Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2015, 13:55 uur
Door de Zweedse overwinning komt Zweden nu ook alleen op de tweede plaats te staan in het lijstje van meeste songfestivaloverwinningen.
1 Ierland 7
2 Zweden 6
3 Frankrijk, Luxemburg en Verenigd Koninkrijk 5
6 Nederland 4
1 Ierland 7
2 Zweden 6
3 Frankrijk, Luxemburg en Verenigd Koninkrijk 5
6 Nederland 4
0
geplaatst: 24 mei 2015, 14:10 uur
Het was weer een mooi Songfestivaljaar, leuk om alle berichten op dit forum te lezen. Best veel goede nummers gehoord, waarvan de meeste redelijk hoog zijn geëindigd. 
Italiaanse nummers scoren kennelijk alleen als ze door Italië worden ingezonden (Letland 2007 "Questa notte" 16e, Frankrijk 2011 "Sognu" 15e). En zo hoort het eigenlijk ook natuurlijk.
Het meest positieve vind ik dat het langzaam de goede kant op gaat met de vriendjespolitiek, nu zelfs Griekenland en Cyprus elkaar geen 12 punten meer geven!
En vanaf vanmiddag is het weer tijd voor andere muziek. De nieuwe cd van Rush (uit 1987, ik loop een paar cd's achter
) ligt al een week te wachten om gedraaid te worden.

Italiaanse nummers scoren kennelijk alleen als ze door Italië worden ingezonden (Letland 2007 "Questa notte" 16e, Frankrijk 2011 "Sognu" 15e). En zo hoort het eigenlijk ook natuurlijk.
Het meest positieve vind ik dat het langzaam de goede kant op gaat met de vriendjespolitiek, nu zelfs Griekenland en Cyprus elkaar geen 12 punten meer geven!
En vanaf vanmiddag is het weer tijd voor andere muziek. De nieuwe cd van Rush (uit 1987, ik loop een paar cd's achter
) ligt al een week te wachten om gedraaid te worden.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 14:12 uur
Leuk om te zien dat het festival nu heel anders leeft op deze site dan een paar jaar terug waar je je elk jaar weer tegen hetzelfde getrol van dezelfde mensen moest verdedigen 
Ik ga nu weer over tot mijn 'dagelijkse' muzieksmaak. Er zal hier thuis iemand heel blij gaan zijn

Ik ga nu weer over tot mijn 'dagelijkse' muzieksmaak. Er zal hier thuis iemand heel blij gaan zijn

0
geplaatst: 24 mei 2015, 14:37 uur
Omdat ik vandaag niet zo veel nuttigs te doen heb zit ik de punten eens te bestuderen. Een paar dingen die me opvallen:
- Alle juryleden uit Armenië plus de televoters zetten Azerbeidzjan op 26.
- Alle juryleden uit Azerbeidzjan plus de televoters zetten Armenië op 26.
- Alle juryleden uit Moldavië zetten Roemenië op 1.
- Alle juryleden uit Servië zetten Montenegro op 1 of 2.
- Alle juryleden uit Armenië zetten Georgië op 1 of 2.
Ik snap best dat muziek uit een buurland je qua stijl goed kan liggen, maar dit is wel erg opvallend. Roemenië, Montenegro en Georgië waren nou niet bepaald hoogvliegers.
Als juryleden hun sentimenten niet aan de kant kunnen zetten heeft een 'vakjury' natuurlijk weinig zin.
- Alle juryleden uit Armenië plus de televoters zetten Azerbeidzjan op 26.
- Alle juryleden uit Azerbeidzjan plus de televoters zetten Armenië op 26.
- Alle juryleden uit Moldavië zetten Roemenië op 1.
- Alle juryleden uit Servië zetten Montenegro op 1 of 2.
- Alle juryleden uit Armenië zetten Georgië op 1 of 2.
Ik snap best dat muziek uit een buurland je qua stijl goed kan liggen, maar dit is wel erg opvallend. Roemenië, Montenegro en Georgië waren nou niet bepaald hoogvliegers.
Als juryleden hun sentimenten niet aan de kant kunnen zetten heeft een 'vakjury' natuurlijk weinig zin.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 14:41 uur
De jury van San Marino geeft trouwens wel een duidelijk signaal af aan Ralph Siegel door Letland op 1 te zetten. 

