MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
Nederland 3e nu bij de Bookmakers (eurovisionworld.com)

Odds Eurovision Song Contest 2018 - eurovisionworld.com bedoel je? Maar ik zie een tiende plek?

Ik heb het grote moment ook gezien. Het nummer is catchy, maar zeer voorspelbaar en clichématig. Veel is nep aan het nummer, niet alleen het opgezette stemmetje. Mijn eerste ingeving is negatief, maar het zou weleens kunnen werken. Een beetje nep en een beetje show moet kunnen bij Eurovisie. Typisch vind ik wel dat de man daarna zei dat hij helemaal zichzelf was, dat kan ik toch amper geloven.

Geen idee, ik zag het in een bericht voorbij komen. Ik volg die bookmakers nooit letterlijk (alleen opmerkingen erover).

Je mag hopen dat Nederland geen grote favoriet gaat worden: loopt meestal slecht af met die grote favorieten.

Ben wel benieuwd waar België mee gaat komen, want die zijn toch al een paar jaar echt goed op dreef.

Onweerwolf
lennon schreef:
Qua haters doel ik natuurlijk op de trollende schrijvers hier, die graag wat mensen uitlokken met nogal slappe uitspraken.

Zoals deze bedoel je?

lennon schreef:
Ik begrijp de discussie over de inhoud sowieso niet, want om een succesvol nummer te hebben maakt het toch geen bal uit hoe het nummer gaat of klinkt, als je maar een opvallende verschijning bent is toch voldoende?

Of

lennon schreef:
Elk jaar werp ik toch een blik, terwijl ik er echt geen bal aan vind.

Wat je ook van deze fan mag vinden, ik moet om zijn manier van presenteren en zijn enthousiasme lachen. Hoeveel van dit soort kanalen je wel niet hebt.......

Ik zou a balladeer (Marinus de Goederen) graag eens zien gaan. Zelf zei hij me dat niet te zien zitten: "Veel te eng. En veel te veel circus".

Dit soort nummers zouden best kunnen toch? a balladeer - You Have Not Been Given Love - YouTube

Hendrik68 schreef:
(quote)
Dat laatste mag je vinden. Belegen cowboyromantiek mag je het best vinden, maar dat schrijf je midden in een disussie over de country charts. Juist dát staat daar vol mee. De song van Waylon knalt de speakers uit en is wel cowboy, maar zeker niet belegen. Snap de kritiek van velen dat we altijd maar country brengen ook niet helemaal. In pakweg 60 jaar is dit pas de 2e keer en de eerste keer liep best aardig af.

Muzikaal is het nummer best nog wel in orde, nog wel origineel, of zo. En met country is natuurlijk an sich natuurlijk niks mis. Maar dit soort teksten/thematiek trek ik slecht als Willem gewoon uut Apeldoorn komt. Je bent geen cowboy en al helemaal geen outlaw.

Gretz schreef:
(quote)

Aminata ? had gewoon moeten winnen dat jaar

Tweede achter België had het moeten worden.

Ik heb overigens vorig jaar compleet gemist - al geloof ik dat ik de winnaar wel een keertje gehoord heb.
Kenners, wat waren de beste nummers van vorig jaar?

Teunnis schreef:

Kenners kunnen jou daar geen antwoord op geven, die kunnen statistiekjes oplepelen

We kunnen wel onze eigen voorkeuren aangeven: de winnaar Salvador Sobral uit Portugal met Amar Pelos Dois vind ik persoonlijk één van de mooiste liedjes ooit op het festival. België was erg sterk met Blanche (City Lights) en ook Bylgarije vond ik goed: Kristian Kostov met Beautiful Mess.

Er zijn er hier die denken dat we allemaal voor Nederland juichten maar dat is niet helemaal waar

Finland stuurt de gedoodverfde Saara Aalto. Denk dat het ook op het Festival zelf goed zou kunnen scoren. Na de Monsters van Lordi, de monsters van Saara? Bij de gay following zie ik dit nummer wel hoog eindigen.

Elke wedstrijd waaraan ze meedoet wordt Saara Aalto tweede. Zou dat op het songfestival ook lukken?

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Tweede achter België had het moeten worden.

Ik heb overigens vorig jaar compleet gemist - al geloof ik dat ik de winnaar wel een keertje gehoord heb.

Persoonlijk vond ik vorig jaar ronduit zwak qua echt goede nummers. In de breedte was het best een okay jaar want er waren ook weinig echt slechte nummers, eigenlijk maar eentje, maar het was niet echt memorabel allemaal. Zeker een van de minste edities van deze eeuw.

Ik vond zelf Roemenië tof maar ik vermoed dat het niet jouw ding is. Verder was Bulgarije erg sterk, kwam ook met name door de performance en het nummer moest wel erg lang groeien voordat ik het op waarde kon schatten. Al verwacht ik ook van dat nummer dat het niet jouw ding is. Verder was Azerbeidzjan wel okay en origineel, net als België, al ben ik minder fan dan de meesten hier. Tenslotte waren Hongarije, Italië, Armenië en Oekraïne nog de moeite, al deed die laatste helemaal niets.

