Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2010, 23:02 uur
Gerards Dream schreef:
Kon je bijvoorbeeld iets niet vinden, dan gingen ze voor je opzoek. Belden stad en land af net zo lang tot ze beet hadden.
Kon je bijvoorbeeld iets niet vinden, dan gingen ze voor je opzoek. Belden stad en land af net zo lang tot ze beet hadden.
Nu heb je zelf een wereldwijde bron tot je beschikking en vind je alles zelf wel via internet, toch?
Overigens bied ik diezelfde service ook met mijn online muziekshopje. Als je iets zoekt ga ik graag voor je op zoek.

0
geplaatst: 3 februari 2010, 23:20 uur
Natuurlijk zijn we een stuk handiger geworden, wat ik enkele wilde aangeven is dat het tegenwoordig niet al te best gesteld is met de platenwinkel om de hoek, hoe die ook mag heten. Via het net bestellen is nu de realiteit, toch blijf ik ondanks alles toch een hang hebben na de nostalgie. Lekker knus en vertrouwt en tot slot bij de HEMA nog kop koffie en de tweede kreeg je gratis. Tot slot bedankt voor de tip naar je muziekshop.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 23:49 uur
Gerards Dream schreef:
(...) wat ik enkele wilde aangeven is dat het tegenwoordig niet al te best gesteld is met de platenwinkel om de hoek, hoe die ook mag heten. (...) tot slot bij de HEMA nog kop koffie ....
(...) wat ik enkele wilde aangeven is dat het tegenwoordig niet al te best gesteld is met de platenwinkel om de hoek, hoe die ook mag heten. (...) tot slot bij de HEMA nog kop koffie ....
Nou nou, droomheer uit Amersfoort - 't is wel een diep droef tranendal die stad van u en dat terwijl de Nootzaak - thans Velvet geheten - op de Havik nog steeds een van de leukere platenzaken van de provincie is, met veel vinyl (ook tweedehands) en er zit nota bene een tearoom op 50 meter en een fijne coffeeshop op 150 meter. Na gedane investeringen in uw lokale muziekeconomie gaat mjuman daar graag een lekkere espresso drinken.
Het muziekleven kan leuk zijn, maar je moet er ook oog voor hebben.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 00:16 uur
Tuurlijk heb ik daar oor en oog voor, maar Velvet is lang niet zo breed georiënteerd als het ooit was. Ze hebben leuke dingen en als ik in de stad ben kom ik daar zeker. Door de jaren heen ga je dingen missen die er ooit waren. En dat is eenmaal een feit. Het muziekleven zit op internet, dat is de realiteit.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 00:47 uur
Nostalgie... dat is ook de reden dat ik weer helemaal terug ben bij vinyl. Al is het alleen maar omdat ik de handelingen om een LP op te zetten zo leuk vind. 

0
LocoHermano
geplaatst: 9 februari 2010, 19:06 uur
Benjammin' schreef:
Gelukkig bestaan er nog wel goede cd/platen zaken in die categorie! Waaghals in Nijmegen om er maar 1 te noemen.
Gelukkig bestaan er nog wel goede cd/platen zaken in die categorie! Waaghals in Nijmegen om er maar 1 te noemen.
Hell yeah!!!!!

Heb er afgelopen zaterdag nog een stuk of 5 gekocht. Daar draaien ze in de zaak ook vrijwel altijd topmuziek. Kom ik meteen on-topic: Zaken waar verderfelijke muziek uit de speakers schalt, terwijl jij net zin hebt om even rustig te checken wat er in de bakken ligt. Ben al eens bij Kroese weggelopen, omdat ik geen zin meer had, na pak 'm beet 5 nummers van de Editors verplicht te moeten aanhoren. Dan maar ergens anders kijken.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 20:47 uur
Een terugkerende frustatie zijn de op leeftijd zijnde (amateur)fotografen die met hun kleine Dixons cameraatje foto's (met flits!) maken. Afgelopen weekend was het weer raak in de Roepaen. Nadat voor het concert van Brown Bird en The Low Anthem uitdrukkelijk werd verzocht om geen foto's met flits te maken duurde het hooguit 10 minuten voordat de eerste bejaarde medeconcertganger zijn camera te hand nam. Daarna werd er in de verdere loop van de avond door ten minste 5 dementerende huismoeders (vrouwelijk en mannelijk) geflitst.
