MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Weer een radio-gerelateerde ergernis:

Op het moment word ik weer kotsmisselijk vanwege het feit dat die gare cd van die Jacqueline van Krezip zo enorm gepushed wordt op 3fm. WAAROM?!?!?!?! Krijgen ze daar geld voor ofzo? En zo ja, waarom vertellen ze dat er niet eerlijk bij?

Vooral Cosmox en Bol hebben er een handje aan om een geplaatste bestelling na enkele weken te annuleren omdat het artikel niet leverbaar is.

Ik geef toe: het is moeilijk bij te houden, want albums vervallen nu eenmaal van het ene op het andere moment. Maar je kunt goed merken dat cosmox en bol hier niet alert op zijn. Dat is mij ook met een behoorlijk grote regelmaat overkomen.
Ik zie daar ook nu nog een heel stel titels waarvan ik zeker weet dat ze niet meer leverbaar zijn. Maar ja, dat zijn ook geen specifieke CD-zaken, dus ik kan het ze ook niet kwalijk nemen.

Tip: check bij twijfel andere websites, zoals Amazon, Kroese of Velvet. Mijn ervaring is dat die doorgaans redelijk up-to-date zijn. Als die het niet hebben en bol en cosmox wel, ga er dan maar vanuit dat het album dat je zoekt niet meer leverbaar is.

Ik kijk altijd het eerst op CDWOW en Ebay, dan ben je vaak het goedkoopste uit.
Wat niet meer leverbaar is vind je met wat geduld op Ebay.

Velvet vind ik erg prijzig maar heeft wel een brede keus.

De-noir schreef:
Ticketmaster.nl

Laat die site toch lekker. Pearl Jam had gelijk toen ze ze probeerden te boycotten

Bestel je tickets via LiveNation. Ik heb net staanplaatsen rang 1 vergeleken van Roger Waters' The Wall-tournee in Gelredome: Ticketmaster is €110,-(!!!) duurder!!

(Wij zijn er trouwens op zaterdag 9 april )

reptile71 schreef:
En dan zo'n postbode die probeert het door de brievenbus te proppen. Mochten ze heel overgekomen zijn dan zal deze laatste handeling daar nog wel even verandering in brengen.

gaucho schreef:
Ik heb er nooit eerder aan gedacht, maar nu ik de twee bovenstaande posts lees, denk ik: kan het niet gewoon aan jullie brievenbus liggen?

Ik bezorg post in het weekeinde voor de broodnodige extraatjes, maar erger me kapot aan het rond moeten brengen van oversized pakjes die vaak door een gierig, klein, oud kutklepje moeten die vaak (oh God!!) voorzien zijn van een anti-tochtklepje . Dus moet ik vaak aanbellen en wachten of het aan directe buren afgeven. De schuld ligt dus bij de postselecteerders en (helaas) de bewoners zelf.

@kaztor: jammer dat LiveNation binnenkort gaat fuseren met Ticketmaster. Weg voordeel

En over het postbezorgen: I hear ya. Ik bezorg zelf ook post, ook vaak cd's van cdwow e.d., maar ik ga dus echt niet aanbellen wanneer iets maar moeilijk door de brievenbus past. Als ik dat onwillekeurig bij ieder huis ga doen dan ben ik een uur langer bezig, en door toenemende concurrentie op de postmarkt komen de de marges onder druk te staan waardoor de baas geen minuut langer meer uitbetaald. Bottom line: mensen moeten inderdaad maar een fatsoenlijke - grote - brievenbus kopen. Probleem opgelost.

Stijn_Slayer
kaztor schreef:
Dus moet ik vaak aanbellen en wachten of het aan directe buren afgeven. De schuld ligt dus bij de postselecteerders en (helaas) de bewoners zelf.

Ik bezorg ook post, en ik geef je geheel gelijk. Ik ben een postbezorger, en wat niet door de brievenbus past is een pakketje. Wil ik best bezorgen, maar dan zullen ze ook betalen.

Als ik steeds moet aanbellen of het bij de buren moet afgeven dan ben ik twee keer zo lang met m'n wijk bezig. Als het droog is leg ik het gewoon voor de deur, en als het gewoon een pokken brievenbus is is dat niet mijn probleem, moeten mensen maar een fatsoenlijke brievenbus plaatsen. Ik klem het ding er gewoon tussen, al zorg ik natuurlijk wel dat ik niet degene ben die het poststuk beschadigd.

