menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Martial
Vento Vivimus schreef:

Sneu voor Waylon als ie straks zijn hoed weer moet afnemen voor een vrouwelijke collega !


Zijn we nu al arrogant

Vorig jaar zou City Lights het ook al helemaal gaan maken

Vento Vivimus
Martial schreef:
Zijn we nu al arrogant
Arrogant ? Ik vreesde eerder dat mijn opmerking zou worden opgevat als seksisties.

Ben benieuwd wat onze free lancer in het buitenland van ons favoriete eurovisiekanaal erover zegt:


avatar van Cerclezot
Martial schreef:


Vorig jaar zou City Lights het ook al helemaal gaan maken


Nou de vierde plaats is toch zo slecht nog niet.

avatar van aERodynamIC
België levert wederom topkwaliteit. Echt, daar hebben ze het de laatste jaren begrepen. Hooverphonic, Adele en Kovacs.... ik denk dat Nederland het wederom gaat afleggen tegen de Belgen (alhoewel ik City Lights beter vond). Maar een nummer zoals die van Salvador Sobral waar ik vorig jaar helemaal warm voor liep zit er nog niet bij.

Een nieuwe toplijst dan maar weer eens (het zijn er al 31):

1. Nederland
2. Italië
3. België
4. Duitsland
5. Spanje
6. Denemarken
7. Australië
8. Portugal
9. Montenegro
10. Frankrijk

11. Zwitserland
12. Azerbeidzjan
13. Verenigd Koninkrijk
14. Albanië
15. Polen
16. Estland
17. Cyprus
18. Finland
19. Griekenland
20. Slovenië

21. Moldavië
22. Letland
23. San Marino
24. Malta
25. Tsjechië
26. Armenië
27. Oekraïne
28. Servië
29. Roemenië
30. Hongarije

31. Wit-Rusland
32. IJsland

edit: Australië ook toegevoegd, lekker nummer en ik denk een kanshebber voor de winst

Vento Vivimus
Eurovisionworld.com geeft een overzicht van hoe de verschillende gokkantoren op dit moment de kansen inschatten die de deelnemers hebben op de eeuwige roem. Hoewel niemand een glazen bol heeft waarmee hij/zij de uitslag kan voorspellen, geeft het een indicatie van hoe de kansen nu worden ingeschat.
01 - Estonia -  Elina Nechayeva - "La Forza" - 8 / 1
02 - Czech Republic -  Mikolas Josef - "Lie To Me" - 8 / 1
03 - Finland - Saara Aalto - "Monsters" - 11 / 1
04 - Spain -  Amaia & Alfred - "Tu Canción" - 13 / 1
05 - The Netherlands - Waylon - "Outlaw in 'Em" - 13 / 1
06 - Germany -  Michael Schulte - "You Let Me Walk Alone" - 23 / 1
07 - Belgium - Sennek - "A Matter Of Time" - 21 / 1
08 - Italy -  Meta & Moro - "Non mi avete fatto niente" - 26 / 1
09 - France -  "Madame Monsieur" - Mercy - 26 / 1
10 - Belarus -  Alekseev - "Forever" - 26 / 1
XX - Croatia - Franka Batelic - "Crazy" - 26 / 1

En (nog) maar een bescheiden klassering voor:

21 - Portugal - Cláudia Pascoal - "O Jardim" - 34 / 1

Verder staan op dit moment nog de volgende (drie) landen in de Top 10 waarvoor de bookies een hoge klassering verwachten:

Sweden - Artist / song unknown - 14 / 01
Australia - Jessica Mauboy - No song chosen yet - 15 / 01
Russia - Yulia Samoylova - No song chosen yet - 17 / 01

The odds are collected from bookmakers that have odds on Eurovision Song Contest 2018. The odds are primarily shown for your information, and can be seen as bookmakers' prediction of the betting - Who will win Eurovision Song Contest 2018?

avatar van Aoibhin
Ik heb mijn top ook maar even geüpdate:

1. Nederland
2. Italië
3. Estland
4. België
5. Portugal
6. Spanje
7. Frankrijk
8. Duitsland
9. Denemarken
10. Armenië

11. Tjsechië
12. Montenegro
13. Zwitserland
14. Griekenland
15. Moldavië
16. Finland
17. Cyprus
18. Albanië
19. Oekraïne
20. Hongarije

21. Roemenië
22. Azerbeidzjan
23. Verenigd Koninkrijk
24. Letland
25. Polen
26. Slovenië
27. IJsland
28. Servië
29. Malta
30. Wit-Rusland

31. San Marino

Gelukkig zijn er nog twee goede inzendingen bijgekomen van België en Portugal, want ik vind het echt een matig jaar tot nu toe. Er is weinig troep, maar wel veel inzendingen waar ik me totaal niet voor kan interesseren.

