Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:18 uur
aERodynamIC schreef:
Oh ja, willen alle zeikerds op Facebook en weet ik welke media op internet die het Songfestival kut vinden, er niets van moeten weten en zo voortaan ook echt zg. hun filmpje op de andere zender bekijken en zich er verder ook niet mee bemoeien want dat komt namelijk niet zo geloofwaardig over. Het is als 10 keer commentaar leveren op de nieuwe cd van Jan Smit hier op Musicmeter, want ja daar moet je toch echt naar luisteren en deze site is er toch ook voor om te laten weten of iets slecht is. M.a.w. ik snap dat echt niet!
Ik wil onweerwolf kunnen afzeiken over Joan Franka, ik wil het eens zijn met starbright boy, voorpret hebben met Emile93.... mensen die er echt plezier aan beleven (gelukkig zie ik ze op deze site steeds meer). Om het festival moet je zeer zeker kunnen lachen en zeuren maar het oprechte afzeikniveau van sommigen is soms wel erg hoog (praat niet specifiek over deze site) terwijl ze continue een duit in het zakje menen te moeten doen, iets wat ik nooit zal begrijpen. Kijk dan niet!
Mooi gesproken Oh ja, willen alle zeikerds op Facebook en weet ik welke media op internet die het Songfestival kut vinden, er niets van moeten weten en zo voortaan ook echt zg. hun filmpje op de andere zender bekijken en zich er verder ook niet mee bemoeien want dat komt namelijk niet zo geloofwaardig over. Het is als 10 keer commentaar leveren op de nieuwe cd van Jan Smit hier op Musicmeter, want ja daar moet je toch echt naar luisteren en deze site is er toch ook voor om te laten weten of iets slecht is. M.a.w. ik snap dat echt niet!
Ik wil onweerwolf kunnen afzeiken over Joan Franka, ik wil het eens zijn met starbright boy, voorpret hebben met Emile93.... mensen die er echt plezier aan beleven (gelukkig zie ik ze op deze site steeds meer). Om het festival moet je zeer zeker kunnen lachen en zeuren maar het oprechte afzeikniveau van sommigen is soms wel erg hoog (praat niet specifiek over deze site) terwijl ze continue een duit in het zakje menen te moeten doen, iets wat ik nooit zal begrijpen. Kijk dan niet!
Laat dat stelletje zuurpruimen lekker wegblijven. Het enige wat ze bereiken is dat ze de sfeer verpesten voor de mensen die het festival wél mooi vinden.Wij ESC-fans hebben een mooie avond gehad. Die pakken ze ons niet af.

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 11 mei 2014, 11:19 uur
starbright boy schreef:
Goed idee! Mister and Mississippi it is wat mij betreft.
Goed idee! Mister and Mississippi it is wat mij betreft.
Mag ik een verzoek indienen voor Tim Knol?
Echter, nu de muziek weer centraal staat kan UK volgend jaar Revere laten meedoen (Halcyon Days?) en dan zijn we bekeken.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:19 uur
GrafGantz schreef:
Ha ja, dat was het eerste wat ik uitriep toen ze 12 punten aan Oostenrijk gaven: "Weten ze niet meer waar Hitler geboren is?"
(quote)
Ha ja, dat was het eerste wat ik uitriep toen ze 12 punten aan Oostenrijk gaven: "Weten ze niet meer waar Hitler geboren is?"

0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:20 uur
Ik vond het een prachtige finale met een verrassende en goede winnaar. Leuk dat NL 2e wist te worden en dat Zweden toch 3e is geworden! Op naar volgend jaar!
0
Martial
geplaatst: 11 mei 2014, 11:28 uur
aERodynamIC schreef:
Kijk, en dit begrijp ik nu niet. Elk jaar weer moet het Songfestival afgeschaft worden want 'al die vriendjes uit het oostblok geven elkaar de punten' (net als Cyprus en Griekenland en de Scandinavische landen) maar als België het even anders doet richting Nederland of vorig jaar Duitsland (0 punten voor Nederland) dan vinden we dat dat niet kan. Klopt toch niet?!
(quote)
Kijk, en dit begrijp ik nu niet. Elk jaar weer moet het Songfestival afgeschaft worden want 'al die vriendjes uit het oostblok geven elkaar de punten' (net als Cyprus en Griekenland en de Scandinavische landen) maar als België het even anders doet richting Nederland of vorig jaar Duitsland (0 punten voor Nederland) dan vinden we dat dat niet kan. Klopt toch niet?!
Weet je wat eigenlijk is Eric we zaten zo lekker in de flow van de 12 points en dacht de 12 punten van Belgie zijn ook wel in de pocket, maar helaas was dat niet zo...... dat was eigenlijk min of meer mijn teleurstelling en ja natuurlijk heb je een punt qua vriendjespolitiek en was het dan ook wel weer is leuk dat we 12 punten kregen van Duitsland

