Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2013, 23:49 uur
Kan je het stukje niet zelf neuriën en dat opnemen en hier plaatsen?
0
Yann Samsa
geplaatst: 5 december 2013, 00:55 uur
Mensjes, alstublieft, ik heb jullie nodig.
Live hoorde ik een riff die me zo ongelofelijk bekend voorkwam, maar ik niet meteen kon plaatsen. Ondertussen zijn we maanden verder hoor: ik weet welk nummer het is, wanneer de riff gespeeld wordt,... Helaas, ik heb nog steeds niet gevonden aan welk nummer me het doet denken. Ik word er gek van. Een maat van mij heeft alles geprobeerd, tot midi-files toe.
Van 0:33 tot 0:58
Zeg me zeg me zeg me alsjeblieft van waar die riff vandaan komt
Live hoorde ik een riff die me zo ongelofelijk bekend voorkwam, maar ik niet meteen kon plaatsen. Ondertussen zijn we maanden verder hoor: ik weet welk nummer het is, wanneer de riff gespeeld wordt,... Helaas, ik heb nog steeds niet gevonden aan welk nummer me het doet denken. Ik word er gek van. Een maat van mij heeft alles geprobeerd, tot midi-files toe.
Van 0:33 tot 0:58
Zeg me zeg me zeg me alsjeblieft van waar die riff vandaan komt
0
geplaatst: 5 december 2013, 01:10 uur
0
Yann Samsa
geplaatst: 5 december 2013, 01:20 uur
Nee, dat is het niet. Wel bedankt voor de snelle respons.
Intuïtief denk ik aan iets echt anthem achtigs. Of 80's heavy metal of 90's grunge/stoner, maar dan de meer bekende. Eigenlijk zou ik dit niet mogen zeggen, want nu gaan jullie ook in die richting zoeken. Maar ik kan er niet aan doen, ik krijg die vibe bij die riff.
Intuïtief denk ik aan iets echt anthem achtigs. Of 80's heavy metal of 90's grunge/stoner, maar dan de meer bekende. Eigenlijk zou ik dit niet mogen zeggen, want nu gaan jullie ook in die richting zoeken. Maar ik kan er niet aan doen, ik krijg die vibe bij die riff.
0
geplaatst: 5 december 2013, 19:51 uur
Flammazine heeft een punt
Het is herkenbaar. maar het kwartje valt niet
Het is herkenbaar. maar het kwartje valt niet
0
geplaatst: 5 december 2013, 23:34 uur
Dat begint doet me wat aan 'Interstellar Overdrive' denken. Die andere riff klinkt ook heel bekend, maar ik denk dat het een combinatie van riffs is, waar die aan doet denken, of eerder een combinatie van 'doet aan denkens'. 'Go With the Flow' en 'Buddy Holly' hoor ik er allebei wel in, maar ik moet zelf erg aan Bloc Party denken. Kan zo snel niet bedenken welk nummer.
0
geplaatst: 5 december 2013, 23:44 uur
Ik moet aan de Zangeres Zonder Naam denken. Maar dat kan ook aan mij liggen.
0
geplaatst: 6 december 2013, 01:10 uur
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 6 december 2013, 07:57 uur
Wel een fijn nummertje, tjonge. Hier eens naar op zoek.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 december 2013, 16:59 uur
Dit zijn de nummers die via Maux zijn popkwismaatjes binnenkwamen
Ferre ik hoop dat hij hieronder bij staat:
Placebo - Hemoglobin, / Special K
Pixies _ Velouria,
Smashing Pumpkins - Bodies
Interpol - Obstacle 1
guru josh - infinity
Living colour - Type
Magnapop open the door
Ferre ik hoop dat hij hieronder bij staat:
Placebo - Hemoglobin, / Special K
Pixies _ Velouria,
Smashing Pumpkins - Bodies
Interpol - Obstacle 1
guru josh - infinity
Living colour - Type
Magnapop open the door
0
geplaatst: 6 december 2013, 17:07 uur
Ik herken het ook Ferre! Het nummer dat ik erin herken staat in ieder geval niet tussen Frank's lijstje 
Ik zal mijn hersens eens flink pijnigen, want nu wil, nee: moet ik het ook weten

Ik zal mijn hersens eens flink pijnigen, want nu wil, nee: moet ik het ook weten

0
Yann Samsa
geplaatst: 6 december 2013, 19:37 uur
Bedankt alvast voor de vele reacties. Ik denk dat mede MuMe'ers wel snappen hoe het voelt een nummer in je hoofd te hebben, en het niet te kunnen plaatsen.
