Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2014, 02:54 uur
Nu alle haters weer weg zijn gegaan uit dit topic toch even posten:
Ik vond het mooi en heel oprecht. Ik heb er eerlijk wel een traantje bij weggepinkt. Als echte ESC fan die zowel van de muziek als alles er om heen houdt moet je dit wat doen.
Natuurlijk had ze het sentiment mee en je weet niet of ze had gewonnen als ze 'normaal' was geweest. Maar what the fuck: normaal is ook maar normaal en zoooo saai.
Ik ben tevreden. Ik had het een week of twee geleden niet verwacht, maar dit gaat voor mij wel een van de meer memorabele ESC's van de laatste jaren zijn.

Ik vond het mooi en heel oprecht. Ik heb er eerlijk wel een traantje bij weggepinkt. Als echte ESC fan die zowel van de muziek als alles er om heen houdt moet je dit wat doen.
Natuurlijk had ze het sentiment mee en je weet niet of ze had gewonnen als ze 'normaal' was geweest. Maar what the fuck: normaal is ook maar normaal en zoooo saai.
Ik ben tevreden. Ik had het een week of twee geleden niet verwacht, maar dit gaat voor mij wel een van de meer memorabele ESC's van de laatste jaren zijn.

0
geplaatst: 11 mei 2014, 02:59 uur
Amen. Ik ga slapen hardcoresongfestivalfans. De komende dagen nog eens wat verder de jurystemmen uitspitten. En dan volgend jaar weer hopen op een redelijk ervaren artiest met stijl die zijn of haar eigen gang mag gaan.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 03:01 uur
Dat gaat nog lastig worden, want wie durft het nu nog aan? Een tweede plaats zien te evenaren of verbeteren..... ga er maar aan staan (Anouk wellicht hahaha) 
Het was weer leuk en vanaf morgen mijn gewone luisterpatroon weer oppikken; over 10 maanden mogen de Songfestivalkrakers weer door mijn luidsprekers schallen

Het was weer leuk en vanaf morgen mijn gewone luisterpatroon weer oppikken; over 10 maanden mogen de Songfestivalkrakers weer door mijn luidsprekers schallen

0
geplaatst: 11 mei 2014, 03:07 uur
Mr. Probz lijkt me een goede kandidaat als Nederlandse inzending
Telegraaf - m.telegraaf.nl overigens erg mooie woorden
Telegraaf - m.telegraaf.nl overigens erg mooie woorden
0
geplaatst: 11 mei 2014, 03:12 uur
Het was een prachtige avond. Ik heb 12 nummers met een 7 of meer kunnen noteren. Ik denk dat het festival zich nog meer zal ontwikkelen. Er worden hier en daar nieuwe muzikale wegen bewandeld en ik heb de indruk dat Nederland hier erg goed in is. Ik zou niet weten wie het zou moeten doen, maar een eerste plek in de komende 3 jaar moet mogelijk zijn.
Gimmicks zullen er altijd bij blijven horen. Of het nu een man met jurk is, een decolleté of een verliefd stelletje waarvan ieder aan de kant van een weg lijkt te staan.
Gimmicks zullen er altijd bij blijven horen. Of het nu een man met jurk is, een decolleté of een verliefd stelletje waarvan ieder aan de kant van een weg lijkt te staan.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 03:13 uur
herman schreef:
Gabby Young en Revere blijkbaar, getuige zijn twitterfeed
Gabby Young en Revere blijkbaar, getuige zijn twitterfeed
Ja wat dacht jij dan?

