MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Hoi allemaal, ik ben al weken op zoek naar een nummer en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren 90, heeft in de top40 gestaan. Het is een soort van dancenummer en er is een man die de hele tijd iets in de trant van "mmmmmmmmmbopppaaaaa" zegt. Volgens mij zat er in de clip een man in een auto met een soort van sepiafilter eroverheen.

Superveel succes met deze vage omschrijving ?

Tja, die kreet lijkt natuurlijk op Mmmbop van Hanson, maar verder klopt de omschrijving niet erg...

Hanson - MMMBop

Nee, dat is 'm niet. Die zal ik helaas nooit meer vergeten

Da Cloot-Get uppa

Jaaaaaaaaaa! Dank u zeer!!

Ik moest bij de beschrijving aan deze reclame denken (ik neem aan dat het nummer hierop is geinspireerd):

Hallo Musicmeter, ik zoek eigenlijk een artiest en een heel album, maar daarbij 1 specifiek nummer. Ik dácht dat deze artiest Frans was, maar na veel Googlen ben ik daaraan beginnen twijfelen. In elk geval had hij een duidelijk hoorbaar niet-Amerikaans/Engels accent, en het nummer dat ik zoek had een constant (bongo-achtig) drumritme, afgewisseld met een stukje blaasinstrument, wat een soort epische sfeer maakt. Ik herinner me vage stukjes tekst die misschien niet kloppen, maar volgens mij kwam er iets in voor als 'will go up in flames' en 'from/till the end of time/day'. Het album waarop dit nummer staat kan niet meer dan een jaar of drie, vier oud zijn, en het hele album had volgens mij ongeveer hetzelfde gebruik van ritmische drums. De artiestennaam was niet langer dan één of twee lettergrepen lang.

Dat is alles wat ik kan zeggen, hopelijk laat dit bij iemand een lampje branden! Alvast bedankt.

Hallo mensen,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nummer wat een jaar of tien geleden in onze top 40 te vinden was (2005-2008 ergens?). Het klonk als een liedje uit de jaren 50/60 met een vrouwenstem, geremixt in een hip nummer met vlotte beat eronder. Ik meen dat de artiest iets met ''graph'' of ''graphy'' is, maar ook via google kom ik dan nergens terecht. Kan iemand mij helpen?

Groetjes, Michel.

Hij wil hem niet embedden... nouja, volgens mij zoek je Why Don't You van Gramophonedzie.

Wat een snel antwoord, dat is ie idd! Bedankt Arrie! Uit 2010 zie ik, later dan ik dacht.

Hallo mensen,
Ik ben op zoek naar een nummer. Ik weet dat in de clip 2 mannen te zien zijn die op het strand een gat moeten graven voor zichzelf. Daarna stopt er een auto en stapt een man en zijn bruid uit. De bruid moet toekijken hoe die mannen dat gat graven. Later weet ze geloof ik te ontsnappen!
Wie kan me helpen??? Alvast bedankt!

Groetjes

Pepperke schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer. Ik weet dat in de clip 2 mannen te zien zijn die op het strand een gat moeten graven voor zichzelf. Daarna stopt er een auto en stapt een man en zijn bruid uit. De bruid moet toekijken hoe die mannen dat gat graven. Later weet ze geloof ik te ontsnappen!

Jaaaaa!!! Die zocht ik! Dankjewel!

Rene66 schreef:
Ik ben op zoek naar een Nederlandstalig nummer, hoewel ik vrees dat niemand het kent...

In 1990 draaide Frits spits in de Avondpits een periode lang regelmatig het nummer "kwaad op de geldautomaat". Ten minste, zo ging het refrein, of het nummer zo heet weet ik niet.
Een grappig nummer dat sloeg op de net inkomende geldautomaat waar iedereen nog aan moest wennen.

Refrein: ik ben kwaad op de geldautomaat, ik sta in de rij en mijn beurt gaat voorbij. Ik ben kwaad op de geldautomaat, ik kan het niet op straat.

Heeft iemand enig idee welke groep dit nummer zong?

Geen idee of Rene66 er na een jaar of twee al achter was gekomen, maar ik kende het nummer ook en zijn vraag bleef bij mij destijds ook hangen. En zie, ik kwam 'm toevallig vandaag tegen op YouTube:

Catch-Up - De Geldautomaat (1990) - YouTube

In Muziek > Algemeen > Help me please!:

Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar een hardstyle nummer. Ik heb alleen erg weinig informatie om het makkelijk te maken. *zucht*
Het gaat om een nummer met een lekker melodietje erin waarin er een aantal keer voordat de beat komt, een vrouwenstem een bepaald woord zegt.
Volgens mij is het geen Nederlands woord.
Het is een nummer in de trant van punani, lose my mind en wake up. Het werd vaak gedraaid op festivals.
Hopelijk kan iemand me helpen!
Groetjes en alvast heel erg bedankt!

Ha Daantje, ik denk niet dat daar een heel apart topic voor nodig is: klik!

Daantje87 schreef:
In Muziek > Algemeen > Help me please!:

Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar een hardstyle nummer. Ik heb alleen erg weinig informatie om het makkelijk te maken. *zucht*
Het gaat om een nummer met een lekker melodietje erin waarin er een aantal keer voordat de beat komt, een vrouwenstem een bepaald woord zegt.
Volgens mij is het geen Nederlands woord.
Het is een nummer in de trant van punani, lose my mind en wake up. Het werd vaak gedraaid op festivals.
Hopelijk kan iemand me helpen!
Groetjes en alvast heel erg bedankt!
Kan je misschien omschrijven hoe dat ene woord klinkt? Of het melodietje inzingen?

Ik zoek een nummer, vrij recent denk ik. Het begint met een vrij hoge vrouwenstem.. iets van “o le le la la laaaaaa” misschien Spaans, misschien iets anders.

Er komen drums in voor, een beetje carnaval achtig. Iemand enig idee?

Helaas, de vrouwenstem is echt heeeeel wat octaven hoger.

Ah, ik vind dit al flink omhoog gepitcht eigenlijk. Je hoort in de intro echt zo'n piepstemmetje iets 'oh la la'-achtigs zingen, vandaar dat ik eraan moest denken.

Ik hoor wat je bedoelt ja. Het is heel “opzwepend” wat ik bedoel. Bedankt voor het meedenken.

Jasper W schreef:
Ik zoek een nummer, vrij recent denk ik. Het begint met een vrij hoge vrouwenstem.. iets van “o le le la la laaaaaa” misschien Spaans, misschien iets anders.

Ik denk niet dat dit het is, maar ik ben toch even bezig geweest om te zoeken wat er in mij op kwam: WALTARI - So Fine! - YouTube

Dank je. Helaas is het hem niet. Ik denk dat het een vrij recent nummer is.

Ik zoek een clip die vroeger (rondom 2000) vaak op MTV (of MTV2) was te zien. Het enige wat ik nog weet is dat twee mannen aan het tennissen zijn met tennisballen op hun neus!?

Jean-Jacques Smoothie-2 people??

Of Martin Solveig-Hello maar dat is van een paar jaar terug

Jasper W schreef:

2 Eivissa - Oh La La La
misschien? Niet echt recent, maar toch...

Beste Musicmeters!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nummer.
Ik schat dat dit nummer uit 2017 komt, maar ik kan het nergens vinden

Het nummer bevat:
een diepe toon
trompet of sax
is orchestraal
beetje modern jazz
meeslepend
bpm van rond de 80
geen vocals

Zouden jullie dit weten?

Met vriendelijke groet,
Tom Roosen

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.