MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
dix schreef:
(quote)

Frankrijk: 2 punten

Misschien Oostenrijk even op de kaart opzoeken...

dix
Broner schreef:

Misschien Oostenrijk even op de kaart opzoeken...

Nee hoor, ik kan jou analyse zo ook wel afbreken. Wordt maar geen wetenschapper

dix schreef:
(quote)

Nee hoor, ik kan jou analyse zo ook wel afbreken. Wordt maar geen wetenschapper

Nee hoor, ik kan jouw analyse zo ook wel afbreken. Word (zonder t) maar geen wetenschapper

Kom maar op met die inhoudelijk reactie

Deze zangeres zou wel in het rijtje passen.

dix schreef:
(quote)

Frankrijk: 2 punten

En waar grens dat precies aan Oostenrijk?

Edgar18 schreef:
(quote)

En waar grens dat precies aan Oostenrijk?

Nouhou, Zwitserland heeft een substantiële Franstalige minderheid, dus indirect zou je misschien kunnen zeggen dat Frankrijk grenst aan Oostenrijk.

Of misschien toch niet

dix
Bij Zwitserland

Ik begrijp dat je uitleg nodig hebt. Het bezitten van veel buurlanden betekent nog niet dat je veel sympathiestemmen krijgt. Frankrijk heeft 8 buurlanden, en nauwelijks punten gescoord. Wij hebben maar twee buurlanden, en staan op het podium. En Ierland heeft het festival het vaakst gewonnen.

dix
Broner schreef:

Nee hoor, ik kan jouw analyse zo ook wel afbreken. Word (zonder t) maar geen wetenschapper

Ik zal nog een kop koffie nemen. Dan gaat dat onderdeel van de dialoog vast beter.

Israel scoort ook vaak prima, veel punten van buurlanden zeker

dix schreef:
Bij Zwitserland

Ik begrijp dat je uitleg nodig hebt. Het bezitten van veel buurlanden betekent nog niet dat je veel sympathiestemmen krijgt. Frankrijk heeft 8 buurlanden, en nauwelijks punten gescoord. Wij hebben maar twee buurlanden, en staan op het podium. En Ierland heeft het festival het vaakst gewonnen.

Ik zei dat een land met veel buurlanden daar voordeel van heeft. Ik zei niet dat het allesbepalend is. Er zijn tal van factoren die meespelen.

Of wou je ontkennen dat buurlanden relatief vaker op elkaar stemmen dan op ander landen?

dix
Ja dat wil ik graag ontkennen : ik denk niet dat het bezitten van veel buurlanden een voordeel geeft. Je kunt immers zelf ook minder punten uitdelen aan al die vele buurlanden. Oostenrijk heeft die vele buurlanden al sinds 1945, en ze hebben tot gisteren ook maar één keer gewonnen.

17 pagina's sinds gisteravond erbij in dit topic, leuk om alles terug te lezen. Ik heb het Songfestival niet live kunnen zien maar wel met plezier een groot deel van de show teruggekeken. Ik vond dat Nederland er qua performance iets meer recht op had dan Oostenrijk, maar dat is ook geen verkeerde winnaar. De indruk die een land achterlaat is ook belangrijker dan de 1e, 2e of 3e plaats in mijn ogen. Het is goed dat ons land weer terug is aan de top met een serieus liedje. Inderdaad het beste nummer dat we ooit hebben ingezonden. Hopelijk kunnen we deze trend de komende jaren voortzetten en doet er nooit meer een act als De Toppers of Sieneke mee.

NewYorkCityLight schreef:
Ik vind het een beetje verbijsterend dat we van San Marino, met enkel jurystemmen, maar 2 punten kregen. Nog vreemder is trouwens dat Nederland in de eerste halve finale wel 12 punten kreeg van San Marino.

Tot zover mijn steun voor Valentina

San Marino gaf volgens mij als enige 12 punten aan Azerbeidzjan. Je kunt er gif op innemen dat dat geen zuivere koffie was, aangezien Azerbeidzjan al wel vaker stemmen heeft geronseld.

Wie ik zou willen sturen naar het songfestival namens Nederland zijn:
* Lisa Lois
* LASvocals
* Mell
* Sabrina Starke
* Sharon Doorson
* Leona Philippo
* Jenny Lane

En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar

Ja dat wil ik graag ontkennen Ik denk niet dat het bezitten van veel buurlanden een voordeel geeft. Je kunt immers zelf ook minder punten uitdelen aan al die vele buurlanden. Oostenrijk heeft die vele buurlanden al sinds 1945, en ze hebben tot gisteren ook maar één keer gewonnen.