Overigens zijn Stephen en Gabby eurovisiefans en organiseren ook Songfestivalfeestjes. Het is echt waar weet ik uit betrouwbare bron

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2014, 03:19 uur
aERodynamIC schreef:
Dat gaat nog lastig worden, want wie durft het nu nog aan? Een tweede plaats zien te evenaren of verbeteren..... ga er maar aan staan (Anouk wellicht hahaha)
Ik zie Anouk serieus nog wel eens terugkeren.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 03:26 uur
Vind allemaal best als hij maar thuis blijft!
Wat een trutje is dat zeg
Jan Smit gaat ooit meedoen aan songfestival - AD.nl

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2014, 03:29 uur
Ik had overigens geen idee wie de Nederlandse punten voorlezer was, Tim Douwsma???, maar goede Paradise Oskar lookalike wel. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2014, 03:31 uur
sheep67 schreef:

Jan Smit kan wel degelijk zingen, vind ik. Het is alleen jammer dat het genre waarin hij zingt zo slecht is.
Zolang hij z'n zusje maar thuis laat.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 03:34 uur
Het leuke is is dat het me op dit punt meer draait op het nummer dat ingezonden wordt dan de act. Ik had namelijk vooraf totaal geen hoge pet op van zowel Ilse als Waylon: vond beide veels te gladjes, maar ze hebben een heel puur en 'echt' liedje afgeleverd dat ik weer ben gaan geloven in het talent van ons land. We kunnen het wel
0
geplaatst: 11 mei 2014, 03:41 uur
Het genre waarin Jan Smit zingt kan ik nog goed hebben (maar is niet ESF-waardig). Zijn repertoire is ronduit slecht. Ik ben wel een liefhebber van The Cats, maar dat is dan weer te ouderwets. Toch, als je dat weet te moderniseren, dan zal dat hoge ogen kunnen gooien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2014, 03:46 uur
Justus18 schreef:
Het genre waarin Jan Smit zingt kan ik nog goed hebben (maar is niet ESF-waardig). Zijn repertoire is ronduit slecht. Ik ben wel een liefhebber van The Cats, maar dat is dan weer te ouderwets. Toch, als je dat weet te moderniseren, dan zal dat hoge ogen kunnen gooien.
Dat sluit eigenlijk ook beter aan bij mijn eigen opvatting dan wat ik eerder zei.

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2014, 04:28 uur
100% jury votes:
1. Austria - 214 points
2. The Netherlands - 200 points
3. Sweden - 199 points
4. Hungary - 138 points
5. Malta - 119 points
6. Finland - 114 points
7. Armenia - 113 points
8. Norway - 102 points
9. Azerbaijan - 101 points
10. Denmark - 85 points
11. Spain - 83 points
12. Ukraine - 72 points
13. Russia - 62 points
14. Iceland - 59 points
15. Germany - 56 points
16. Romania - 51 points
17. Belarus - 50 points
18. United Kingdom - 49 points
19. Montenegro - 48 points
20. Greece - 45 points
21. Italy - 37 points
22. Switzerland - 26 points
23. Poland - 23 points
24. Slovenia - 21 points
25. San Marino - 16 points
26. France - 5 points
1. Austria - 214 points
2. The Netherlands - 200 points
3. Sweden - 199 points
4. Hungary - 138 points
5. Malta - 119 points
6. Finland - 114 points
7. Armenia - 113 points
8. Norway - 102 points
9. Azerbaijan - 101 points
10. Denmark - 85 points
11. Spain - 83 points
12. Ukraine - 72 points
13. Russia - 62 points
14. Iceland - 59 points
15. Germany - 56 points
16. Romania - 51 points
17. Belarus - 50 points
18. United Kingdom - 49 points
19. Montenegro - 48 points
20. Greece - 45 points
21. Italy - 37 points
22. Switzerland - 26 points
23. Poland - 23 points
24. Slovenia - 21 points
25. San Marino - 16 points
26. France - 5 points
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 mei 2014, 06:10 uur
panjoe schreef:
Ik vond Nederland ook veruit de sterkste inzending. Mijn voorspelling:
1. Oostenrijk (1)
2. Hongarije (5)
3. Nederland (2)
4. Zweden (3)
5. Noorwegen (8)
6. Roemenië (12)
7. Denemarken (9)
8. Armenië (4)
9. IJsland (15)
10. Rusland (7)
Ik vond Nederland ook veruit de sterkste inzending. Mijn voorspelling:
1. Oostenrijk (1)
2. Hongarije (5)
3. Nederland (2)
4. Zweden (3)
5. Noorwegen (8)
6. Roemenië (12)
7. Denemarken (9)
8. Armenië (4)
9. IJsland (15)
10. Rusland (7)
Ik zat er behoorlijk dichtbij met mijn voorspelling, en heb dan ook de tweede prijs gewonnen met het voorspel-spel (niet te verwarren met voorspel): een deurstopper in de vorm van een schattig hondje. joepie! Ondanks mijn elitisme heb ik uiteindelijk erg van de avond kunnen genieten.

