MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
In: Muziek / Toplijsten en favorieten / IK ZOEK EEN LIEDJE!!!!

Ik zoek een liedje!!!!
Iemand die mij kan helpen?

Het liedje is denk ik best oud en het is gezongen door 2 mannen volgens mij en het liedje gaat over Maddona of Donna?..
Ik heb dit nog onthouden van de songtekst: "Sex with Madonna.." "No more torture again" "No more raining on sun"
Het liedje hoor je ook best wel vaak in de supermarkt of in een winkel.
Ik wordt super blij als ik het hoor'!?

Sex with Madonna

Hahaha, volgens mij bedoel je dit nummer:

Nu kan ik hier nooit meer normaal naar luisteren...

Sex with Madonna

Oei, dat is toch niets nieuws? Die verbastering zong ik al toen het nummer een hit was

Hahahaha dat is inderdaad het liedje!!! Super bedankt!! Zong hem al die tijd verkeerd

Sq19 schreef:
Hahahaha dat is inderdaad het liedje!!! Super bedankt!! Zong hem al die tijd verkeerd

'Een freudiaanse verspreking is een verspreking, die onbedoeld onthult wat (wellicht onbewust of ontkend) belangrijk is in de geest van de spreker, wat hem pre-occupeert.' Maar dat terzijde.

Amyyy92
Hey!

Ik hoorde een leuk nummer vandaag maar kan hem nergens vinden, kan iemand hier helpen?
De lyrics gaan ongeveer als volgt:

... oooh i've been begging all night at your door
oooh can we do it like we did before
oooh i've been begging all night at yoor door

at yo at yo at your door
begging all night at your door
at yo at yo at your door
begging all night at your door

(Ik weet niet zeker of ze 'begging' of 'banging' zingen)

Hoop dat iemand hem herkent!

Improvision
Improvision schreef:
Ik zoek een nummer van, ik denk, eind jaren '90 - begin jaren '00. Ik zit al dàgen met de beginrif in mijn hoofd, en ik heb geen idee hoe het nummer verder gaat, ik word er gek van.

Het is een strak maar sfeervol nummer, denk aan 1979 van de Smashing Pumpkins.

De beginrif gaat zo (link), normaal is het gespeeld met een gitaar (en geen bas zoals in mijn soundclip, maar dit was de meest elegante oplossing), maar met prominente lage frequenties in de mixing (denk ik).

Er is tevens een zweverige stem die iets zingt, ik dacht de tekst te kennen, maar google leerde me het omgekeerde. Ik ben wel vrij zeker dat de laatste lettergreep van de eerste zin een "-aai" klank bevat (time? goodbye? ...)

Iemand die me uit mijn lijden kan verlossen?

Ik heb hem eindelijk.

Het refrein is weliswaar verschrikkelijk.

Mooi nummer.

Bij Dick Maas - Flodder:

Hallo

Ik ben al hele poos op zoek naar een piano stuk dat kees speelt in de aflevering medium raar. Het is echt geweldig mooi maar er staat nergens iets over. Weet iemand hoe het heet of waar ik moet zoeken?

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuw nummer wat ik op de radio hoorde.
Het is een nummer dat in het spaans wordt gezongen, vervolgens tijdens het refrein hoor je een zware ?Afrikaanse? stem. Het is een redelijk op tempo nummertje, vooral het refrein is met computers/een DJ gedaan

Betina Van de Hoorn schreef:
Bij Dick Maas - Flodder:

Hallo

Ik ben al hele poos op zoek naar een piano stuk dat kees speelt in de aflevering medium raar. Het is echt geweldig mooi maar er staat nergens iets over. Weet iemand hoe het heet of waar ik moet zoeken?

Hi Dick,

Als je het nummer zelf wel kan afspelen en dus niet meer hoeft op te zoeken, kan je hiervoor een app gebruiken.(of op de computer downloaden) Deze heet: Shazam(gratis). download de app en hou deze bij het afspelen van het nummer dichtbij de box waar het geluid afspeelt. Dan zou hij hem automatisch moeten vinden en kan je hem zelf op bijv. youtube afspelen. Als hij hem niet vindt, bestaat het nummer hoogstwaarschijnlijk niet.

Betina Van de Hoorn schreef:
Bij Dick Maas - Flodder:

Hallo

Ik weet niet of het een naam heeft, maar iemand heeft het nagespeeld:

Hoe heten de twee nummers tussen 2:40-3:10 & 3:50-3:55 ?

Shazam doet flauw en helpt me niet

Ik hoor later in het filmpje wel Our Darkness van Anne Clark maar die zocht je helaas niet. Wel een fantastisch nummer!

In Muziek > Algemeen > Help me, ik zoek een muzieknummer:

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan de titel en/of artiest van het nummer met de volgende tekst? Het is volgens mij een nummer ergens uit de jaren 80/90 reggaeachtig en heeft de volgende tekst (ik schrijf de tekst zoals het wordt gezongen):

M ooh M way ee ee e ............. amanjaka

panjoe (moderator)
Dat is wel zo'n beetje elk reggaenummer ooit gemaakt, ben ik bang.

More fire, irie vibes, freedom inna de yard!!!

[Loopt naar platenspeler]

Hoi deric raven,

Bedankt voor het mee denken maar dit is hem niet. Andere suggesties zijn meer dan welkom.
Het nummer heeft ooit in de top 40 gestaan. Een klein stukje van het refrein gaat dus zoiets van (letterlijk gezongen, grammaticaal niet juist geschreven):

M ooh M, way ee ee e ............., amanjaka

Ik moest eigenlijk gelijk aan Margaret Singana - We Are Growing denken, alleen lijkt de tekst er niet op. Proberen kunnen we het altijd

MARGARET SINGANA - We Are Growing - YouTube

Hellas Poeha en Salvadore, dit zijn ze beide niet.

tnx anyway

Wordt het door een man of een vrouw gezongen? Door een band? (meerdere zangers)
Is het relaxed, of swingt het flink?

@ Ranboy,

Het wordt gezongen door een man (kunnen er meerdere zijn) het is een groep/band.

Er worden in het refrein een soort van Afrikaanse woorden gebruikt. Vandaar moeilijk om exact op te schrijven.

Ik weet zeker dat het in de jaren 80/90 in de top 40 heeft gestaan.
Ik heb de gehele top 40 vanaf 1965 tot heden digitaal op mijn HD staan maar het onbegonnen werk om het nummer hieruit te vissen.

Ranboy,

Geweldig dit is hem inderdaad

Super bedankt

Graag gedaan

m o m is dus het spellen van de groepsnaam MONYAKA.

Ik ben er super blij mee. Vakantieherinnering.

Nogmaals super bedankt.

Ik zoek een liedje, redelijk recent, maar kan er niet meer op komen. Het is een beetje soort akoestisch met gitaar en de enige zin die ik eruit weet is: "if i did than maybe i'm a fool" en ik weet niet eens of die zin klopt... volgen mij zit er ook iets in met "tell you the truth"

Is er heel misschien iemand die een idee heeft?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:24 uur

geplaatst: vandaag om 16:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.