MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
dat is een perceptiekwestie.
ik download alles omdat het mij puur om de muziek gaat. ik zal ook nooit een enkel minder nummer uit mijn pc verwijderen. de muziek hoort als een geheel bij elkaar mijns inziens. de frontcover daarentegen kan wat toevoegen maar nooit het verschil maken.

dus ik zit met mijn benaderingswijze min of meer in het midden van kaztor en zijn collega maar ik wil eigenlijk benadrukken dat dit er eenmaal bijhoort. het is de kwestie of je albums of nummers als basiseenheid van de kunstvorm ziet.

Ik doe allang al niet meer de moeite om zulke discussies aan te gaan. Ik ben het helemaal met je eens, Kaztor.

Als het gaat over Rihanna en Pink dan vind ik het weinig relevant om over De Nachtwacht te beginnen, artwork en het beluisteren van het geheel als een eenheid.

Amen Kronos...

Wat zijn we weer lekker elitair.

Ja, Pink vind ik een goede artieste, 'relevant' genoeg om als 'goede muziek' (oei!) te beschouwen. Maar er is nog hoop: Ik ben ook een groot fan van metal, Zappa en anderzijds uiteenlopende artiesten die 'door de beugel' kunnen.

Maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet om.

Die discussies voer ik ook wel vaak. Het lijkt bijna een meerderheid te zijn die ervoor kiest om enkel de goede nummers te verzamelen. De muziekbeleving is gewoon anders bij dat soort lui. Het is maar net hoe belangrijk je muziek voor jezelf vindt.

Pink en Rihanna wekken overigens bij mij wel de indruk echte single artiesten te zijn. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar lijkt is de eenheid van een album toch wat minder relevant voor de beleving.

Stijn_Slayer
Arrie schreef:
Ik doe allang al niet meer de moeite om zulke discussies aan te gaan. Ik ben het helemaal met je eens, Kaztor.

Hetzelfde hier.

Ik lees het, ik glimlach een keer, en de gedachte die ik er bij krijg zal ik maar voor me houden.

kaztor schreef:

Net als Edwynn heb ik de indruk dat het bij artiesten als Pink eerder om singles gaat dan om de eenheid van een album.

De vergelijking met De Nachtwacht vind ik dus niet op zijn plaats.

En zelfs als het om andere rock- en popmuziek gaat, dan nog kan in de meeste gevallen ook van de nummers afzonderlijk prima genoten worden.

Gelukkig zijn er ook genoeg albums die als geheel een meerwaarde bieden. En ik persoonlijk heb daar dan ook graag het artwork bij.

Maar om nu te zeggen dat degenen voor wie dat niet hoeft nonchalant met kunst en expressie omspringen vind ik weer wat pretentieus overkomen.

Volgens de gevolgde logica van sommige individuen hier zijn dus ook de makers en luisteraars van Klara of andere klassieke radiozenders nonchalante cultuurbarbaren die geen respect of gevoel hebben voor het "Kunstwerk" in zijn geheel....
Die zullen wel ff opkijken wanneer ze horen dat een album-koper van Pink meer respect betoont voor de grote Kunsten.

Man man toch. Een album is niks meer dan een verzameling liedjes, waarin het overgrote aantal artiesten nog niet eens veel over in de pap te brokken heeft. Een album is een kunstwerk, voor de fan, voor de liefhebber. Voor iemand anders is het merendeel van bv. metal-albums een hoop lawaai in een afschuwelijke hoes. Evengoed als voor weer iemand anders het werk van Picasso waardeloze kindertekeningen zijn en de Cloaca van Wim Delvoye een ordinaire kak-machine.

Relativeringszin is het begin van de wijsheid...

Cabeza Borradora schreef:
en de Cloaca van Wim Delvoye een ordinaire kak-machine.
Helemaal mee eens

Edwynn schreef:
Die discussies voer ik ook wel vaak. Het lijkt bijna een meerderheid te zijn die ervoor kiest om enkel de goede nummers te verzamelen. De muziekbeleving is gewoon anders bij dat soort lui. Het is maar net hoe belangrijk je muziek voor jezelf vindt.

Pink en Rihanna wekken overigens bij mij wel de indruk echte single artiesten te zijn. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar lijkt is de eenheid van een album toch wat minder relevant voor de beleving.

Hmmm, ik kan me er wel een beetje in vinden dat mensen met een mindere liefde voor muziek alleen hoogtepunten vergaren. Maar ik denk toch bij mezelf 'sta toch wat meer open...'
Het blijft toch een artiest die zich op een bepaalde manier wil blootgeven.
Maarja, da's dus de muziekgek in mij...

Over Pink: Zeker niet alleen een singles-artiest. De albums staan sterk op zichzelf met elk album een eigen identiteit. Ze zei zelf ooit dat ze bewust singles maakt voor de verkoop, maar evenredig veel aandacht besteedt aan het album in z'n geheel. Het zit er dus een beetje tussenin bij haar, maar de albums zijn zeker niet in elkaar geflanst.

