Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2010, 18:07 uur
VanDeGriend schreef:
Wat ik trouwens razend irritant vind, zijn cd's met een zogenaamde hidden track
Dat je na 50 minuten muziek 12 minuten stilte krijgt en dan nog een klote nummertje van 2 minuut 13.
Wat ik trouwens razend irritant vind, zijn cd's met een zogenaamde hidden track
Dat je na 50 minuten muziek 12 minuten stilte krijgt en dan nog een klote nummertje van 2 minuut 13. En vergeet de 0-track niet!
0
geplaatst: 20 april 2010, 18:14 uur
Wat ik ook heel irritant vind zijn cd's met 'extra's" dwz cd's die als je ze wilt afspelen in je pc, helemaal de besturing overnemen en een eigen 'skin' installeren. Daar kan je goed ziek van worden.
Overigens ben ik me het hoofd aan het breken over die special editie van Efterklang - Performing Parades met het Danish Chamber Music Orchestra: dvd bevat (behalve obligate docu en 'leuke' clips van een zevental tracks) een integrale uitvoering van Parades geluid en beeldl, met applaus; cd bevat dezelfde uitvoering zonder.
Is zoiets nou duurzaam verantwoord vraag ik me dan af? Ik bedoel je kan dan toch gewoon die dvd afspelen in je dvd-speler zonder je tv aan te zetten?
Overigens ben ik me het hoofd aan het breken over die special editie van Efterklang - Performing Parades met het Danish Chamber Music Orchestra: dvd bevat (behalve obligate docu en 'leuke' clips van een zevental tracks) een integrale uitvoering van Parades geluid en beeldl, met applaus; cd bevat dezelfde uitvoering zonder.
Is zoiets nou duurzaam verantwoord vraag ik me dan af? Ik bedoel je kan dan toch gewoon die dvd afspelen in je dvd-speler zonder je tv aan te zetten?
0
geplaatst: 20 april 2010, 19:01 uur
VanDeGriend schreef:
Ja, zelfs ik heb die in mijn webwinkeltje....maar buiten dat bestaan er natuurlijk genoeg platen die ook bij amazon cs niet te verkrijgen zijn. An sich ergerlijk maar wel des te cooler als je na lang speuren hem toch ergens vindt.
Ja, zelfs ik heb die in mijn webwinkeltje....maar buiten dat bestaan er natuurlijk genoeg platen die ook bij amazon cs niet te verkrijgen zijn. An sich ergerlijk maar wel des te cooler als je na lang speuren hem toch ergens vindt.
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar Tago Mago van Can. Paar keer besteld, maar steeds onleverbaar. Zit nu alweer een maand op bol.com te wachten... En bij jou zie ik hem ook niet staan.

0
geplaatst: 20 april 2010, 19:33 uur
Mjuman schreef:
Beetje naïeve (dan wel luie) klacht dit: zoek gewoon op Amazon.co.uk en heel veel cd's van Can (o.a. Tago Mago) zijn gewoon verkrijgbaar en op de platenbeurs Utrecht waren bijna alle albums van Can als nieuw vinyl verkrijgbaar, herpersingen voor 12,50.
De muziekwereld eindigt niet bij de traditionele retail/winkel.
(quote)
Beetje naïeve (dan wel luie) klacht dit: zoek gewoon op Amazon.co.uk en heel veel cd's van Can (o.a. Tago Mago) zijn gewoon verkrijgbaar en op de platenbeurs Utrecht waren bijna alle albums van Can als nieuw vinyl verkrijgbaar, herpersingen voor 12,50.

