MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Nee Arrie dat is het niet, het nummer wat ik zoek heeft een veel snellere beat.

Is het dan dance? Iets recents of al wat ouder?

Ja, ik zou zeggen dat het een dance nummer is. Hoe oud of nieuw de plaat is, weet ik helaas niet. Het is een nummer wat langzaam begint en opeens heel snel gaat,. Ik heb het idee dat ze dan Ariba Ariba zingen, maar dat kan ook wat anders zijn.

nee Deric dat liedje is wel bekend, maar is niet het liedje wat ik zoek. De Lambada is te langzaam, en daar roepen ze ook niet Ariba.

Er komt trouwens ook nog een kip/haan in het liedje voor, die je hoort als ze Ariba roepen.

Deze?

't Is Italiaans tenslotte

hihih, nee helaas...

Smurfin schreef:
Wie kan mij helpen met een nummer wat ik zoek.
Het is een vrolijk nummer, wat naar mijn mening uit Italie of Griekenland komt. Het is een nummer wat snel en langzaam gaat. Als de muziek wat sneller gaat, denk ik dat er Ariba Ariba geroepen wordt, maar ..... Heb dit nummer al eerder proberen te zoeken, maar helaas....

Je zoekt deze top 40-hit uit begin jaren '90:

YouTube - Ramirez - El Gallinero

Het arriba arriba zit er in en de haan is ook present.

Misschien een mash-up van wat Herman zegt en deze?

In El Galinero zit geen tempowissel denk ik.

Geweldig Herman, dat is inderdaad het liedje wat ik zoek. Bedankt...

Beste muziekliefhebbers ,
ik ben al een tijdje op zoek naar een duitstalig nummer . Tussen 1971 en 1987 baten m'n ouders een dorpscafeetje uit . In die tijd was het volkomen normaal dat muziek uit de juke-box weerklonk .

Eèn van onze vaste klanten had een lievelingnummer dat hij vaak onder de naald joeg . Nu jaren later zoek ik vruchteloos naar " ein traum wird wahr fur rosalie " . Ergens zie ik ver een spaanse naam bij deze duitse song .

Misschien is dit zelfs niet de echte titel .
Ik reken op jullie massale steun en dank voor iedere reactie

Welke stijl ??

saedev schreef:
ik ben al een tijdje op zoek naar een duitstalig nummer . Tussen 1971 en 1987 baten m'n ouders een dorpscafeetje uit . In die tijd was het volkomen normaal dat muziek uit de juke-box weerklonk .

Eèn van onze vaste klanten had een lievelingnummer dat hij vaak onder de naald joeg . Nu jaren later zoek ik vruchteloos naar " ein traum wird wahr fur rosalie " . Ergens zie ik ver een spaanse naam bij deze duitse song .

Costa Cordalis?

Heb onlangs een nummer voorbij horen komen op de radio, waarvan ik de artiest wilde opzoeken, maar met de beperkte info die ik heb bleek het toch een stukje moeilijker dan gedacht

In het refrein komt volgens mij de volgende tekst voor:

She's got the ....
She's got the....
She's got me....

En dit dan 2x achter elkaar, waarbij op de puntje nog een woord moet worden ingevuld, maar dat kreeg ik niet echt mee.

Het is een heel rustig nummer, volgens mij gezongen door een man.
Klonk overigens best bekend dus kan een oud hitje zijn geweest...

Ik ben op zoek naar een jolig hillbilly-dance-achtig nummer, ergens een bewerking van neem ik aan. Het is ongeveer 10 jaar oud denk ik, en wat ik me er nog van herinner is een videoclip waarin wat kerels met felgroene kapsels hyperactief staan te doen. Waarschijnlijk ga ik niet heel gelukkig worden als ik het weer terug hoor, maar het kwam in een keer in me op en dan moet ik weer even weten hoe het heet.
Degene die het me kan vertellen krijgt een stuk kaas.

Ponty Mython
Het enige hillbilly dancenummer wat me te binnen schiet is Rednex - Cotton Eye Joe, maar die is al minstens 15 jaar oud.

