MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Ik vond de nieuwe locatie top.

Er deden nog enkele BN'rs mee ook, Michiel Romeyn van Jiskefet en (oud radiomaker / dj) Tom Blomberg.

DjFrankie (moderator)
El Ninjo schreef:

Er deden nog enkele BN'rs mee ook, Michiel Romeyn van Jiskefet en (oud radiomaker / dj) Tom Blomberg.

Die won pas nog in Nijmegen.

Op zondag 14 April is trouwens onze 22e editie van de venrayse popkwis, zit al vol met geweldige ideen.

Deelnemers kunnen zich aanmelden via www.popkwis.com

El Ninjo schreef:

Tom maakt nog steeds radio bij Omroep Gelderland.

Heeft Tom een quiz gewonnen? Dat verrast me. Hij is natuurlijk een legende, maar hij weet weinig van 90 tot nu (en bij de vinylquiz van Berry eindigen de Blombita's meestal ook buiten de prijzen).

In het Rozentheater deden ook Phil Tilli (ex-kecks, net als de organisator) en Lucky Fonz wel eens mee.

Nou, afgelopen maandag in het Compagnietheater (opvolger vd kwis in het Rozentheater) scoorden de Blombita's ook niet zo heel goed hoor.

25 februari in het Compagnietheater is de organisatie vd popquiz trouwens in handen van Arrie, Dwejkk_ , Lukas, ranboy en ondergetekende.

Ik hoorde het ja, Sonic Death Monkey zal er zijn!

Team Outsiders zoekt voor 27 jan nog 2 teamgenoten voor de kwis van de Kakkerlakken in P60 iemand zin?

El Ninjo schreef:
25 februari in het Compagnietheater is de organisatie vd popquiz trouwens in handen van Arrie, Dwejkk_ , Lukas, ranboy en ondergetekende.

Linksbovengetekende

outsider schreef:
Team Outsiders zoekt voor 27 jan nog 2 teamgenoten voor de kwis van de Kakkerlakken in P60 iemand zin?

Je bedoelt de quiz van Martha Wainwrong Ain't Right?

El Ninjo schreef:
Nou, afgelopen maandag in het Compagnietheater (opvolger vd kwis in het Rozentheater) scoorden de Blombita's ook niet zo heel goed hoor.

En ze lieten inderdaad precies de punten liggen bij de recente muziek.

DjFrankie (moderator)
outsider schreef:

Is een geheel 80's kwis by the way. En ja Arrie van Martha Wainwright. Ze zullen de fout van de coverkwis iig niet meer maken.

En Blomberg had natuurlijk een team van 5 personen, vanuit de wijzen uit het oosten geformeerd in Nijmegen.

Poek schreef:
Heeft Tom een quiz gewonnen? Dat verrast me. Hij is natuurlijk een legende, maar hij weet weinig van 90 tot nu (en bij de vinylquiz van Berry eindigen de Blombita's meestal ook buiten de prijzen).

In het Rozentheater deden ook Phil Tilli (ex-kecks, net als de organisator) en Lucky Fonz wel eens mee.

Ik heb met Tom 15 keer aan een quiz meegedaan.
Dertien ervan gewonnen. (waaronder 2x die van Berry...)
De man blijft een quizlegende...

@Arrie

Ja die quiz. Ben inmiddels al weer geminimaliseerd tot een team van 1!

outsider schreef:
@Arrie

Ja die quiz. Ben inmiddels al weer geminimaliseerd tot een team van 1!

Dat wordt zelfs voor jou dan toch een lastige kluif .

Als het goed is, doen Arrie, Lukas, Dwejjk en ik aan de quiz mee; mocht er een plek vrij komen, laat ik het je direct weten!

@Ranboy dank ben inmiddels aangehaakt bij Leiden Calling

Tot zondag!

Doe ook weer eens mee, reunie met oud quizmaatje van team Kees Kwist en 2 leden van team Gigantic.

En hoe was de quiz?

Het was Eighties in het kwadraat. Veel halfvergeten liedjes en bandjes, alles met videoclip. Voor mij veel graven in het geheugen, en gelukkig ook vaak gevonden.

Uitslag:
1. Gigantic
2. Leiden Calling Outsiders

Wij (The Knights Who Say NI, met Lukas, Arrie en Dwejjk) waren na elke tussenronde 5e, maar op het eind toch 6e. Toch niet slecht .

