Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 01:11 uur
Ze gaan wel pijn doen ja, maar bloeden... Heb ik in elk geval nooit gehad, maar ik ben begonnen op nylon snaren. Ach, even doorzetten en niet zeuren, de eelt komt vanzelf.
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 01:15 uur
reptile71 schreef:
Ze gaan wel pijn doen ja, maar bloeden... Heb ik in elk geval nooit gehad, maar ik ben begonnen op nylon snaren. Ach, even doorzetten en niet zeuren, de eelt komt vanzelf.
Who said postpunk doesn't hurt?
Feeding Fingers or Bleeding Fingers?
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 01:16 uur
Wel een paar keer een poging ondernomen.
Maar weinig geduld, en totaal geen feeling (in the fingers).
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 01:35 uur
deric raven schreef:
Ik: basmens, long time no play; ooit duim van Mark King gezien? Keyboards?
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 01:38 uur
Hm, tja je zal toch echt door moeten zetten of inderdaad op moeten geven... Wat voor gitaar heb je, Leon?
0
stuart
geplaatst: 6 augustus 2009, 06:46 uur
deric raven schreef:
Gewoon zo'n beginners gitaar van 100 Euro.
Gewoon zo'n beginners gitaar van 100 Euro.
Dat is ruim voldoende om Postpunk/New Wave en andere 'alternatieve' muziek mee te spelen.....

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 augustus 2009, 11:13 uur
Ik begon met Knockin' on Heavens Door, die heb ik destijds in 1 avond geleerd. G-D-Am / G-D-C, niet moeilijk en je hebt toch al een aantal belangrijke akkoorden geleerd.
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 11:23 uur
Of leer Am en Em en als je ze goed achterelkaar speelt heb je het idee dat je Everywhere van Cranes speelt. 
Running to Stand Still van U2 (en meer nummers van TJT) is ook een leuk nummer om te doen: D G D G A C G A C G D G D G etc.
Het blijft even doorzetten in het begin. Wat werkt is als je er verslaafd aan raakt en gewoon vanzelf niet meer kan stoppen.

Running to Stand Still van U2 (en meer nummers van TJT) is ook een leuk nummer om te doen: D G D G A C G A C G D G D G etc.
Het blijft even doorzetten in het begin. Wat werkt is als je er verslaafd aan raakt en gewoon vanzelf niet meer kan stoppen.

0
geplaatst: 13 augustus 2009, 19:28 uur
M'n vriendin en ik kregen net bijna een hartverlamming...
We zagen net op tv (Hart Van Nederland) dat Rene Froger, of all people, een house-cover heeft opgenomen van, hou je vast...... Peter Gabriel's Sledgehammer!
Ik moet bijna overgeven!

M'n Amerikaanse vriendin is inmiddels (we zijn sinds december samen) al wel op de hoogte van de immens hoge kwaliteit van Nederlandse artiesten, dus met haar is het nu ook niet best.
We zagen net op tv (Hart Van Nederland) dat Rene Froger, of all people, een house-cover heeft opgenomen van, hou je vast...... Peter Gabriel's Sledgehammer!
Ik moet bijna overgeven!

M'n Amerikaanse vriendin is inmiddels (we zijn sinds december samen) al wel op de hoogte van de immens hoge kwaliteit van Nederlandse artiesten, dus met haar is het nu ook niet best.
0
Antonio
geplaatst: 13 augustus 2009, 21:05 uur
kaztor schreef:

Hopelijk klaagt Peter Gabriel deze schnabbelaar aan voor elke cent die hij waard is en belanden Rene en zijn familie echt in de bijstand.
Zou een terechte straf zijn, want wat bezielt die man om zo'n klassieker te ''ver-Frogeren'' ???
Zul je nog zien ook dat dit stukje wansmaak binnen de kortste keren ook nog in de hoogste regionen van de vaderlandse Top 40 staat, net als die zoveelste cover van Leonard Cohen's ''Hallelujah''...
Nog zo'n nummer waar sommige ''artiesten'' mijn inziens wettelijk bepaald met hun talentloze graaivingers van af zouden moeten blijven