De muziekwereld eindigt niet bij de traditionele retail/winkel.
Wat is daar lui aan? Ik heb in die 3 platenzaken ze zelfs besteld (ze lagen niet in de rekken) en na maanden kwam er nog geen bericht. Dus daar moet je enorm geduld voor kunnen opbrengen plus als je ze bij één winkel besteld kan je ze niet tegelijktijdig bestellen bij een andere. Online-shops net hetzelfde.
Daar komt nog eens bij dat toen jij die Can-albums gekocht/gezien hebt, ze misschien nog te krijgen waren, maar dat is dus nu niet meer het geval.
0
geplaatst: 20 april 2010, 20:22 uur
Oryza schreef:
[Daar komt nog eens bij dat toen jij die Can-albums gekocht/gezien hebt, ze misschien nog te krijgen waren, maar dat is dus nu niet meer het geval.
[Daar komt nog eens bij dat toen jij die Can-albums gekocht/gezien hebt, ze misschien nog te krijgen waren, maar dat is dus nu niet meer het geval.
In nov 2009 lagen ze nog volop als herpersing bij zeker twee stands.
Amazon in de UK voert de cd's nog steeds: www.amazon.co.uk - klik music aan in het navigatiepanel, typ bandnaam en gewenst album in het zoekvak en hit return - een kind kan de was doen; voldoende treffers - alle tussen de 7.5 en 10 GB (pond) daarbij komt 1.79 (pond = ca 1,15) voor verzending.
En bij VDG (CDvriend) kan jer er ook een bestellen.
Can vinyl is antiquarisch (1e editie) ook wel te vinden, maar Krautrock is nou eenmaal niet goedkoop; en in dit geval (goede herpersingen voor 12 euro) zou mij dat niet boeien.
0
geplaatst: 20 april 2010, 20:48 uur
herman schreef:
[En bij jou zie ik hem ook niet staan.
Tja...komt wel weer en zeker 5 x op voorraad gehad. Zo moeilijk is t niet [En bij jou zie ik hem ook niet staan.

0
geplaatst: 20 april 2010, 21:07 uur
Nu ja, maanden wachten op een bestelling die niet meer geleverd wordt lijkt mij ook wel vrij frustrerend...
0
geplaatst: 20 april 2010, 22:21 uur
Privebericht verstuurd naar Oryza met antwoord op de vraag en off topic bericht verwijderd 

0
geplaatst: 23 april 2010, 03:50 uur
Goedkope compilaties en best-of/greatest hits uitvoeringen. Voor singles collecties heb ik nog wel begrip, maar wie bepaalt er eigenlijk de samenstelling van een best-of album? Ik vind het eigenlijk ook een soort van minachting naar de luisteraar toe. Als ik een nummer mooi vind dan koop ik toch wel de plaat waar het op staat en op zo'n best of uitvoering ontbreken ook 9 van 10 keer de nummers die ik juist zo vaak beluister.
Inspiratieloze platenhoezen. Een platenhoes is toch wel een uithangbord en zo niet een visuele lokker om me over te laten halen ernaar te gaan luisteren. Ik zie geregeld nog hoezen waar ze best een professionele artiest in hadden mogen huren om de illustratie te verzorgen. Ik bedoel, kom op, er worden in deze platenwereld emmers met geld verdiend. Waarom komen ze dan met Zoiets (voorbeeld)?
Oh ja en van die hoofdtelefoons waar telkens een stuk van mijn lange haar in vast raakt.
Inspiratieloze platenhoezen. Een platenhoes is toch wel een uithangbord en zo niet een visuele lokker om me over te laten halen ernaar te gaan luisteren. Ik zie geregeld nog hoezen waar ze best een professionele artiest in hadden mogen huren om de illustratie te verzorgen. Ik bedoel, kom op, er worden in deze platenwereld emmers met geld verdiend. Waarom komen ze dan met Zoiets (voorbeeld)?
Oh ja en van die hoofdtelefoons waar telkens een stuk van mijn lange haar in vast raakt.
0
geplaatst: 23 april 2010, 08:51 uur
PEN15 schreef:
Ik bedoel, kom op, er worden in deze platenwereld emmers met geld verdiend.
Ik bedoel, kom op, er worden in deze platenwereld emmers met geld verdiend.
Alleen in de allerbovenste laag. Daaronder is het keihard je best doen om überhaupt maar te kunnen leven van de muziek. Dus die opmerking gaat niet op.
@PEN15: Wat een vrij unieke top 10 heb je trouwens.

