Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2008, 20:28 uur
itchy schreef:
Inderdaad, maar vooral ook omdat ze een heel smal assortiment hebben. Da's ook de truc van goedkope webwinkels als cdwow en play.com. Het niet op voorraad hoeven hebben van cd's op allerlei obscure labeltjes scheelt erg veel tijd en geld.
(quote)
Inderdaad, maar vooral ook omdat ze een heel smal assortiment hebben. Da's ook de truc van goedkope webwinkels als cdwow en play.com. Het niet op voorraad hoeven hebben van cd's op allerlei obscure labeltjes scheelt erg veel tijd en geld.
Mediamarkt maakt nauwelijks winst op cd verkopen. De winst wordt vooral behaald met andere produkten in hun assortiment (denk bijvoorbeeld aan witgoed-apparatuur).
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 01:14 uur
Wat ik nou heb.... als op de voorkant van een cd of lp-hoes een bandfoto staat heb ik al gelijk het idee dat het wel niet veel zal zijn. Het stoot me op een of andere manier af. Liever een mooie foto van iets anders of kunstzinnige afbeelding ofzo dan een paar van die koppen van muzikanten. Overigens heb ik dat bij solo-artiesten weer minder. Op die albums vind je nogal eens mooie portretten.
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Volgens mij zie je tegenwoordig trouwens veel minder vaak bandfoto's op de voorkant van een hoes dan bijv. in de jaren 70 en 80, maar dat kan ook alleen mijn idee zijn.
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Volgens mij zie je tegenwoordig trouwens veel minder vaak bandfoto's op de voorkant van een hoes dan bijv. in de jaren 70 en 80, maar dat kan ook alleen mijn idee zijn.
0
aslan (crew)
geplaatst: 23 augustus 2008, 01:18 uur
misschien komt het omdat die stoere foto's die destijds als albumhoes dienstdeden vandaag de dag erg gedateerd overkomen... nee, voor mij hoeft zo'n bandfoto ook niet - en gelukkig zie je ze niet zo vaak meer;
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 01:21 uur
Ja ze komen zeker gedateerd over, maar dat hoeft niet erg te zijn. Wat ik erg vind is dat het er zo suf uit ziet meestal.
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 01:36 uur
Inderdaad hoezen waar de bandleden voorop staan hebben iets goedkoops. Geef mij maar een foto of tekening van iets moois of kunstzinnigs. De foto's van de bandleden kunnen wel op de binnenhoes of in het boekje bij de cd. Muziek is iets wat tot de verbeelding dient te spreken. Laat dit gegeven zien in de vormgeving, maak er wat moois en tijdsloos van. Dan kan het jaren mee en blijf je genieten van de doordachte vormgeving.
0
geplaatst: 7 september 2008, 01:26 uur
Bij Barry Hay:
Wordt tijd dat Giel Beelen er zelf mee stopt , en snel ook .
deric raven schreef:
Giel Beelen vond dat hij al lang had moeten stoppen.
Giel Beelen vond dat hij al lang had moeten stoppen.
Wordt tijd dat Giel Beelen er zelf mee stopt , en snel ook .

0
geplaatst: 7 september 2008, 12:25 uur
Tegenwoordig denken blaaskaken als Giel Beelen, dat zij respect krijgen door alles te zeggen, te shockeren. Cool en tough. Vrijheid van meningsuiting, toch?
Respect tonen komt niet in hun woordenboek voor.
Respect tonen komt niet in hun woordenboek voor.
0
Father McKenzie
geplaatst: 7 september 2008, 12:28 uur
Ik ken die Beelen niet eens, hij is in Vlaanderen totaal onbekend vrees ik, wat voor een vogel is dat eigenlijk? Een soort Paul De Leeuw of zo?
0
geplaatst: 7 september 2008, 12:33 uur
Die gitarist Lex Bolderdijk was inderdaad wel oke (heeft dan ook ervaring met Magriet Eshuijs), maar ik vond het Metropole niet overtuigend over komen.
Giel Beelen is een slechte over het paard getilde DJ, die waarschijnlijk vroeger op school veel gepest werd vanwege zijn uiterlijk.