0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:28 uur
Maartenn schreef:
Echter, nu de muziek weer centraal staat kan UK volgend jaar Revere laten meedoen (Halcyon Days?) en dan zijn we bekeken.
Hij is een kijker (op de Twitter van Gabby Young stond een leuke foto) maar ik weet niet of ik het echt leuk zou vinden als hij dat zou doen. Voor de promo zou het goed zijn: ben ik in 1 klap overbodig

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 11 mei 2014, 11:31 uur
Martial schreef:
Weet je wat eigenlijk is Eric we zaten zo lekker in de flow van de 12 points en dacht de 12 punten van Belgie zijn ook wel in de pocket, maar helaas was dat niet zo...... dat was eigenlijk min of meer mijn teleurstelling en ja natuurlijk heb je een punt qua vriendjespolitiek en was het dan ook wel weer is leuk dat we 12 punten kregen van Duitsland
(quote)
Ik vond overigens dat het 'democratisch' stemmen wel een beetje aan banden werd gelegd, want voor een stem moest je toch 35 eurocent betalen en mocht je zo vaak stemmen als je wilde. Misschien kunnen we volgend jaar allemaal een stempas krijgen?
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 11 mei 2014, 11:32 uur
aERodynamIC schreef:
Hij is een kijker (op de Twitter van Gabby Young stond een leuke foto) maar ik weet niet of ik het echt leuk zou vinden als hij dat zou doen. Voor de promo zou het goed zijn: ben ik in 1 klap overbodig
(quote)
Wel, als ze de kans krijgen moeten ze het zeker doen. Ik kan me voorstellen dat de carriere van Ilse en Waylon ook geen windeieren gaat leggen.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:35 uur
Gisteren sinds jaren het weer eens helemaal gekeken, ik vond het namelijk verworden tot een Circus Du Soleil, waarbij de rol van de muziek steeds meer op de achtergrond verdween.
Die mening heb ik nu nog steeds, de helft van de acts hoorde in deze uitvoering niet thuis in het geheel, waaronder de winnaar.
Een statement maak je maar lekker thuis of in een Real Life soap als Het Glazen Huis, Big Brother of Utopia.
Ik was wel heel erg onder de indruk van het camerawerk, dit vond ik de meest geslaagde show elementen.
Hier heeft ook zeker Nederland van kunnen profiteren, het verhaal werd perfect neer gezet.
Die mening heb ik nu nog steeds, de helft van de acts hoorde in deze uitvoering niet thuis in het geheel, waaronder de winnaar.
Een statement maak je maar lekker thuis of in een Real Life soap als Het Glazen Huis, Big Brother of Utopia.
Ik was wel heel erg onder de indruk van het camerawerk, dit vond ik de meest geslaagde show elementen.
Hier heeft ook zeker Nederland van kunnen profiteren, het verhaal werd perfect neer gezet.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:50 uur
Ik vond het camerawerk erg wisselen per land en heb de indruk dat dat het onderscheid is tussen de landen die een regisseur hebben meegenomen en erover hebben nagedacht (zoals Nederland, maar ook Oostenrijk en Oekraine bijvoorbeeld) en de landen die dat niet hebben gedaan en de Deense regie maar wat lieten doen.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:54 uur
Bij de landen die er over na gedacht hadden, heeft het zeker een positief effect gehad.
Ook het gebruik van decor was bij bepaalde acts indrukwekkend te noemen.
Ook het gebruik van decor was bij bepaalde acts indrukwekkend te noemen.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:03 uur
Maartenn schreef:
Wel, als ze de kans krijgen moeten ze het zeker doen. Ik kan me voorstellen dat de carriere van Ilse en Waylon ook geen windeieren gaat leggen.
Als llse en Waylon hiermee hebben aangetoond dat er ruimte is voor kwaliteitspop/rock in een meer rustiger genre, kunnen we de lat nog wel wat hoger leggen.
Een stevig nummer van Bløf lijkt mij volgend jaar wel eens op z'n plaats.
Alleen even kijken hoe dat in het Engels moet