Vento Vivimus
Cheerful Francis van ons favoriete eurovisiekanaal, onze vlijtige free lance medewerker in het buitenland, waagt zich op zijn site ook al aan een voorspelling:


avatar van aERodynamIC
Verrassende nummer 1! Portugal het nieuwe Ierland

Inmiddels kunnen we Australië ook toevoegen. Benieuwd wat onze mede-user from down under Vento Vivimus hier van vindt



Vento Vivimus
aERodynamIC schreef:
... Benieuwd wat onze mede-user from down under Vento Vivimus hier van vindt





SBS Australia maakt het nummer waarmee Jessica Australië vertegenwoordigt pas vanavond, dinsdag bekend, maar rumour has it, het gonst.

Na de resultaten van de afgelopen jaren zijn de verwachtingen in ieder geval hoog gespannen, maar Jessica is zeker geen Julie Stone, Meg Mac of Sarah Blasko en daarmee verwacht ik niet dat Australië dit jaar een concurrent is voor België, Finland, Italië, Nederland of Portugal.

avatar van aERodynamIC
Afgelopen zomer was ik in Portugal op vakantie en werd het album van Diogo Piçarra een beetje de zomersoundtrack van die vakantie.

Blijkbaar heeft ie meegedaan aan de voorrondes (met toch wel een andere stijl dan ik die zomer gedraaid heb) en heeft ie zich teruggetrokken vanwege plagiaat beschuldigingen. Ik snap die beschuldigingen wel, maar vind het een mooi liedje (zang minder overtuigend en ontroerend dan Salvador vorig jaar dat dan weer wel).






avatar van Aoibhin
De terugtrekking van Diogo blijft eeuwig zonde. Mooi liedje, al wel een beetje Salvador-light en we hebben al een Salvador gehad. Dan nog had ik dit wel graag op het ESF gezien.

Hij beweert overigens dat het echt toeval was dat die nummers op elkaar lijken, en heeft zich vrijwillig teruggetrokken omdat de lol er voor hem zo wel af was.

avatar van aERodynamIC
Aoibhin schreef:
Hij beweert overigens dat het echt toeval was dat die nummers op elkaar lijken, en heeft zich vrijwillig teruggetrokken omdat de lol er voor hem zo wel af was.

Als ik beide nummers zo hoor geloof ik daar geen bal van. Dit lijkt als twee druppels water.

Maar wel een mooi liedje. Die van dit jaar is nogal apart. Dan vind ik het heel tof en dan erger ik me er aan (zingt ze nu zo vals, ook in de studioversie?!).
Maar dat nummer van Diogo is gewoon heel mooi, maar qua zang weet ie minder de emotionele snaar te raken als Salvador.

Had ie kans trouwens? Ik heb het niet zo gevolgd verder. Zag zijn naam en ineens wist ik dat het dezelfde Diogo moest zijn als waar ik veel naar geluisterd heb afgelopen zomer.

Vento Vivimus
Nog meer ’kritische’. freelancers abroad.



Hun recensie van Waylon’s “Outlaw” volgt later deze week, maar dit post’ten ze eerder bij zijn presentatie:


WiWiBlogs,12-11–17

avatar van Aoibhin
Diogo won zijn halve finale overtuigend met veruit de meeste punten van jury en televote, en was meteen topfavoriet. Daarna kwam echter het plagiaat schandaal en heeft hij zich vrijwillig teruggetrokken.

Claudia Pascal zingt live inderdaad niet altijd even best, wat het liedje wat naar beneden haalt. Verder vind ik het nummer wel heel goed, dus vooralsnog wel een top 5 voor me.

avatar van Teunnis
Brussel 2019 mag van mij wel gebeuren. Heerlijk nummer.

Met een knallende staging en wat extra aangedikte uithalen in het refrein lijkt het me zeer kansrijk.

Martial
Cerclezot schreef:
(quote)


Nou de vierde plaats is toch zo slecht nog niet.


Nee hoor hartstikke goed

Veel beter als Nederland

Eerst maar eens luisteren hoe het meiske Sennek live klinkt?
Het nummer zelf klinkt als Adele meets Shirley Bassey meets James Bond.

avatar van aERodynamIC
Kroatië gaat ook behoorlijk eigentijds:



avatar van Aoibhin
Zowel Spanje als VK hebben ook een nieuwe versie:






avatar van Edgar18
Vanwege de positieve commentaren heb ik net België even geluisterd maar daar wordt ik niet warm van. Ik hoor nog niet bijzonders in het liedje, lijkt me een gevalletje middenmoot. Kroatië klinkt wel oké, voor Portugal loop ik - evenals vorig jaar - niet warm.

avatar van Joy4ever
Ik ook niet. Vond Blanche vorig jaar veeeeel beter.

My guilty pleasure dit jaar is vrijwel zeker Roemenië.

Portugal erg mooi. Duitsland fraai. Tsjechië verfrissend. Spanje lief.