Het succes van popliedjes is toch vooral te danken aan onder andere het feit dat ze maar drie of vier minuten duren. Je er dan aan ergeren dat mensen niet het gehele album beluisteren als een werk van drie of vier kwartier is wel een aparte hobby. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Mijn zusjes (ja, alweer ) die een nummer voor mij verpesten. Ik vind Set Fire To The Rain van Adele best een aardig liedje en aangezien ik haast geen radio hoort wordt die ook niet doodgedraaid door mij. Gelukkig zijn mijn zusjes er nog. Die draaien dat nummer non stop. En als de ene er mee ophoudt zet de ander hem wel aan. Nu ga ik mij langzaam maar zeker irriteren aan dat nummer. Erg jammer vind ik dat, zo is het wel vaker gegaan en dat is een ergernis voor mij.

Ook fraai: Radio 2 in Noord-Holland (Waterland) niet meer in de ether te vinden. Daarvoor in de plaats kunnen we nu genieten van kwaliteitszender Wild FM...

niels94 schreef:
Mijn zusjes (ja, alweer ) die een nummer voor mij verpesten. Ik vind Set Fire To The Rain van Adele best een aardig liedje en aangezien ik haast geen radio hoort wordt die ook niet doodgedraaid door mij. Gelukkig zijn mijn zusjes er nog. Die draaien dat nummer non stop. En als de ene er mee ophoudt zet de ander hem wel aan. Nu ga ik mij langzaam maar zeker irriteren aan dat nummer. Erg jammer vind ik dat, zo is het wel vaker gegaan en dat is een ergernis voor mij.

Nu pas? Dat nummer is al helemaal kapotgedraaid op de radio, evenals d'r andere twee hits van het laatste album. Het is nu gelukkig íets minder geworden (maar nog steeds té), aantal maanden geleden was het al helemaal verschrikkelijk. (en ik hoor maar één dag per week radio, kan je nagaan als je vijf dagen in de week moet werken met radio...)

Kijk nog eens goed naar de datum van dat bericht

Aha, dat verklaart het.

Arrie schreef:
kan je nagaan als je vijf dagen in de week moet werken met radio...

Op het werk staat ie de laatste tijd veel op Veronica.

Elke dag 'knock knock knocking on heaven's dowooooah EY! EY! EYEY-YEAH!!!'...

Wat voor misselijke mensen maken nou elke dag die playlists?

Misterfool
axl rose?

Stijn_Slayer
Radio? Wat is dat?

Ja. Ik herken precies het stukje wat kaztor bedoelt met Ey! etc. Ook veel te vaak gehoord.

Vanochtend werd ik wakker met keiharde ruis. Blijkbaar is Radio 1 uit de lucht.

Dat was geen ruis. Dat was het geluid van het nablussen van de zendmast.

Of Merzbow mocht eindelijk eens op de radio.

kaztor schreef:
Wat voor misselijke mensen maken nou elke dag die playlists?
kaztor schreef:

Stijn_Slayer
GrafGantz schreef:

chevy93 schreef:
(quote)
(quote)

Achteraf beviel de ruis me overigens beter dan wat ik bij de andere zenders tegenkwam.

jeko
itchy schreef:
Of Merzbow mocht eindelijk eens op de radio.

Ponty Mython
Dit zouden meer platenlabels moeten doen. Payback time.

Toddla T and Thundercat’s new albums found their way onto the net last week, way ahead of their planned release dates and the pair’s label Ninja Tune have revealed the name of the journalist who leaked the projects.

Speaking via their website ninjatune.net, internationally renowned record label Ninja Tune have decided to ‘name & shame‘ the German journalist from whose watermarked CD promos, the albums by Toddla T and Thundercat were leaked last week.

"It was with considerable disappointment that we learnt in the last week that two records we have been working on have been leaked, despite the use of watermarked CDs. Toddla T's Watch Me Dance (Ninja Tune) and Thundercat's The Golden Age of Apocalypse (Brainfeeder) were both leaked from copies sent to the journalist Benjamin Jäger at the offices of Backspin magazine in Germany."

Dit zal Backspin Magazine flink gaan voelen wanneer de promo's uitgedeeld worden voor previews door platenmaatschappijen. Die zullen zich nu wel twee keer bedenken om dit blad promo's te sturen. Ondertussen retweeten artiesten over de hele wereld het bericht. Backspin zelf doet ondertussen alsof hun neus bloedt. Geen woord erover op hun site.

Ninja Tune ‘Name & Shame’ Toddla T Album Leaking Journalist

GrafGantz schreef:

Ja, inderdaad. Er waren ook problemen met de zendmast in Lopik.
Ik had eigenlijk beter moeten weten voordat ik hier reageerde.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:23 uur

geplaatst: vandaag om 08:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.