menu

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
DKs Wand is prima muziek om op moshpitten mensen die een moshpit opstarten verdienen een lintje.. als je met je armen strak over elkaar aan de grond vast genageld wilt gaan staan, dan ga je toch lekker naar een cafe waar live een bandje optreed... of zijn jullie te oud voor een moshpit raymondkeuters ? of heeft het meer met jullie karakter te maken, en dan ook nog gaan klagen bij Vera ze doen te ruig... dit is echt niet te geloven.

dix
Banjo schreef:
. .. als je met je armen strak over elkaar aan de grond vast genageld wilt gaan staan, dan ga je toch lekker naar een cafe waar live een bandje optreed...

We kunnen het ook omdraaien: waarom ga je niet met je vrienden op rugby?

DKs
Banjo schreef:
DKs Wand is prima muziek om op moshpitten mensen die een moshpit opstarten verdienen een lintje.. als je met je armen strak over elkaar aan de grond vast genageld wilt gaan staan, dan ga je toch lekker naar een cafe waar live een bandje optreed... of zijn jullie te oud voor een moshpit raymondkeuters ? of heeft het meer met jullie karakter te maken, en dan ook nog gaan klagen bij Vera ze doen te ruig... dit is echt niet te geloven.

Het ging niet om het pogoën. Lees mijn bericht nog maar eens. Als je meerdere keren door een bandlid op je gedrag aangesproken wordt is er echt wel wat aan de hand en gaat het niet om een beetje pogo'en. Daar heb ik namelijk geen problemen mee, deed ik vroeger zelf ook. Nu niet meer, geen zin meer in, ik stel mij altijd zo op dat ik geen last van pogo'ers heb, dus ze gaan hun gang maar.
De gast die er uit gezet werd was ook niet aan het pogo' en, die was gewoon ladderzat en zeer vervelend aanwezig.

Ja dix zo blijf je altijd verschil hebben in beleving de ene wil zijn energie er uit gooien (als uitlaatklep) op energieke en harde muziek, en de ander wil gewoon luisteren. En ik heb voor allebei begrip
dat moet gewoon samen in 1 hal kunnen. Maar ik weet wel dat Vera niet een geschikte plek is om om te moshen daar komt gewoon een ander soort publiek.

DKs ik was er bij en stond er met m'n neus boven op maar volgens mij was het zo.. het voorprogramma was al behoorlijk opzwepend en hard. En Wand ging daar ook in mee dus de energie was hoog. Ik vond het juist fijn dat er een groepje mensen in beweging kwam maar goed... Vera is niet de plek om aangeschoten of dronken jezelf te laten gaan (op een goed manier natuurlijk) want volgens mij is niemand gewaarschuwd voor zijn gedrag, niet door de onherkenbare security en zeker niet door de band zelf. Wand is een heel gevoelige band die het ruige publiek ook zeker niet gewent is maar daar groeien ze nog wel in..

Met de band Nirvana (die vroeger ook in Vera was) wist ook niemand raad en kijk eens hoe die zalen 5 jaar daarna veranderden in energieke menigten....

Vreemd dat mensen het dialoog nu niet aan gaan...
Of is het te veel off topic?..

Wand - Perfume (2018) bevalt me nog beter dan Plum een aanrader.... lekker energiek!.

DKs
Ik zou slechts in herhaling vallen, lijkt mij zinloos. Jij hebt er een andere kijk op dan ik, dat kan.
Maar nogmaals, het ging niet (alleen) om het pogoën, het ging vooral om het erg nadrukkelijk aanwezig zijn, door (rustige passages van) nummers heen schreeuwen bijvoorbeeld. Daar stoorden veel mensen zich aan, plus aan het overdreven Popie Jopie gedrag van "kijk ons eens", het wel heel erg nadrukkelijk aanwezig zijn.
Daarnaast kom ik al 30 jaar in Vera en heb ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een bandlid zich zó opwond.
(Ook) nogmaals, dat zal niet voor niks zijn.

En ik maak het ook zelden of nooit mee dat iemand in Vera de zaal uitgezet wordt. Deze gast was zo ladderzat dat hij constant tegen andere bezoekers aanbotste, een fotografe ondersteboven liep, tegen een ander meisje aan knalde, ruzie kreeg met haar vriend die hem volgens mij daarna klappen gaf, tegen mensen aan ging hangen omdat hij nauwelijks nog op zijn benen kon staan... En dat alles in 20 minuten tijd. Gewoon niet zoveel zuipen als je er niet zo goed tegen kunt. Al zijn dronken mensen natuurlijk sowieso vaak meelijwekkende clowns.

En inderdaad, off topic is het ook.

Ik ga Perfume even luisteren, wist niet eens dat ze een nieuwe hadden, dus dank voor het attenderen.