En waarschijnlijk worden al die prachtige foto's op de computer gezet om er daarna nooit meer naar om te kijken. Laat het maken van foto's de volgende keer over aan mensen die daar ervaring mee hebben en verpest niet iedere keer mijn avond. Dank u.
En waarschijnlijk worden al die prachtige foto's op de computer gezet om er daarna nooit meer naar om te kijken. Laat het maken van foto's de volgende keer over aan mensen die daar ervaring mee hebben en verpest niet iedere keer mijn avond. Dank u.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 20:58 uur
Roepaen is wel een van de weinige lokaties waar het publiek er niet de hele tijd doorheen zit te praten. Bij Isbells in Doornroosje hing zelfs een papier met het verzoek tot stilte; maar daar werd geen gehoor aan gegeven.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 23:36 uur
Bij Tivoli was vorig jaar tijdens het concert van Silje Nergaard (jazz) de bar gesloten - wat een rust, heerlijk. Soms staan mensen zo te klepperen dat je denkt "waar kom je voor, om te lullen of te luisteren?".
Het gekke is dat zoiets in meer op jazz-georiënteerde tenten als het Sju-huis en het Beauforthuis veel minder gebeurt.
Het gekke is dat zoiets in meer op jazz-georiënteerde tenten als het Sju-huis en het Beauforthuis veel minder gebeurt.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 23:38 uur
Mjuman schreef:
Bij Tivoli was vorig jaar tijdens het concert van Silje Nergaard (jazz) de bar gesloten - wat een rust, heerlijk. Soms staan mensen zo te klepperen dat je denkt "waar kom je voor, om te lullen of te luisteren?".
In Tivoli is het publiek vaak om van te huilen. Ik heb al een paar keer een concert daar behoorlijk verpest zien worden omdat de artiesten het geouwehoer zat werden.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 00:35 uur
Zelf ben ik een paar keer voor concerten in Tivoli geweest en het viel me ook op dat iedereen tijdens de muziek aan het kletsen was. Volgens mij is dit te wijten aan de zaal. Voor mij is het een soort van aula met achterin de bar, waarin een strenge rector zelfs geen orde weet te scheppen. Mijn advies aan Tivoli zou zijn: De bar uit de zaal en in plaats van stoelen kerkbanken in de ruimte.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 00:39 uur
De bar moet inderdaad niet in dezelfde ruimte zijn; dat werkt bij Doornroosje ook niet prettig.
Dan liever nog een coffeeshop achter in.
Dan liever nog een coffeeshop achter in.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 00:42 uur
Heeft nix met Tivoli te maken. Gebeurd overal tegenwoordig. Je vraagt je weleens af waarom mensen van die dure kaartjes kopen als ze toch de hele tijd staan te kletsen.
Maar volgens mij heeft het te maken met het geluid. Het aantal decibellen bij concerten is volgens mij behoorlijk afgenomen. Vroeger kreeg je de kans niet om er doorheen te kletsen.
Maar volgens mij heeft het te maken met het geluid. Het aantal decibellen bij concerten is volgens mij behoorlijk afgenomen. Vroeger kreeg je de kans niet om er doorheen te kletsen.

0
geplaatst: 10 februari 2010, 00:48 uur
divart schreef:
Heeft nix met Tivoli te maken. Gebeurd overal tegenwoordig.
Heeft nix met Tivoli te maken. Gebeurd overal tegenwoordig.
Toch heb ik er in de Tivoli meer last van dan in bijvoorbeeld de Ekko, Paradiso of Melkweg waar ik toch ook regelmatig kom. Maar het kan aan het soort bands liggen of het volume in de Tivoli, ik zal er eens op letten

0
geplaatst: 10 februari 2010, 00:56 uur
Divart, dat is een interessante hypothese, maar bij sommige artiesten gaat dat niet op. Ik zou bijvoorbeeld een singer/songwriter niet op oorverdovend volume willen horen, en ik kan me ook niet voorstellen dat die vroeger wel zo knetterhard speelden dat je er niet meer doorheen kon blaten.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 01:06 uur
Ik kan me nog een concert van Porcupine Tree herinneren in de Melkweg waar ook ongelofflijk doorheen werd gekletst. In de Boerderij, Zoetermeer ook regelmatig.