0
geplaatst: 24 mei 2015, 15:18 uur
LucM schreef:
Vreemd dat Duitsland en Oostenrijk elkaar geen punten gaven, nochtans buurlanden. De burenstemmen zijn er vooral in de Scandinavische, de Oost-Europese en Balkanlanden. Ook West-Europa doet er nu aan mee (België kreeg 12 van Nederland en Frankrijk).
Opmerkelijk, Griekenland en Cyprus gaven elkander niet de verwachte 12 punten.
Zeven clichés over het Songfestival die écht waar zijn | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nlVreemd dat Duitsland en Oostenrijk elkaar geen punten gaven, nochtans buurlanden. De burenstemmen zijn er vooral in de Scandinavische, de Oost-Europese en Balkanlanden. Ook West-Europa doet er nu aan mee (België kreeg 12 van Nederland en Frankrijk).
Opmerkelijk, Griekenland en Cyprus gaven elkander niet de verwachte 12 punten.
Gaat vooral over data-analyse en welke landen elkaar wel of geen punten geven.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 15:37 uur
Mooie zet trouwens om Edsilia nog even in die jurk van Trijntje te zetten. 

0
geplaatst: 24 mei 2015, 17:30 uur
stoepkrijt schreef:
De jury van San Marino geeft trouwens wel een duidelijk signaal af aan Ralph Siegel door Letland op 1 te zetten.
Wat is de link precies?
En waar kun je die statistiekjes vinden?
0
geplaatst: 24 mei 2015, 18:21 uur
0
geplaatst: 24 mei 2015, 18:21 uur
Die suffe, oubollige liedjes die Siegel ieder jaar voor San Marino schrijft en het gewaagde, moderne nummer van Letland vormen nogal een groot contrast. Als de jury Letland zo goed vind wordt het misschien tijd om Siegel gedag te zeggen.
Hier kun je een Excel-file downloaden met alle punten, van ieder afzonderlijk jurylid.
Hier kun je een Excel-file downloaden met alle punten, van ieder afzonderlijk jurylid.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 18:23 uur
Dank Mrs. Walker en stoepkrijt.
Aminata Savadogo heeft sinds vorige maand ook een album uit, heb hem net aan MuMe toegevoegd.
Aminata Savadogo heeft sinds vorige maand ook een album uit, heb hem net aan MuMe toegevoegd.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 20:52 uur
Apart trouwens dat de televoting en t jury oordeel zo verschillend was bij Trijntje. Ze stond op een 5e plek bij de Jury Votes
0
geplaatst: 24 mei 2015, 21:14 uur
Arrie schreef:
De tekst let ik echt niet op bij het Songfestival. Alleen bij het nummer van Servië (Beauty Never Lies) viel de tekst me echt in negatieve zin op.
Verder kan ik zoet en braaf allemaal prima hebben.
Het kan inderdaad ook negatief zijn, maar soms werkt dat voor mij gewoon.
(quote)
De tekst let ik echt niet op bij het Songfestival. Alleen bij het nummer van Servië (Beauty Never Lies) viel de tekst me echt in negatieve zin op.
Verder kan ik zoet en braaf allemaal prima hebben.
Het kan inderdaad ook negatief zijn, maar soms werkt dat voor mij gewoon. Deed me eigenlijk denken aan een bondfilm. "Beauty Never Lies"
Kon ook zo de bondsong zijn van zulke film.
Al bij al viel het mee, mijn eerste Eurosong. De laatste 10-15 jaar nooit naar gekeken, en veel kon ik me er niet meer van herinneren.
Het was net iets minder kitcherig dan ik me op voorhand had ingebeeld, en hier en daar zaten er wel leuke liedjes tussen:
1) Servië (jaja, toch)
2) Estland (Mooi liedje, en vond beiden net een mooie stem hebben)
3) Rusland. Wat heb ik me geërgerd in de anti-Russisch gedoe. Als ik Putin was, dan stuurde ik volgend jaar niemand meer.
En eervolle vermeldingen voor Roemenië, Hongarije en Frankrijk.
Als toemaatje: 2002 was wellicht de laatste Eurovision die ik tot gisteren gezien had, en dit is een van mijn laatste en enigste herinneringen aan Eurosong:
Toen stuurde België 'Sergio & the Ladies'. Een TV-presentator die tot dan toe nog nooit aan noot gezongen had. Neem een blad papier en noem op wat er allemaal fout aan is.
1:53

