Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2010, 23:41 uur
Zo te zien mooie beessieboel, die DVDkast - jij doen raarpraat, nix nie cd-rot nie!
Of je cd's zijn allemaal travestieten, dat ze zich als dvd verkleden.
Of je cd's zijn allemaal travestieten, dat ze zich als dvd verkleden.
0
geplaatst: 10 juni 2010, 23:49 uur
Arme cd's van sq. Je zou maar zo worden behandeld en niets kunnen terug zeggen. Nee, ik heb het zwaar te doen met de collectie van sq. Hopelijk blijft het hierbij en wordt de kwaal niet erger. 

0
geplaatst: 14 juni 2010, 18:42 uur
De zwaar irritante muziek in een sportschool, die zo hard staat dat je jouw eigen muziek niet meer kunt horen. Een van de redenen waarom ik er niet meer vrijwillig kom, maar op dit moment helaas nog wel te vinden ben.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 20:33 uur
sq schreef:
Ik kom thuis. Het schijnt dat we klant zijn bij de AH.
(afbeelding)
Mag dit als muziekgerelateerde ergernis
Of is dit toch meer CD-rot
Ik kom thuis. Het schijnt dat we klant zijn bij de AH.
(afbeelding)
Mag dit als muziekgerelateerde ergernis
Of is dit toch meer CD-rot
Hehe, ik zou het eigenlijk wel schattig vinden als m'n vrouwtje dat deed.
Ze zet altijd speciale box sets of bepaalde uitgaves voor het aanzicht bovenop de kasten of vooraan op een van de plankjes.

0
geplaatst: 9 augustus 2010, 10:25 uur
Gloednieuwe cd's die niét uit het doosje geraken. Waardoor je zit te prutsen en te draaien en vreest dat de cd zal breken als je 'm nog eens zo buigt. Tips, iemand?
0
geplaatst: 9 augustus 2010, 10:40 uur
Je duim in het midden hard op het plastic drukken, zodat de cd in het midden los raakt.
0
geplaatst: 4 september 2010, 18:42 uur
Ticketmaster.nl
Voor zowat alle concerten ben je op de site aangewezen, en telkens betaal je je blauw aan bijkomende kosten. Afzetters...
Voor zowat alle concerten ben je op de site aangewezen, en telkens betaal je je blauw aan bijkomende kosten. Afzetters...
0
geplaatst: 5 september 2010, 03:57 uur
Yup, vandaag ook weer een kaartje gekocht voor 125% van de prijs. Leuk, die extra abonnements-, administratie- en transactiekosten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 september 2010, 10:49 uur
Wat mij een doorn in het oog is zijn die verzendkosten. Ik betaal toch al servicekosten, het zijn gewoon een stelletje ratten....
Nu zit ik steeds met zo'n uitgeprint velletje. Ten eerste zit ik altijd met de gedachte 'als ik hiermee maar binnen kom', en ten tweede vind ik het wel leuk om allemaal concertkaartjes te hebben.
Nu zit ik steeds met zo'n uitgeprint velletje. Ten eerste zit ik altijd met de gedachte 'als ik hiermee maar binnen kom', en ten tweede vind ik het wel leuk om allemaal concertkaartjes te hebben.
0
geplaatst: 5 september 2010, 14:40 uur
Ja, dat is wel sneu dat ze dat er ook nog bij op tellen. Alsof dat geen 'service' is... Zelf print ik ze ook altijd uit, je komt er wel gewoon mee binnen hoor.
Kaartjes bewaren doe ik al heel lang niet meer, ik heb wel ergens een excel-bestandje waarin de meeste concerten staan waar ik bij ben geweest.
Kaartjes bewaren doe ik al heel lang niet meer, ik heb wel ergens een excel-bestandje waarin de meeste concerten staan waar ik bij ben geweest.
0
geplaatst: 6 september 2010, 10:01 uur
Afgelopen donderdag:
Eenmaal aangekomen bij de Melkweg:
'Wilt u svp zo vriendelijk zijn om een lidmaatschap te kopen?'
'Maar natuurlijk mevrouw. Hoeveel kost het?'
'Drie euro vijftig meneer'
'En wat is het voordeel van het lidmaatschap?'
