MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Eind vorig jaar tot aan begin van dit jaar liep ik een half jaar stage. Toen stond elke dag Skyradio op en wat een k*t zender is dat zeg. Bah.. toen heb ik behoorlijk wat meuk voorbij horen komen, elke dag dezelfde playlist op shuffle.
Ik wil daarom ook graag even die samenwerking tussen George Michael en Elton John uit de jaren 90 speciale aandacht geven. Ik vind dat zo'n walgelijk product, onvoorstelbaar al die hysterische meiden op de achtergrond als Elton John begint met zingen. Verschrikkelijk. Overigens kan ik Katy Perry ook niet horen zonder het gevoel te krijgen dat een migraine aanval de kop op steekt.

Behoorlijk oude opname zie ik net trouwens. 1991 alweer. Don't Let The Sun Go Down On Me (Live) dat is hem.

Dit is toch niet aan te horen. Tim Knol die in het Nederlands zingt zorgt voor stevige Eric Cartman-associaties bij mij. Hoe hij vierkante meter zingt!

Don Cappuccino schreef:
(embed)

Dit is toch niet aan te horen.
Tim Knol is niet de beste zanger die op deze aarde rondloopt, maar zelfs voor zijn doen klinkt dit erg beroerd.

Ik vond die reclame met dat liedje van The Kik al irritant, maar dat is nog veel erger.

dat nummer van Lion in the sun wordt nu ook al bijna 1.5 jaar gedraaid voor mijn gevoel met ontzettend kinderlijke tekst en vervelende stem:

I could be king and sing like a fatso for what it's worth
From the planet earth, in an opera house
But I'm a lion, and I ain't scared of no mouse

dat soort teksten maakt Pechvogel van de Kraaien poezie

Ik vind 'Rebel Beat' van Goo Goo Dolls toch wel een vreselijk infantiel nummer. Daarnaast heb ik ook een hekel aan 'Hotel California'.

De cover van Sweet Child O' Mine (Guns N' Roses) door Milk Inc vind ik verschrikkelijk!

Ponty Mython
Get Lucky begint nu toch wel vervelend te worden, maar dat komt voornamelijk omdat je het overal hoort momenteel. Niet alleen de radio, maar ook in allerlei programma's op televisie.

Het slechtste liedje ooit, en dan bedoel ik ook OOIT is toch wel Des'Ree - Life.
Punt. Geen discussie.

Gelukkig heeft dat nummer een sterke tekst.

I don't want to see a ghost,
It's a sight that I fear most
I'd rather have a piece of toast
And watch the evening news

Ponty Mython
RadioMad schreef:
Het slechtste liedje ooit, en dan bedoel ik ook OOIT is toch wel Des'Ree - Life.
Punt. Geen discussie.

Eens. Doch heeft het nummer een geniale, memorabele tekst:

Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo

Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo

Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Oh life, oh life

Oh life, oh life, oh life, oh life
Oh life, oh life, oh life, oh life

Daar zal ze wel weken op hebben zitten zweten.

zalwelnikszijn!
Laat David Brent het niet horen.

GrafGantz schreef:
I don't want to see a ghost,
It's a sight that I fear most
I'd rather have a piece of toast
And watch the evening news

Ze heeft verdorie wel gelijk.

pureshores schreef:
dat nummer van Lion in the sun wordt nu ook al bijna 1.5 jaar gedraaid voor mijn gevoel met ontzettend kinderlijke tekst en vervelende stem:

Eens, verschrikkelijk kutnummer.

LucM schreef:
De cover van Sweet Child O' Mine (Guns N' Roses) door Milk Inc vind ik verschrikkelijk!

Origineel is anders ook erg. Vrijwel alles van GNR eigenlijk...

Cured
Nee, typisch een niet-kenner en afkeerder van echte (smerige) rock . Er zijn heerlijke nummers gemaakt door de mannen, ook magere en slechte.......én die zang is wel irritant (tenminste, dat kan ik me goed voorstellen)

Ik hou ook niet van de knauwende zang van Axel Rose maar toegegeven, zeker in hun beginperiode heeft Guns N' Roses wel goede songs gebracht (hun laatste album is wel te mijden).

tnf
pureshores schreef:

Eens. Ondanks een zwak voor vrolijke deuntjes, neigt dit nummer voor mij teveel naar supermarkt/V&D-muzak. Op dezelfde manier waarop vrijwel alle uptempo's van Natasha Bedingfield dat ook hebben. Er zit gewoon helemaal niks in.