0
geplaatst: 24 mei 2015, 21:53 uur
AGE-411 schreef:
Toen stuurde België 'Sergio & the Ladies'. Een TV-presentator die tot dan toe nog nooit aan noot gezongen had.
Toen stuurde België 'Sergio & the Ladies'. Een TV-presentator die tot dan toe nog nooit aan noot gezongen had.
Dat is incorrect, AGE-411: Sergio scoorde - samen met Xandee - als Touch of Joy een paar grote (Belgische) hits in de jaren '90.
Touch of Joy- Don't give it up (1996) - YouTube
Touch Of Joy - Fox On The Run - YouTube
Touch of joy - Please dont go - YouTube
Ik vermoed dat dazzler hier ook nog wat over kan vertellen

0
geplaatst: 24 mei 2015, 22:03 uur
nclo schreef:
Het puntloze Duitsland vind ik eerlijk gezegd niet terecht. Als je de kwaliteiten van de dame in kwestie vergelijkt met haar concurrenten uit Albanië en Griekenland, dan verdient ze wel een puntje of 20 meer.
Belachelijk inderdaad. Die Ann Sophie was een van de beste zangeressen van deze editie. Over het liedje kunnen smaken verschillen, ik vond het leuk. Het puntloze Duitsland vind ik eerlijk gezegd niet terecht. Als je de kwaliteiten van de dame in kwestie vergelijkt met haar concurrenten uit Albanië en Griekenland, dan verdient ze wel een puntje of 20 meer.

0
geplaatst: 24 mei 2015, 22:06 uur
2MY schreef:
Dat is incorrect, AGE-411: Sergio scoorde - samen met Xandee - als Touch of Joy een paar grote (Belgische) hits in de jaren '90.
(quote)
Dat heb ik dan gemist. En daar ben ik vermoedelijk blij om.
musician schreef:
Loterij?
Er werden weer (schaamteloos) ouderwets punten gegeven aan buurlanden en moedertje Rusland alsof het niks is.
Die loterij van het ESF is voor zeker de helft gebaseerd op voorkennis en heeft dus al een bepaalde mate van voorspelbaarheid waar de staatsloterij al snel aan failliet zou gaan. Dat Rusland, net als dit keer Oostenrijk en Duitsland, nul punten zal halen is volstrekt uitgesloten. Welke draak ze ook afvaardigen.
Gelukkig heb ik voor 45 cent dan nog op Zweden gestemd. Al was het maar om te voorkomen dat er weer een nieuwe Poetin show kan worden opgevoerd in dat homo-hatende land, vliegtuig-uit-de-lucht-schietende en Oekraïne bezetter.
Er mag inmiddels geen "boe" meer worden geroepen bij het ESF bij alles m.b.t. Rusland, om vooral de kunstmatige "goede sfeer" maar niet te bederven. Het zal dan ook nog wel even duren voor Pussyriot weer bij elkaar komt en zal mogen uitkomen voor Rusland. Vermoedelijk maken ze dat niet meer mee.
(afbeelding)
(quote)
Loterij?