Giel Beelen is een slechte over het paard getilde DJ, die waarschijnlijk vroeger op school veel gepest werd vanwege zijn uiterlijk.
0
bikkel
geplaatst: 8 september 2008, 00:43 uur
Hij is inderdaad Dj, waar hij zichzelf vooral heel erg graag hoort praten en de luisteraars voor opvulling in de uitzending laat komen.
Hij vind het tegenwoordig ook nodig om op Tv allerlei uitdagingen aan te gaan. Niet bepaald de leukste overigens(zich laten martelen
bv.) Waarom mag joost weten.
Een heel publiciteitsgeil mannetje die alles maar denkt te doen en te zeggen.
Hij deed al in een eerder stadium heel neerbuigend over The Earing,en ging dat om de haverklap herhalen.
Dat je geen liefhebber bent. prima, dan draai je ze niet, maar toon een beetje respect, en houd verder je mond. Deze gasten hebben meer bereikt, dan hij ooit zal bereiken.
Hij vind het tegenwoordig ook nodig om op Tv allerlei uitdagingen aan te gaan. Niet bepaald de leukste overigens(zich laten martelen
bv.) Waarom mag joost weten.
Een heel publiciteitsgeil mannetje die alles maar denkt te doen en te zeggen.
Hij deed al in een eerder stadium heel neerbuigend over The Earing,en ging dat om de haverklap herhalen.
Dat je geen liefhebber bent. prima, dan draai je ze niet, maar toon een beetje respect, en houd verder je mond. Deze gasten hebben meer bereikt, dan hij ooit zal bereiken.
0
geplaatst: 8 september 2008, 00:53 uur
bikkel schreef:
Hij is inderdaad Dj, waar hij zichzelf vooral heel erg graag hoort praten en de luisteraars voor opvulling in de uitzending laat komen.
Je vergeet te vermelden dat hij denkt verstand te hebben van muziek en over komt als een kenner, terwijl hij alleen de populaire muziek een beetje kent.
Ik erger me niet zo snel aan mensen of weet mijn ergernis goed te relativeren, maar als ik een top 10 van meest irritante mensen ooit zou maken staat hij ergens bovenaan.
0
bikkel
geplaatst: 8 september 2008, 12:36 uur
Dat hij zich weinig verdiept in de oudere muziek is duidelijk, en waarschijnlijk is het voor hem 1 grote hoop.
Ik begreep dat hij ook vind dat Lou Reed moet stoppen.
Zonder waarschijnlijk te luisteren naar wat deze artiesten nog maken, staat hij al met z'n mening klaar.
Ik neem dit mannetje absoluut niet serieus.
Ik begreep dat hij ook vind dat Lou Reed moet stoppen.
Zonder waarschijnlijk te luisteren naar wat deze artiesten nog maken, staat hij al met z'n mening klaar.
Ik neem dit mannetje absoluut niet serieus.
0
tangmaster
geplaatst: 9 september 2008, 19:54 uur
Ik hoor liever Beelen dan al dat stomme gelul op zenders als veronica, Q music of Radio 538. En als er een Dj is die van mij zo uit de ether gegooid mag worden dan is dat Rob van Zomeren, die denkt echt dat ie grappig is, dus niet.
0
geplaatst: 9 september 2008, 20:50 uur
Giel Beelen hadden ze het gehele jaar in dat glazen huis moeten opsluiten. En hem dan wijs maken dat hij daar een goed beluisterd radioprogramma aan het maken is. Alleen dan niks uitzenden natuurlijk.
Gewoon Back To Basic. Op je zolderkamertje radio-tje spelen.
Gewoon Back To Basic. Op je zolderkamertje radio-tje spelen.
0
geplaatst: 9 september 2008, 21:05 uur
@DR - en dan zeker weer die dame naar binnen sturen als toen in de studio - bij die 'loodgietersklus'. En kijkkaartjes verkopen met de opbrengst voor een goed doel.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 september 2008, 21:19 uur
Ach Giel Beelen doet het toch best leuk
? Hij boeit me in ieder geval wel voor die ene keer dat ik de radio aan heb staan.
