Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 13:07 uur
Ik kreeg op Amazon.de regelmatig het bericht dat de verkoper niet aan Nederlandse adressen leverde maar ik had gelukkig een Duitse collega die vlak over de grens in Duitsland woonde en bereid was aldaar mijn bestellingen geleverd te krijgen. Een dag of wat later lag het spul dan op mijn bureau in Groningen.
Van Britse bedrijven heb ik zo'n weigering nog niet gehad. Eén keer is een (dubbel) CD kwijtgeraakt, tussen Hong Kong en Nederland. Een compilatiealbum van Kate Wolf, niet de gemakkelijkste titel, helaas. Heb netjes mijn geld teruggekregen. En die CD van Kate Wolf heb ik nog steeds niet.
Van Britse bedrijven heb ik zo'n weigering nog niet gehad. Eén keer is een (dubbel) CD kwijtgeraakt, tussen Hong Kong en Nederland. Een compilatiealbum van Kate Wolf, niet de gemakkelijkste titel, helaas. Heb netjes mijn geld teruggekregen. En die CD van Kate Wolf heb ik nog steeds niet.
0
geplaatst: 5 oktober 2019, 10:45 uur
dazzler schreef:
De verloren CD's zijn (worden) terugbetaald, dat komt op die manier wel goed.
Maar het was voorheen nog nooit gebeurd en je hebt natuurlijk liever die CD dan het geld.
This CD will not be shipped to your country zag ik de laatste maanden steeds vaker.
Ook bij CD's waar dat vroeger geen probleem was (en zelfs bij tamelijk recente albums).
Dank voor je antwoord.
De verloren CD's zijn (worden) terugbetaald, dat komt op die manier wel goed.
Maar het was voorheen nog nooit gebeurd en je hebt natuurlijk liever die CD dan het geld.
This CD will not be shipped to your country zag ik de laatste maanden steeds vaker.
Ook bij CD's waar dat vroeger geen probleem was (en zelfs bij tamelijk recente albums).
Dank voor je antwoord.
Even naar wat zaken gekeken en daarom kom ik er nog even op terug:
Amazon heeft een vrij rigide manier om met hun affiliates om te gaan:
* elke cd is een aparte order, die apart moet worden uitgevoerd en verzonden; voor elke cd betaal je dan verzendkosten. Stel je bestelt bij dezelfde verkoper op een bepaald moment 4 cd's van een serie - zeg Late Night Tales - dan worden die als aparte items verzonden (en niet als pakketje) en komen er dus 4 enveloppes door je brievenbus - geen voordeel door gezamenlijke verzending.
* het garantiebeleid van Amazon - geld terug bij niet levering, na een bepaalde periode - betekent dat Amazon gaat terugvorderen en/of een bepaalde verkoper misschien wel uitsluit.
* Amazon hebt bepaalde tarieven bedongen bij de post en maakt met hun verkopers afspraken over verzending. Het zou best kunnen dat die (gestaffelde) tarieven voor kleinere verkopers niet aantrekkelijk zijn.
Tel daarbij de onzekere impact van de Brexit en je hebt als kleine verkoper genoeg stof tot nadenken.
0
geplaatst: 13 oktober 2019, 19:32 uur
Kronos schreef:
Ik vind het altijd ergerlijk als mensen nummers die niet in hun smaak vallen 'fillers' noemen. Volgens mij zijn dat nummers om een album op te vullen als een artiest niet meer dan een paar singles heeft. Dan wordt er een hoop vulsel achteraan gegooid om een album vol te maken. Vaak zitten daar ook wat remixen bij. Kortom, 'filler' heeft de functie van vullen. Die functie ligt al vast bij hoe een album gemaakt is en wordt niet bepaald door de smaak van de luisteraar.
Ik vind het altijd ergerlijk als mensen nummers die niet in hun smaak vallen 'fillers' noemen. Volgens mij zijn dat nummers om een album op te vullen als een artiest niet meer dan een paar singles heeft. Dan wordt er een hoop vulsel achteraan gegooid om een album vol te maken. Vaak zitten daar ook wat remixen bij. Kortom, 'filler' heeft de functie van vullen. Die functie ligt al vast bij hoe een album gemaakt is en wordt niet bepaald door de smaak van de luisteraar.
Ik heb er juist een routine van gemaakt om deze fillers te herkennen er er vervolgens uit te filteren.
2
geplaatst: 13 oktober 2019, 20:49 uur
Mijn punt was dat mensen de nummers die niet in hun smaak vallen vaak onterecht 'filler' noemen.
0
geplaatst: 14 oktober 2019, 09:31 uur
[quote]Kronos schreef:
Mijn punt was dat mensen de nummers die niet in hun smaak vallen vaak onterecht 'filler' noemen.[/quote
Het heeft niets met smaak te maken maar met ritme. Een beruchte filler is de 4/4 " money beat". Tracks met tit type ritme soort probeer ik zoveel mogelijk er uit filteren.