Er werden weer (schaamteloos) ouderwets punten gegeven aan buurlanden en moedertje Rusland alsof het niks is.
Die loterij van het ESF is voor zeker de helft gebaseerd op voorkennis en heeft dus al een bepaalde mate van voorspelbaarheid waar de staatsloterij al snel aan failliet zou gaan. Dat Rusland, net als dit keer Oostenrijk en Duitsland, nul punten zal halen is volstrekt uitgesloten. Welke draak ze ook afvaardigen.
Gelukkig heb ik voor 45 cent dan nog op Zweden gestemd. Al was het maar om te voorkomen dat er weer een nieuwe Poetin show kan worden opgevoerd in dat homo-hatende land, vliegtuig-uit-de-lucht-schietende en Oekraïne bezetter.
Er mag inmiddels geen "boe" meer worden geroepen bij het ESF bij alles m.b.t. Rusland, om vooral de kunstmatige "goede sfeer" maar niet te bederven. Het zal dan ook nog wel even duren voor Pussyriot weer bij elkaar komt en zal mogen uitkomen voor Rusland. Vermoedelijk maken ze dat niet meer mee.
(afbeelding)
Stiekem hoopte ik er eigenlijk op dat Rusland ging winnen, gewoon omdat ik dit gezaag stilaan beu gehoord ben. Konden we volgend jaar allemaal gezellig naar Rusland.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 09:32 uur
AGE-411 schreef:
Stiekem hoopte ik er eigenlijk op dat Rusland ging winnen, gewoon omdat ik dit gezaag stilaan beu gehoord ben. Konden we volgend jaar allemaal gezellig naar Rusland.
Sinds wanneer is het daar gezellig? Dat je daar naar toe gaat en dan weer helemaal opgebeurd terug komt?
Ik spreek nooit over hele bevolkingen in het algemeen en bovendien zijn de Russen door Poetin zwaar geïndoctrineerd maar bijvoorbeeld hun homo-haat blijft in brede kring onverminderd aanwezig.
Dan zwijg ik maar over de wijze waarop het festival als politieke propaganda zal worden gaan gebruikt.
En met het neerhalen van de MH17 is voor mij al langere tijd een stap gezet om het land op allerlei gebieden te boycotten.
Je kunt wel doen of er niets aan de hand is, maar dat lijkt mij bezijden de realiteit. Er worden alleen Poetin getrouwe kandidaten naar het Songfestival afgevaardigd dus tot en met het ESF is de beïnvloeding merkbaar.
ik hoorde ook een zucht van verlichting bij de presentatoren, dat ze er niet naar toe hoeven en terecht.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 10:33 uur
Poetin zou de Russische overwinning op zijn hoed hebben geschreven wat Polina Gagarina niet zou gewild hebben.
Opmerkelijk zijn de verschillen tussen de jury-ranking en de televoting. In België kreeg Letland van de jury de hoogste score maar uit de televoting kwam het nummer pas op de 11e plaats. Merkwaardig dat Frankrijk geen bijvalt kent bij de Belgische jury (wellicht allemaal Vlamingen). De Belgische jury zette trouwens Oostenrijk op de 6e plaats maar het publiek op de laatste.
Opmerkelijk zijn de verschillen tussen de jury-ranking en de televoting. In België kreeg Letland van de jury de hoogste score maar uit de televoting kwam het nummer pas op de 11e plaats. Merkwaardig dat Frankrijk geen bijvalt kent bij de Belgische jury (wellicht allemaal Vlamingen). De Belgische jury zette trouwens Oostenrijk op de 6e plaats maar het publiek op de laatste.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 10:54 uur
AGE-411 schreef:
Toen stuurde België 'Sergio & the Ladies'. Een TV-presentator die tot dan toe nog nooit aan noot gezongen had. Neem een blad papier en noem op wat er allemaal fout aan is.
Wel, de bewering dat Sergio nog nooit een noot had gezongen is alleszins fout.