Je maakt je schuldig aan het terugredeneren op basis van uitkomsten waar meerdere oorzaken voor zijn, om vervolgens te zeggen dat één van de oorzaken niet bestaat. Dat is een analytische faux pas.

Uiteraard is het ook mogelijk dat buurlanden een slechte relatie met elkaar hebben, maar zoals ik eerder al duidelijk maakte is een enigszins positieve houding van slechts een minderheid van de bevolking voor de stemming veel belangrijker dan de negatieve houding van een meerderheid.

Nu zal het je niet overtuigen als ik dit zeg, maar misschien helpt een linkje naar een onderzoekje: Eurovision skewed by bloc votes, say research - Telegraph - telegraph.co.uk

Of misschien kan je je afvragen of al die 105 punten van Wit-Rusland voor Rusland in de 10 jaar dat ze meedoen (dus 10,5 punten) per keer (waarvan 7x de volledige 12 punten), misschien iets te maken hebben met de ligging en de bevolking van de twee landen.

Je blijft natuurlijk altijd houden dat bepaalde landen op het gebied van taal, cultuur etc meer met elkaar hebben.
Dit komt sterk terug in bv de Baltische staten, wit-rusland-rusland is gewoon ook politiek.

Maartenn (crew)
Rudi S schreef:
Je blijft natuurlijk altijd houden dat bepaalde landen op het gebied van taal, cultuur etc meer met elkaar hebben.
Dit komt sterk terug in bv de Baltische staten, wit-rusland-rusland is gewoon ook politiek.

Loekasjenko, vriend van Poetin. Aangezien hij de grootste telecomaanbieder van het land zelf bezit kan hij van tevoren alvast de punten verdelen

Dit vond ik dan weer leuk om te lezen, komt van de twitterpagina van Sophie Ellis-Bextor:

"For what it's worth, this is my favourite #netherlands #eurovision"

Wel mooi om te zien dat de Nederlandse inzending nu qua verkoopcijfers en op iTunes het beste presteert van alle inzendingen. Zelfs beter dan Oostenrijk. Momenteel staan we op nummer 5 (!) in de iTunes lijst van het Verenigd Koninkrijk.

Ik vond onze inzending het beste gisteravond, had eigenlijk echt moeten winnen. Als je die studio-versie van Oostenrijk beluistert, kun je goed horen hoe goedkoop die instrumentale backing klinkt. Meer dan een "demo" is het imo niet - bovendien ook erg 90s. Het statement dat ze wilde maken ondersteun ik, maar als nummer op zich is het zeer matig. Maar ja, leuk voor de Oostenrijkers natuurlijk!

Met dat gedoe van De Krim en Oekraïne, zie je dat het toch weer allemaal een beetje naar elkaar kruipt.

Ik zou overigens niet weten, waarom je een festival per se uit 40 landen of daaromtrent moet laten bestaan. Het is elke keer een hele procedure.

Of je geeft het songfestival (politiek gezien) de volledige vrijheid, of je haakt af.
Dat Russische nummer was, zeker in vergelijk met anderen, geen 12 punten waard. Dus spelen er andere motieven. En dus mag je je best hardop afvragen of je dat wel op die manier wilt doorzetten, jaar in jaar uit.

Angelo schreef:
Dit vond ik dan weer leuk om te lezen, komt van de twitterpagina van Sophie Ellis-Bextor:

"For what it's worth, this is my favourite #netherlands #eurovision"

Wel mooi om te zien dat de Nederlandse inzending nu qua verkoopcijfers en op iTunes het beste presteert van alle inzendingen. Zelfs beter dan Oostenrijk. Momenteel staan we op nummer 5 (!) in de iTunes lijst van het Verenigd Koninkrijk.

Mr. Probz staat dacht ik nog hoger

Trouwens, ben ik de enige die nog nooit van Tim Douwsma had gehoord?

Rudi S schreef:
Mr. Probz staat dacht ik nog hoger

Klopt, nummer 2. De nieuwe top 40 van aankomende week wordt in de loop van de middag bekend gemaakt daar, en het schijnt dat hij weer terug gaat naar plaats 1. Erg netjes! “Waves” (in de originele uitvoering) zou trouwens ook een schitterende inzending zijn geweest.

---

Hoewel ik “Birds” nog net een tikkeltje mooier vind dan “Calm After the Storm”, vind ik het ergens toch wel enorm fijn dat Ilse Anouk op haar plaats heeft gezet. Vorig jaar brulde Anouk nog na het ESF dat Ilse absoluut niet moest gaan, want “ze heeft geen persoonlijkheid” (en laten we vooral niet dat prullenbak-incident vergeten!), en zie hier: plaats 2! Anouk die zal voorlopig d’r mond wel dichthouden (om nog maar te zwijgen over Kwalbert en Gordon). Dit is toch wel de ultieme wraak (en dat gun ik Ilse ook wel).