De drummer in het filmpje laat horen hoe dit werkt. 1 Drum Beat 100 Songs - YouTube
Learn How To Play The Money Drum Beat - Essential Rock Drum Beat - rockdrummingsystem.com How to Play The 'Money Beat' and 10 More Variations - rhythmnotes.net
Mijn punt was dat mensen de nummers die niet in hun smaak vallen vaak onterecht 'filler' noemen.[/quote
Het heeft niets met smaak te maken maar met ritme. Een beruchte filler is de 4/4 " money beat". Tracks met tit type ritme soort probeer ik zoveel mogelijk er uit filteren.
De drummer in het filmpje laat horen hoe dit werkt. 1 Drum Beat 100 Songs - YouTube
Learn How To Play The Money Drum Beat - Essential Rock Drum Beat - rockdrummingsystem.com How to Play The 'Money Beat' and 10 More Variations - rhythmnotes.net
1
geplaatst: 14 oktober 2019, 10:15 uur
Het lijkt wel of hier twee definities van het begrip 'filler' worden gehanteerd....
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 oktober 2019, 10:22 uur
Kronos schreef:
Mijn punt was dat mensen de nummers die niet in hun smaak vallen vaak onterecht 'filler' noemen.
Wanneer mag je een nummer terecht een 'filler' noemen?
1
Mssr Renard
geplaatst: 14 oktober 2019, 10:23 uur
Daar kan Michel Cohen je alles over vertellen. In zijn geval is vaak 99% van een plaat filler.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 oktober 2019, 10:24 uur
Geen idee wie dat is maar hij heeft natuurlijk gelijk.
2
Mssr Renard
geplaatst: 14 oktober 2019, 10:31 uur
Ik had liever gehad dat er helemaal geen muziek op albums had gestaan.
1
geplaatst: 14 oktober 2019, 11:08 uur
Mssr Renard schreef:
Ik ben op zoek naar een platenspeler die de derde kant van een lp kan spelen, de zijkant. Overigens heb ik wel een goede tip: pak een bus haarlak en bespuit die vervelende platen, nergens meer last van. Wat je met overtollige lp's kunt doen (o.a. fruitschaal maken) is te lezen op een ander topic.

0
Mssr Renard
geplaatst: 14 oktober 2019, 11:14 uur
Ik wou dat alle bandjes zich de Mssr Renard tribute band zouden noemen en enkel nog mijn compositie zouden spelen en nooit iets anders.
Alle albums gevuld met dat ene liedje dat ik heb geschreven, heerlijk. Nooit meer een album dat ik niet goed vind.
En dan maak ik een playlist met alle versies van dat liedje (welke uiteraard allemaal exact hetzelfde moeten klinken).
En de top 2000 bestaat dan ook alleen nog maar uit 2000 keer dat ene liedje.
Nu alleen nog dat liedje schrijven.
Alle albums gevuld met dat ene liedje dat ik heb geschreven, heerlijk. Nooit meer een album dat ik niet goed vind.
En dan maak ik een playlist met alle versies van dat liedje (welke uiteraard allemaal exact hetzelfde moeten klinken).
0
geplaatst: 14 oktober 2019, 11:34 uur
Mjuman schreef:
Ik ben op zoek naar een platenspeler die de derde kant van een lp kan spelen, de zijkant. Overigens heb ik wel een goede tip: pak een bus haarlak en bespuit die vervelende platen, nergens meer last van. Wat je met overtollige lp's kunt doen (o.a. fruitschaal maken) is te lezen op een ander topic.
(quote)
Ik heb nog een betere tip. Toen de cd kwam gebruikten wij oude platen tijdens oud en nieuw in combinatie met vuurwerk. De stukken vlogen alle kanten op.
0
geplaatst: 14 oktober 2019, 11:36 uur
Mssr Renard schreef:
Ik wou dat alle bandjes zich de Mssr Renard tribute band zouden noemen en enkel nog mijn compositie zouden spelen en nooit iets anders.
Wanneer verwacht je dat het liedje af is?
1
geplaatst: 14 oktober 2019, 12:07 uur
Michiel Cohen schreef:
Ik heb nog een betere tip. Toen de cd kwam gebruikten wij oude platen tijdens oud en nieuw in combinatie met vuurwerk. De stukken vlogen alle kanten op.
(quote)
Wanneer mensen ouder en wijzer worden, zwijgen ze doorgaans - tenzij onder vrienden en invloed van alcohol - over begane jeugdzonden. Ik begrijp uit jouw post dat die fase voor jou nog niet is aangebroken

0
geplaatst: 14 oktober 2019, 12:16 uur
Michiel Cohen schreef:
(quote)
Helaas kan dat vanaf volgend jaar niet meer. Platen vallen onder de categorie F3.
