de betere nummers even aan te vinken - zelf gebruik ik hier MuMe voor).

reptile71 schreef:
Ik had eindelijk een naam gevonden voor mijn cd-webshopje waarvan zowel de .nl als de .com domeinnamen nog vrij waren.

Komt er dan ook een Engelstalige versie op de .com, anders totaal nutteloos en vooral vervelend. Er zijn genoeg mensen en bedrijven die wat met een domeinnaam aan kunnen vangen. Anderstalige (niet Engelstalige) sites op een Engelstalige .com pleuren is gewoon irritant en getuigt volgens mij van niet al te veel etiquette.

Een een .nl heb je meer dan genoeg voor een Nederlandstalige site.

Uiteindelijk had ik dat wel willen doen, maar de .com naam had ik aangevraagd en toen is dat niet snel genoeg geregeld en is die naam voor mijn neus weggekaapt. De .com heb ik nu dus niet meer. Overigens is .com wereldwijd en er zijn zat Nederlandse bedrijven die een .com naam hebben en daarop een nederlandstalige site. Ik zie dat probleem niet zo. Maar goed, ik heb het probleem ook niet want ik heb geen .com Heb nu soundsforsure.nl en soundsforsure.eu Hoop in de toekomst een engelstalige site te hebben op de .eu maar voorlopig zit dat er denk ik niet in, tenzij ik op 1 webshop-abonnement de shop in 2 talen kan zetten maar ik denk dat dat niet gaat en 1 erbij nemen wordt me te duur. Moet het nog eens verder uitzoeken, maar voorlopig dus een en dezelfde nederlandstalige webshop op de .nl en de .eu Er is geen andere manier de domeinnaam alvast veilig te stellen.

reptile71 schreef:
Overigens is .com wereldwijd en er zijn zat Nederlandse bedrijven die een .com naam hebben en daarop een nederlandstalige site. Ik zie dat probleem niet zo.

Ik wel, aangezien wereldwijd gezien het Nederlands een onbekende taal is. Een .com schept gewoon verwachtingen en een Nederlandstalige site hoort daar niet bij.

Dat een band tijdens een tour alleen Nederland en/of België aandoet op een festival in plaats van bijvoorbeeld een fatsoenlijke volledige show in een zaal.

Dat is inderdaad waar, als fan heb je in zekere mate recht op een volledige show, waarin je helemaal in op kan gaan. Dus niet nu act 'a' en dan act 'b'. Jongens dat wordt genieten geblazen.

Dat tegenwoordig bijna alleen nog maar genodigden naar concerten kunnen, er blijven dan nog een aantal kaarten over voor het 'plebs' die belachelijk duur zijn. Dit gaat verdacht veel op het voetbalwereldje lijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:57 uur

geplaatst: vandaag om 14:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.