Het was een erg pittige quiz voor iemand die de 80s niet echt bewust heeft meegemaakt. Wel wat leuke ontdekkingen (Then Jericho, Lisa Lisa & Cult Jam ft. Full Force) gedaan, maar volgens mij had ik 70% van de nummers nooit eerder gehoord.

Helaas wat weinig alternatieve stromingen... Geen Smiths, Sonic Youth, Pixies en soortgelijke muziek, etc., dat miste ik wel. Er had ook nog best wat house in gemogen (toch ook in opkomst vanaf grofweg '87), maar daar zijn de samenstellers denk ik ook niet erg fan van.

De laatste (bonus)ronde was wel het leukst, eigenlijk.

herman schreef:
Lisa Lisa & Cult Jam ft. Full Force

Andersom, toch?

DjFrankie (moderator)
herman schreef:

Helaas wat weinig alternatieve stromingen... Geen Smiths, Sonic Youth, Pixies en soortgelijke muziek, etc., dat miste ik wel. Er had ook nog best wat house in gemogen (toch ook in opkomst vanaf grofweg '87), maar daar zijn de samenstellers denk ik ook niet erg fan van.

De laatste (bonus)ronde was wel het leukst, eigenlijk.

Geen alternatieve 80's, dan ben ik extra blij dat we die reis niet hebben gemaakt.

Arrie schreef:
(quote)

Andersom, toch?

Nee, toch niet... zie de singlehoes:
File:Lisa Lisa & Cult Jam I Wonder.jpeg - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Beetje flauw om het zonder Full Force fout te rekenen dus.

@Frank: er zat wel wat alternatiefs in: Cities in Dust van Siouxsie, Rheingold's FanFanFanatic, TC Matic's Putain Putain, REM's Can't Get There From Here, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Oja, en iets Belgisch waar ik nog nooit van gehoord had (en helaas ook niet onthouden heb, want dat klonk best leuk). Heb nog wel een cd gewonnen van Depeche Mode (die er ook niet in zaten).

Van TC Matic was het Middle Class and Blue Eyes (ofzo). Met dat Belgische bedoel je niet The Parking Meters, he? Anders weet ik het ook even niet. Ik heb ook nog iets leuks gehoord waar ik de naam van kwijt ben, zou alles nog online komen?

Oja, die TC Matic. Kende dat nummer niet... The Parking Meters was het inderdaad. Kende ik ook al niet. Ik weet niet of alles online komt, voor zover ik weet hebben ze geen site ofzo. Maar misschien mailen ze nog wat rond.

Quiz vond ik zelf wel oke maar dat kwam omdat ik 80% herkende . Er ontbraken wel wat andere stromingen veel wave-alt-pop bandjes en dan nog niet hun bekendste nummers. 80's was toch ook het tijdperk van de stars on 45, jive bunny, ben liebrand e.d. niets van gehoord. Meer dansbare muziek sowieso niet gehoord: Whispers, Delegation e.d. ja Linx en Taja Sevelle (hadden wij niet overigens). Alleen Tygers of Pan Tang uit de metal/hard rock scene..

Volgende week woensdag (20 februari) organiseer ik weer een popquiz in cafe Batavia (tegenover Amsterdam CS). Aanvangstijdstip 19.25. Ik hoop dat de NI-knights kunnen, ik heb zelfs speciaal een fragment van Monty Python in de quiz gedaan

https://www.facebook.com/AmsterdamPopquiz

De Ni Knights zijn momenteel ook druk bezig met het organiseren van een quiz op 25 februari in het Compagnietheater (reclamepraatje), maar zelf lijkt het mij leuk om aan de quiz in Batavia mee te doen; ik wacht even af wat de andere Knights doen.

De aankondiging van jullie quiz was wel wat raar: "5 Ronden deze keer, geen joker, maar wel weer zeer gevarieerde muziekfragmenten zoals jullie inmiddels van me gewend zijn! " (ik vermoed een copy-paste). Maar RemcoDulac en ik zijn erbij!

Leest El Ninjo ondertussen mee?

En heeft Herman gezien dat een drietal beeldschone dames hem willen? Als teamlid dan?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.