0
geplaatst: 11 mei 2014, 07:44 uur
Mooie tweede plaats hoor! En de winnaar gaat nog wel op doping betrapt worden over een tijdje - gezien de baard. In augustus zijn we dan officieel winnaar!
0
geplaatst: 11 mei 2014, 09:06 uur
The day after the night before: Trots op tweede plaats, absoluut. En met Oostenrijk als winnaar kan ik ook prima leven qua zang en liedje. Er hebben in de loop der jaren natuurlijk genoeg freaks meegedaan dus een "vrouw" met baard past daar prima tussen. Daar heb ik dan nog niet eens zo heel veel moeite mee. Wat in dit geval wel heel storend was: het constante gejank en over-acting. Vreselijk. Prima om anders te zijn maar dit wekt terecht een zekere mate van afkeer op.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 09:16 uur
Weet je met wie zij tegenwoordig een duo vormt (en liedjes zingt).
Tim Douwsma (die overigens in het jaar van Joan Franka meedeed aan de songfestivalvoorronde).
Hun grootste succes: YouTube - Monique Smit en Tim Douwsma - Één zomeravond met jou - Officiele videoclip
Voor als je het bekend voorkomt: Het is een cover van een oude Italiaanse hit uit '81, geschreven door extreem ervaren songschrijvers. En dat is eigenlijk altijd wel als ik bij een nummer van dit soort artiesten de melodielijn opvallend goed vind ofzo.
Mr. Probz is niet eens zo'n gekke gedachte. Die teert tot nu toe op 1 hit, dus wat vroeg misschien. Over Jan Smit ben ik minder te spreken. Die is vooral ook saai ben ik bang, maar misschien bewijst hij het tegendeel.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 mei 2014, 09:40 uur
Voor het eerst in jaren weer eens van begin tot eind gekeken. Ik wilde wel eens zien of pure kwaliteit eens een keer zou zegevieren. Nou dat lukte niet helemaal, maar we kunnen trots zijn. Ik had echter liever van een pure act verloren. Hongarije vond ik erg sterk bijvoorbeeld, Zweden en Armenie waren ook heel goed. Nu heb je toch weer het idee dat iemand op basis van zijn of haar uiterlijk wint. Oostenrijk was best wel goed hoor, maar toch niet het beste nummer? En die gemaakte emotie van Conchita daar word ik licht onpasselijk van, een grote gemaakte show act. Maar goed, ik ben dan ook geen diehard ESF liefhebber. Vond vooral de relatief lage klassering van Denemarken opvallend. Ik zag er een gevaarlijke concurrent in, erg leuk nummer ook. Over het algemeen best een leuke avond gehad.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 10:02 uur
Wederom een leuke editie, ik heb meerdere leuke liedjes voorbij horen komen. Hier waren Nederland (uiteraard), Frankrijk, IJsland (wat een verschil ten opzichte van vorig jaar!) en Noorwegen de favorieten. Ondanks het feit dat een tweede plaats een fantastische prestatie is, vind ook ik het jammerlijk dat Ilse en Waylon Oostenrijk nog voor zich hebben moeten dulden: ware en werk'lijke acceptatie van zo'n baard is toch juist het níet stemmen uit sympathie, maar gewoon het beoordelen van het lied zoals het lied is? En daarom hoopte ik eigenlijk dat de act (geen idee in hoeverre in daadwerkelijk een act?), of anders het randverhaal niet zou winnen. Jammer.
Maar verder moet Nederland voornamelijk blij zijn met zo'n hoge notering. Had ik niet verwacht.
Ennehhh.. Waar was sjaLAlie sjaLALA in het lala-tussenfilmpje? Of is dat geen volbloed?
Maar verder moet Nederland voornamelijk blij zijn met zo'n hoge notering. Had ik niet verwacht.
Ennehhh.. Waar was sjaLAlie sjaLALA in het lala-tussenfilmpje? Of is dat geen volbloed?
0
geplaatst: 11 mei 2014, 10:29 uur
Ik vind het een beetje verbijsterend dat we van San Marino, met enkel jurystemmen, maar 2 punten kregen. Nog vreemder is trouwens dat Nederland in de eerste halve finale wel 12 punten kreeg van San Marino.
Tot zover mijn steun voor Valentina
Tot zover mijn steun voor Valentina

