Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2011, 14:36 uur
Dat album van Os Mutantes is briljant, maar Panis et Circenses is wel een van de leukste liedjes.
0
geplaatst: 8 november 2011, 15:03 uur
Een set van James Holden opgenomen met een mobiele telefoon, en het nummer rond 33 min, is prachtig. (Net niet zo mooi als het ongelooflijke Voci Giaga erna).
Het klinkt alsof het iets ouds kan zijn, het doet me wat denken aan Kraftwerk anno Tour de France, daarom dat ik het hier vraag en niet op een willekeurig dans/party-forum
Dus, min. 33?
James Holden @ sonar festival-2011 LOVE by we-love-sonar-festival on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Dankjewel!
Het klinkt alsof het iets ouds kan zijn, het doet me wat denken aan Kraftwerk anno Tour de France, daarom dat ik het hier vraag en niet op een willekeurig dans/party-forum

Dus, min. 33?
James Holden @ sonar festival-2011 LOVE by we-love-sonar-festival on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Dankjewel!
0
geplaatst: 8 november 2011, 15:19 uur
Beste luc011190, ik heb even zitten luisteren. Als het iets van Kraftwerk is, dan is het volgens mij Metal on Metal van het album Trans Europe Express. Hier een YouTube link naar dat nummer: YouTube - Kraftwerk Metal on Metal (2009 Remastered Version)
0
geplaatst: 8 november 2011, 17:09 uur
Nee, dat is het zeker niet, ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet van Kraftwerk ís. (En je mag trouwens best Luc zeggen, beste Gerard).
0
geplaatst: 8 november 2011, 17:10 uur
Wellicht ga ik het faliekant vergeten maar zo niet zal ik later vanavond mijn oor eens te luister leggen. Niet dat dat garanties geeft ofzo 

0
geplaatst: 8 november 2011, 17:22 uur
Heb het twee keer beluisterd, maar ik zou het ook niet weten. Wat me opvalt: het heeft wel een lang generiek intro, dus misschien toch niet zo'n oud nummer? Ik zat ook een beetje aan de minimal wave dingen te denken waar Holden ook wel eens wat van draait. Ben nu ook wel benieuwd wat het is...
Erg mooie synths-melodie in ieder geval, maar zo mooi als Voci Giaga is onmogelijk inderdaad.
Erg mooie synths-melodie in ieder geval, maar zo mooi als Voci Giaga is onmogelijk inderdaad.

0
geplaatst: 8 november 2011, 17:55 uur
Doet mij qua opbouw denken aan bijv Banco de Gaia - Maya; of Last train to Lhasa (zeker manier waarop die samples, stoomfluit e.d. zijn toegepast)
0
geplaatst: 8 november 2011, 18:08 uur
Het is iig geen Kraftwerk, volgens mij ook geen Jarre. Als ik een gok zou moeten doen, zou ik denken aan Cybotron (de Australische band, niet Juan Atkins)...
0
geplaatst: 9 november 2011, 17:16 uur
Een paar weken geleden ontdekte ik een nummer in deze mix tussen 52:30 en 56:30:
YouTube - Laurent Garnier Dj Set @ Planet Delsin Club 11 Amsterdam NL 28 02 08 Part2
Ik kan tot mijn grote frustratie helaas nergens de artiest of titel terugvinden. Herkent iemand deze track?
Alvast bedankt!
YouTube - Laurent Garnier Dj Set @ Planet Delsin Club 11 Amsterdam NL 28 02 08 Part2
Ik kan tot mijn grote frustratie helaas nergens de artiest of titel terugvinden. Herkent iemand deze track?
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 9 november 2011, 18:09 uur
Nick Terranova & Austin Leeds ft. Tamara Keenan - Moments zegt mijn telefoon... weet niet of dat hem is?
0
geplaatst: 10 november 2011, 00:43 uur
Man, ik ben echt ouderwets, mijn telefoon kan nog niet eens praten!
0
geplaatst: 11 november 2011, 11:28 uur
Bedankt voor jullie reacties, maar heb er niets tussen kunnen vinden. Misschien is het inderdaad wel gewoon een recent nummer, zeker met van die retro-wavelabels als Wierd en Minimal Wave is dat niet onaannemelijk.
Ik heb natuurlijk wel de andere tips geluisterd, en Cybotron is een goede tip
Ik heb natuurlijk wel de andere tips geluisterd, en Cybotron is een goede tip

0
geplaatst: 17 november 2011, 10:30 uur
Ik zoek de titel van een popliedje waar de zanger in het refrein neuriet, zo van ''hmmm hmm hmmm hmm'', en een vrouwenkoor op de achtergrond, het is geloof ik van de jaren 90.
weet iemand van wie dat is en/of hoe het nummer heet?
weet iemand van wie dat is en/of hoe het nummer heet?
0
geplaatst: 17 november 2011, 10:31 uur
Crash Test Dummies - Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
of iets van die strekking...
/edit:
of iets van die strekking...
/edit:
0
geplaatst: 17 november 2011, 10:32 uur
Waarschijnlijk betreft het Crash test dummies- Mmm Mmm Mmm Mmm
(nee, serieus)
Edit: Wat graf zegt dus.
(nee, serieus)
Edit: Wat graf zegt dus.
0
geplaatst: 17 november 2011, 14:08 uur
Ik ben op zoek naar een nummer dat op een vd cds van rockzone staat, ik heb de cd vroeger gehad maar ben hem kwijt. Volgens mij stond het vrij vooraan op een vd cds het is niet rockzone4 want die heb ik zelf nog. Ik weet alleen nog een beetje over de tekst nml het gaat over een man die vreemd gaat, hij is getrouwd. Volgens mij komt er ook een zinnetje in voor zoiets als when she walks by. Het nummer wordt gezongen door een man en begint vrij rustig. Weet iemand welk nummer ik bedoel.
0
geplaatst: 22 november 2011, 21:05 uur
In Genres > Electronic > hoe heet deze titel!?!?!:
hij is best oud en tis een dance hit. Je hoort een hoge mannen stem? die zingt 'HOEWIEJJ'
wie helpt mij:D was toevallig in gtst te horen vandaag in het cafe.
thnx:D
hij is best oud en tis een dance hit. Je hoort een hoge mannen stem? die zingt 'HOEWIEJJ'
wie helpt mij:D was toevallig in gtst te horen vandaag in het cafe.
thnx:D
0
geplaatst: 22 november 2011, 22:22 uur
Een hoge mannenstem? Bronski Beat of een ander bandje van Jimmy Somerville? Met de tekst kan ik niet veel. 

0
geplaatst: 22 november 2011, 22:39 uur
De vraagstelling is wat summier, daar heeft Arrie volkomen gelijk in. Met de weinig gegevens die bekend zijn kom ik op het volgende uit: YouTube - The Communards - Don't Leave Me This Way
0
geplaatst: 22 november 2011, 23:08 uur
Ah ik moest zelf hieraan denken: Bronski Beat - Smalltown Boy.
0
geplaatst: 22 november 2011, 23:59 uur
Er zaten vandaag iig Stupidisco van Junior Jack en U Can Dance van DJ Hell in.
Voldoen allebei niet echt aan de beschrijving.
Alhoewel het "Dare Me" van de eerste nog wel door kan gaan voor HOEWIEJJ
Voldoen allebei niet echt aan de beschrijving.
Alhoewel het "Dare Me" van de eerste nog wel door kan gaan voor HOEWIEJJ

* denotes required fields.