MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Ik ben op zoek naar een Nederlandstalig nummer, hoewel ik vrees dat niemand het kent...

In 1990 draaide Frits spits in de Avondpits een periode lang regelmatig het nummer "kwaad op de geldautomaat". Ten minste, zo ging het refrein, of het nummer zo heet weet ik niet.
Een grappig nummer dat sloeg op de net inkomende geldautomaat waar iedereen nog aan moest wennen.

Refrein: ik ben kwaad op de geldautomaat, ik sta in de rij en mijn beurt gaat voorbij. Ik ben kwaad op de geldautomaat, ik kan het niet op straat.

Heeft iemand enig idee welke groep dit nummer zong?

Het zou zo van De Raggende Manne kunnen zijn, die maken wel meer van dit soort nummers.

En heel kort en meestal agressief.

Ponty Mython
tnf schreef:
Er staan wel wat titels, maar ik heb een audiofile nodig (met hetzelfde nummer als in m'n vorige post) waar de betreffende remix bij vermeld staat, om aan te kunnen wijzen welke het is.

De Stick Mix en de Original Mix kan ik sowieso wegstrepen, die bleken na wat speurwerk niet de juiste te zijn.

Veel plezier ermee.

Rene66 schreef:
Ik ben op zoek naar een Nederlandstalig nummer, hoewel ik vrees dat niemand het kent...

In 1990 draaide Frits spits in de Avondpits een periode lang regelmatig het nummer "kwaad op de geldautomaat". Ten minste, zo ging het refrein, of het nummer zo heet weet ik niet.
Een grappig nummer dat sloeg op de net inkomende geldautomaat waar iedereen nog aan moest wennen.

Refrein: ik ben kwaad op de geldautomaat, ik sta in de rij en mijn beurt gaat voorbij. Ik ben kwaad op de geldautomaat, ik kan het niet op straat.

Heeft iemand enig idee welke groep dit nummer zong?

In die tijd had Spits "De Lokschijf", waarbij hij een week nummers van 1 nederlandse band draaide, meestal iets in eigen beheer uitgebracht. Als het onder dit item valt, zou het best een lastige zoektocht kunnen worden...

tnf
Ponty Mython schreef:
(quote)

Veel plezier ermee.

(embed)

Dank je.

Dan heeft dus al die tijd de verkeerde titel op het doosje gestaan.

Ik ben op zoek naar electronisch nummertje, beetje in de trant van Zomby.

Uit 3Doc van gisteren: 3Doc: Beeldjagers kijk je op npo.nl

--Edit --
Found it: Zomby - Alothea

Dat is wel heel erg in de trant van Zomby.

Mwoah, het heeft er wel wat van weg. Ik snap de vergelijking wel nog, maar het is al vergezocht.

tuktak
Ahh kijk aan, altijd gedacht dat dat geen nummer was van Zomby, maar dus toch!

Hoi,

Ik ben al heel lang op zoek naar een rustig hiphop-nummer (misschien triphop) uit de periode 1998-2005. Het werd vaak op kink fm gedraaid en bevat een jazzpiano of vibrafoon. Er wordt rustig in gesproken en is voor een deel instrumentaal. De hookline is het stuk met de vibrafoon/jazzpiano. Erg opvallend daarbij zijn de halve tonen in de hookline.
De hookline gaat ongeveer zo:
Kort-kort-kort-lang
Kort-kort-kort-lang-lang
Kort-kort-kort-lang
Kort-kort-kort-lang-lang

Heeft iemand een idee? Bedankt in ieder geval.

Het technische gedeelte heb ik niet zo'n verstand van, maar de combinatie Kink FM, hiphop/triphop, en een vibrafoon doet me denken aan MC 900 ft. Jesus - The City Sleeps

Het is geen hiphop, en met heel veel fantasie een beetje triphopperig, maar ik drop 'm toch voor de zekerheid even: Edwyn Collins 'A Girl Like You' directed by Gavin Evans - YouTube

tnf
Zijn er kenners van dancemuziek uit de vroege jaren 00 die hier uit komen?

Dit (Bob Sinclar - The Beat goes on) is opnieuw een nummer waarbij ik geen enkel idee heb welke versie het is. Het ligt in de buurt van de 'Original Mix', maar deze is veel mooier geproduceerd.

Unknown track (style = dance) - YouTube

Hoi Arrie en Slowgaze,

Nee helaas zijn ze het niet al komt dat "The city sleeps" wel in de buurt. Prachtig nummer trouwens, had hem een tijd niet gehoord. Nu ik er over nadenk kan het ook een Wurlitzer geweest zijn i.p.v. jazzpiano/vibrafoon. Even de tabs erbij:

G-G-A-Bes
Bes-A-F-F-E

G-G-A-Bes
Bes-A-F-F-E

Van het technische gedeelte heb ik geen verstand, maar m'n volgende idee is, gezien het waarschijnlijk een hiphop/jazz-crossover is, iets van Guru, dit nummer wellicht?

In Genres > Overigen > Help! Op zoek naar nummer...:

Hallo,

Ik heb een nummer gehoord, waarvan ik de naam niet weet, en ik kon zo ook niet de lyrics verstaan. Het gaat om een (denk ik) wat ouder nummer, het is een soort hard rock/oude heavy metal met zang die erg op die van Deel Purple lijkt. Vooral de gitaarmuziek was opvallend: Wat langzaam en heel 'zwaar' , lage tonen.