Estland en Denemarken vallen erg tegen. Ideaal bitterballen moment.


avatar van aERodynamIC
Waar heb ik ruim 8 minuten naar zitten kijken? Jut en Jul zijn best vermoeiend en zeggen eigenlijk niks

Vento Vivimus
aERodynamIC schreef:
Waar heb ik ruim 8 minuten naar zitten kijken?
8 minuten? Dit hele topic is natuurlijk bizar, vanaf de eerste post. De cult & camp van Jut & Jul verklaren de populariteit van Eurovisie. Edelkitsch. Als een beeld van Jeff Koons of die klassieker van Jobriath van al weer een hele poos geleden. Of is dat te veel eer ? Met Joe is het helaas ook niet goed afgelopen.
https://d2jv9003bew7ag.cloudfront.net/uploads/Jeff-Koons-Ushering-in-Banality-1988-detail.jpg

Wat dragen Alfred & Amaia, Franka, SuRie, Jessica Mauboy en al die anderen bij aan de ontwikkeling van de pop/rock ? Meer dan 50 jaar Britpop & de UK stuurt SuRie. Diep triest. Eigenlijk zou Nederland verplicht moeten worden de komende 25 jaar Geer & Goor te sturen, die voelen de sfeer tenminste goed aan.

Maar ik ben blij dat Nederland & België en mischien één of twéé andere landen - ik denk dit jaar bijvoorbeeld aan Portugal en Finland - de laatste jaren een onafhankelijkere koers durven te varen. Ik vrees alleen dat het blijft bij water naar de zee dragen.


avatar van aERodynamIC
Uiteraard was mijn opmerking met een knipoog. Ben het helemaal met je eens verder. Veel mensen die mij kennen snappen niet dat ik het Songfestival leuk vind. Ze vinden mijn smaak namelijk altijd al zo vreemd. Sufjan wie? Antony? ken ik die? Maar juist die toeters en bellen en dit soort campy filmpjes zijn een leuke uitvlucht, een feestelijke zijweg. Hier in huis wordt een zucht van verlichting geslaakt als na de maanden maart-april en mei de gekte weer even voorbij is in huize aERo. 'Nu eindelijk weer normale muziek'.

Songfestivaltijd: de tijd van slechte muziek, onzinnige discussies met users die ik normaal waardeer maar hier totaal niet kan volgen, users met wie ik een zelfde festivalsmaak deel, lijstjes, voorspellingen, geneuzel en natuurlijk de indiaan. Dat blijft een rode draad

En dat alles sinds 1980 toen ik voor de eerste keer mocht kijken van mijn ouders.

Vento Vivimus
Als Nederland dan toch uit een ander vaatje wil (blijven) tappen, dan is dit misschien een talent om de komende jaren te volgen:


RIMON - Grace (Prod. by Samuel Kareem))

Want ook 'The Blacklist' komt er bij de Eurovisie nog altijd bekaaid af.
"De video en clip steken dusdanig goed in elkaar dat we het bijna on-Nederlands goed willen noemen, maar dan doen we Nederland te kort. Het is niet on-Nederlands goed, het is de nieuwe standaard voor Nederland.
It’s that simple."

Ballinnn.com

avatar van musician
aERodynamIC schreef:
Onze kenner door de bocht.... (...) Onze twee grumpy muppets doen het hier steeds leuker
Vento Vivimus schreef:
Dit hele topic is natuurlijk bizar, vanaf de eerste post. De cult & camp van Jut & Jul verklaren de populariteit van Eurovisie. Edelkitsch. Als een beeld van Jeff Koons of die klassieker van Jobriath[ van al weer een hele poos geleden. Of is dat te veel eer?
Wat dragen Alfred & Amaia, Franka, SuRie, Jessica Mauboy en al die anderen bij aan de ontwikkeling van de pop/rock ? Meer dan 50 jaar Britpop & de UK stuurt SuRie. Diep triest. Eigenlijk zou Nederland verplicht moeten worden de komende 25 jaar Geer & Goor te sturen, die voelen de sfeer tenminste goed aan.
Maar ik ben blij dat Nederland & België en mischien één of twéé andere landen - ik denk dit jaar bijvoorbeeld aan Portugal en Finland - de laatste jaren een onafhankelijkere koers durven te varen. Ik vrees alleen dat het blijft bij water naar de zee dragen.

Wat is dit nu?? Enfin, ik zal in onze loge wat extra ruimte inrichten... Een zachte pluche stoel en theaterkijker? We hebben al een minibar

avatar van aERodynamIC
Oostenrijk:




Ierland:



Vento Vivimus
https://youtu.be/zro0mJ9V7ZQ
musician schreef:
Wat is dit nu?? Enfin, ik zal in onze loge wat extra ruimte inrichten... Een zachte pluche stoel en theaterkijker? We hebben al een minibar
Uitstekend idee. Ik verheug me nu al op de cocktails en vergeet je ook de koffiekunstenaar niet met zijn / haar uitgebreide kennis van koffie.die https://youtu.be/fU7Cy3qBl5E]de koffie en de cocktails decoreert en in de lounge serveert ?[url=https://youtu.be/d8o-mrhzn0A[/url]

avatar van Emile93
Melodifestivalen zijn net afgelopen. Zweden kiest voor Benjamin Ingrosso



De staging is natuurlijk slim, maar ik vind het nummer echt 3x niks en saai. Ik had persoonlijk op Felix Sandman gehoopt als bijdrage... Dan maar weer een jaartje niet Zweden als persoonlijke favoriet

avatar van Emile93
En Alexander Rybak is na 9 jaar terug voor Noorwegen.


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.