Een staatsbedrijf heeft toch ook voordelen, als ik het zo lees.

Bovenstaande verhalen komen me bekend voor...ik herinner me die nauwe busjes nog goed. Sta je daar met je cdwow pakjes en past het niet. Gewoon even doorrammen en hopen dat alleen het bubbelplastic beschadigt en anders maar op laten halen van het postkantoor.

Ik heb niet zoveel medelijden met mensen met van die kleine busjes...die konden van tevoren ook wel bedenken dat het pakketje daar niet doorheen past.

Maar er zijn toch een hoop mensen die daar weinig of geen keuze in hebben?

In België zijn er gewoon enkele regels over hoe een brievenbus hoort te zijn. Als mijn brievenbus aan de wettelijke normen voldoet, vind ik het maar logisch dat de postbode aanbelt voor mijn pakje of een briefje achterlaat dat ik het kan gaan afhalen op het postkantoor, wanneer dat niet door de brievenbusopening kan.

Stijn_Slayer
Ik denk niet dat iemand gaat controleren of je brievenbus voldoet.

Sowieso kun je zelf een brievenbus ophangen, en je kan ook zelf die borstel eruit halen als 'ie superstroef is (probeer daar maar eens ongekreukt een dunne enveloppe doorheen te schuiven).

Mensen hebben soms ook van die zogenaamde 'luxe' deuren laten plaatsen, en dáár doet het probleem zich meestal voor. De brievenbussen daarvan zijn iets kleiner, iets dunner, of hebben van die rare openingen met veren of iets elastisch ofzo (pas maar op met de vingers).

Iedereen zou z'n eigen brievenbus eens moeten uitproberen, wel zo sociaal jegens de postbezorgers.

in de wijken waar ik post bestelde waren het vooral jaren '20 en '30 huizen waaraan vanalles opgeknapt was behalve de brievenbus.

Soms heb je inderdaad weinig keuze over wat voor bus je hebt, helaas.

Stijn_Slayer schreef:
Ik denk niet dat iemand gaat controleren of je brievenbus voldoet.

Iemand die dagelijks post bezorgd weet toch al snel wat er wel of niet in een reglementaire bus kan?

En wat die keuze betreft, het lijkt me niet zo voor de hand liggen dat mensen in een huurwoning even een nieuwe deur gaan plaatsen omdat de brievenbus wat krap is. En hun huisbazen zullen er niet van wakker liggen.

Stijn_Slayer
Elk huis heeft een muur hé.

Ja, maar door een muur kan je geen post steken hè.

Stijn_Slayer
Dit zal misschien een schok voor je zijn, maarreuhh:

(afbeelding)

Die heb ik dus ook.... Scheelt volgens mij echt, al was het alleen maar omdat de CD'tjes niet zo hard op de betegelde vloer van de gang vallen...

kaztor schreef:
Velvet vind ik erg prijzig maar heeft wel een brede keus.

Dat ben ik met je eens. Ik bestel er zelden wat, eerlijk gezegd. Ik gebruik hun website vooral om te checken of een bepaade titel al dan niet leverbaar is. Want die site wordt goed bijgehouden en biedt vaak meer opties dan elders. En ik moet zeggen: die paar keer dát ik er wat besteld heb, was hun service heel goed. Persoonlijke communicatie en ze doen echt hun best voor je.

MuMe-gerelateerde ergernis: slechte plaatjes en geen tracktijden bij albums (natuurlijk vooral bij albums waarvoor je deze allebei heel makkelijk kunt vinden). Ik kan het namelijk nooit laten om dat dan te gaan corrigeren.

Kronos schreef:
Ja, maar door een muur kan je geen post steken hè.

(afbeelding)

Sommige CDs lijken wel gemaakt om ervoor te zorgen dat je het boekje er niet uit krijgt . Iemand nog tips?

Benno
Dat is afhankelijk voor het soort verpakking. Bij kartonnen verpakking: drukken op de zijkanten zodat er meer ruimte komt. Bij andere verpakkingen vinger erin steken en boekje platen drukken, daarna met twee andere vingers zachtjes trekken.

Het helpt , bedankt.

Bij de zgn. super jewel boxes vind ik het ook wel tricky. Je moet het boekje toch buigen om het eruit te krijgen. (Te) dikke boekjes in jewelcases zijn ook rampzalig.

