Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2010, 20:42 uur
Hm, ja, in het geval van postrock (Slint en dergelijke, toch?) is dat waarschijnlijk het aangenaamste, aangezien de muziek ook vaak op kleine details berust in "stillere" passages (bij gebrek aan beter woord).
0
geplaatst: 10 februari 2010, 20:43 uur
Lukk0 schreef:
Bij The Black Heart Procession was het mij betreft ook goed te doen
(quote)
Bij The Black Heart Procession was het mij betreft ook goed te doen
Had jij toen trouwens een witte trui aan?

Zal je wel niet meer weten, maar gezien je leeftijd had ik zo'n vermoeden dat jij dat wel kon zijn. De meeste mensen waren namelijk ouder.
0
Lukk0
geplaatst: 10 februari 2010, 20:48 uur
Dat was ik ja, ik heb jou daar niet kunnen ontdekken, maar wist wel dat je er was. Er waren inderdaad veel oudere mensen, opvallend, had ik niet echt verwacht. Zal wel met het type muziek te maken gehad hebben.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 22:34 uur
Mjuman schreef:
Imo is het 'hippe publiek' dat veel rustige concerten verpest, al helpt het niet dat een artiest(e) ellenlange kletsverhalen verkoopt - zoals Kaki King - daar wordt het publiek ook weer onrustig van.
Imo is het 'hippe publiek' dat veel rustige concerten verpest, al helpt het niet dat een artiest(e) ellenlange kletsverhalen verkoopt - zoals Kaki King - daar wordt het publiek ook weer onrustig van.
herman schreef:
Bij Low is het meestal ook wel muisstil, zelfs in Paradiso. Bij Slint inderdaad ook. Maar het zijn wel de uitzonderingen helaas.
Bij Low is het meestal ook wel muisstil, zelfs in Paradiso. Bij Slint inderdaad ook. Maar het zijn wel de uitzonderingen helaas.
Het is natuurlijk ook wel enigszins het probleem van de artiesten - een goede artiest hoort in mijn ogen, zeker als ik er meer dan een tientje voor neergelegd heb, zo'n podiumprestatie te leveren dat als de muziek daarom vraagt, het publiek vanzelf wel stil wordt. Het meest tenenkrommende concert dat ik ooit bijwoonde was vermoedelijk van Isobel Campbell en Mark Lanegan, een jaar of vier (?) geleden in de Tivoli. Die twee stonden daar als een al twintig jaar getrouwd echtpaar met ruzie elkaar te negeren, mompelden hun muziek de zaal in - een zak aardappelen heeft meer charisma dan die twee samen op die avond uitstraalden. Daar werd dan ook stevig doorheen geouwehoerd wat vooral Isobel duidelijk tot wanhoop dreef. Maar in plaats van er zelf een schepje bovenop te doen mekkerde ze alleen maar een beetje 'do you please want to stop talking?' tegen de zaal. Tja, daarmee houd je zelf mijn interesse niet lang vast.
0
geplaatst: 16 februari 2010, 00:12 uur
Ik stoor me eraan dat op musicmeter bij albumhoezen die origineel een wit randje om de albumafbeelding hebben dat witte randje er standaard wordt afgeknipt, ook al hoort het origineel bij de albumhoes. Ik kom het regelmatig tegen, bah. Ik hou namelijk van origineel. Het is dan niet meer origineel, maar letterlijk verknipt.
Of als van een album van vòòr het cd-tijdperk de hoes van de cd-uitgave op musicmeter staat i.p.v. die van de lp, ook al zo storend. Meestal geef ik correcties door, maar niet altijd, anders zou ik geen tijd meer overhouden om te slapen, werken en eten.
Of als van een album van vòòr het cd-tijdperk de hoes van de cd-uitgave op musicmeter staat i.p.v. die van de lp, ook al zo storend. Meestal geef ik correcties door, maar niet altijd, anders zou ik geen tijd meer overhouden om te slapen, werken en eten.
0
geplaatst: 16 februari 2010, 13:56 uur
Bertus schreef:
Het is natuurlijk ook wel enigszins het probleem van de artiesten - een goede artiest hoort in mijn ogen, zeker als ik er meer dan een tientje voor neergelegd heb, zo'n podiumprestatie te leveren dat als de muziek daarom vraagt, het publiek vanzelf wel stil wordt. Het meest tenenkrommende concert dat ik ooit bijwoonde was vermoedelijk van Isobel Campbell en Mark Lanegan, een jaar of vier (?) geleden in de Tivoli. Die twee stonden daar als een al twintig jaar getrouwd echtpaar met ruzie elkaar te negeren, mompelden hun muziek de zaal in - een zak aardappelen heeft meer charisma dan die twee samen op die avond uitstraalden. Daar werd dan ook stevig doorheen geouwehoerd wat vooral Isobel duidelijk tot wanhoop dreef. Maar in plaats van er zelf een schepje bovenop te doen mekkerde ze alleen maar een beetje 'do you please want to stop talking?' tegen de zaal. Tja, daarmee houd je zelf mijn interesse niet lang vast.
(quote)
(quote)
Hallo zeg, van mij mogen ze de pratende mensen in dit geval afschieten!
Dom, onbegrijpend volk die ergens voor betalen en dan artiesten de kans niet gunnen om iets neer te zetten wat ze neer willen zetten, of dat nou rustig is, opvallend of hard. Een iemand als Mark Lanegan is nou eenmaal geen Lady Gaga en dat horen die mensen te weten! Heb het nog met Steely Dan meegemaakt afgelopen zomer. Probeer je naar hun geweldige muziek te luisteren, gaan er een stel theetantes er een beetje doorheen ouwehoeren: Godverdom toch eens op zeg, denk ik dan, ga dan niet heen als je niet je bek kunt houden!