0
geplaatst: 13 augustus 2009, 21:21 uur
Inderdaad, jongens blijf alsjeblieft van platen af die al van zichzelf als iets unieks hebben. Beter dan het origineel kan in dat geval ook niet. Gelukkig heb ik nog niets gehoord, maar de kans is wel aanwezig dat een radio de geest moet geven als ik de berichten hier mag geloven.
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 21:25 uur
@Antonio: Daarvoor heb je Buma Stemra en Cena - de rechtenorganisaties. Je kunt niet zo maar iemand verbieden een nummer van je te spelen - zou mooi zijn; je kunt ook niet mensen verbieden een bepaalde cd te kopen of te draaien - ook niet in de openbaarheid.
De rechten van de uitvoerende artiest en die van de rechthebbende - de auteur worden beschermd; er vindt heffing (bij de horeca bijv. plaats) en uitkering aan de belanghebbende.
Als ik een boek heb geschreven kan ik ook niet beletten dat het uitkomt bijv. in het Fins - als ik een goede relatie heb met mijn uitgever wil hij er wellicht rekening mee houden - c'est tout; it;'s business. Die vlieger van jou gaat dus helaas niet op - dus als Orbit, samen met andere wavers hier een punk-versie wil maken van een aantal Zappa-nummers staat nix-niemendal hem in de weg. Alleen van elke verkochte cd's moetern er centen vloeien naar het estate/trust van Frank - en daar kan jij helemaal niets aan doen
De rechten van de uitvoerende artiest en die van de rechthebbende - de auteur worden beschermd; er vindt heffing (bij de horeca bijv. plaats) en uitkering aan de belanghebbende.
Als ik een boek heb geschreven kan ik ook niet beletten dat het uitkomt bijv. in het Fins - als ik een goede relatie heb met mijn uitgever wil hij er wellicht rekening mee houden - c'est tout; it;'s business. Die vlieger van jou gaat dus helaas niet op - dus als Orbit, samen met andere wavers hier een punk-versie wil maken van een aantal Zappa-nummers staat nix-niemendal hem in de weg. Alleen van elke verkochte cd's moetern er centen vloeien naar het estate/trust van Frank - en daar kan jij helemaal niets aan doen

0
Antonio
geplaatst: 13 augustus 2009, 21:36 uur
Mjuman schreef:
@Antonio:
dus als Orbit, samen met andere wavers hier een punk-versie wil maken van een aantal Zappa-nummers staat nix-niemendal hem in de weg. Alleen van elke verkochte cd's moetern er centen vloeien naar het estate/trust van Frank - en daar kan jij helemaal niets aan doen
@Antonio:
dus als Orbit, samen met andere wavers hier een punk-versie wil maken van een aantal Zappa-nummers staat nix-niemendal hem in de weg. Alleen van elke verkochte cd's moetern er centen vloeien naar het estate/trust van Frank - en daar kan jij helemaal niets aan doen
Ik niet, maar Frank's weduwe Gail wel

Dat mens klaagt werkelijk waar iedereen aan die ook maar over Zappa droomt !
Waarom Zappa (in combo met Orbit) hier trouwens bij betrokken dient te worden ontgaat mij even, tenzij het je doel is mij op deze wijze uit mijn tent te lokken...

Het enige wat mij rest is er voor te kiezen zulke wanprodukten uit de weg te gaan en proberen volledig te negeren, iets wat mij (door nauwelijks TV te kijken en radio te luisteren) zeer aardig lukt.
Toch kan ik het af en toe echt niet langer aanzien en aanhoren en moet ik gewoon even mijn verbale gal spuwen over dit soort weerzinwekkende ontwikkelingen in onze maatschapij.
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 22:19 uur
Froger die Peter Gabriel covert...
Net zoiets als een hotdog-verkoper die zonder koksdiploma in een 5-sterrenrestaurant wordt aangenomen....
En dan ook nog die serie Geen Cent Te Makken... Ja, we hebben natuurlijk allemaal zo'n luxe camper!
Net zoiets als een hotdog-verkoper die zonder koksdiploma in een 5-sterrenrestaurant wordt aangenomen....
En dan ook nog die serie Geen Cent Te Makken... Ja, we hebben natuurlijk allemaal zo'n luxe camper!