Nog een ergernisje: platen in verkeerde hoezen. Had er net weer 2 bij een partijtje (tweedehands uiteraard): in Speak & Spell van Depeche Mode hoes zat de maxi van Simple Minds' Love Song en in de hoes van Golden Earring Eight Miles High zat hun gelijknamige album uit 1970. Geïnteresseerden mogen zich melden. Ik doe toch er niks meer mee.

Had een dubbel-cd gekocht.
Zoals gebruikelijk een in 'enkele-cd'-hoesje.
Ik wil de tweede cd rippen dus begin eraan te peuteren.
10 minuten later had ik hem nog steeds niet los.
Ik ik zette er wat druk op (duwde een helft tegen de verpakking om de andere kant los te krijgen)
Dat mocht niet helpen, dus peuterde ik hem weer aan de zijkant los en even leek het erop dat dat ding zou breken.
Toen ik hem uiteindelijk los kreeg (een onplesante combo van druk en peuteren) kon ik nog van geluk springen dat ik hem niet door de kamer gelanceerd had.

Oh ja, en heb een cd-verpakking waarvan alle 'veren' rond het cd-gat eruit zijn op één na.

^Ja, herkenbaar, zeker als je aan de verkeerde kant stond te trekken, zoals ik ooit gedaan heb En cd's die te vast zitten... Ik denk iedere keer dat het schijfje gaat breken.

ClassicRocker
Cd's via internet bestellen en na 3 e-mails met de mededeling dat de levering vetraagd is, een e-mail krijgen dat de bestelling niet leverbaar is.

Of een tweedehands cd kopen en in plaats van het exemplaar dat je hebt uitgezocht, een ander exemplaar van datzelfde album dat zich in slechte(re) conditie bevindt, meekrijgen. Heb hier een keer serieuze bonje over gehad met een verkoper van een tweedehands platenzaak.

Radio ergenis:

Ik heb helemaal niets tegen commerciele muziek. Dagelijks hoor ik het aan en ik zet het vaak nog wel eens zelf op ook. Niet om van hoogstaande muziek te genieten maar voor een lekker luchtig tussendoortje, maar waarom, oh waarom moeten de radiostations altijd dezelfde platen van artiesten draaien.

Ik geef als voorbeeld nu de nieuwe Rihanna (Only Girl) , hoe vaak ik dat nummer wel niet voorbij hoor komen. En haar voorgaande hits? 'Pon de Replay'? 'SOS'? 'Don't Stop the Music'? Het lijkt wel alsof ze die niet mogen draaien.. en dat terwijl het net zulke grote hits zijn geweest.

En is het verboden om oude commerciele muziek te draaien? Ik zal het wel leuk vinden als ik opeens weer Destiny's Child voorbij hoor komen of zo'n oude cheesy- Britney Spears plaat. Waarom focussen ze zich te veel op de hedendaagse muziek? Ik herinner me terug in 2007 dat ze zich helemaal grijs hebben gedraaid aan Alicia Keys 'No One' en September 'Cry for You'.. tot het punt dat je er gek van werd. Maar nu.. waar zijn ze nu dan? Net nu je het niet zo erg zou vinden om het weer eens te horen , vanwege een mogelijk sentiment?

Veel commerciële muziek wordt 'oud' genoemd als het 6 maanden oud is, zo komt het ook dat ik laatst hoorde dat 'New Born' van Muse toch al een best oud liedje was?

Dat is altijd zo, zenders als 538 draaien alleen de hits van dat moment, niet van een jaar (wat zeg ik: 3 maanden) geleden. Erg kortzichtig dus.

Ergenis(sen):

Mijn zusjes die vinden dat ik naar belachelijke muziek luister. Mijn zusje die de meest verschrikkelijke kerstnummers opzet (Mariah Carey en dat o zo vreselijke Last Christmas). Als ik CD op wil zetten krijg ik gezeur. En nog wel meer met mijn gezin gerelateerde ergenissen

mensen die zichzelf een alternatieve muzieksmaak toeeigenen doordat ze 30 seconds to mars ed luisteren

Haha, dat ken ik. Dat heb je ook heel veel met Radiohead/Muse/Arctic Monkeys (en noem ze maar op)-luisteraars. Ik erger me er niet aan, ik moet er altijd wel een beetje om lachen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:24 uur

geplaatst: vandaag om 04:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.