0
geplaatst: 11 mei 2014, 10:36 uur
starbright boy schreef:
Geen 12 punten van Belgie komt vooral door de jury. Het publiek zette ons op 2, de jury op 8. Met name Bob Savenberg (die ken ik, die zat in Clouseau) en ene Yannic Fonderie en ene Wouter vanderveken vonden het hogere middenmoot. Laura van Bruel en Roos vanacker (die ken ik ook allebei) vonden het wel goed.
Een Nederlands jurylid (Tony Berk) vond Montenegro het beste.
Geen 12 punten van Belgie komt vooral door de jury. Het publiek zette ons op 2, de jury op 8. Met name Bob Savenberg (die ken ik, die zat in Clouseau) en ene Yannic Fonderie en ene Wouter vanderveken vonden het hogere middenmoot. Laura van Bruel en Roos vanacker (die ken ik ook allebei) vonden het wel goed.
Een Nederlands jurylid (Tony Berk) vond Montenegro het beste.
Zijn dat de 5 muziek/Eurosongkenners van België

Na het debacle van onze Axel belden ze een van de juryleden op die Axel mee naar Kopenhagen had gestemd. De beste man wist de dag na de halve finale nog niet eens dat België uitgeschakeld was: "Ik heb niet gekeken" was zijn commentaar...
Het gaat de VRT enkel om de kijkcijfers en de juryleden enkel om de belangstelling. Op dit forum zitten serieus wat mensen die een veel geschiktere jury zouden zijn

0
Martial
geplaatst: 11 mei 2014, 10:53 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik vind het een beetje verbijsterend dat we van San Marino, met enkel jurystemmen, maar 2 punten kregen. Nog vreemder is trouwens dat Nederland in de eerste halve finale wel 12 punten kreeg van San Marino.
Ik vond het toch behoorlijk tegenvallen dat we slechts 8 punten kregen van onze Belgische "vrienden" en baal eigenlijk nog steeds dat Nederland niet gewonnen heeft (had wel zo verdiend geweest!) en dat we verloren hebben van zo'n vreselijk gedrocht uit Oostenrijk met ook nog is zo'n belegen nummer

Maar ja dan wel weer leuk dat we toch een behoorlijk aantal keer het douze points voor Nederland hoorde, voor de rest was het een redelijk songfestival met hier en daar wat "aardige" nummers en was het ook wel jammer dat Noorwegen (Silent Storm) het live niet helemaal kon waarmaken en kan men beter naar de studioversie luisteren van dit nummer.
Spanje vond ik ook wel verrassend sterk (zang) Hongarije heeft het altijd wel goed gedaan bij mij met als resultaat een mooie 5e plaats.
Nederland moet deze formule lekker vasthouden en gewoon de artiest zelf alles laten bepalen en alsjeblieft niet dat Nederlands volk laten stemmen met hun ongekende baggersmaak, want dan zitten we straks weer opgescheept met tenenkrommende acts zoals Sieneke, de Toppers enzovoort....
Mister And Mississippi mag van mij wel in 2015 of Ilse de Lange en Anouk samen als gelegenheidsduo