Het was ook een heel aparte avond toen in Vera ik zal het niet snel vergeten, en mensen er uit moeten zien zetten is nooit leuk je bent er toch als een groep liefhebbers bij elkaar. Maar ik blijf er bij dat de band Wand hoe goed dat ze ook zijn, ze te gevoelig zijn voor bewegende mensen en geluiden uit het publiek.
De zanger is ontzettend introvert en zal toch echt sterker in zijn schoenen moeten gaan staan.. dan kan het publiek ook vrijer zijn en vallen dronken mensen ook niet meer op . Nu moeten we heel erg rekening met hun houden zo is het toch?.

DKs
Nu moeten we heel erg rekening met hun houden zo is het toch?.

Nee.

Daarnaast was het ook niet de zanger die uit zijn dak ging maar de toetseniste.

Haha we verschillen duidelijk van menig...
heb je die nieuwe plaat al gehoord DKs ?
Wand - Perfume (2018) hij is wat harder dan deze Plum
wat vind je er van?

dix
In Rotown was er ook een straalbezopen gast die steeds op het podium probeerde te klimmen, aan de zijde waar de toetseniste gepositioneerd was. Toeval? Uiteindelijk is ie de zaal uitgeflikkerd, ik geloof niet dat iemand dat jammer vond.

dix Ja, dat kan ik mij ook nog herinneringen! Ik stond naast hem en het leek erop dat deze bezoeker erg aangeschoten of dronken was. Glazen liet hij van het podium af vallen en zelf probeerde hij er alsmaar op te klimmen. Toen hij eenmaal op de rand stond moest toetsenist Sofia de man een beetje zien tegen te houden. Over duidelijk vond zij dat niet leuk en begrijpelijk!! Het duurde wat lang voordat hij door de crew naar achteren werd geschoven. Inderdaad ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat jammer vond even goed als de bandleden zelf.

Lars Muziek. schreef:
dix ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat jammer vond even goed als de bandleden zelf.

Ik had het over Vera... mijn menig word weer verspreid over iedere concert hal waar dronken mensen zijn...
Stop daar eens mee.. Wand komt binnenkort weer naar Paradiso Noord (denk ik...)
Het lijkt me leuk om ze weer eens voor de 4de keer te zien en hopelijk met wat meer beleving in het publiek.

Geniet van je concerten!.

Q-music dat 5 jaar na dato een grote Duitse hit oppakt en nu opeens veelvuldig op de radio gaat draaien. Ik snap niet waarom het voor commerciële radiostations in Nederland zo moeilijk is om de Duitse markt ook een beetje te volgen. Grote Franstalige en Spaanstalige hitsuccessen waaien meestal wel snel over.

Dank je, Gretz, heb je me op Helene Fischer laten klikken. Nu worden al m'n YouTube-suggesties heel raar.

Slowgaze schreef:
Dank je, Gretz, heb je me op Helene Fischer laten klikken. Nu worden al m'n YouTube-suggesties heel raar.

Muizenissen van Slowgaze - de titel van de 'musings' van een dichter

Sir Spamalot (crew)
Vertel het niet aan mijn moeder...

Gretz schreef:
Q-music dat 5 jaar na dato een grote Duitse hit oppakt en nu opeens veelvuldig op de radio gaat draaien. Ik snap niet waarom het voor commerciële radiostations in Nederland zo moeilijk is om de Duitse markt ook een beetje te volgen. Grote Franstalige en Spaanstalige hitsuccessen waaien meestal wel snel over.
Zo snap ik ook niet waarom ze daar opeens besloten hebben dat een willekeurig Duits songfestivalnummer het 8e wereldwonder is.. Niet dat het per se een slecht nummer is, maar wel zo standaard en het wordt daar gebracht als een meesterwerk van hier tot Tokio.

Pakt Q-music eindelijk eens een 'eigen' nummer op in plaats van dat eeuwig dezelfde voor de hand liggende repertoire, is het wéér niet goed...

Ik heb niks met die Duitse hit, maar vind het eerlijk gezegd wel verfrissend dat een radiostation een eigen keuze maakt en een bepaald nummer plugt. Dat is overigens van alle tijden hoor. Gebeurde vroeger ook, dat sommige oude nummers werden opgepakt door een enkele DJ en zo bleken aan te slaan dat ze de hitparade bereikten. Ik denk alleen al aan Tom Mulder, die I will always love you aan het Nederlandse publiek introduceerde, tien jaar nadat het nummer was opgenomen. Juist daardoor hebben wij in Nederland heel veel nummers, ook van buitenlandse artiesten, die alleen in ons land een hit zijn geworden. Niks mis mee.

gaucho schreef:

Ik heb niks met die Duitse hit, maar vind het eerlijk gezegd wel verfrissend dat een radiostation een eigen keuze maakt en een bepaald nummer plugt. Dat is overigens van alle tijden hoor. Gebeurde vroeger ook, dat sommige oude nummers werden opgepakt door een enkele DJ en zo bleken aan te slaan dat ze de hitparade bereikten. Ik denk alleen al aan Tom Mulder, die I will always love you aan het Nederlandse publiek introduceerde, tien jaar nadat het nummer was opgenomen. Juist daardoor hebben wij in Nederland heel veel nummers, ook van buitenlandse artiesten, die alleen in ons land een hit zijn geworden. Niks mis mee.

