MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Arrie schreef:
(quote)

Mijn probleem is dat je geen keuze hebt. Ik blijf zelf graag bereikbaar.

Als er een bepaalde noodzaak is, snap ik dat natuurlijk. Maar verder: waarom zou je tijdens een concert bereikbaar willen zijn? Waarom ga je naar een concert? Ik hoop voor de muziek.

Ik zie tegenwoordig sommige mensen op hun telefoon als ze de hond uitlaten. Ik vind het er raar uitzien en los van jezelf, waarom heb je dan een hond? Een beetje mindfullness zou heel wat mensen goed doen.

PS: deze tekst is wel getikt op mijn telefoon.

Onweerwolf
west schreef:
Onweerwolf, ik heb dit al meegemaakt bij Jack White en het viel reuze mee. Ging allemaal supersnel en het concert zonder mobiele telefoon beviel uitstekend.

Ja? En als je oppas had gebeld dat je kind iets was overkomen?

Onweerwolf
west schreef:
(quote)

Als er een bepaalde noodzaak is, snap ik dat natuurlijk. Maar verder: waarom zou je tijdens een concert bereikbaar willen zijn? Waarom ga je naar een concert? Ik hoop voor de muziek.

Ik zie tegenwoordig sommige mensen op hun telefoon als ze de hond uitlaten. Ik vind het er raar uitzien en los van jezelf, waarom heb je dan een hond? Een beetje mindfullness zou heel wat mensen goed doen.

PS: deze tekst is wel getikt op mijn telefoon.

Jij bent dus precies het type mens waar ik me aan erger. Jij vindt namelijk blijkbaar dat iedereen zich aan jou moet conformeren. Als je er niet tegen kunt dat iemand zijn hond uitlaat op een manier waar die jij er raar uit vindt zien dan kun je beter binnen blijven met de gordijnen dicht. Kun je daar lekker mindful doen.

Als je er niet tegen kunt dat een band je verplicht je telefoon in te leveren dan kun je beter thuis blijven. Gordijntjes dicht en lekker mindfulnessen.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Als je er niet tegen kunt dat een band je verplicht je telefoon in te leveren dan kun je beter thuis blijven.

Want? Ik heb ergens de suggestie gewekt dat niet te doen?

Kunnen ze dat überhaupt verplichten, wettelijk gezien? Ik wil ook bereikbaar blijven in elk geval. Om een andere reden haal ik mijn gsm niet uit tijdens een optreden. Gretz filmt die hele zooi toch hoe dan ook.

Onweerwolf
Arno schreef:
Kunnen ze dat überhaupt verplichten, wettelijk gezien? Ik wil ook bereikbaar blijven in elk geval. Om een andere reden haal ik mijn gsm niet uit tijdens een optreden. Gretz filmt die hele zooi toch hoe dan ook.

Dat hoeft niet wettelijk. Een zaal kan gewoon zelf bepalen wat haar regels zijn dus het is prima te doen.

west schreef:
(quote)

Ik vind het vervelender dat men blijkbaar over anderen moet oordelen en zelfs in gaat vullen wat iemand nodig heeft.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat hoeft niet wettelijk. Een zaal kan gewoon zelf bepalen wat haar regels zijn dus het is prima te doen.

Als ik dat ooit voorheb hoop ik dat het duidelijk op de website aangegeven staat voordat ik een ticketje koop.

west schreef:
(quote)

Die noodzaak kan je niet altijd voorspellen. En bovendien: als die noodzaak er wel al is, kan ik dat concert dus niet bezoeken.

Ik heb het overigens puur over bereikbaar zijn, dat heeft niks te maken met waarvoor ik naar een concert kom (inderdaad de muziek), en ook niks met je voorbeeld van de hond uitlaten.

Onweerwolf
Arno schreef:
(quote)

Als ik dat ooit voorheb hoop ik dat het duidelijk op de website aangegeven staat voordat ik een ticketje koop.

Ja, dat hoop ik ook.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Jij bent dus precies het type mens waar ik me aan erger. Jij vindt namelijk blijkbaar dat iedereen zich aan jou moet conformeren. Als je er niet tegen kunt dat iemand zijn hond uitlaat op een manier waar die jij er raar uit vindt zien dan kun je beter binnen blijven met de gordijnen dicht. Kun je daar lekker mindful doen.

Nee joh, waarom zou iedereen zich aan mij moeten aanpassen? Dat schrijf ik nergens. Daar zou je toch niet aan moeten denken?

En ik kan er prima tegen als mensen op hun telefoon lopen te kijken en te wandelen met de hond. Maar ik vraag me dan wel af waarom ze niet even hun telefoon met rust kunnen laten. Het is ook niet echt leuk voor het beestje. Net als mensen die vaak op hun telefoon zitten tijdens een concert, niet echt leuk voor de mensen om hun heen.

Arrie schreef:
(quote)

Ik vind het vervelender dat men blijkbaar over anderen moet oordelen en zelfs in gaat vullen wat iemand nodig heeft.

Zie mijn bericht hierboven.

