Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
geplaatst: 22 december 2010, 08:38 uur
Kronos schreef:
Maar in feite gaat het onpeilbaar diep, want in elke fractie van minder dan een honderdduizendste van een seconde schuilt het mysterie van de stilte - of van het geluid, of de kosmos zo je wil. We geven 'het' een naam maar weten eigenlijk niet waar we het precies over hebben.
Filosofie voor gevorderden.
Maar in feite gaat het onpeilbaar diep, want in elke fractie van minder dan een honderdduizendste van een seconde schuilt het mysterie van de stilte - of van het geluid, of de kosmos zo je wil. We geven 'het' een naam maar weten eigenlijk niet waar we het precies over hebben.
Filosofie voor gevorderden.
Gezweef voor gevorderden zal je bedoelen

0
geplaatst: 22 december 2010, 09:52 uur
0
geplaatst: 22 december 2010, 13:59 uur
Nou ja, ik sloeg er maar een slag naar. En als je ze in grote hoeveelheden tweedehands opkoopt, is er vast wel een koper te vinden die ze voor die prijs aanbiedt...

Duidelijk een berichtje van mij vóórdat de eerste kop koffie genuttigd was...
0
geplaatst: 22 december 2010, 14:01 uur
Kronos schreef:
Hoe bedoel je?
(quote)
Hoe bedoel je?
Hij vindt het zo vaag dat hij overweegt een glazenwasser in te schakelen.
0
geplaatst: 22 december 2010, 14:45 uur
Ik raad hem dan toch aan eerst dat dichtgeknepen oog eens te openen.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 09:41 uur
Jahoor. Het weekend is een paar uur aan de gang en ik heb het al weer helemaal gehad
. Wil ik vanochtend mijn CD van John Zorn opzetten. ( John Zorn - The Dreamers (2008) ). Fullprice en geseald gekocht, maar hij zat zo erg onder de krassen dat mijn speler hem niet meer wil afspelen. Schandalig dat zoiets in de rekken kan komen te liggen van de winkel die ik hier zo vaak bejubeld heb: De Saturn.
De ergernis is compleet, want natuurlijk overkomt zoiets juist je als je eindeloos ver van huis die CD hebt gekocht (Meeting Antwerpen). Ruilen zou een ontzettende toestand worden lijkt me; wie gelooft je, en ik word al beroerd als ik bedenk wat ik daarvoor allemaal zou moeten corresponderen. Zo´n kapotte CD in je verzameling is evengoed een ergernis die bij mij nog jaren doorwerkt. Het enige dat snel werkt heb ik al gedaan. Ik heb zojuist bij Play een nieuwe besteld: nota bene 6 euro goedkoper dan in de Saturn.
. Wil ik vanochtend mijn CD van John Zorn opzetten. ( John Zorn - The Dreamers (2008) ). Fullprice en geseald gekocht, maar hij zat zo erg onder de krassen dat mijn speler hem niet meer wil afspelen. Schandalig dat zoiets in de rekken kan komen te liggen van de winkel die ik hier zo vaak bejubeld heb: De Saturn. De ergernis is compleet, want natuurlijk overkomt zoiets juist je als je eindeloos ver van huis die CD hebt gekocht (Meeting Antwerpen). Ruilen zou een ontzettende toestand worden lijkt me; wie gelooft je, en ik word al beroerd als ik bedenk wat ik daarvoor allemaal zou moeten corresponderen. Zo´n kapotte CD in je verzameling is evengoed een ergernis die bij mij nog jaren doorwerkt. Het enige dat snel werkt heb ik al gedaan. Ik heb zojuist bij Play een nieuwe besteld: nota bene 6 euro goedkoper dan in de Saturn.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 09:49 uur
Ook vrij irritant: Cd of dvd kopen op een markt en de cd/dvd zit er niet in (vergeten) of is beschadigd.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 09:51 uur
@sq: Vreemd... Toch zou ik bellen en hem terugsturen. Laat maar eens zien wat voor service je favoriete zaakje biedt als iets eens NIET goed gaat. Dan pas weet je wat je ECHT in huis hebt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 januari 2011, 10:04 uur
sq, verbazend want ik heb die cd gezien tijdens onze meeting. Ik zou toch ook eens proberen om compensatie te krijgen, zolang je dat kasticket nog hebt.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 10:22 uur
sq,
Hier in Kortrijk is ook een filiaal van Saturn.
Bij een volgend bezoekje vraag ik wat jij in zo'n geval kan doen.
Ik hou je op de hoogte.
Hier in Kortrijk is ook een filiaal van Saturn.
Bij een volgend bezoekje vraag ik wat jij in zo'n geval kan doen.
Ik hou je op de hoogte.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 10:34 uur
Ik heb ze geprobeerd te bellen, maar de eerste keer werd ik eraf gegooid na doorverbinden en 5 minuten kiestoon en de tweede keer zeiden ze dat de dienst naverkoop nog niet voldoende was bezet en ik moest het om 11 uur nog maar eens proberen. Ik ben nu inmiddels een half uur bezig met de kwestie (hoe bel je ook al weer naar België
), en je vraagt je af hoeveel werk je wil verrichten voor een tientje (de Saturn CD was weliswaar 15 euro 99, maar bij Play was-ie maar 9,89).
Ik noem het opzettelijk ook werk omdat het zo is, feitelijk vind ik dit soort acties nog een stuk vervelender dan mijn eigen reguliere werk.
Ik probeer het nog een keer om 11 uur, maar eigenlijk ben ik ook gek ook. Dank voor jullie support
), en je vraagt je af hoeveel werk je wil verrichten voor een tientje (de Saturn CD was weliswaar 15 euro 99, maar bij Play was-ie maar 9,89). Ik noem het opzettelijk ook werk omdat het zo is, feitelijk vind ik dit soort acties nog een stuk vervelender dan mijn eigen reguliere werk.
Ik probeer het nog een keer om 11 uur, maar eigenlijk ben ik ook gek ook. Dank voor jullie support