Hoop dat iemand dit herkent/ de band kan aanwijzen met deze stijl.

Dat laatste klinkt een beetje als Black Sabbath, die hadden nogal eens van die trage, zich voortslepende nummers. Maar zonder verdere omschrijving kan ik er niet zoveel mee.

Zomaar op de gok: kan het een nummer zijn van het Sabbath-album Born again? Het enige album van de groep waarop Ian Gillan (ex-Deep Purple) meezingt?

Black Sabbath - Zero The Hero (With The Dark) (HQ) - YouTube

RobbyT schreef:
Hoi,

Ik ben al heel lang op zoek naar een rustig hiphop-nummer (misschien triphop) uit de periode 1998-2005. Het werd vaak op kink fm gedraaid en bevat een jazzpiano of vibrafoon. Er wordt rustig in gesproken en is voor een deel instrumentaal. De hookline is het stuk met de vibrafoon/jazzpiano. Erg opvallend daarbij zijn de halve tonen in de hookline.
De hookline gaat ongeveer zo:
Kort-kort-kort-lang
Kort-kort-kort-lang-lang
Kort-kort-kort-lang
Kort-kort-kort-lang-lang

Heeft iemand een idee? Bedankt in ieder geval.

Weet niet op je aan Spotify doet, maar anders kun je hier tussen gaan zoeken En dan hopen dat-ie niet van na 2000 is
KINKFM 90S on Spotify - open.spotify.com

DjFrankie (moderator)
Accept schreef:
In Genres > Overigen > Help! Op zoek naar nummer...:

Hallo,

Ik heb een nummer gehoord, waarvan ik de naam niet weet, en ik kon zo ook niet de lyrics verstaan. Het gaat om een (denk ik) wat ouder nummer, het is een soort hard rock/oude heavy metal met zang die erg op die van Deel Purple lijkt. Vooral de gitaarmuziek was opvallend: Wat langzaam en heel 'zwaar' , lage tonen.

Hoop dat iemand dit herkent/ de band kan aanwijzen met deze stijl.

Uriah Heep zou ook nog kunnen

Slowgaze bedankt nog. StopMakingSenseoook bedankt. Het nummer is vrijwel zeker van na 2000. Het lijkt op een langzame versie van Green onions van Booker T. and the MG's. Er wordt in gesproken en de hookline en rode draad is steeds dezelfde melodie met de Wurlitzer: 1-2-3-4 gevolgd door 1-2-3-4-5. Erg opvallend zijn de halve toonafstanden.

Heeft iemand een idee? En weet iemand nog kink FM lijsten uit de periode 2000 t/m 2004 of jaarlijsten uit die tijd. Niet de lijsten op hitsallertijden, die heb ik al. Bedankt tot zover

Ik ben op zoek naar een metalnummer dat ik afgelopen weekend op Graspop heb gehoord tijdens een afterparty (dus het zou in metalmiddens niet geheel onbekend mogen zijn). De tekst zelf is precies een opsomming. Telkens gaat het van: 'One, (een zin tekst die ik niet kan verstaan), two (...), three (...), en dit gaat zo verder tot 8 denk ik. Het klonk wel wat als bv Slipknot, maar ook niet helemaal. Iemand die een idee heeft? Het is geen thrash, doom, sludge, death of black.

Bedankt voor de hulp alvast, maar na een hele namiddag zoeken, heb ik het gevonden. Het ging om Drowning Pool - Bodies.

Hallo, ik zoek een apres ski nummer, ik denk ongeveer 140 bpm, remix van A-Ha - Take on Me of van Captain Jack - Take on Me (Longplay Mix), beetje bubbling er in, harde beat. Ik heb heel google afgezocht maar kan het niet vinden, tevens heb ik gezocht naar tracks van feestteam, starkoo, etc, die hebben meestal dat soort tracks. Iemand die mij kan helpen?

Ik zoek een up tempo swingend nummer uit de jaren 80. Het is een vrij bekend nummer maar weet de titel helaas niet. Ik heb al gegoogled/geyoutubed etc. maar tot nog toe zonder succes. Het eerste gedeelte van het refrein is alleen het muziekdeuntje en het tweede gedeelte een klein regeltje meezingtekst, wat volgens mij ook de titel is. Zijn vast een paar die hard muziekkenners hier die het weten

cucciolo
Op de gok zomaar twee nummers die me bij je omschrijving te binnen schieten:

Moses - We Just - YouTube

K.I.D. - Don't stop - YouTube

Bedoel je met je omschrijving overigens dat het nummer afgezien van een enkel tekstregeltje grotendeels instrumentaal is? Of zitten er ook coupletten in?

Hey gaucho, bedankt voor het meedenken.
Ze zijn het beiden niet. Die ik bedoel is een sneller nummer.
En nee, het liedje heeft gewoon tekst. Alleen het refrein heeft (als ik me het goed herinner) alleen een stukje tekst van 1 of 2 woorden, op het eind van het deuntje.

Hallo,
Ik zoek een nummer met in de tekst steeds terugkomend ''Wacht even ik kom zo''. Ik hoorde het laatst op een kermis. Ik heb het toen met Shazam proberen te zoeken, maar die herkende het nummer niet... Met Googlen op ''Wacht even ik kom zo'' ben ik ook niet ver gekomen. Hoe oud het nummer is zou ik ook niet weten... Ik ben benieuw of iemand het weet.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.