15 jaar terug had je een hele zwerm van dat soort acts:

Rednex
Aqua
Cartoons
Toy-Box
Daddy Dj
Captain Jack
.....
Misschien zit hij ertussen?

Een fijne zoektocht gewenst!

help ik zoek een nummer en ik weet niets. op het clipje zijn er 2 jongens en 1 meisje en het begint met dat ene jongen ruzie heeft let zijn vader en uiteindelijk gaan ze naar Las Vegas en ik peis dat hjet begint met "I've been watching you"

Je weet best veel voor iemand die niets weet.

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nummer van Nick Cave (& The Bad Seeds?), maar ik kan het maar niet vinden. Ik meen me te herinneren dat het ging over iemand die geen seksuele behoefte kon hebben bij zijn huidige vriendin (mentale impotentie dus), al werd dit niet expliciet gezegd in de tekst. Kan iemand me op weg helpen?

Ponty Mython schreef:
Het enige hillbilly dancenummer wat me te binnen schiet is Rednex - Cotton Eye Joe, maar die is al minstens 15 jaar oud.

In een keer raak, bedankt. Weet niet hoe ik bij die groene kapsels kwam, zal de belichting in de video wel zijn..

Hier ben ik weer. Zonet luisterde ik my, my, hey, hey van Neil Young en daarbij kwam een nummer in me op dat ik even niet kan thuisbrengen maar me deed denken aan mmhh. Zang lijkt erg op Young (nasale hoge stem) en de begeleiding is een piano gedurende het hele nummer (geloof ik). Vrij standaard opbouw en in het refrein gaat de zang wat omhoog. Misschien is het ome Neil zelf wel, maar krijg het dan even niet gevonden. Het is wel een ouder nummer (jaren '70 max?), behoorlijk bekend. Het kan alle kanten op met deze geloof ik, of misschien teveel in een richting.
Wie hem aan kan wijzen krijgt een stukkie geitenkaas.

Zoek me te pletter naar een dance- plaatje van begin jaren '90.. volledig instrumentaal... zal zoiets 1992- 1994 zijn geweest.. stond in de top 50, doch nooit een nummer-1 ofzo.. kan me flarden van de videoclip herinneren op tv.. komt geregeld een ouderwets getekende zon in voor met van die goudkleurige kronkelige vlammer errond.. eerder dus een zomerplaat, titel-genre 'sun' of 'Sunshine', 'summer'.. iemand een tip?

Kellysheroes1972 schreef:
Zoek me te pletter naar een dance- plaatje van begin jaren '90.. volledig instrumentaal... zal zoiets 1992- 1994 zijn geweest.. stond in de top 50, doch nooit een nummer-1 ofzo.. kan me flarden van de videoclip herinneren op tv.. komt geregeld een ouderwets getekende zon in voor met van die goudkleurige kronkelige vlammer errond.. eerder dus een zomerplaat, titel-genre 'sun' of 'Sunshine', 'summer'.. iemand een tip?

Dario G - Sunchyme ?

saedev schreef:

Rex Gildo - Torero?

Ik heb al 2 dagen het nummer/de songtekst 'oh baby baby, oehhhh' in m'n hoofd speelt maar weet bij god niet welk nummer het ook alweer is, wie oh wie weet het? Het klinkt in m'n hoofd i.i.g als een soul-achtig nummer.

Het klinkt volgens mij als een soul-achtig nummer, waar een zangeres echt uithaalt in dat stukje.

De vrouw die dat zingt heeft volgens mij een Beyonce-achtige stem, echt zo'n soul nummer.

Ook weet ik niet 100% zeker of het wel de éxacte woorden 'oh baby baby oeh' zijn, zoiets in die termen. Ja lastig zo hé?

Waar heb je het nummer gehoord?

Dat weet ik niet meer... heb hem constant in m'n hoofd en weet 100% zeker dat hij bestaat, met name bij dat 'oehhhh' haalt die zangeres een beetje uit.

Klinkt als Amy Grant:

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.