0
geplaatst: 23 april 2010, 09:14 uur
Top Notch heeft anders in het verleden bewezen dat het met een aantal mooie covers kan komen. Waarom deze is mij ook een raadsel.
0
geplaatst: 24 april 2010, 03:13 uur
Ik wilde eigenlijk een ander voorbeeld geven (psst eentje van Bon Jovi), maar toen zag ik deze toevallig net op de voorpagina staan. Dus ik nam aan dat Bon Jovi wel genoeg geld overhoudt om met nieuwe prachtige platenhoezen te komen. Ik vind het jammer dat de echte platenhoes (formaat) er niet meer is. Bij sommige kan ik er als een schilderijtje naar blijven kijken en er in verdwalen, zoals die van Fleetwood Mac - Tango in the night bijvoorbeeld.
Wat ik ook wel vervelend vind: als je naar een concert gaat en je favoriete groep speelt 95% van de twee laatste of nieuwste albums. Er was eens een optreden van Simple MInds in 2003 (dacht ik) en ze hadden van al hun werk sinds de jaren 80 haast niks gespeeld. Bij de red hot chili peppers zag ik dat toen ik ze nog volgde tussen 1999 en 2003 ook dat ze alleen de nieuwe songs spelen en under the bridge. Ja, under the bridge, die horen we zo vaak, waarom niet iets van al die andere platen? Of was dat omdat Frusciante er toen nog niet bij was? Dat maakt toch niet zo veel uit?
Wat ik ook wel vervelend vind: als je naar een concert gaat en je favoriete groep speelt 95% van de twee laatste of nieuwste albums. Er was eens een optreden van Simple MInds in 2003 (dacht ik) en ze hadden van al hun werk sinds de jaren 80 haast niks gespeeld. Bij de red hot chili peppers zag ik dat toen ik ze nog volgde tussen 1999 en 2003 ook dat ze alleen de nieuwe songs spelen en under the bridge. Ja, under the bridge, die horen we zo vaak, waarom niet iets van al die andere platen? Of was dat omdat Frusciante er toen nog niet bij was? Dat maakt toch niet zo veel uit?
0
geplaatst: 24 april 2010, 03:16 uur
Oh
(waar is die ik~ben~verlegen emoticon?) Een beetje puzzelen en schuiven met wat ik mooi vind, vaak draai en waar ik veel nostalgische gevoelens bij heb levert me dit rijtje op.Ik begrijp inderdaad dat niet veel mensen ook iets wat ik heb in hun lijstje hebben staan.
0
geplaatst: 11 mei 2010, 10:59 uur
Dat het vandaag op 3fm (waar ik op mijn werk fijn naar mag luisteren) 'Di-rectdag' is. 
Waarom verdient zulke rommel zoveel publiciteit?

0
geplaatst: 11 mei 2010, 12:07 uur
pompompom schreef:
Dat het vandaag op 3fm (waar ik op mijn werk fijn naar mag luisteren) 'Di-rectdag' is.

Zou idd een goede reden zijn om aan werkweigering te doen, ware het niet dat zulks ....
Een andere optie zou Ohropax zijn, met als nadeel dat je communicatie-interface (je oren) dan ook gedeactiveerd zijn. Of is dat nou een voordeel m.b.t. het ontvangen van opdrachten?
0
geplaatst: 31 mei 2010, 10:11 uur
Ik heb er nog een paar:
- Het lidmaatschapssysteem van de Melkweg en Paradiso
- Zalen die later dan gepland open gaan en artiesten die te laat beginnen.
- Artiesten die het tof vinden dat ze stoned op een podium staan.
- Het lidmaatschapssysteem van de Melkweg en Paradiso
- Zalen die later dan gepland open gaan en artiesten die te laat beginnen.
- Artiesten die het tof vinden dat ze stoned op een podium staan.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 10:39 uur
Ik las vanochtend in de trein de Metro. Daarin stond een interview met X-Factor winnaar Jaap. En hij zei het volgende:
"Ik heb al een paar keer gezegd dat ik Nederlandstalig heel leuk zou vinden, maar daar staat tegenover dat ik vanochtend met Jon Allen bij 3FM ‘(Sittin’ On) The Dock of the Bay’ heb gedaan en die Motown-kant vind ik ook helemaal te gek."
Kan er echt heel slecht tegen dat de artiesten zelf niet eens weten waar de muziek vandaan komt. Want de muziek van Otis Redding is natuurlijk Stax! Grrrr.
Hierbij sluit het verhaal aan omtrent het laatste album van Craig David. Dat hij een week voor de release van het album erachter kwam dat Motown een label was.
"Ik heb al een paar keer gezegd dat ik Nederlandstalig heel leuk zou vinden, maar daar staat tegenover dat ik vanochtend met Jon Allen bij 3FM ‘(Sittin’ On) The Dock of the Bay’ heb gedaan en die Motown-kant vind ik ook helemaal te gek."
Kan er echt heel slecht tegen dat de artiesten zelf niet eens weten waar de muziek vandaan komt. Want de muziek van Otis Redding is natuurlijk Stax! Grrrr.
Hierbij sluit het verhaal aan omtrent het laatste album van Craig David. Dat hij een week voor de release van het album erachter kwam dat Motown een label was.