0
geplaatst: 8 januari 2011, 11:17 uur
.. je verwachtte het al; weer wachten, doorverbinden en verbinding verbroken. Ik staak mijn pogingen en ik vervloek mezelf dat ik er weer aan begonnen ben. Dit zijn dingen die je gewoon niet moet willen doen. Je weet gewoon dat Saturn een groot concern is, dat ze alleen spullen verkopen en dat alleen tegen zeer hoge inspanningen er wat service komt. Ik heb het er gewoon niet voor over.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2011, 13:32 uur
Zou je met de bon niet bij een Saturn in NL langs kunnen gaan?
Je kan bijv. ook bij de Blokker aankomen met een product uit een ander filiaal, dus wie weet...
Je kan bijv. ook bij de Blokker aankomen met een product uit een ander filiaal, dus wie weet...
0
geplaatst: 8 januari 2011, 14:20 uur
Saturn zit toch niet in Nederland? Tot voor deze discussie dacht ik zelfs dat ze alleen in Duitsland zaten.
Wel vervelend inderdaad. Ik heb zelf ook wel eens CD's in een andere stad gekocht, om er pas thuis achter te komen dat er een verkeerd schijfje in het hoesje zat.
Wel vervelend inderdaad. Ik heb zelf ook wel eens CD's in een andere stad gekocht, om er pas thuis achter te komen dat er een verkeerd schijfje in het hoesje zat.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 15:07 uur
Ja hoor, in Groningen is een Saturn.
En voor sq is de Saturn (The Wall) in Utrecht relatief dichtbij: Hertogswetering 187.
18 kilometertjes ongeveer.
En voor sq is de Saturn (The Wall) in Utrecht relatief dichtbij: Hertogswetering 187.
18 kilometertjes ongeveer.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2011, 15:16 uur
Nederland heeft een stuk of 5 vestigingen dacht ik. Ook in Rotterdam en Tilburg in ieder geval. Arnhem krijgt er dacht ik ook één.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 15:48 uur
Internationaal ruilen lijkt mij wel een issue, vooral omdat de aanbiedingen ook sterk variëren. En anders dan Blokker heeft Saturn een franchise-opzet.
Qua ergernissen: vandaag kon je het AD kopen, zat er een gratis cd bij (de nieuwste) van Trijntje Oosterhuis - voor de prijs van een za-krant voorheen het UN, + 1* Trijntje, leek mij geen slecht plan. Totdat ik hoorde dat het om een waardebon ging, die je dan weer moest omruilen bij de FRS - en daar had ik écht geen zin in.
Qua ergernissen: vandaag kon je het AD kopen, zat er een gratis cd bij (de nieuwste) van Trijntje Oosterhuis - voor de prijs van een za-krant voorheen het UN, + 1* Trijntje, leek mij geen slecht plan. Totdat ik hoorde dat het om een waardebon ging, die je dan weer moest omruilen bij de FRS - en daar had ik écht geen zin in.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 17:09 uur
sq schreef:
.. je verwachtte het al; weer wachten, doorverbinden en verbinding verbroken. Ik staak mijn pogingen en ik vervloek mezelf dat ik er weer aan begonnen ben. Dit zijn dingen die je gewoon niet moet willen doen. Je weet gewoon dat Saturn een groot concern is, dat ze alleen spullen verkopen en dat alleen tegen zeer hoge inspanningen er wat service komt. Ik heb het er gewoon niet voor over.
Ik ben zonet langs Saturn Kortrijk gepasseerd en heb enkele opties in om doorgestuurd.
Volgens mijn filiaal is er wel degelijk een Saturn in Utrecht trouwens.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 19:07 uur
Inmiddels ook via PM bijgepraat. Humeur is al weer een stuk beter, ook dankzij jullie. En er zit dus zelfs een Saturn in Utrecht Leidsche Rijn
. Dan ga ik daar zeker toch eens langs, en dan kan ik natuurlijk net zo goed die CD meenmenen. Wie weet.
. Dan ga ik daar zeker toch eens langs, en dan kan ik natuurlijk net zo goed die CD meenmenen. Wie weet.
0
geplaatst: 9 januari 2011, 13:46 uur
De klant is koning, dus met bon heb jij het altijd bij het rechte eind en ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
Heb ook eens iets sneus meegemaakt rondom het bestellen van die Dave Gilmour-box (Live In Gdansk) via Ebay. Duurde 3 maanden voordat de verkoper het voor elkaar kreeg het te verzenden, en dan krijg je 'm eindelijk, dan mag je nog eens BTW betalen voor het verzenden! Kostte uiteindelijk €100,- i.p.v. de €70,- dat het bij elkaar zou zijn.
Heb ook eens iets sneus meegemaakt rondom het bestellen van die Dave Gilmour-box (Live In Gdansk) via Ebay. Duurde 3 maanden voordat de verkoper het voor elkaar kreeg het te verzenden, en dan krijg je 'm eindelijk, dan mag je nog eens BTW betalen voor het verzenden! Kostte uiteindelijk €100,- i.p.v. de €70,- dat het bij elkaar zou zijn.