En Estland (sommigen hier zullen nu heel blij zijn denk ik):

Onweerwolf schreef:
(quote)

Zoals deze bedoel je?

(quote)

Of

(quote)

Zoek anders effe op wat trollen betekent.. en tevens complimenten, want je hebt er echt een studie van gemaakt om me te quoten met teksten uit lang vervlogen tijden..

Ik vind Outlaw in Em een sterke inzending, dat zeg ik niet vaak. Tuurlijk, beetje Kid Rock achtig en die country knauwel in het begin is wat irritant, maar zodra hij los gaat in het refrein merk je dat het toch wel een erg lekker nummer is hoor (sowieso voor songfestival begrippen). Denk dat dit hoge ogen gaat gooien. Thanks But No Thanks was misschien nog beter, maar dit valt zeker meer op.

Grappig hoe ook in het buitenland opvalt dat Nederland de laatste jaren een ander soort nummers inzendt. Over het nummer: goede inzending, ongelofelijke energie, en aanstekelijk. Lijkt me top 10 materiaal, maar ik ben geen eurovisie expert. Wel beter dan Douwe Bob en O'G3NE wat mij betreft.

Op de een of andere deed het geknauw van Waylon hier en daar denken aan dit nummer:

Polen heeft ook gekozen (inclusief hoedjes):

San Marino ook:

En IJsland:

En zo zien de halve finales en finale er tot nu toe uit:

1e semi dinsdag 8 mei:

Albanië: Eugent Bushpepa – Mall
Armenië: Sevak Khanagyan - Qami
Azerbeidzjan: Aisel - X My Heart
België: Sennek
Cyprus: Eleni Foureira - Fuego
Estland: Elina Nechayeva - La Forza.
Finland: Saara Aalto - Monsters
Griekenland: Gianna Terzi - Oneiro Mou
Ierland: Ryan O’Shaughnessy - Together
IJsland: Ari Ólafsson - Our Choice
Israël: Netta Barzilai
Kroatië: Franka - Crazy
Oostenrijk: Cesar Sampson
Tsjechië: Mikolas Josef - Lie To Me
VJR-Macedonië: Eye Cue - Lost And Found
Wit-Rusland: Alekseev - Forever
Zwitserland: ZiBBZ - Stones

2e semi donderdag 10 mei:

Australië: Jessica Mauboy
Denemarken: Rasmussen - Higher Ground
Georgië: Iriao
Hongarije: AWS - Viszlát nyár
Letland: Laura Rizzotto -Funny Girl
Malta: Christabelle Borg - Taboo
Moldavië: DoReDos – My lucky day
Montenegro:Vanja Radovanovic – Inje
NEDERLAND: Waylon - Outlaw in 'Em
Oekraïne: Melovin - Under The Ladder
Polen: Gromee feat. Lukas Meijer – Light Me Up.
Roemenië: The Humans - Goodbye
Rusland: Yulia Samoylova
San-Marino: Jessika (feat. Jenifer Brening) - Who We Are
Servië: Sanja Ilic & Balkanika – Nova deca
Slovenië: Lea Sirk - Hvala, ne!

Finalisten zaterdag 12 mei:

Duitsland: Michael Schulte - You Let Me Walk Alone
Frankrijk: Madame Monsieur - Mercy
Italië: Ermal Meta & Fabrizio Moro
Portugal: ...
Spanje: Alfred y Amaia - Tu Cancion
Verenigd Koninkrijk: SuRie - Storm

Portugal en Azerbeidzjan volgen later nog ( 4 maart). België op 6 maart, Oostenrijk 9 maart, Zweden, Noorwegen, Israël 10 maart en 1 maart Litouwen plus VJR-Macedonië. Van de andere landen is het blijkbaar nog niet bekend (Rusland, Australië?).

Nou, hoe denken ze in Letland over zie Nezzerlends met Weeloon ent Ot-law-in-m? Wat is joer virst iempression Ilona?

Voor degenen die wilden weten hoe ze in de Baltische staten over Waylon denken

aERodynamIC schreef:
Wat je ook van deze fan mag vinden, ik moet om zijn manier van presenteren en zijn enthousiasme lachen. Hoeveel van dit soort kanalen je wel niet hebt.......

(embed)

Ik zou a balladeer (Marinus de Goederen) graag eens zien gaan. Zelf zei hij me dat niet te zien zitten: "Veel te eng. En veel te veel circus".

Dit soort nummers zouden best kunnen toch? a balladeer - You Have Not Been Given Love - YouTube

Deze reactievideo is inderdaad geniaal! YES YES OMG SHUT UP!!! En hoe hij dat flesje dan weggooit.

Ik heb trouwens heel veel bij te lezen zo te zien. Ik kan me geen enkel jaar heugen waar er gelijk zoveel aandacht was voor de Nederlandse inzending, zowel positief als negatief. Dat zegt dan toch wel wat denk ik!