En bij die singer/songwriter concerten komen natuurlijk alleen maar hele beschaafde mensen, die komen daar voor de muziek. Ik kan me niet voorstellen dat je daar heen gaat voor de gezelligheid
En bij die singer/songwriter concerten komen natuurlijk alleen maar hele beschaafde mensen, die komen daar voor de muziek. Ik kan me niet voorstellen dat je daar heen gaat voor de gezelligheid

0
geplaatst: 10 februari 2010, 09:33 uur
Er zijn een aantal zalen die ik tegenwoordig het liefst mijd als er iets "rustigs" geprogrammeerd staat. Belangrijkste hiervan is Rotown in Rotterdam. Probleem is dat dit niet zozeer een podium is met een bargelegenheid achterin de zaal maar een cafe waar toevallig ook geregeld optredens plaatsvinden. Bij rusitge acts of bij rustige nummers van andersoortige acts hoor je boven het geroezemoes af en toe zowaar wat muziek tevoorschijn komen. Echt een overdaad aan mensen die gezellig met vrienden kleppend aan de bar hangen met wat "achtergrondmuziek", veelal zelfs met de rug naar het podium. Gek dat zulke mensen dan wel een kaartje gekocht hebben voor het optreden en niet naar een andere bar gaan waar ze alleen plaatjes draaien en je gewoon gratis naar binnen kunt. En je niemand lastig valt met je herrie...
0
geplaatst: 10 februari 2010, 09:57 uur
Dat klopt ook wel een beetje met mijn bevindingen. Men lijkt niet te komen voor de muziek, maar om gezien te worden, te socializen (bijbeppen over 'hoe Bebel Gilberto er wel niet uit ziet') - die muziek is dan meer een aanleiding, ook om het mobieltje uit te zak te halen en foto's, fillempies en meer droevigheden mee te maken; het ergste in dat kader: 3 sms'ende iPhoners ( I alone, of met elkaar) vooraan bij een concert, nagenoeg in het donker, van Bohren and the Club of Gore - leuk gezicht
drie oplichtende schermpjes in een verder bijna donkere zaal.
Imo is het 'hippe publiek' dat veel rustige concerten verpest, al helpt het niet dat een artiest(e) ellenlange kletsverhalen verkoopt - zoals Kaki King - daar wordt het publiek ook weer onrustig van.
drie oplichtende schermpjes in een verder bijna donkere zaal. Imo is het 'hippe publiek' dat veel rustige concerten verpest, al helpt het niet dat een artiest(e) ellenlange kletsverhalen verkoopt - zoals Kaki King - daar wordt het publiek ook weer onrustig van.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 10:21 uur
Bertus schreef:
Toch heb ik er in de Tivoli meer last van dan in bijvoorbeeld de Ekko, Paradiso of Melkweg waar ik toch ook regelmatig kom. Maar het kan aan het soort bands liggen of het volume in de Tivoli, ik zal er eens op letten
Ekko valt inderdaad goed mee, maar in Paradiso heb ik toch ook wel concerten verpest zien worden door het publiek. Nog even en de kletsers vragen of het soms wat zachter mag daar op het podium.

0
geplaatst: 10 februari 2010, 12:47 uur
Dat gepraat door concerten heen schijnt iets Nederlands te zijn. In België valt het me in ieder geval minder op. Rotown spant de kroon gevolgd door Paradiso. Daar heb ik het maar 1 keer echt stil meegemaakt en dat was bij Slint (ontzag in de zaal, en terecht).
Bij ambient, klassiek en jazz is het gelukkig wel rustig.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 13:41 uur
[
Als ik het over het zelfde concert heb dan jij dan was het ook belachelijk druk in de Melkweg.
Over de Boerderij ben ik het in ieder geval helemaal met je eens.
quote="divart"]Ik kan me nog een concert van Porcupine Tree herinneren in de Melkweg waar ook ongelofflijk doorheen werd gekletst. In de Boerderij, Zoetermeer ook regelmatig.
Als ik het over het zelfde concert heb dan jij dan was het ook belachelijk druk in de Melkweg.
Over de Boerderij ben ik het in ieder geval helemaal met je eens.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 13:46 uur
we tigers schreef:
Dat gepraat door concerten heen schijnt iets Nederlands te zijn. In België valt het me in ieder geval minder op. Rotown spant de kroon gevolgd door Paradiso. Daar heb ik het maar 1 keer echt stil meegemaakt en dat was bij Slint (ontzag in de zaal, en terecht).
Bij Low is het meestal ook wel muisstil, zelfs in Paradiso. Bij Slint inderdaad ook. Maar het zijn wel de uitzonderingen helaas.