Meest plausibel lijkt me wat Slowgaze zegt. Had er ook al aan gedacht. De noten die ze spelen in een bepaalde key zorgen misschien voor een combinatie en sound die erg vaak gespeeld wordt, waardoor het erg vertrouwelijk klinkt.
Queens of the Stone Age, welja, je hoort het er inderdaad in. Intuïtief dacht ik helemaal in het begin aan iets van Nirvana, een vriend van mij aan de Foo Fighters. Dus: Dave Grohl. Komen we terug bij Queens of the Stone Age. Tot nu toe het nummer dat inderdaad het dichtst erbij ligt.
Millionaire afgeschreven, net als alle nummers in Frank (DjFrankie) z'n lijstje (toch bedankt hoor allemaal
). Ik heb nog steeds niet het gevoel het gevonden te hebben, maar wie weet. Reacties mogen blijven komen, en stoepkrijt: laat iets weten hé
En van Graf weten we ondertussen dat hij niet kan serieus nemen behalve katjes en wandelen met van die vreemde stokken, dus ik vergeef het 'm.
Meest plausibel lijkt me wat Slowgaze zegt. Had er ook al aan gedacht. De noten die ze spelen in een bepaalde key zorgen misschien voor een combinatie en sound die erg vaak gespeeld wordt, waardoor het erg vertrouwelijk klinkt.
Queens of the Stone Age, welja, je hoort het er inderdaad in. Intuïtief dacht ik helemaal in het begin aan iets van Nirvana, een vriend van mij aan de Foo Fighters. Dus: Dave Grohl. Komen we terug bij Queens of the Stone Age. Tot nu toe het nummer dat inderdaad het dichtst erbij ligt.
Millionaire afgeschreven, net als alle nummers in Frank (DjFrankie) z'n lijstje (toch bedankt hoor allemaal
). Ik heb nog steeds niet het gevoel het gevonden te hebben, maar wie weet. Reacties mogen blijven komen, en stoepkrijt: laat iets weten hé
En van Graf weten we ondertussen dat hij niet kan serieus nemen behalve katjes en wandelen met van die vreemde stokken, dus ik vergeef het 'm.
0
geplaatst: 10 december 2013, 22:47 uur
Hey iedereen!
Ik heb laatst een nummer gehoord maar ik kom er maar niet achter van wie het is.
Het wordt gezongen door een man en een vrouw. De man zingt iets in de trend van don't feel standing of don't stop dancing. Het lijkt mij een oud nummer uit de jaren 70 of 80. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
Ik heb laatst een nummer gehoord maar ik kom er maar niet achter van wie het is.
Het wordt gezongen door een man en een vrouw. De man zingt iets in de trend van don't feel standing of don't stop dancing. Het lijkt mij een oud nummer uit de jaren 70 of 80. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
0
geplaatst: 10 december 2013, 23:04 uur
Bedoel je Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin' ? (2009 maar klinkt 70/80 en schijnen mannen te zijn)
0
geplaatst: 10 december 2013, 23:14 uur
Bedankt voor de snelle reactie Salvadore maar, dat is hem niet. Het is meer een Soul / R&B nummer.
0
geplaatst: 10 december 2013, 23:16 uur
0
geplaatst: 11 december 2013, 22:21 uur
Wie kan mij helpen met een nummer wat ik zoek.
Het is een vrolijk nummer, wat naar mijn mening uit Italie of Griekenland komt. Het is een nummer wat snel en langzaam gaat. Als de muziek wat sneller gaat, denk ik dat er Ariba Ariba geroepen wordt, maar ..... Heb dit nummer al eerder proberen te zoeken, maar helaas....
Het is een vrolijk nummer, wat naar mijn mening uit Italie of Griekenland komt. Het is een nummer wat snel en langzaam gaat. Als de muziek wat sneller gaat, denk ik dat er Ariba Ariba geroepen wordt, maar ..... Heb dit nummer al eerder proberen te zoeken, maar helaas....
0
geplaatst: 11 december 2013, 22:32 uur
Mogelijk Grieks, en met een versnelling. Dat klinkt als een uitvoering van La Danse de Zorba. Al is arriba dan weer niet Grieks...
* denotes required fields.