0
geplaatst: 9 januari 2011, 13:53 uur
Kronos schreef:
Hoe bedoel je?
(quote)
Hoe bedoel je?
Ik ben meer van de musique concrète

0
geplaatst: 14 januari 2011, 09:15 uur
Ik heb hier de LP Songs from a Room van de geweldige Leonard Cohen. De LP is alleen te krom om te draaien. Gelukkig heb ik zelf al een goed exemplaar, maar dit is natuurlijk toch wel heel jammer. Iemand die er iets mee kan mag hem van mij hebben.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 17:23 uur
Ja als iemand mij kan uitleggen hoe ik hem nog wat boller kan krijgen zodat het inderdaad een fruitschaal wordt (zonder dat hij compleet verbrand of zoiets) dan wil ik dat ook wel proberen. Een Leonard Cohen-fruitschaal heb ik altijd al willen hebben. 

0
geplaatst: 15 januari 2011, 17:48 uur
reptile71 schreef:
Ja als iemand mij kan uitleggen hoe ik hem nog wat boller kan krijgen zodat het inderdaad een fruitschaal wordt (zonder dat hij compleet verbrand of zoiets) dan wil ik dat ook wel proberen. Een Leonard Cohen-fruitschaal heb ik altijd al willen hebben.
Gewoon ff googlen...

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 17 januari 2011, 14:01 uur
Hoe bestaat het toch dat dit op internet is te vinden.
0
geplaatst: 17 januari 2011, 14:14 uur
Mijn ervaring is dat zo'n beetje álles op internet te vinden is. Soms moet je een beetje zoeken. Maar dit is echt geweldig. Ga ik toch eens proberen als ik weer eens een volledig verziekte Beatles-plaat tegenkom bij de kringloop...
* denotes required fields.