? Hij boeit me in ieder geval wel voor die ene keer dat ik de radio aan heb staan.
0
geplaatst: 10 september 2008, 01:13 uur
tangmaster schreef:
Ik hoor liever Beelen dan al dat stomme gelul op zenders als veronica, Q music of Radio 538.
Ik hoor liever Beelen dan al dat stomme gelul op zenders als veronica, Q music of Radio 538.
Dat is inderdaad nog erger, van dat popiejopiegedoe. Het allerergste is nog wel de ochtendshow van 538 waarin ze het nieuws doorgaan nemen en daar (politiek getint) commentaar op gaan geven. Er luisteren miljoenen mensen naar en ik wil niet weten hoeveel daarvan die kort door bocht 538-lui serieus nemen.

Wie ik dan zelf wel weer ok vind zijn Rob Stenders en die ene goedzak van de Arbeidsvitaminen, wiens naam me even ontschoten is.
0
geplaatst: 10 september 2008, 13:20 uur
Stijn_Slayer schreef:
? Hij boeit me in ieder geval wel voor die ene keer dat ik de radio aan heb staan.Giel Beelen KAN leuke radio maken, mits je hem op het juiste tijdstip neerzet. In het keurslijf van de ochtend kan 'ie volgens mij z'n creatieve ei niet kwijt, en doet 'ie constant hetzelfde. Al een paar jaar lang. Steeds weer dezelfde jingles, items, trucjes, enzovoort. En dan heeft 'ie ook nog een uur extra gekregen...
0
Johny Favourite
geplaatst: 10 september 2008, 15:46 uur
Dat sm (geluid van zweep) s van hem irriteert me mateloos.
Hij ging laatst trouwens mooi af bij De Wereld Draait Door. Ouwe lul Hay zette hem zonder enige moeite op zijn nummer. 't Zieligste was nog dat Giel daarna over Hays verschrikkelijke standards begeleid door big band plaatje iets mompelde als; "Blijf zulke plaatjes maken, Barry."
Bovendien heb ik altijd het vermoeden dat er veel hiaten in zijn muziekkennis zitten.
Hij ging laatst trouwens mooi af bij De Wereld Draait Door. Ouwe lul Hay zette hem zonder enige moeite op zijn nummer. 't Zieligste was nog dat Giel daarna over Hays verschrikkelijke standards begeleid door big band plaatje iets mompelde als; "Blijf zulke plaatjes maken, Barry."
Bovendien heb ik altijd het vermoeden dat er veel hiaten in zijn muziekkennis zitten.
0
titan (crew)
geplaatst: 10 september 2008, 15:50 uur
herman schreef:
die ene goedzak van de Arbeidsvitaminen, wiens naam me even ontschoten is.
die ene goedzak van de Arbeidsvitaminen, wiens naam me even ontschoten is.
Gerard Ekdom
0
geplaatst: 10 september 2008, 17:22 uur
herman schreef:
Dat is inderdaad nog erger, van dat popiejopiegedoe. Het allerergste is nog wel de ochtendshow van 538 waarin ze het nieuws doorgaan nemen en daar (politiek getint) commentaar op gaan geven. Er luisteren miljoenen mensen naar en ik wil niet weten hoeveel daarvan die kort door bocht 538-lui serieus nemen. :
Dat is inderdaad nog erger, van dat popiejopiegedoe. Het allerergste is nog wel de ochtendshow van 538 waarin ze het nieuws doorgaan nemen en daar (politiek getint) commentaar op gaan geven. Er luisteren miljoenen mensen naar en ik wil niet weten hoeveel daarvan die kort door bocht 538-lui serieus nemen. :
Ik erger me ook het meest aan dat commentaar. Het zijn bijna altijd inkoppertjes, waar ze dan zelf heel hard om gaan hinniken.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, draai dan gewoon wat leuke plaatjes en houd verder je mond.
0
geplaatst: 10 september 2008, 17:24 uur
Vandaag weer eens zo'n cd binnen waar de sticker met geen mogelijkheid van af te krijgen was.... grrrrrr........
0
tangmaster
geplaatst: 10 september 2008, 18:25 uur
Ja ja die klote stickers op platenhoezen en CD doosjes zijn een ellende.