Niks mis inderdaad met verfrissende keuzes en eens niet hetzelfde nummer draaien als al je concurrenten, maar komt niet geloofwaardig over als je zo'n hit 4 jaar te laat draait. Bij andere artiesten wordt een nummer van jaren oud ook niet opeens als de nieuwe single gepresenteerd. Men zou er gewoon op de hoogte moeten zijn wat in andere Europese (buur)landen leeft, zodat je er direct op in kunt springen. Dan had een nummer als Frankfurt Oder ook gewoon direct al een (grote) hit kunnen worden ipv de coverversie.

Dit is ook een pleidooi voor meer Duitstalig op de Nederlandse radio, maar dat terzijde.

gaucho schreef:
Pakt Q-music eindelijk eens een 'eigen' nummer op in plaats van dat eeuwig dezelfde voor de hand liggende repertoire, is het wéér niet goed...

Henk Westbroek die Metallica's 'One' in Nederland groot maakte met een single release en uiteindelijke een #1 positie in De Top 100 Aller Tijden tot gevolg.

Commercial op Slam!FM

Nicki Minaj en Future, de twee grootste hiphopartiesten van dit moment, volgend jaar in de Ziggo Dome

Kan er echt niet tegen als ik dit soort bullshit op de radio hoor. Er is op dit moment maar 1 grootste hiphopartiest en dat staat buiten kijf..

Gretz schreef:
Commercial op Slam!FM

(quote)

Kan er echt niet tegen als ik dit soort bullshit op de radio hoor. Er is op dit moment maar 1 grootste hiphopartiest en dan staat buiten kijf..

En nog onwaar ook: Nicki Minaj past in een rolkoffer en iig zijn zowel The Game als Snoop Dogg langer, en dan nog worden die overtroffen door Lange Frans

Ach, "...van dit moment..." is een zeer tijdgebonden begrip. Kan volgende week weer anders zijn. En zeker volgend jaar, als er twee has-beens in de Ziggo Dome staan

Echt ergernis roept het bij mij niet op, maar als er om marketingtechnische redenen dingen worden geroepen die aantoonbaar onwaar zijn, word ik er ook altijd een beetje moe van. Zie ook het televisieprogramma 'De beste zangers van Nederland'...

Gretz schreef:
Commercial op Slam!FM

(quote)

Kan er echt niet tegen als ik dit soort bullshit op de radio hoor. Er is op dit moment maar 1 grootste hiphopartiest en dat staat buiten kijf..

Bedoel je Kanye of Kendrick?

SLAM heeft wel gelijk wat betreft Nicki Minaj en Future hoor. De gastbijdrage van Nicki Minaj op Monster is wat mij betreft de beste ooit en die van Future op King's Dead doet daar beslist niet voor onder.

Nee, alle gekheid op een stokje: leuk dat die twee een grote show krijgen, maar is zoveel leukers te boeken op het gebied van hedendaagse hiphop. Zet voor de grap BROCKHAMPTON er eens neer en kijk wat er gebeurd.

Nicki Minaj, dat is toch die persoon die de rage heeft geïnspireerd waarbij jongetjes in Nederland vuilniszakjassen en nektasjes dragen?

Ik heb daar wel veel respect voor hoor.

Arrie schreef:
(quote)

Bedoel je Kanye of Kendrick?

Kendrick heeft Kanye intussen wel van z'n troon gestoten in populariteit. Maar West is uiteraard een goede tweede

jordidj1 schreef:
SLAM heeft wel gelijk wat betreft Nicki Minaj en Future hoor. De gastbijdrage van Nicki Minaj op Monster is wat mij betreft de beste ooit en die van Future op King's Dead doet daar beslist niet voor onder.

Nee, alle gekheid op een stokje: leuk dat die twee een grote show krijgen, maar is zoveel leukers te boeken op het gebied van hedendaagse hiphop. Zet voor de grap BROCKHAMPTON er eens neer en kijk wat er gebeurd.

BROCKHAMPTON komt ook naar Nederland, naar de Melkweg.

Grappige is dat Nicki Minaj op dit moment niet eens de populairste vrouwelijke hiphopartiest is.

Dat is Cardi B nu neem ik aan?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:46 uur

geplaatst: vandaag om 02:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.