0
Father McKenzie
geplaatst: 10 februari 2010, 14:30 uur
Dat ik echt tot de "unserved audience" behoor wat radioluisteraars betreft.
Ik heb het over de Vlaamse radiozenders, de Nederlandse ken ik niet.
Ik ging een tijdje mee met Radio 1, maar daar vind ik de evolutie te groot naar wereldmuziek. Ook speelt me te weinig classic rock en ook niet echt genoeg Frans chanson of het betere Nederlandstalige werk (genre dat vroeger kleinkunst genoemd werd).
radio 2 is dan weer veel te sullig; Vlaamse schlagers waar ik me vaker aan stoor dan wat anders; huppeldepup-hitparadepop van tegenwoordig waar ik geen reet meer aan vind, R&B dat ik absoluutniet kan verteren, en ook vaak kindermuziek (K3 en consoorten). Naar die zender kan ik enkel nog in de namiddag luisteren tussen 13.00 en 16.00 voor het programma De Toplijst, de vervanger van het oudere "Goudzoekers"; een programma vol oude hits, uit duidelijk betere tijden. Dàt programma vind ik heel goed gemaakt en daar zit een leuke spanning in, maar daarbuiten vind ik die zender ook al huilen met de pet op.
Op zogenaamde jongerenzenders als MNM (het vroegere Donna) of Studio Brussel vind ik het al helemaal niet meer; ik vind de manier van presenteren echt kinderachtig en die programma's zijn ook echt voer voor tieners....
Neen, een echt goede zender, ik vrees dat die niet bestaat, gewoon al door die domme "formats".
Een zender die lekkere oude negerblues en oude zwarte soul mengt met betere rock en pop uit 6 voorbije decennia, en niet steeds naar dezelfde nummers grijpt.... en die ook wat oog heeft voor het betere chanson, neen, die bestaat gewoon weg niet.
Ik heb het over de Vlaamse radiozenders, de Nederlandse ken ik niet.
Ik ging een tijdje mee met Radio 1, maar daar vind ik de evolutie te groot naar wereldmuziek. Ook speelt me te weinig classic rock en ook niet echt genoeg Frans chanson of het betere Nederlandstalige werk (genre dat vroeger kleinkunst genoemd werd).
radio 2 is dan weer veel te sullig; Vlaamse schlagers waar ik me vaker aan stoor dan wat anders; huppeldepup-hitparadepop van tegenwoordig waar ik geen reet meer aan vind, R&B dat ik absoluutniet kan verteren, en ook vaak kindermuziek (K3 en consoorten). Naar die zender kan ik enkel nog in de namiddag luisteren tussen 13.00 en 16.00 voor het programma De Toplijst, de vervanger van het oudere "Goudzoekers"; een programma vol oude hits, uit duidelijk betere tijden. Dàt programma vind ik heel goed gemaakt en daar zit een leuke spanning in, maar daarbuiten vind ik die zender ook al huilen met de pet op.
Op zogenaamde jongerenzenders als MNM (het vroegere Donna) of Studio Brussel vind ik het al helemaal niet meer; ik vind de manier van presenteren echt kinderachtig en die programma's zijn ook echt voer voor tieners....
Neen, een echt goede zender, ik vrees dat die niet bestaat, gewoon al door die domme "formats".
Een zender die lekkere oude negerblues en oude zwarte soul mengt met betere rock en pop uit 6 voorbije decennia, en niet steeds naar dezelfde nummers grijpt.... en die ook wat oog heeft voor het betere chanson, neen, die bestaat gewoon weg niet.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 14:39 uur
Ik kan Father McKenzie goed begrijpen. Ik luister om die reden zelden naar de radio, enkel Radio 1 en Radio 2.
Op Radio 2 luister ik enkel naar De Toplijst en de Pré Historie (zondag voormiddag), daar wordt nog echt goede muziek gedraaid, daarnaast wordt er vooral Vlaamse en Nederlandse schlagers gedraaid. MNM, daar luister ik nooit naar en Studio Brussel enkel de Afrekening woensdagnamiddag (hun manier van presenteren ligt mij ook niet, duidelijk op tieners gericht).
Op Radio 2 luister ik enkel naar De Toplijst en de Pré Historie (zondag voormiddag), daar wordt nog echt goede muziek gedraaid, daarnaast wordt er vooral Vlaamse en Nederlandse schlagers gedraaid. MNM, daar luister ik nooit naar en Studio Brussel enkel de Afrekening woensdagnamiddag (hun manier van presenteren ligt mij ook niet, duidelijk op tieners gericht).