Samen met Xandee vormde hij in de jaren 90 een behoorlijk succesvol duo.
Ziehier hun palmares in Vlaanderen: Ultratop noteringen van Touch of Joy.
Sergio nam gretig deel aan het televisieprogramma Het Swingpaleis
en werd zo een televisiepersoonlijkheid die ook eigen programma's mocht maken.
In 2002 is Touch of Joy opgedoekt en is Sergio inderdaad full time televisieman.
Maar in 2002 doet hij dus met Sister mee aan het Songfestival en in 2004 coacht hij Xandee met 1 Life.
Sergio keerde met een kater terug en sprak van doorgestoken kaart.
Hij was getuige van hoe er volgens hem achter de schermen akkoorden worden gesmeed
tussen bevriende buurlanden, waardoor landen als België eigenlijk geen kans meer hadden.
Sergio had ook een acrobatische radslag ingestudeerd,
maar die werd door de regisseur niet in beeld gebracht.
Er ging dus inderdaad heel wat fout die avond.
In 2003 werd België 2de met Urban Trad, in 2010 6de met Tom Dice en in 2015 4de.
Dus wat de kritiek van Sergio betreft, viel het uiteindelijk allemaal nog wel mee.
Hoewel zijn Xandee in 2014 onterecht laag eindigde met een nummer in de stijl van Ruslana.
Touch of Joy was nog het best te omschrijven als soft Eurohouse met een soul input.
2MY schreef:
Ik vermoed dat dazzler hier ook nog wat over kan vertellen.
Ik vermoed dat dazzler hier ook nog wat over kan vertellen.
Zo goed?

0
geplaatst: 25 mei 2015, 11:16 uur
LucM schreef:
Poetin zou de Russische overwinning op zijn hoed hebben geschreven wat Polina Gagarina niet zou gewild hebben.
De Belgische jury was van de RTBF met onder andere Roberto Bellarosa dus geen Vlamingen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2015, 11:49 uur
ohmusica schreef:
Het zou meer moeten gaan dat ieder land kan laten zien wat men 'in huis' heeft en Europa kennis maakt met nieuw talent en muziek. en dat men uiteindelijk dan daar een waardering aan geeft. Maar ik vrees dat we hier nooit meer van deze zielloze formule afkomen, tenzij de 'grote landen' er de stekker uittrekken.
Het zou meer moeten gaan dat ieder land kan laten zien wat men 'in huis' heeft en Europa kennis maakt met nieuw talent en muziek. en dat men uiteindelijk dan daar een waardering aan geeft. Maar ik vrees dat we hier nooit meer van deze zielloze formule afkomen, tenzij de 'grote landen' er de stekker uittrekken.
Dit is toch ook gewoon het geval? Dat zielloze is incidenteel. Dat zie je alleen bij landen als VK en Ierland of Nederland dit jaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2015, 11:50 uur
FinisTerra schreef:
Mijn top was gisteren:
Letland 12
België 10
Rusland 8
Estland 7
Noorwegen 6
Italië 5
Zweden 4
Roemenië 3
Israël 2
Australië 1
Dit dacht ik als top-3:
1. Zweden
2. Rusland
3. Estland
Ik heb mijn top (van voor de finale) nog doorgestuurd via de link van Onweerwolf. Kan ik ergens de uitslag zien? Als ik terug op die link klik, kom ik op een algemene pagina uit.
Mijn top was gisteren:
Letland 12
België 10
Rusland 8
Estland 7
Noorwegen 6
Italië 5
Zweden 4
Roemenië 3
Israël 2
Australië 1
Dit dacht ik als top-3:
1. Zweden
2. Rusland
3. Estland
Ik heb mijn top (van voor de finale) nog doorgestuurd via de link van Onweerwolf. Kan ik ergens de uitslag zien? Als ik terug op die link klik, kom ik op een algemene pagina uit.
Hier: MM ESC 2015 * powered by ScoreWIZ - tummiweb.com
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2015, 11:53 uur
Edgar18 schreef:
Maar goed, het Zweedse liedje werkt wel. Drie keer gehoord en ik begon het vanochtend nadat ik wakker werd te neuriën..
Maar goed, het Zweedse liedje werkt wel. Drie keer gehoord en ik begon het vanochtend nadat ik wakker werd te neuriën..
Dat heb ik, helaas, ook. Wel na 25 keer horen, maar goed.