Anouk d'r mond dicht houden, echt
Overigens even geen berichtje meer gezien van Onweerwolf, maar die is natuurlijk naar Schiphol

Gisteren genoten van het songfestival!

Van mijn favorieten ( Armenië, Hongarije, Zwitserland, Griekenland ) deed alleen Griekenland het helaas niet best. Ijsland, Finland en Nederland had ik ook wel de overwinning gegund, stuk voor stuk mooie nummers. Helaas dus Oostenrijk, ik heb niet zoveel met dat nummer.

Broner schreef:
Trouwens, ben ik de enige die nog nooit van Tim Douwsma had gehoord?

Ik kende 'm ook niet hoor, maar blijkbaar heeft 'ie veel indruk gemaakt: Liefdesverklaringen voor Douwsma na Songfestival | nu.nl/achterklap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Iemand ook een toplijst gevonden van enkel televoting? Benieuwd hoe hoog Polen daar is geëindigd en ben zelf wat te lui om het samen te stellen.

dix
Broner schreef:

Je maakt je schuldig aan het terugredeneren op basis van uitkomsten waar meerdere oorzaken voor zijn, om vervolgens te zeggen dat één van de oorzaken niet bestaat. ....

.... Of misschien kan je je afvragen of al die 105 punten van Wit-Rusland voor Rusland in de 10 jaar dat ze meedoen (dus 10,5 punten) per keer (waarvan 7x de volledige 12 punten), misschien iets te maken hebben met de ligging en de bevolking van de twee landen.

Ik heb alleen verwezen naar de door jou veronderstelde invloed van veel buurlanden. Je leest bij mij niet terug dat er niet regelmatig volgens bepaalde vriendschapsbanden gestemd wordt.

Het hebben van veel buurlanden zou bv Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Polen een groot voordeel moeten geven, daar waar landen als Denemarken en Ierland er een nadeel van ondervinden. Doe mij eens een linkje waar dat statistisch wordt onderbouwd? Het zou interessant zijn om te zien hoe klassementsposities door de jaren heen zich verhouden tot het aantal gedeelde landsgrenzen van de deelnemers. Met Ierland en inderdaad Israel als regelmatig winnaar zie ik dat zo op het oog niet.

Urbanoetang schreef:
Iemand ook een toplijst gevonden van enkel televoting? Benieuwd hoe hoog Polen daar is geëindigd en ben zelf wat te lui om het samen te stellen.

01. Austria 311
02. The Netherlands 222
03. Armenia 193
04. Sweden 190
05. Poland 162
06. Russia 132
07. Switzerland 114
08. Ukraine 112
09. Romania 103
10. Hungary 98
11. Belarus 56
12. Iceland 46
13. Denmark 43
14. Greece 43
15. Spain 41
16. Norway 39
17. Finland 39
18. Montenegro 33
19. Italy 32
20. Germany 31
21. United Kingdom 29
22. Azerbaijan 26
23. San Marino 18
24. Malta 17
25. Slovenia 15
26. France 1

Bernie Lomax
Ik vond Polen toch wel bijzonder smaakvol uit de hoek komen hoor

http://i2.mirror.co.uk/incoming/article3523954.ece/alternates/s510b/Eurovision-2014.png

dix schreef:
(quote)

Ik heb alleen verwezen naar de door jou veronderstelde invloed van veel buurlanden. Je leest bij mij niet terug dat er niet regelmatig volgens bepaalde vriendschapsbanden gestemd wordt.

Het hebben van veel buurlanden zou bv Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Polen een groot voordeel moeten geven, daar waar landen als Denemarken en Ierland er een nadeel van ondervinden. Doe mij eens een linkje waar dat statistisch wordt onderbouwd? Het zou interessant zijn om te zien hoe klassementsposities door de jaren heen zich verhouden tot het aantal gedeelde landsgrenzen van de deelnemers. Met Ierland en inderdaad Israel als regelmatig winnaar zie ik dat zo op het oog niet.

Kan me herinneren dat je niet eens wil accepteren dat buurlanden relatief vaker op elkaar stemmen dan landen die geen buren van elkaar zijn. Ben je daar nu al vanaf gestapt? Zo ja, dan kunnen we het eens hebben over het hebben van een groter aantal buurlanden en de relevantie daarvan voor de uitslag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:11 uur

geplaatst: vandaag om 10:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.