0
geplaatst: 11 mei 2014, 10:54 uur
starbright boy schreef:
Er deugt echt geen bal van Azarbeidzjan. Die jury is zo corrupt als de pest. Kijk maar eens verder.
Er deugt echt geen bal van Azarbeidzjan. Die jury is zo corrupt als de pest. Kijk maar eens verder.
Inderdaad, dat lijkt helemaal nergens op. Zweden en Nederland bewust massaal lager stemmen omdat het favorieten zijn.
Echt heerlijk dat je nu gewoon alles kan zien. Maar niet alleen bij Oost-Europa is het mis: ik heb zo ook mijn vraagtekens bij de jury van Duitsland. Zij zetten Denemarken unaniem op 1, Nederland bijna unaniem op 2, en Polen stuk voor stuk tussen plaats 3 en 6, terwijl Oostenrijk vijf keer tussen 9 en 13 wordt gezet...
0
geplaatst: 11 mei 2014, 10:59 uur
Martial schreef:
Ik vond het toch behoorlijk tegenvallen dat we slechts 8 punten kregen van onze Belgische "vrienden"
Ik vond het toch behoorlijk tegenvallen dat we slechts 8 punten kregen van onze Belgische "vrienden"
Kijk, en dit begrijp ik nu niet. Elk jaar weer moet het Songfestival afgeschaft worden want 'al die vriendjes uit het oostblok geven elkaar de punten' (net als Cyprus en Griekenland en de Scandinavische landen) maar als België het even anders doet richting Nederland of vorig jaar Duitsland (0 punten voor Nederland) dan vinden we dat dat niet kan. Klopt toch niet?!
Mister And Mississippi mag van mij wel in 2015 of Ilse de Lange en Anouk samen als gelegenheidsduo
Mister and Mississippi lijkt me uitstekend