0
geplaatst: 13 augustus 2009, 22:45 uur
Het is inderdaad ergerlijk. En helemaal op zenders waar die 'artiesten' meer airplay krijgen als degene van wie het is.
Zo heeft Clouseau een Nederlandstalige versie van Have I Told You Lately van Van Morrison. Die van klusoo hebben weer een schwôn lieke, zeggen sommige mensen dan, terwijl ze er geen idee van hebben dat het een ontzettend flauw aftreksel van een klassieker is.
Zo heeft Clouseau een Nederlandstalige versie van Have I Told You Lately van Van Morrison. Die van klusoo hebben weer een schwôn lieke, zeggen sommige mensen dan, terwijl ze er geen idee van hebben dat het een ontzettend flauw aftreksel van een klassieker is.
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 22:53 uur
@Antonio: het voorbeeld dat ik gaf was puur imaginair (men zegt ook wel vergezocht) - wist ik veel dat jij met een tent op vakantie bent; je hebt er wel goed weer bij 
Love Will Tear Us Apart van Paul Young is ook geen favoriet van mij. Froger is ooit zijn carrière begonnen met een cover van Doug Ashdown - Winter in America; als ie nou stopt met een cover vind ik het mooi - en velen met mij.

Love Will Tear Us Apart van Paul Young is ook geen favoriet van mij. Froger is ooit zijn carrière begonnen met een cover van Doug Ashdown - Winter in America; als ie nou stopt met een cover vind ik het mooi - en velen met mij.
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 23:06 uur
Winter In America vond ik nog 'te doen', maar toen was hij nog verre van de mediageile bling-bling-patser die hij nu lijkt te zijn geworden.
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 23:07 uur
kaztor schreef:
Winter In America vond ik nog 'te doen', maar toen was hij nog verre van de mediageile bling-bling-patser die hij nu lijkt te zijn geworden.
Bekend Nederlands: gezegde met bling krijg je ping en met ping koop je bling. Je moest eens weten hoeveel eksters er om villa Froger heenvliegen.
0
Antonio
geplaatst: 14 augustus 2009, 13:43 uur
Mjuman schreef:
@Antonio: het voorbeeld dat ik gaf was puur imaginair (men zegt ook wel vergezocht) - wist ik veel dat jij met een tent op vakantie bent; je hebt er wel goed weer bij

Op vakantie ?
Was dat maar waar, ik ben dit jaar al twee keer 2 weken geweest (VS/Canada in maart en Rome/Napels/Sorrento in juni) en dus voorlopig maar even niet meer, het heeft voorlopig even voldoende doekoe gekost...
0
geplaatst: 14 augustus 2009, 17:08 uur
Even selectief quoten 
Ik kan niet wachten; ons eigen troubadour zal dat 80s deuntje wel eens even naar een hoger plan brengen.

Eerlijk gezegd heb ik wel medelijden met Peter Gabriel. Ik hoop dat hij dan ook van dit nieuws en de muziek verstoken blijft

kaztor schreef:
We zagen net op tv dat Rene Froger een house-cover heeft opgenomen van Peter Gabriel's Sledgehammer!
We zagen net op tv dat Rene Froger een house-cover heeft opgenomen van Peter Gabriel's Sledgehammer!
Ik kan niet wachten; ons eigen troubadour zal dat 80s deuntje wel eens even naar een hoger plan brengen.

Eerlijk gezegd heb ik wel medelijden met Peter Gabriel. Ik hoop dat hij dan ook van dit nieuws en de muziek verstoken blijft
0
geplaatst: 14 augustus 2009, 18:48 uur
Beste Herman, dat is niet aardig. Ik zit nu al thuis met koorts (overigens niet door Rene veroorzaakt) en dat is wel genoeg 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 augustus 2009, 18:49 uur
Ach kaztor, gewoon een fijn Zappa plaatje draaien, en dan vergeet je die koorts meteen weer! 