0
geplaatst: 1 juni 2010, 10:55 uur
Reijersen schreef:
Even een aanvulling: Otis debuteerde op Volt, een sub-label van Stax. Opgroeiend in the sixties leerde je in NL twee soorten soul kennen: Tamla Motown (vaak beginnend met een een herkenbare drumroffel) en Atlantic (Atco). Otis is hier het meest bekend geworden door het werk dat werd uitgebracht op Atco/Atlantic. Veel Stax-soul hoorde je niet in NL. In Tilburg werd het wel gedraaid in de Kings-club (voorheen een kuiventent). Stax kreeg later meer bekend door de fraaie re-issues, boxen etc; net als trouwens andere, vergeten labels (Okeh bijv).
0
geplaatst: 1 juni 2010, 11:19 uur
Mjuman schreef:
Even een aanvulling: Otis debuteerde op Volt, een sub-label van Stax. Opgroeiend in the sixties leerde je in NL twee soorten soul kennen: Tamla Motown (vaak beginnend met een een herkenbare drumroffel) en Atlantic (Atco). Otis is hier het meest bekend geworden door het werk dat werd uitgebracht op Atco/Atlantic. Veel Stax-soul hoorde je niet in NL. In Tilburg werd het wel gedraaid in de Kings-club (voorheen een kuiventent). Stax kreeg later meer bekend door de fraaie re-issues, boxen etc; net als trouwens andere, vergeten labels (Okeh bijv).
(quote)
Dan moet ik nodig eens naar die tent in Tilburg

Stax is btw weer begonnen met artiesten als Leela James en Angie Stone.
Leuk voor de aanvulling, maar vind je het ook niet irritant dat de artiesten niet weten waar ze het over hebben?
0
geplaatst: 1 juni 2010, 11:24 uur
Heb het ook gelezen. Walgelijk dat al die nepzangertjes- en zangeresjes denken even elk genre en 40 jaar muziekgeschiedenis naar hun hand te kunnen zetten 

0
geplaatst: 1 juni 2010, 11:29 uur
itchy schreef:
Heb het ook gelezen. Walgelijk dat al die nepzangertjes- en zangeresjes denken even elk genre en 40 jaar muziekgeschiedenis naar hun hand te kunnen zetten
Motown bestaat al 50 jaar

0
geplaatst: 1 juni 2010, 11:48 uur
Reijersen schreef:
Leuk voor de aanvulling, maar vind je het ook niet irritant dat de artiesten niet weten waar ze het over hebben?
Kings-club: al jaren dicht en dat terwijl wij soulio's destijds echt gevochten hebben om de kuiven buiten te houden.
Da's inderdaad een schande, maar een beetje begrijpelijk; iedereen kent Be Thankful... van Massive Attack, maar wie kent track 5 van dit album en da's nog maar één voorbeeld.
Van heel veel ska (bijv.) is het moeilijk het origineel te achterhalen; iedereen gebruikte hetzelfde 'riddim'.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 11:54 uur
Mjuman schreef:
Kings-club: al jaren dicht en dat terwijl wij soulio's destijds echt gevochten hebben om de kuiven buiten te houden.
(quote)
Ow, er heen gaan zal dus niet meer lukken
Sowieso lastig uitgaan met soulmuziek.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 13:02 uur
Reijersen schreef:
Iedere vrijdag funky vrijdag (met ook genoeg soul en aanverwante muziek) in 't SJU in Utrecht

0
geplaatst: 1 juni 2010, 15:17 uur
Ik heb nog een ergernis:
Bands die zichzelf zo fantastisch vinden dat ze ineens menen dat ze op moeten treden met een orkest. (terwijl de muziek daar niet op geschreven is).
Nog erger zijn eigenlijk radiopresentatoren die menen dat optreden met een orkest hét muzikaal maximaal bereikbare is.

Bands die zichzelf zo fantastisch vinden dat ze ineens menen dat ze op moeten treden met een orkest. (terwijl de muziek daar niet op geschreven is).
Nog erger zijn eigenlijk radiopresentatoren die menen dat optreden met een orkest hét muzikaal maximaal bereikbare is.

0
geplaatst: 1 juni 2010, 16:10 uur
Ik hoorde wel weer zo'n pleefiguur op 3fm wel iets over moke roepen ja

Moke moet gewoon lekker bij DWDD blijven spelen en zich niet met orkesten inlaten, ze zijn Joanna Newsom of Godspeed You! Black Emperor niet.
Moke:

0
geplaatst: 10 juni 2010, 19:24 uur
* denotes required fields.