0
geplaatst: 3 maart 2010, 15:24 uur
Het is vast al eens eerder genoemd, maar wat blijven die cd's die muurvast in hun hoesjes zitten toch irritant.
De makers van de cd zullen wel gedacht hebben: niemand koopt meer cd's tegenwoordig, dus dan hoeven ze ook niet meer uit de hoes. Of zo.
De makers van de cd zullen wel gedacht hebben: niemand koopt meer cd's tegenwoordig, dus dan hoeven ze ook niet meer uit de hoes. Of zo.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 15:35 uur
kaztor schreef:
(
(quote)
(
Voeg hierbij van die verschrikkelijke plakkerige stelletjes aan toe. Ze hebben meer oog voor elkaar dan voor de artiest en de muziek. Gisteren in Tivoli twee stelletjes pal voor mij die elkaar zo'n beetje opvraten en tussendoor slijmen en praten. Man, doe even normaal bij een optreden.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 16:35 uur
wizard schreef:
Het is vast al eens eerder genoemd, maar wat blijven die cd's die muurvast in hun hoesjes zitten toch irritant.
Of misschien een nieuwe beveiliging tegen rippen. Het is vast al eens eerder genoemd, maar wat blijven die cd's die muurvast in hun hoesjes zitten toch irritant.

0
geplaatst: 3 maart 2010, 17:26 uur
Thomzic schreef:
Voeg hierbij van die verschrikkelijke plakkerige stelletjes aan toe. Ze hebben meer oog voor elkaar dan voor de artiest en de muziek. Gisteren in Tivoli twee stelletjes pal voor mij die elkaar zo'n beetje opvraten en tussendoor slijmen en praten. Man, doe even normaal bij een optreden.
(quote)
Handig toch, zo'n achtergrondmuziekje tijdens het kleffen?
0
geplaatst: 11 maart 2010, 14:38 uur
- Liedjes die worden 'opgeleukt' met house beats. (ik dacht dat we hioer van af waren maar de laatste weken wordt 3fm weer geterroriseerd door zoiets; walchelijk!)
- Negers(en/of andere rappers) die quasi interessant door een nummer heen praten.
- Negers(en/of andere rappers) die quasi interessant door een nummer heen praten.
0
geplaatst: 11 maart 2010, 14:42 uur
Inderdaad. Zo hoorde ik dat I Need You Tonight van INXS ook lekker is verneukt.
0
geplaatst: 11 maart 2010, 16:31 uur
pompompom schreef:
- Liedjes die worden 'opgeleukt' met house beats. (ik dacht dat we hioer van af waren maar de laatste weken wordt 3fm weer geterroriseerd door zoiets; walchelijk!)
3FM?
Ik dacht dat alleen zenders als Slam FM en 538 aan dat soort onzin deden.
Jammer,
0
geplaatst: 12 maart 2010, 09:29 uur
kaztor schreef:
3FM?
Jammer,
(quote)
3FM?
Jammer,
Ja, ik hoor hier op mn werk telkens zo'n liedje voorbij komen dat klinkt alsof het in de jaren 40 is gemaakt, wat nog best aardig is, totdat er een totaal kutte beat doorheen moet komen.
Door dingen als dit ben ik er al jaren van overtuigd dat ik zover mogelijk bij popmuziek vandaan moet blijven.