Laten de maatschappijen en winkels er nu eens mee ophouden om die dingen vol te plakken met onzin.
Laten de maatschappijen en winkels er nu eens mee ophouden om die dingen vol te plakken met onzin.
0
geplaatst: 10 september 2008, 19:21 uur
Wat mij zo irriteert zijn die suffe lieden die "Lowlands" of "Noorderslag" van zgn deskundologisch commentaar voorzien en maar blijven zwatelen over de rechterpijp van de broek van Anouk, de tattoo van de zangeres van The Scissor Sisters of andere volstrekt irrelevante trivialiteiten. Trouwens die sik bij Northsea Jazz was ook aardig voorbij de irritatiegrens. Ik herinner dat J.D. Kroeske (wie ook al weer??) ooit daarom eens de bierdoop moest ondergaan bij Noorderslag en daarover echt verbijsterd was.
En het lullige is die onnozele kleuterpraat gaat allemaal ten koste van de effectieve tijd voor muziek. The limit werd echt bereikt dit jaar met Lowlands toen ze het presteerden om Booka Shade in te starten, terwijl Underworld was aangekondigd; "okee" denk je dan, "Booka Shade, niet verkeerd", wordt het na 2 minuten al geknepen en komt dat 'leuke' rockhoofd 1,5 minuut uitleggen dat ze de verkeerde hadden ingestart. "Hallo, wie bent u, waarvoor wordt u betaald?" Booka Shade trouwens niet meer teruggezien, danku, danku NPS.
En het lullige is die onnozele kleuterpraat gaat allemaal ten koste van de effectieve tijd voor muziek. The limit werd echt bereikt dit jaar met Lowlands toen ze het presteerden om Booka Shade in te starten, terwijl Underworld was aangekondigd; "okee" denk je dan, "Booka Shade, niet verkeerd", wordt het na 2 minuten al geknepen en komt dat 'leuke' rockhoofd 1,5 minuut uitleggen dat ze de verkeerde hadden ingestart. "Hallo, wie bent u, waarvoor wordt u betaald?" Booka Shade trouwens niet meer teruggezien, danku, danku NPS.
0
Lost Highway
geplaatst: 12 september 2008, 17:41 uur
reptile71 schreef:
Wat ik nou heb.... als op de voorkant van een cd of lp-hoes een bandfoto staat heb ik al gelijk het idee dat het wel niet veel zal zijn. Het stoot me op een of andere manier af. Liever een mooie foto van iets anders of kunstzinnige afbeelding ofzo dan een paar van die koppen van muzikanten. .
Wat ik nou heb.... als op de voorkant van een cd of lp-hoes een bandfoto staat heb ik al gelijk het idee dat het wel niet veel zal zijn. Het stoot me op een of andere manier af. Liever een mooie foto van iets anders of kunstzinnige afbeelding ofzo dan een paar van die koppen van muzikanten. .
Jij verwoordt helemaal wat ik deze week ook aan het denken was. Er bestaat een zeer groot verband tussen de kwaliteit van de muziek en de hoes. Dat merk ik niet alleen bij mijn eigen cd-collectie, maar ik ben ook voor de gein eens de top 250 af gegaan en de meeste albums waar de artiest vooraan afgebeeld staat zijn baggeralbums ( enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten ). De hoes zegt al veel over het album.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 12 september 2008, 22:21 uur
Het valt me vaak op dat de helft van het concertpubliek niet komt voor de artiest of voor de band, maar om eens lekker bij te praten over alles behalve wat er op dat moment op het podium gebeurt. Vooral vrouwen kunnen hun smoel niet houden en zitten de hele tijd, en vooral bij rustige nummers, in elkaars oor te tetteren. Vaak zitten ze er ook maar wat bij omdat vriendlief het concert wilde zien. Rete-irritant. Blijf dan gewoon thuis of spreek met je vriendinnen af in de kroeg. Zit zo'n groep of man/vrouw zich op het podium uit te sloven met een mooi emotioneel nummer terwijl de helft van het publiek met andere dingen bezig is. Kut lijkt me dat, als artiest zijnde.
* denotes required fields.