0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:07 uur
Hendrik68 schreef:
Voor het eerst in jaren weer eens van begin tot eind gekeken. Ik wilde wel eens zien of pure kwaliteit eens een keer zou zegevieren. (...) Over het algemeen best een leuke avond gehad.
Voor het eerst in jaren weer eens van begin tot eind gekeken. Ik wilde wel eens zien of pure kwaliteit eens een keer zou zegevieren. (...) Over het algemeen best een leuke avond gehad.
Ik heb ook de hele avond gekeken. Het was goed voor een avondje 2,5**. Ik vond met name de organisatie er om heen vrij vlekkeloos en goed gedaan.
Heb zelfs nog aan Oostenrijk mijn SMS stem gegeven. Voor een mooie James Bondachtige song inclusief dramatiek.
Heb nog getwijfeld aan Finland, maar de aanwezige indie-rock die daar werd verondersteld was wel van een erg mager niveau.
Verder begrijp ik niet dat je als Duitsland, Frankrijk en Zwitserland met dergelijke nummers naar een songfestival durft te gaan.
De hele avond ademt vanuit de artiesten een sfeer uit van verbetering van de wereld. Maar in feite is het een podium van huichelarij en vriendjespolitiek.
Rusland had feitelijk een nummer geschikt voor de onderste regionen. Maar alle bevriende landen gaven zonder gêne gemakkelijk 12 punten.
Nu werkt het andersom misschien ook wel en is Rusland door haters punten onthouden waar ze in normale omstandigheden eigenlijk wel recht op hadden gehad. De fluitconcerten tijdens het verdelen van de punten richting Rusland spraken boekdelen. Voor die twee meisjes uit Rusland vond ik het zielig.
De negatieve invloed die Rusland blijkbaar op het festival uitoefent moet de organisatie zorgen baren. Misschien maar eventjes een paar jaar zonder Rusland, ze geven toch zelf ook weinig blijk van enthousiasme voor Europa.
De tijd is ook voorbij dat Israel elk jaar 12 punten aan Nederland geeft. We hebben het al een aantal jaren verbruid met onze opvattingen en inmiddels gaan de 12 punten van alle landen waar ze uit kunnen kiezen naar nota bene Oostenrijk. Dat was tot voor kort ook ondenkbaar maar ik ben blij dat dit soort sentimenten met betrekking tot onszelf aan een einde komen. Nu de rest nog.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:11 uur
Zo, het zit er weer op. TIjd voor een korte nabeschouwing.
Oostenrijk heeft gewonnen. Het nummer is mooi en Conchita brengt het nog mooier. Niet mijn favoriet, maar ze is zeker een waardige winnares. Van alle favorieten had ik het liefst Zweden zien winnen (of Nederland natuurlijk), want live was het echt prachtig. Er was niemand die zo mooi zong als Sanna Nielsen.
Frankrijk maakte er een zootje van en is terecht laatste geworden. Ook Griekenland is flink afgestraft voor hun slechte performance. En het Verenigd Koninkrijk kwam ondanks de ideale startpositie niet verder dan plek 17. Dat doet me deugd.
Waar ik wel van baal is dat mijn favorieten het zo slecht hebben gedaan. Slovenië en San Marino staan stijf onderaan (maar dat had ik ingecalculeerd) en ook Azerbeidzjan staat veel te laag. Oké, de zang was niet super, maar het nummer is te mooi voor zo'n lage klassering. Zweden had ik ook graag een of twee treetjes hoger gezien.
De mooie prestaties van Hongarije en Zwitserland maken gelukkig wat goed. En Armenië staat er nog mooi bij op de vierde plek. Vooral de tweede helft was prima gezongen.
Tot slot: Nederland!
Een onwijs knappe prestatie waar een week geleden niemand rekening mee had gehouden. Petje af!
Oostenrijk heeft gewonnen. Het nummer is mooi en Conchita brengt het nog mooier. Niet mijn favoriet, maar ze is zeker een waardige winnares. Van alle favorieten had ik het liefst Zweden zien winnen (of Nederland natuurlijk), want live was het echt prachtig. Er was niemand die zo mooi zong als Sanna Nielsen.
Frankrijk maakte er een zootje van en is terecht laatste geworden. Ook Griekenland is flink afgestraft voor hun slechte performance. En het Verenigd Koninkrijk kwam ondanks de ideale startpositie niet verder dan plek 17. Dat doet me deugd.
Waar ik wel van baal is dat mijn favorieten het zo slecht hebben gedaan. Slovenië en San Marino staan stijf onderaan (maar dat had ik ingecalculeerd) en ook Azerbeidzjan staat veel te laag. Oké, de zang was niet super, maar het nummer is te mooi voor zo'n lage klassering. Zweden had ik ook graag een of twee treetjes hoger gezien.
De mooie prestaties van Hongarije en Zwitserland maken gelukkig wat goed. En Armenië staat er nog mooi bij op de vierde plek. Vooral de tweede helft was prima gezongen.
Tot slot: Nederland!
Een onwijs knappe prestatie waar een week geleden niemand rekening mee had gehouden. Petje af!
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:14 uur
Ik geef 12 punten aan iedereen die de uitzending heeft uitgezeten. Respect. Ik doe het jullie niet na.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:16 uur
musician schreef:
De tijd is ook voorbij dat Israel elk jaar 12 punten aan Nederland geeft. We hebben het al een aantal jaren verbruid met onze opvattingen en inmiddels gaan de 12 punten van alle landen waar ze uit kunnen kiezen naar nota bene Oostenrijk. Dat was tot voor kort ook ondenkbaar maar ik ben blij dat dit soort sentimenten met betrekking tot onszelf aan een einde komen. Nu de rest nog.
Ha ja, dat was het eerste wat ik uitriep toen ze 12 punten aan Oostenrijk gaven: "Weten ze niet meer waar Hitler geboren is?"

Tevens sluit ik mee aan bij de lobby voor Mister and Mississippi. Waar in Hilversum moeten we ons melden om deze voorkeur kenbaar te maken?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.