0
geplaatst: 10 februari 2010, 14:49 uur
Ik heb net hetzelfde probleem met Radio 2 en, inderdaad, LucM, die twee programma's zijn een lichtpuntje op de zender. Hoewel ik vind dat de "Toplijst" (eigenlijk "Topcollectie") sterk in kwaliteit is afgenomen, in vergelijking met "Goudzoekers".
Ik luister naar StuBru om wakker te worden, niet speciaal voor de muziek. Wat ik misschien nog kan aanraden is "Stijn van de Muziek", op zondag tussen 12u en 13u. De presentator overloopt een beetje de belangrijkse gebeurtenissen in de muziekgeschiedenis.
Waar ik mij aan erger, is het feit dat er gewoon té weinig variatie is in liedjes op de radio. 's Morgens draaien ze hitjes, tussen het praten door, 's middags draaien ze hitjes, bij gebrek aan iets beters, en 's namiddags zijn er de programma's speciaal voor hitjes. Qué? Die indruk heb ik toch.
Ik luister naar StuBru om wakker te worden, niet speciaal voor de muziek. Wat ik misschien nog kan aanraden is "Stijn van de Muziek", op zondag tussen 12u en 13u. De presentator overloopt een beetje de belangrijkse gebeurtenissen in de muziekgeschiedenis.
Waar ik mij aan erger, is het feit dat er gewoon té weinig variatie is in liedjes op de radio. 's Morgens draaien ze hitjes, tussen het praten door, 's middags draaien ze hitjes, bij gebrek aan iets beters, en 's namiddags zijn er de programma's speciaal voor hitjes. Qué? Die indruk heb ik toch.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 15:02 uur
Goudzoekers vond ik ook beter. Ik erger mij ook aan die reclamejingles tussendoor en ik krijg steeds meer de indruk dat de muziek als opvulling dient (en meestal worden die nummers niet volledig gedraaid).
Inderdaad is er op de radio te weinig variatie (vooral op MNM en ook Radio 2), het zijn steeds de bekende hits die ze draaien. Ik heb niets tegen hitmuziek op zich maar daarnaast is er nog veel andere interessante muziek.
Inderdaad is er op de radio te weinig variatie (vooral op MNM en ook Radio 2), het zijn steeds de bekende hits die ze draaien. Ik heb niets tegen hitmuziek op zich maar daarnaast is er nog veel andere interessante muziek.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 15:09 uur
Radio - we zijn al ruim 10 jaar in de 21e eeuw. Als jullie weten wat de reclametarieven voor de (traditionele) radio zijn, wordt veel duidelijk: er is geen publiek meer. Wil ik naar muziek luisteren, zonder WMP te gebruiken of een cd op te zetten, ga ik naar bands op Myspace. Radio luisteren op je werk kan door Buma Stemra eigenlijk ook alleen nog maar betaald.
Radio: typisch 20e eeuw!
Radio: typisch 20e eeuw!
0
Lukk0
geplaatst: 10 februari 2010, 20:27 uur
herman schreef:
Bij Low is het meestal ook wel muisstil, zelfs in Paradiso. Bij Slint inderdaad ook. Maar het zijn wel de uitzonderingen helaas.
(quote)
Bij The Black Heart Procession was het mij betreft ook goed te doen, ik heb me er in elk geval niet aan gestoord. Ze zitten ook in ongeveer hetzelfde genre als Low en Slint. Ik stoorde me dan weer wel aan de mensen die naar achteren en weer naar voren liepen met respectievelijk lege en volle glazen, zeker wanneer ze zich er dan zo nodig doorheen moeten wringen.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 20:32 uur
Ik zal wel naar de verkeerde muziek luisteren, maar muisstil toekijken naar hoe een band zijn kunsten vertoont lijkt mij betrekkelijk saai, en is niet hetgeen dat ik verwacht bij het "live zien van een band". Dan kun je even goed de cd op een goede geluidsinstallatie afspelen 

0
Lukk0
geplaatst: 10 februari 2010, 20:38 uur
Nja, het ligt er inderdaad een beetje aan. Bij een beetje stevige muziek zoals jij luistert kan ik me dat voorstellen, maar een dansje doen en een babbeltje houden bij pakweg Slint lijkt me toch niet op zijn plaats. Dat is gewoon muziek waar je muisstil met open mond naar moet luisteren, althans, dat is mijn mening.
* denotes required fields.