0
geplaatst: 14 oktober 2019, 12:17 uur
west schreef:
Helaas kan dat vanaf volgend jaar niet meer. Platen vallen onder de categorie F3.
(quote)
It takes a v-lover to recognize a hater

0
geplaatst: 14 oktober 2019, 12:24 uur
Als er maar een nummer bestond of de zijkant van een LP had mij aangestaan dan had ik nu een Mercedes gehad maar dat is niet zo daarom ga ik maar met de tram.
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 oktober 2019, 12:28 uur
liefkleinhertje schreef:
Als er maar een nummer bestond of de zijkant van een LP had mij aangestaan dan had ik nu een Mercedes gehad maar dat is niet zo daarom ga ik maar met de tram.
Kijk uit voor tractoren.
1
geplaatst: 29 april 2020, 20:50 uur
Ik ga er trouwens heel slecht op als mensen bandnamen cursiveren en het bijvoorbeeld over 'Thom Yorke van Radiohead' hebben.
1
geplaatst: 23 augustus 2020, 21:59 uur
Nieuwe LP's waarvan je aan het label niet kan zien wat de A- en B-kant is. Dat je maar moet aannemen dat de A-kant naar boven zat in de hoes, maar dat na een tijdje blijkt dat je naar kant B zit te luisteren, wat natuurlijk nooit de bedoeling kan zijn, want je luistert eerst naar kant A, punt. Het eerste stukje van kant B is dan al "verklapt". Ja, dat kan de luisterervaring die LP grondig bederven.
0
geplaatst: 23 augustus 2020, 22:01 uur
Slowgaze schreef:
Ik ga er trouwens heel slecht op als mensen bandnamen cursiveren en het bijvoorbeeld over 'Thom Yorke van Radiohead' hebben.
Hetzelfde met mensen die bands en nummers tussen aanhalingstekens zetten: Thom Yorke van de band "Radiohead", bekend van de grote hit "Creep". Helaas vind je zulke "mensen" ook op deze website.
1
geplaatst: 23 augustus 2020, 22:08 uur
Ik vind "ergens slecht op gaan" (al dan niet tussen aanhalingstekens) erger. 
Maar misschien komt het ook omdat ik schuldig met aan het er uit laten springen van de titels.
De naam van een band cursief vind ik dan weer vreemd. Mijn verklaring voor dit verschrikkelijke gedrag: als ik op een Engelse site geen aanhalingstekens gebruik bij de titels krijg je soms hele rare of verwarrende zinnen. Vrij logisch eigenlijk.

Maar misschien komt het ook omdat ik schuldig met aan het er uit laten springen van de titels.
De naam van een band cursief vind ik dan weer vreemd. Mijn verklaring voor dit verschrikkelijke gedrag: als ik op een Engelse site geen aanhalingstekens gebruik bij de titels krijg je soms hele rare of verwarrende zinnen. Vrij logisch eigenlijk.
0
geplaatst: 24 augustus 2020, 16:46 uur
Op school heb ik geleerd dat je enkel (boek)titels cursief dient te schrijven.
3
geplaatst: 24 augustus 2020, 18:04 uur
Het meest aansluitend bij gangbare taalregels lijkt me artiest alleen in hoofdletters, songtitels in enkele aanhalingstekens, en albumtitels cursief: The Beatles, met 'Yellow Submarine', van het album Revolver.
Maar eerlijk gezegd stoor ik me er alleen aan als mensen met de Caps Lock gaan werken: Na hun succes met hits als PLEASE PLEASE ME en I WANT TO HOLD YOUR HAND brachten THE BEATLES hun meesterwerk SGT. PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND uit.
Dude, ik ben niet doof, denk ik dan.
Maar eerlijk gezegd stoor ik me er alleen aan als mensen met de Caps Lock gaan werken: Na hun succes met hits als PLEASE PLEASE ME en I WANT TO HOLD YOUR HAND brachten THE BEATLES hun meesterwerk SGT. PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND uit.
Dude, ik ben niet doof, denk ik dan.
0
geplaatst: 24 augustus 2020, 18:13 uur
Evert Santegoeds heeft daar een verdienmodel van gemaakt.
Evengoed zijn dat allemaal taalnazidingetjes. Niet echt muziekgerelateerd toch?
Zeuren over teveel lawaai van beppende concertgangers bij je favoriete krukzitzangertje is er ook niet bij heden ten dage. Snap ik ook wel weer.
Evengoed zijn dat allemaal taalnazidingetjes. Niet echt muziekgerelateerd toch?
Zeuren over teveel lawaai van beppende concertgangers bij je favoriete krukzitzangertje is er ook niet bij heden ten dage. Snap ik ook wel weer.
* denotes required fields.