Euhm. Nou ja. Hmmm.. Eigenlijk niet heel veel. U kunt er in ieder geval geen eten of drinken mee kopen. En voor de duidelijkheid, het lidmaatschap is maar één maand geldig'
Tranen sprongen spontaan in mijn eigen. Zeg dan direct in mijn gezicht dat het ordinaire geldklopperij is.
Eenmaal aangekomen bij de Melkweg:
'Wilt u svp zo vriendelijk zijn om een lidmaatschap te kopen?'
'Maar natuurlijk mevrouw. Hoeveel kost het?'
'Drie euro vijftig meneer'
'En wat is het voordeel van het lidmaatschap?'
Euhm. Nou ja. Hmmm.. Eigenlijk niet heel veel. U kunt er in ieder geval geen eten of drinken mee kopen. En voor de duidelijkheid, het lidmaatschap is maar één maand geldig'
Tranen sprongen spontaan in mijn eigen. Zeg dan direct in mijn gezicht dat het ordinaire geldklopperij is.
0
geplaatst: 6 september 2010, 10:24 uur
Heeft volgens mij te maken dat ze daardoor een 'besloten club' zijn en daardoor onder een andere regelgeving vallen dan gewone kroegen?
0
geplaatst: 6 september 2010, 10:59 uur
3,50: wat koop je daar nou voor? Is dat niet een geringe aderlating voor het bijzondere gevoel een maand lid te zijn van een exclusieve, hoofdstedelijke club?
Zo'n lidmaatschap is echt iets wat je inlijst en boven je bed hangt. Bovendien is het al zo sinds de 7'0's en een sommige tradities mag je wel handhaven.
D'r zijn zat andere dingen om je zinvol over te ergeren: wel of niet vermelden van voorprogramma (en dat kan soms op een slok op een borrel schelen), aanvangstijden. En met die 3,50 koop je gewoon een biertje minder - scheelt weer tijd in de sportschool
Zo'n lidmaatschap is echt iets wat je inlijst en boven je bed hangt. Bovendien is het al zo sinds de 7'0's en een sommige tradities mag je wel handhaven.
D'r zijn zat andere dingen om je zinvol over te ergeren: wel of niet vermelden van voorprogramma (en dat kan soms op een slok op een borrel schelen), aanvangstijden. En met die 3,50 koop je gewoon een biertje minder - scheelt weer tijd in de sportschool

0
geplaatst: 6 september 2010, 11:24 uur
Mjuman schreef:
3,50: wat koop je daar nou voor? Is dat niet een geringe aderlating voor het bijzondere gevoel een maand lid te zijn van een exclusieve, hoofdstedelijke club?
Ik hoop heel erg dat dit grappig bedoeld is. Zo niet,

0
geplaatst: 6 september 2010, 11:53 uur
Nog zo'n spuiterd die zijn azijn kwijt moet. Het is al jaren zo bij Melkweg! Ik maak nooit grapjes over serieuze dingen - zeker niet hier, dat hameren jullie er wel uit!
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 6 september 2010, 15:00 uur
"Exclusive iTunes Bonus Tracks"
Wat een valse manier om mensen die cd's en vinyl kopen 'te straffen'.
Wat een valse manier om mensen die cd's en vinyl kopen 'te straffen'.
0
geplaatst: 6 september 2010, 15:48 uur
Mjuman schreef:
Het is al jaren zo bij Melkweg!
Het is al jaren zo bij Melkweg!
Lijkt me niet echt een sterke reden om mensen te laten betalen voor gebakken lucht.
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:24 uur
Mjuman schreef:
Voor drie euro vijftig koop ik graag twee biertjes in plaats van een lidmaatschap
. Nee, het gaat mij om het verplichte kopen van een lidmaatschap, terwijl je al betaald voor het concert + servicekosten. Hierbij meegenomen dat de concertganger hier niets voor terug krijgt. Dat noem ik geen traditie meer in stand houden, maar ordinair zakkenvullen. En dan is het lidmaatschap ook nog eens geldig voor slechts één maand. Handig voor de Amsterdammers onder ons, niet voor de provincialen.