0
geplaatst: 12 maart 2010, 10:26 uur
Deze bedoel je?
Heerlijk nummer, doet me een beetje aan Mr. Scruff denken maar dan een ietsjepietsje commerciëler.
Heerlijk nummer, doet me een beetje aan Mr. Scruff denken maar dan een ietsjepietsje commerciëler.
0
geplaatst: 12 maart 2010, 13:29 uur
BoordAppel schreef:
Deze bedoel je?
(embed)
Deze bedoel je?
(embed)
ja, ik vind dat gehouse nogal getuigen van totale smakeloosheid en creatieve armoede.
0
geplaatst: 12 maart 2010, 15:49 uur
0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:12 uur
Dat heeft toch niets met house te maken? Het is verre van origineel als je nummers klakkeloos overneemt, hoewel sommige herinterpretaties natuurlijk een geheel nieuw licht op de zaak werpen. Maar de housebeat is toch niet hetgeen waaraan dat te wijten valt?
Kan me voorstellen dat het vaak van armoede getuigt als liedjes gerecycled worden, maar dat staat volgens mij toch los van de beat. Het had ook op een andere manier gekund.
Kan me voorstellen dat het vaak van armoede getuigt als liedjes gerecycled worden, maar dat staat volgens mij toch los van de beat. Het had ook op een andere manier gekund.
0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:16 uur
Ik denk dat ppp bedoelt dat alle housemakers met hun poten van bestaande nummers af moeten blijven, o.i.d. Sommige mensen, waaronder ik, worden daar gewoon niet zo blij van.
0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:17 uur
Maar wie moeten er dan niet met hun poten vanaf blijven?
Volgens mij kun je in elke genre zowel op goede als op slechte wijze gebruik maken van oudere nummers. Het hangt er gewoon vanaf hoe je het doet.
Volgens mij kun je in elke genre zowel op goede als op slechte wijze gebruik maken van oudere nummers. Het hangt er gewoon vanaf hoe je het doet.
0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:19 uur
Dat is waar, maar de housemakers moeten er sowieos vanaf blijven (over het algemeen, is mijn ervaring en uiteraard ook een kwestie van smaak). Coveren blijft iets gewaagds, denk ik. Kijk nou de nieuwe Gabriel: veel voorstanders en veel tegenstanders. Origineel is hij in elk geval wel! Ik herken Radiohead's Fade Out niet eens meer. 

0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:26 uur
Ik maak daarin geen genre-onderscheid. Als ik kijk hoe bv. The Field housetracks opbouwt uit samples van oude nummers, valt mijn mond daar niet zelden van open van pure schoonheid. Hij grijpt geluid aan om het gevoel dat het met zich meebrengt, zonder zich verder te bekommeren om de context van het origineel. Hij schept daarmee texturen die het niet terug te herkennen origineel vaak voorbijvliegen. Dat getuigt van grote vrijheid.
In ieder genre met enige waardigheid kun je zowel goed als slecht samplen/coveren.
In ieder genre met enige waardigheid kun je zowel goed als slecht samplen/coveren.
0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:33 uur
Gyzzz schreef:
Ik maak daarin geen genre-onderscheid. Als ik kijk hoe bv. The Field housetracks opbouwt uit samples van oude nummers, valt mijn mond daar niet zelden van open van pure schoonheid. Hij grijpt geluid aan om het gevoel dat het met zich meebrengt, zonder zich verder te bekommeren om de context van het origineel. Hij schept daarmee texturen die het niet terug te herkennen origineel vaak voorbijvliegen. Dat getuigt van grote vrijheid.
The Field is dan ook erg tof!
Maar van bovenstaand liedje draait mijn maag zich om.

0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:40 uur
Ik weet er verder ook niks vanaf. Het zijn de gecoverde housenummers die over het algemeen de radio halen die compleet ruk zijn. Ik ken verder dan ook geen house en moet ook eigenlijk mijn mond houden hier. 

0
geplaatst: 12 maart 2010, 16:50 uur
Mee eens, in mijn optiek zijn helaas ongeveer alle nummers die de radio halen compleet ruk 

0
geplaatst: 12 maart 2010, 17:41 uur
In het kader van 'Favoriete Filmmuziek' werden we vanmorgen op het werk door Radio 10 Gold getrakteerd op achtereenvolgens Celine Dion's My Heart Will Go On, Bryan Adams' I Do It For You en Phil Collins' Against All Odds. Met de wetenschap dat de kans op een dergelijke aanslag op het gezond verstand vrijwel nihil is en soortgelijke folteringen in deze moderne tijd nog nauwelijks voorkomen vroeg ik me af of misschien de Al Quaida ermee te maken had. Zou er trouwens überhaupt nog iemand vervolgt worden naar aanleiding van deze wandaad?

Dat terzijde zal ik mijn housemaker even willen bellen wanneer ie eens m'n schuur afmaakt...
(Ik vind bovenstaand nummer wel leuk eigenlijk).

Dat terzijde zal ik mijn housemaker even willen bellen wanneer ie eens m'n schuur afmaakt...

(Ik vind bovenstaand nummer wel leuk eigenlijk).
0
geplaatst: 12 maart 2010, 18:39 uur
Take a look at me now, there's just an empty face...
Wat nou als ik je vertel dat dat nog één van de minst erge is bij de AH waar ik werk?
Wat nou als ik je vertel dat dat nog één van de minst erge is bij de AH waar ik werk?
* denotes required fields.