Onweerwolf
west schreef:
(quote)

Nee joh, waarom zou iedereen zich aan mij moeten aanpassen? Dat schrijf ik nergens. Daar zou je toch niet aan moeten denken?

En ik kan er prima tegen als mensen op hun telefoon lopen te kijken en te wandelen met de hond. Maar ik vraag me dan wel af waarom ze niet even hun telefoon met rust kunnen laten. Het is ook niet echt leuk voor het beestje. Net als mensen die vaak op hun telefoon zitten tijdens een concert, niet echt leuk voor de mensen om hun heen.

Wat zul je een vermoeiend leven hebben als je je constant loopt af te vragen waarom mensen iets doen wat jij niet zou doen. Sterkte!

Heb toch liever dan concertbezoekers hun telefoon gebruiken om een berichtje te sturen dan dat ze in elkaars oor gaan tetteren terwijl het optreden bezig is. Een smartphone heeft ook wel z'n voordelen

west schreef:

Er is zeker wel een verschil tussen functioneel en niet-functioneel telefoongebruik tijdens een concert. Als mensen hun telefoon voornamelijk gebruiken om een goede video-/audio-opname te maken van favoriete momenten zie ik het probleem niet zo.

Als ze het ganse concert spelletjes gaan spelen op de telefoon, de hele timeline van hun social media afwerken of even tussendoor hun favoriete tv-serie gaan kijken wordt het natuurlijk een ander verhaal

Maar even snel inloggen op MuMe om nog op die ene ladder te stemmen omdat je er er eerder op de dag niet aan toekwam, dat vind ik dan weer een zeer legitieme reden

Tijdens de huidige tour van Bob Dylan moeten bezoekers ook hun telefoon afgeven, wat overigens niet tegenhoudt dat er een hoop filmpjes van de optredens op YouTube verschijnen dus hoe dat dan in zijn werk gaat snap ik niet helemaal. Het zou voor mij een reden gaan om niet te gaan. Ik heb drie kinderen en ben al meerdere keren voor een noodgeval gebeld tijdens mijn werk om een kind dat in het ziekenhuis was beland en twee keer voor mijn vriendin. Ik heb nog nog nooit iets gefilmd tijdens een concert maar wil wel bereikbaar blijven voor het thuisfront. Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat een artiest dit kan verplichten. Als het bij het kopen van tickets is aangegeven kan ik er in principe mee leven, nog steeds gek maar dan weet je het tenminste. Het heeft allemaal ook iets middelbareschool-achtigs, een klein deel kan zich niet inhouden dus iedereen wordt gestraft...

Ik snap voor mijzelf werkelijk niet waarom iemand zo druk is met zijn telefoon tijdens een concert. Maar ik snap ook nooit waarom iedereen altijd overal foto’s neemt. Geniet gewoon van wat zich live op dat moment aandient, dat is leuk genoeg. Ik mis die behoefte altijd.
Maar wat ik evengoed niet begrijp is dat je daar regels over zou stellen. Iedereen gaat anders om met media etc. Mensen hebben misschien wel een hele goede reden, misschien ligt oma wel kritiek of moet je reageren op Marktplaats, weet ik veel. Zo lang ze er voor zorgen dat ze de buurman niet hinderen met felle schermpjes is er toch niets aan de hand? Gewone omgangsvormen, mensen, dan komen we er wel. Niet alles de hele tijd vastgieten is regels, dat is echt de pest van deze tijd.

Fathead schreef:
Ik snap voor mijzelf werkelijk niet waarom iemand zo druk is met zijn telefoon tijdens een concert. Maar ik snap ook nooit waarom iedereen altijd overal foto’s neemt.

Los van mijn mening over bereikbaar zijn tijdens een concert snap ik de ergernissen over smartphones wel. Een paar jaar geleden kreeg ik op mijn werk te maken met een oudere man die een hartstilstand kreeg en moest ik ineens mijn BHV skills gebruiken. Terwijl ik en mijn collega met de AED in de weer waren kwamen we compleet in de verdrukking door talloze mensen die boven ons hingen met hun telefoon met camera gericht op ons en die man. Mijn mensbeeld is die dag totaal veranderd. Volwassen mensen die iemand staan te filmen die ligt dood te gaan en zo veel ook. Waarom zou je zoiets later willen bekijken? Sowieso, in plaats van hulp te bieden en mensen op afstand houden kies je er massaal voor dat je liever een filmpje op je telefoon hebt van iemand in nood. Onbegrijpelijk de mentaliteit van de gemiddelde mens tegenwoordig...
Hij heeft het wel overleefd, dat dan weer wel...

MarkS73 schreef:
(quote)

Los van mijn mening over bereikbaar zijn tijdens een concert snap ik de ergernissen over smartphones wel. Een paar jaar geleden kreeg ik op mijn werk te maken met een oudere man die een hartstilstand kreeg en moest ik ineens mijn BHV skills gebruiken. Terwijl ik en mijn collega met de AED in de weer waren kwamen we compleet in de verdrukking door talloze mensen die boven ons hingen met hun telefoon met camera gericht op ons en die man. Mijn mensbeeld is die dag totaal veranderd. Volwassen mensen die iemand staan te filmen die ligt dood te gaan en zo veel ook. Waarom zou je zoiets later willen bekijken? Sowieso, in plaats van hulp te bieden en mensen op afstand houden kies je er massaal voor dat je liever een filmpje op je telefoon hebt van iemand in nood. Onbegrijpelijk de mentaliteit van de gemiddelde mens tegenwoordig...
Hij heeft het wel overleefd, dat dan weer wel...