0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2015, 11:55 uur
stoepkrijt schreef:
Sorry hoor, maar ik moet echt even laten zien hoe goed ik deze uitslag voorspeld heb.
De uitslag met tussen haakjes mijn voorspelling en daarachter het verschil.
Sorry hoor, maar ik moet echt even laten zien hoe goed ik deze uitslag voorspeld heb.

De uitslag met tussen haakjes mijn voorspelling en daarachter het verschil.
Wow! Goed gedaan dit jaar zeg.

0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2015, 11:58 uur
stoepkrijt schreef:
Scherp gezien!
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2015, 12:03 uur
Ik zeg nee, dan liever nogmaals Trijntje, met exact hetzelfde nummer en exact dezelfde jurk.

Rap scoort trouwens sowieso erg slecht op het ESC dus ik den dat het een heel slecht idee is.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 12:07 uur
musician schreef:
Sinds wanneer is het daar gezellig? Dat je daar naar toe gaat en dan weer helemaal opgebeurd terug komt?
Ik spreek nooit over hele bevolkingen in het algemeen en bovendien zijn de Russen door Poetin zwaar geïndoctrineerd maar bijvoorbeeld hun homo-haat blijft in brede kring onverminderd aanwezig.
Dan zwijg ik maar over de wijze waarop het festival als politieke propaganda zal worden gaan gebruikt.
En met het neerhalen van de MH17 is voor mij al langere tijd een stap gezet om het land op allerlei gebieden te boycotten.
Je kunt wel doen of er niets aan de hand is, maar dat lijkt mij bezijden de realiteit. Er worden alleen Poetin getrouwe kandidaten naar het Songfestival afgevaardigd dus tot en met het ESF is de beïnvloeding merkbaar.
ik hoorde ook een zucht van verlichting bij de presentatoren, dat ze er niet naar toe hoeven en terecht.
(quote)
Je kan ook stellen dat de Europese publieke opinie geïndoctrineerd is door eentonige beeldvorming van Rusland in de media het laatste anderhalf jaar. Het boegeroep bewijst dat er zelfs tijdens een liedjeswedstrijd mensen zijn die het niet kunnen laten.
En al de rest van reuze mee. Homohaat bijvoorbeeld: Men doet alsof Rusland het meest intollerante land ter wereld is, terwijl er een pak Westerse bondgenoten zijn waar de situatie veel erger is. Ik heb nog nooit iemand uit het westen de situatie in pakweg Qatar of Brunei horen aanklagen, waar er nog steeds de doodstraf op staat. Daarnaast is het in de Russische samenleving even slecht geaccepteerd dan in de meeste Oostbloklanden. Dacht je in Polen, Roemenië, Oekraïne, ... zomaar hand in hand over straat te kunnen lopen?
Wat er met MH17 gebeurt is, zal nooit geheel duidelijk worden. Maar wie het vliegtuig ook neerhaalde, duidelijk is dat het om een vergissing gaat, zoals er in elke oorlog vergissingen gemaakt worden waarbij vaak vele onschuldige burgers sterven.
Ik wil bij deze toch oproepen om persoonlijke en politieke vetes niet uit te vechten in een liedjeswedstrijd die net als doel heeft bruggen te bouwen tussen de naties. Wie dat wel doet heeft het concept niet begrepen, vrees ik. Boegeroep en haat tijdens liedjes heeft nog nooit tot wereldvrede geleid. Integendeel.
LucM schreef:
Merkwaardig dat Frankrijk geen bijvalt kent bij de Belgische jury (wellicht allemaal Vlamingen). De Belgische jury zette trouwens Oostenrijk op de 6e plaats maar het publiek op de laatste.
Merkwaardig dat Frankrijk geen bijvalt kent bij de Belgische jury (wellicht allemaal Vlamingen). De Belgische jury zette trouwens Oostenrijk op de 6e plaats maar het publiek op de laatste.
Jury bestond allemaal uit Walen, aangezien het dit jaar de beurt was aan RTBF.
Volgend jaar valt de organisatie dan weer te beurt aan de VRT.
dazzler schreef:

In 2002 is Touch of Joy opgedoekt en is Sergio inderdaad full time televisieman.
Maar in 2002 doet hij dus met Sister mee aan het Songfestival en in 2004 coacht hij Xandee met 1 Life.
Hij was getuige van hoe er volgens hem achter de schermen akkoorden worden gesmeed
tussen bevriende buurlanden, waardoor landen als België eigenlijk geen kans meer hadden.
In 2003 werd België 2de met Urban Trad, in 2010 6de met Tom Dice en in 2015 4de.
Dus wat de kritiek van Sergio betreft, viel het uiteindelijk allemaal nog wel mee.
Hoewel zijn Xandee in 2014 onterecht laag eindigde met een nummer in de stijl van Ruslana.
Touch of Joy was nog het best te omschrijven als soft Eurohouse met een soul input.
(embed)
(quote)

(embed)
Het nummer van Xandee vond ik (net zoals dat van Kate Ryan) overhyped. Heb ze nooit wat gevonden, en ik was nooit met verstomming geslagen toen die liedjes bleken te floppen.
- 2004: Xandee was direct geplaatst voor de finale, en eindigde 22ste op 7 punten.
- 2006: Kate Ryan wist zelf de halve finale niet te overleven, terwijl van dagen tevoren iedereen euforisch riep dat we gingen strijden om de top 3. Op de koop toe kreeg deze inzending 60.000€ van de minister van Cultuur, om het lied wat te promoten in het buitenland. Een van de grootste verspillingen van belastingsgeld ooit.

0
geplaatst: 25 mei 2015, 12:11 uur
Was het applaus dat we op TV hoorden trouwens vaak fake?
Als ik bijvoorbeeld Rhythm Inside herbeluister met koptelefoon vind ik het 'uitdoven van het applaus' in het begin erg onnatuurlijk overkomen. Loïc Nottet - Rhythm Inside (Belgium) - LIVE at Eurovision 2015: Semi-Final 1 - YouTube (Zonder koptelefoon hoor ik het niet echt)
En ook hier vind ik het applaus aan het begin maar raar: Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) - WINNING performance LIVE at Eurovision 2015 - YouTube
En dit: Marta Jandová & Václav Noid Bárta - Hope Never Dies (Czech Republic) - LIVE - Eurovision 2015 sf2 - YouTube
Als ik bijvoorbeeld Rhythm Inside herbeluister met koptelefoon vind ik het 'uitdoven van het applaus' in het begin erg onnatuurlijk overkomen. Loïc Nottet - Rhythm Inside (Belgium) - LIVE at Eurovision 2015: Semi-Final 1 - YouTube (Zonder koptelefoon hoor ik het niet echt)
En ook hier vind ik het applaus aan het begin maar raar: Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) - WINNING performance LIVE at Eurovision 2015 - YouTube
En dit: Marta Jandová & Václav Noid Bárta - Hope Never Dies (Czech Republic) - LIVE - Eurovision 2015 sf2 - YouTube
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2015, 12:19 uur
De televoting van Italië was trouwens ook bijzonder opmerkelijk. Albanië op 1.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.