0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:03 uur
Dat zijn nou niet direct vriendinnen. Wellicht dat een bitch-fight act wel weer Oostblokpunten oplevert.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:07 uur
Caro Emerald! Heeft een internationale sound en geniet al flink wat bekendheid is Europa. Niet per se mijn cup of tea maar met een geschikt liedje moet ze (hele) hoge ogen kunnen gooien.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:07 uur
musician schreef:
Als llse en Waylon hiermee hebben aangetoond dat er ruimte is voor kwaliteitspop/rock in een meer rustiger genre, kunnen we de lat nog wel wat hoger leggen. Een stevig nummer van Bløf lijkt mij volgend jaar wel eens op z'n plaats.
Als llse en Waylon hiermee hebben aangetoond dat er ruimte is voor kwaliteitspop/rock in een meer rustiger genre, kunnen we de lat nog wel wat hoger leggen. Een stevig nummer van Bløf lijkt mij volgend jaar wel eens op z'n plaats.
Je praat wartaal

0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:08 uur
Edgar18 schreef:
Caro Emerald! Heeft een internationale sound en geniet al flink wat bekendheid is Europa. Niet per se mijn cup of tea maar met een geschikt liedje moet ze (hele) hoge ogen kunnen gooien.
De ene beroerde suggestie na de andere rolt over het scherm

0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:10 uur
dix schreef:
Je praat wartaal.
Je praat wartaal.
Wat begrijp je er niet precies aan? Ik wil het nog wel even uitleggen, als het te ingewikkeld is.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:14 uur
musician schreef:
Wat begrijp je er niet precies aan? Ik wil het nog wel even uitleggen, als het te ingewikkeld is.
(quote)
Je verwart succes en kwaliteit. Die mannenpoëzie en dat testo-geram van Bløf wordt in eigen land al door velen niet begrepen. Daar ga je in Wenen geen indruk mee maken. Persoonlijk haat ik het.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:21 uur
musician schreef:
(quote)
Bløf naar het ESF valt voor mij in de categorie van de Toppers naar het ESF. Groot in eigen land maar compleet ongeschikt voor de rest van Europa.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:23 uur
Kom met iets beters zou ik zeggen..
Een zuiver gezongen catchy liedje is genoeg om dit festijn te winnen en laat Caro Emerald dat nou wel kunnen (ook al vind ik er zelf geen fluit aan).
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:31 uur
Ik denk dat Bo Saris (Boris) een uitstekende keuze voor Nederland zal zijn. En Lisa Lois beschikt ook over een zeer goede stem en kan ook met het juiste liedje ver komen.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:33 uur
aERodynamIC schreef:
Zo, dat was een bijzondere avond (en erg gezellig).
Wat ik al dacht is ook gebeurd en ik moest het in mijn vriendenclub voor aanvang ook maar weer uitleggen: Oostenrijk gaat winnen en krijgt gewoon punten uit landen als Rusland omdat de haat binnen het stemmende publiek echt zo groot niet is als wij allemaal denken en dat gebeurde dus ook (punten voor Oostenrijk van Rusland).
Zo, dat was een bijzondere avond (en erg gezellig).
Wat ik al dacht is ook gebeurd en ik moest het in mijn vriendenclub voor aanvang ook maar weer uitleggen: Oostenrijk gaat winnen en krijgt gewoon punten uit landen als Rusland omdat de haat binnen het stemmende publiek echt zo groot niet is als wij allemaal denken en dat gebeurde dus ook (punten voor Oostenrijk van Rusland).
Naar mijn idee trek je hier een voorbarige conclusie. Oostenrijk had een een zanger met een boodschap die een belangrijk deel van de gemeenschap in elk land aanspreekt en daardoor op heel wat sympathy votes zou kunnen rekenen. Afgezien van het logische stemmen op de buurlanden (waar Oostenrijk met een substantieel aantal buurlanden ook voordeel van heeft), worden de stemmen van mensen die wél een hekel hebben aan Conchita Wurst en zijn liedje, verdeeld over een groot aantal andere kandidaten.
Zo bezien zouden de meeste stemmers in Rusland en veel andere Europese landen heel goed een grote hekel aan Conchita Wurst kunnen hebben, en tegelijkertijd een hoge score aan Oostenrijk kunnen uitdelen.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:35 uur
Of Andre Manuel die een boodschappenlijstje voordraagt, dan sturen wij ook iemand met een boodschap.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:35 uur
Broner schreef:
Afgezien van het logische stemmen op de buurlanden (waar Oostenrijk met een substantieel aantal buurlanden ook voordeel van heeft)
Afgezien van het logische stemmen op de buurlanden (waar Oostenrijk met een substantieel aantal buurlanden ook voordeel van heeft)
Frankrijk: 2 punten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.