Dat is gewoon hufterig gedrag, maar het gevaar is altijd wel dat de persoon niet meer verantwoordelijk stellen voor die hufterigheid. De telefoon is niet de oorzaak van die hufterigheid, de persoon zelf is daar verantwoordelijk voor.

Fathead schreef:
Ik snap voor mijzelf werkelijk niet waarom iemand zo druk is met zijn telefoon tijdens een concert.

'Druk' op je telefoon is één ding maar je kunt bijv. AD(H)D hebben en moeite hebben om je 2 uur op één ding te focussen. Ik noem maar wat.

Als ik kaartjes koop voor een concert, mag ik daar ook prima met iemand appen als ik dat op een manier doe die niemand hindert, en daar hoeft niemand wat van te vinden. Leven en laten leven.

Onweerwolf
Ik zou zelfs wel durven te stellen dat iemand die ondertussen iets op zijn telefoon doet meer geniet van het concert dan z'n buurman die zich loopt af te vragen waarom de persoon naast hem iets op zijn telefoon doet.

Arrie schreef:
(quote)

'Druk' op je telefoon is één ding maar je kunt bijv. AD(H)D hebben en moeite hebben om je 2 uur op één ding te focussen. Ik noem maar wat.

Als ik kaartjes koop voor een concert, mag ik daar ook prima met iemand appen als ik dat op een manier doe die niemand hindert, en daar hoeft niemand wat van te vinden. Leven en laten leven.

Vandaar de opmerking "voor mijzelf". Als iemand op een andere manier dan ik een concert wil beleven, wie ben ik om dat te veroordelen? Iets niet begrijpen is iets anders dan iets niet tolereren.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wat zul je een vermoeiend leven hebben als je je constant loopt af te vragen waarom mensen iets doen wat jij niet zou doen. Sterkte!

Nu ben ik het zat kerel, doe even normaal joh. Ga je altijd mensen persoonlijk aanvallen die het niet met jou eens zijn?
Er is hier maar één iemand met een vermoeiend leven en dat ben jij zelf.

Wat een negativiteit zeg. Ik heb 2 meldingen tegen jou gedaan vanwege persoonlijke aanvallen. Ik weet niet wat er met jou aan de hand is.

Als ik iemand tijdens een concert zie filmen verheug ik mij er juist op de volgende dag op YouTube de hoogtepunten nog even terug te kijken:)
Ik heb toch redelijk wat van Nick Cave in Amsterdam gezien terwijl ik er niet eens bij was

MarkS73 schreef:
Als ik iemand tijdens een concert zie filmen verheug ik mij er juist op de volgende dag op YouTube de hoogtepunten nog even terug te kijken:)

De primaire reden waarom ik hele nummers vastleg (mits ik op een goede plek sta waarbij ik mijn telefoon relatief laag kan houden, scheelt dat ik zelf vrij lang ben). Genoeg mensen die het leuk vinden om nog iets terug te kijken, of ze nu wel of niet bij het concert aanwezig waren. De aantallen views die mijn YouTube haalt bevestigen dat er genoeg behoefte aan is

Gretz schreef:
(quote)

De primaire reden waarom ik hele nummers vastleg (mits ik op een goede plek sta waarbij ik mijn telefoon relatief laag kan houden, scheelt dat ik zelf vrij lang ben). Genoeg mensen die het leuk vinden om nog iets terug te kijken, of ze nu wel of niet bij het concert aanwezig waren. De aantallen views die mijn YouTube haalt bevestigen dat er genoeg behoefte aan is

Ik was een paar maanden geleden bij Stef Kamil Carlens en na afloop heel teleurgesteld dat er niets van terug te vinden was op YT. Zelf ben ik niet zo van het filmen, ik zit meestal helemaal in de muziek en wil dat niet verstoren door te gaan staan filmen maar ben mensen die dat dan wel doen weer dankbaar voor hun camerakunsten.

Wat lopen discusseis hier de laatste tijd trouwens uit de hand zeg, ook wel een muziek(meter)gerelateerd ergenisje...

Onweerwolf
MarkS73 schreef:

Wat lopen discusseis hier de laatste tijd trouwens uit de hand zeg, ook wel een muziek(meter)gerelateerd ergenisje...

Wel lekker on topic.

panjoe (moderator)
Modbericht: er worden hier genoeg zinvolle discussies gevoerd, maar hou het wel een beetje gezellig a.u.b.

Het heeft ook wel iets dat er achteraf geen beelden van het concert te vinden zijn, dat houdt het speciaal. De opname van Gretz tijdens het optreden van Johnny Marr blijft dan wel iconisch

Gast
geplaatst: vandaag om 10:47 uur

geplaatst: vandaag om 10:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.