0
geplaatst: 14 augustus 2009, 19:03 uur
Als ik er voor in de stemming raak zeker. 
Kan het nu even niet hebben.

Kan het nu even niet hebben.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 augustus 2009, 19:58 uur
Dan ben je wel heel erg ziek als uitgerekend jij geen zin hebt in Zappa. 

0
Antonio
geplaatst: 11 januari 2010, 21:40 uur
Bij Paul McCartney - Good Evening New York City (2009):
Er zijn steeds meer artiesten die kiezen voor zulke papieren hoesjes, een ontwikkeling waar ook ik geen strakke tepels van krijg om eerlijk te zijn...
Ik heb door de jaren heen een aardige collectie opgebouwd van zulke hoesjes van uiteenlopende artiesten en inderdaad heb je binnen de kortste keren krassen op je schijfje.
Dat is iets wat mij bij mijn oude vertrouwde jewel-cases nooit gebeurd.
Sterker nog, mijn in 1994 aangeschafte dubbelceedee van The Wall is na al die jaren nog geheel krasvrij !!!
Zwaar irritante ontwikkeling, want ik weiger voor elk van mijn papieren hoesje een ouderwetse jewel-case aan te schaffen om de disc gaaf te houden, want mijn platenkast barst nu al bijna uit zijn voegen
Stijn_Slayer schreef:
Niets dan lof voor deze uitgave, maar ik wil deze uitgave graag nomineren voor het meest waardeloze hoesje ooit. Eén keer de schijfjes uit de gleuf halen en meteen een aantal krassen.
Niets dan lof voor deze uitgave, maar ik wil deze uitgave graag nomineren voor het meest waardeloze hoesje ooit. Eén keer de schijfjes uit de gleuf halen en meteen een aantal krassen.
Er zijn steeds meer artiesten die kiezen voor zulke papieren hoesjes, een ontwikkeling waar ook ik geen strakke tepels van krijg om eerlijk te zijn...
Ik heb door de jaren heen een aardige collectie opgebouwd van zulke hoesjes van uiteenlopende artiesten en inderdaad heb je binnen de kortste keren krassen op je schijfje.
Dat is iets wat mij bij mijn oude vertrouwde jewel-cases nooit gebeurd.
Sterker nog, mijn in 1994 aangeschafte dubbelceedee van The Wall is na al die jaren nog geheel krasvrij !!!
Zwaar irritante ontwikkeling, want ik weiger voor elk van mijn papieren hoesje een ouderwetse jewel-case aan te schaffen om de disc gaaf te houden, want mijn platenkast barst nu al bijna uit zijn voegen

0
geplaatst: 27 januari 2010, 11:55 uur
Antonio schreef:
Ik vind dit ook een nogal bedenkelijke ontwikkeling. Ik ben niet a priori tegen elke vorm van digipak-verpakking, want er worden hele mooie dingen op de markt gebracht, waarmee CD-uitgaves zelfs het LP-gevoel benaderen.
Maar laten ze asjeblieft zorgen voor een tray of een spindeltje (of hoe heten die dingen...) waar je het CD'tje in vast kan rammen. Verpakkingen met losliggende en uit te schuiven CD'tjes zijn mij ook een doorn in het oog. Ik zie me zelfs genoodzaakt om bij nieuwe releases gewoon een paar maanden te wachten in de hoop dat er qua verpakking een betere (meestal een gewone jewelcase) versie op de markt komt. Soms gebeurt dat, soms helaas ook niet.
Het meest triestig vind ik nog die zogeten mini-LP hoesjes, die dan ook nog gepresenteerd worden als een speciale opgewaardeerde versie (en die je vaak tegen een premium-prijs kan kopen). Een lullig kartonnen hoesje dat binnen de kortste keren beschadigd is als je er geen plastic hoesje bij koopt, en waarbij de CD er na een paar keer heen en weer schuiven al dramatisch uitziet.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 27 januari 2010, 13:30 uur
Correctie: stickers op de cd-folie die zich moeilijk of zelfs niet laten verwijderen
* denotes required fields.