Gisteren is er dus ook weer een hele bak aan nieuwe nummers bekendgemaakt. M.u.v. Estland word ik niet bijster vrolijk van de rest. Ik vind het echt een matig jaar moet ik zeggen.

Azerbeidzjan heeft weer lopen shoppen bij de Zweden en Grieken om hoog te kunnen scoren:

aERodynamIC schreef:
En Estland (sommigen hier zullen nu heel blij zijn denk ik):

Ik beken, maar ik houd dan ook enorm van opera

Cerclezot schreef:
Ik beken, maar ik houd dan ook enorm van opera

Ik ook, maar dit noem ik geen opera. Ook heb ik een tijd gehad dat ik dol was op Sarah Brightman, Emma Shapplin, Josh Groban enzovoort. Daar hoort dit wel bij.

Ik vind het nog steeds prima hoor, ga er minder van uit mijn dak als toen. Toch vraag ik me af hoe dit nummer het gaat doen. In het verleden bleek dat dit genre altijd wat tegenviel en dat verbaasde me telkens weer. Het valt op. Op dat vlak is en blijft het dus ook voor Waylon afwachten, want opvallen betekent niet altijd dat het aanslaat of dat mensen ervoor gaan stemmen. Volgens mij heeft alleen Italië wel eens gescoord met dit genre. Het mag van mij in elk geval best hoog eindigen. Het zit niet in mijn eigen top vooralsnog.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik ook, maar dit noem ik geen opera. Ook heb ik een tijd gehad dat ik dol was op Sarah Brightman, Emma Shapplin, Josh Groban enzovoort. Daar hoort dit wel bij.

Ik hou juist heel erg van dat soort nummers. Op het ESF kan ik dit genre ook altijd heel erg waarderen, en dat is dit keer niet anders.

Wel zit de kans erin dat het gaat floppen, want dit genre slaat inderdaad niet altijd goed aan op het ESF, of je moet Il Volo zijn. Toch vind ik het jaar tot nu toe zo matig (en zoveel nieuwe nummers komen er ook niet meer) dat ik me niet voor kan stellen dat dit echt laag gaat eindigen.

Aoibhin schreef:
Toch vind ik het jaar tot nu toe zo matig (en zoveel nieuwe nummers komen er ook niet meer) dat ik me niet voor kan stellen dat dit echt laag gaat eindigen.

Denk ik ook niet, ik geef het dit jaar wel kans. Net als Nederland valt het op. Neem Azerbeidzjan. Prima nummer hoor, zal in de polls wel weer hoog eindigen, maar wederom die Zweedse lopende band pop. Dat scoort altijd wel, maar winnen? Dat wordt steeds lastiger. We kennen het onderhand wel.

Fathead schreef:
Maar dit soort teksten/thematiek trek ik slecht als Willem gewoon uut Apeldoorn komt. Je bent geen cowboy en al helemaal geen outlaw.
Volgens mij gaat het nummer juist over precies het tegenovergestelde. Al kom je uit schubbekutteveen. Dan nog heb je een beetje 'outlaw' in je zitten.

Als dit idd de inzending voor Belgie wordt, ga ik echt blij zijn. Zelden zo trots geweest op een inzending van de VRT.

En ook Portugal heeft gisteren gekozen:

Een twintigtal luisterbeurten verder ben ik alleen maar positiever geworden. Alex Callier heeft meegeschreven en dat hoor je er aan. Het zou zo een nummer van Hooverphonic kunnen zijn. Mooie rijke instrumentatie, een refrein die blijft hangen en een goede zangeres. Dit valt in de positieve zin zeker op in een tot nu toe niet zo bijzonder songfestival. Mijn hoofd zegt niet te hard van stapel lopen terwijl mijn hart zegt Antwerpen 2019. Dit is in ieder geval met kilometers voorsprong mijn favoriete inzending op dit moment. Benieuwd wat jullie er van vinden

Vento Vivimus
Maar wie - net als ik - stammen uit de meest Belgische stad / provincie van Nederland wisten altijd al dat Brussel en Antwerpen dichterbij waren dan Amsterdam en Rotterdam!

Prima (dream-/electro-) pop uit België, waarop de vingerafdrukken van die muzikale ‘oliezeiker / brouwselman’ nog heel duidelijk aanwezig zijn. ‘T is Hooverphonic ten voeten uit!

Sneu voor Waylon als ie straks zijn hoed weer moet afnemen voor een vrouwelijke collega ! Maar hopelijk inspireert ‘t hem tot nog meer (goede) ‘outlaw country’.

Ook de Portugese inzending valt me 100% mee en kan daarmee een Belgisch / Nederlands feestje nog verstoren. Opvallend trouwens hoe de Belgische & Portugese inzending op elkaar lijken ! Of hoor ik nu dreampop-verbanden die er niet zijn?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:43 uur

geplaatst: vandaag om 04:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.