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:31 uur
Ben ooit een keer tweemaal in een korte tijd naar Amstelredamme afgereisd voor een concert. Die korte tijd bleek dus 1 maand en 1 dag te zijn. Kon ik fijn weer een lidmaatschapskaartje kopen, die direct na afloop toedeledokie de prullebak weer in kon. Dan voel je je toch wel behoorlijk bekocht...
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:46 uur
Ach die lidmaatschapskosten zijn nog tot daaraan toe. Die 3,00 'servicekosten' voor het opsturen van een PDF file plus die 1,30 transactiekosten voor het internetbankieren vind ik veel erger. De fusie tussen Ticketmaster en Live Nation zal het er niet beter op hebben gemaakt. Check hier.
0
sxesven
geplaatst: 6 september 2010, 21:48 uur
GrafGantz schreef:
Ben ooit een keer tweemaal in een korte tijd naar Amstelredamme afgereisd voor een concert. Die korte tijd bleek dus 1 maand en 1 dag te zijn. Kon ik fijn weer een lidmaatschapskaartje kopen, die direct na afloop toedeledokie de prullebak weer in kon. Dan voel je je toch wel behoorlijk bekocht...
Zo kocht ik vorig jaar eens een kaartje voor een concert op een dinsdag, en dacht slim te zijn en er meteen een abonnementje online bij aan te schaffen; bleek ik niet veel later voor de zondag vóór die dinsdag nog een keer naar die tent te kunnen omdat er nog een puike artiest geprogrammeerd stond - moest ik daarr apart nog een abonnement voor kopen. Mijn eerder aangeschafte abonnement ging namelijk pas dinsdag in...
Strontvervelend, die onzin, meteen afschaffen wat mij betreft.
0
geplaatst: 6 september 2010, 23:37 uur
De-noir schreef:
Ticketmaster.nl
Ticketmaster.nl
Voorwaarden
De organisator vraagt uw aandacht voor:
Door de aanschaf van een ticket voor dit evenement gaat u ermee akkoord dat Ticketservice uw e-mailadres en andere gegevens deelt met de organisator, artiest of zaal van desbetreffend evenement en dat wij u via e-mail evenement- of marketing gerelateerde berichten versturen, zoals beschreven in Privacy & Beveiliging.
Door te klikken of Transactie versturen" gaat u akkoord met de Algemene voorwaarden Verkoopvoorwaarden inclusief terugbetalingen en annuleringen.
De organisator vraagt uw aandacht voor:
Door de aanschaf van een ticket voor dit evenement gaat u ermee akkoord dat Ticketservice uw e-mailadres en andere gegevens deelt met de organisator, artiest of zaal van desbetreffend evenement en dat wij u via e-mail evenement- of marketing gerelateerde berichten versturen, zoals beschreven in Privacy & Beveiliging.
Door te klikken of Transactie versturen" gaat u akkoord met de Algemene voorwaarden Verkoopvoorwaarden inclusief terugbetalingen en annuleringen.
Met andere woorden: of je gaat ermee akkoord dat ze je e-mailadres voor van alles en nog wat gebruiken, of je annuleert je bestelling.
0
geplaatst: 6 september 2010, 23:42 uur
Het is overigens ook nog een ramp om je geld daadwerkelijk terug te krijgen als een concert afgelast is, in mijn ervaring.
0
geplaatst: 7 september 2010, 08:56 uur
GrafGantz schreef:
Met andere woorden: of je gaat ermee akkoord dat ze je e-mailadres voor van alles en nog wat gebruiken, of je annuleert je bestelling.
Wat een boeven zeg. Ik ben het met jullie eens als het gaat over die extra administratie- en lidmaatschapskosten, dat is sowieso allemaal flauwekul die een hoop extra geld kost. Maar dit is helemaal bespottelijk. Het heeft nog het meeste weg van een wurgcontract: slikken of stikken. Zou daar nou geen wet tegen bestaan?
Al deze voorbeelden geven wel aan dat het vreselijk uit de hand aan het lopen is met al die poespas rond concerten. Ik ken eigenlijk geen vergelijkbaar voorbeeld waar je bij een transactie zó klantonvriendelijk voor het blok gezet wordt. Maar ja, dat krijg je wanneer één marktspeler (ticketmaster dus) zich nagenoeg een monopoliepositie heeft verworven. Het wordt echt tijd dat de wetgever hier eens naar kijkt.
* denotes required fields.