De lijn tussen boeiende niks-aan-dehand-muziek en irritante/lege niks-aan-de-hand-muziek (zoals dit) is vrij dun.

RadioMad schreef:
Punt. Geen discussie.

En bedankt, nu heb ik dit K*T-nummer in mijn hoofd. Wat een draak van een plaat is dat zeg!!!

dat nummer Earth meets water van zo'n Coldplay kloon staat bij 3FM ook 12x per dag geprogrammeerd, als je het al kon waarderen is dat nu ook wel weg

Ke$ha - Crazy Kids

Echt zo'n gedrocht waar je van denkt: wat is dit? Ik heb vroeger ook naar muziek geluisterd waar anderen van zeiden, dat is geen muziek, dat is herrie. Dat heb ik nu dus met Ke$ha. Het is geen Thunderdome of Anal Cunt, het is gewoon wansmakelijke disneymuziek. Faker dan fake,plastieker dan plastiek. Ook weer geen wonder dat will.i.am er voor iets tus.s.en zit.

Voor zij die het niet kennen,alvast mijn excuses, hier is de video, die al even fantastisch is:

Bastille- Pompeii

Dennisami
"You had a bad day.."

Dat nummer is volgens mij van Bon Jovi elke keer als ik die hoor denk ik nee niet nu! Gelukkig hoor je hem steeds minder vaak.

Flammazine schreef:
Ke$ha - Crazy Kids

Echt zo'n gedrocht waar je van denkt: wat is dit? Ik heb vroeger ook naar muziek geluisterd waar anderen van zeiden, dat is geen muziek, dat is herrie. Dat heb ik nu dus met Ke$ha. Het is geen Thunderdome of Anal Cunt, het is gewoon wansmakelijke disneymuziek. Faker dan fake,plastieker dan plastiek. Ook weer geen wonder dat will.i.am er voor iets tus.s.en zit.

Voor zij die het niet kennen,alvast mijn excuses, hier is de video, die al even fantastisch is:

(embed)

Excuses aanvaard. Dit is echt alles wat mis is met die drek dat je op muziekzenders langs ziet komen. Zo slecht dat je je oren er af wilt trekken. Verschillende smaken ok, maar dit is gewoon te erg. Toffe clip ook, beetje popi de brathas highfiven, stoere blik en dan die kap er af en kijkt zo'n woonwagen-gedrocht je arrogant aan en begint de echte ellende pas.

Dramatisch...

Dennisami schreef:
"You had a bad day.."

Dat nummer is volgens mij van Bon Jovi elke keer als ik die hoor denk ik nee niet nu! Gelukkig hoor je hem steeds minder vaak.

Nou, speciaal voor jou dan, opdat je de uitvoerende artiest nooit meer zult vergeten

Dennisami
GrafGantz schreef:
(quote)

Nou, speciaal voor jou dan, opdat je de uitvoerende artiest nooit meer zult vergeten

(embed)

Haha, ik zal hem vanmiddag nog voor een en de laatste keer beluisteren xD

Doe geen moeite hoor, 't is een absoluut ruknummer.

Mijn collega's en en ik hebben momenteel een collectieve tyfushekel aan dat nummer dat gaat van 'Mimimi mimi mimi, mimimi only mi mi...' (waarschijnlijk eerder: 'me, me, me etc.) Ik ga zelfs heel laatdunkend niet eens titel en artiest erbij zoeken. Iedereen die opgescheept zit met popradio zal het kennen, neem ik aan, want zo gaan die dingen.

Herman vindt het anders een vrij aardig nummer: Muziek >> Algemeen >> Nieuw in de Top 40: 2013

(en het is echt gewoon "mi")

Dikkop
Bastille mag er mee stoppen van mij.

dix
Iets met 'I belong to you, You belong to me'

Van wie is die tinnef? Ik mag hopen dat 't nummer al minstens 20X genoemd is in dit topic.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.