Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2013, 14:05 uur
Zeker Both Ends Burning als fragment geweest.
YouTube - Both Ends Burning - Fatal Flowers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2013, 19:47 uur
deric raven schreef:
Nee die niet want die ken ik, Younger days ook niet.
0
geplaatst: 12 mei 2013, 20:34 uur
Zelf ben ik vandaag trouwens samen met Rock-rick en Ranboy naar de quiz van Poek in Amsterdam geweest. Was erg leuk en gezellig, en we hebben nog gewonnen ook.
Maar was erg spannend, het team Leiden Calling (met da_smiek) was ook erg sterk, en heeft ons tot op één punt genaderd.
De quiz was volledig in het teken van de liefde, maar was wel lekker gevarieerd. Vond het een erg leuke quiz, dus bedankt Poek!
Remcodulac deed overigens ook mee, maar zijn team bestond slechts uit twee personen dus dat werd helaas middenmoot.
Maar was erg spannend, het team Leiden Calling (met da_smiek) was ook erg sterk, en heeft ons tot op één punt genaderd.De quiz was volledig in het teken van de liefde, maar was wel lekker gevarieerd. Vond het een erg leuke quiz, dus bedankt Poek!

Remcodulac deed overigens ook mee, maar zijn team bestond slechts uit twee personen dus dat werd helaas middenmoot.
0
geplaatst: 12 mei 2013, 21:10 uur
Ja, de onderste helft van de middenmoot 
Met z'n vieren hadden we de echte middenmoot wel gehaald. En we misten Poek zelf, natuurlijk...
De top drie zat dicht bij elkaar. Knappe prestatie van jullie, Arrie!

Met z'n vieren hadden we de echte middenmoot wel gehaald. En we misten Poek zelf, natuurlijk...
De top drie zat dicht bij elkaar. Knappe prestatie van jullie, Arrie!
0
geplaatst: 12 mei 2013, 23:13 uur
DjFrankie schreef:
Heeft er iemand bij de marathon 50 % nl gespeeld?
Schijnbaar zat daar de Fatal Flowers in, maar ik kan dit niet terug halen. Iemand die deze wist?
Klonk meer als een 70's glam-rock band.
Heeft er iemand bij de marathon 50 % nl gespeeld?
Schijnbaar zat daar de Fatal Flowers in, maar ik kan dit niet terug halen. Iemand die deze wist?
Klonk meer als een 70's glam-rock band.
Sorry was niet bij die ronde en heb ook totaal geen verstand van Fatal Flowers helaas.
Felicitaties aan team Arrie/ Ranboy/ Rock-rick.
0
geplaatst: 12 mei 2013, 23:17 uur
En derde werd Dark Horse, met twee leden van het team dat de Rotterdamse popquizmarathon won.
Voor de liefhebbers de bonusvraag (zonder hint) die ik bij '(Hey Won't You Play) Another Somebody Done Somebody Wrong Song' stelde: dat nummer stond 1 in Amerika, maar het was niet de langste titel die dat bereikte. Van welke band/artiest was de langste titel op nummer 1?
Voor de liefhebbers de bonusvraag (zonder hint) die ik bij '(Hey Won't You Play) Another Somebody Done Somebody Wrong Song' stelde: dat nummer stond 1 in Amerika, maar het was niet de langste titel die dat bereikte. Van welke band/artiest was de langste titel op nummer 1?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2013, 23:30 uur
Poek schreef:
En derde werd Dark Horse, met twee leden van het team dat de Rotterdamse popquizmarathon won.
Stars on 45 ?
0
geplaatst: 12 mei 2013, 23:32 uur
Sandokan-veld schreef:
Dank je! En noem ons maar team Stoeprand.
0
geplaatst: 13 mei 2013, 00:04 uur
Even kijken of ik hem weet: The Day That Curvy Billy Shot Down Crazy Sam Mcgee?
0
geplaatst: 13 mei 2013, 00:07 uur
Frank had hem trouwens wel goed want wegens coprightgedoe werden in de VS alle liedjes van de medley in de titel verwerkt.
0
geplaatst: 13 mei 2013, 10:29 uur
Yep, Medley: Intro Venus/Sugar Sugar/No Reply/I'll Be Back/Drive My Car/Do You Want to Know a Secret/We Can Work It Out/I Should Have Known Better/Nowhere Man/You're Going to Lose That Girl/Stars on 45 heet het nummer daar 
Op Utrechtschaak (schaakforum) heeft iemand een rubriek waarbij je elke dag een Amerikaanse nummer-1-hit moet raden, en op een gegeven moment kwam naar aanleiding van (Hey Won't You Play) Another Somebody Done Somebody Wrong Song de vraag op, zodoende wist ik dat.

Op Utrechtschaak (schaakforum) heeft iemand een rubriek waarbij je elke dag een Amerikaanse nummer-1-hit moet raden, en op een gegeven moment kwam naar aanleiding van (Hey Won't You Play) Another Somebody Done Somebody Wrong Song de vraag op, zodoende wist ik dat.
0
geplaatst: 13 mei 2013, 10:34 uur
In de ronde met als thema eenzaamheid bleek een cover (stukje vanaf 1'41'') lastig te herkennen. Waarschijnlijk viel de achtergrondzang (met de titel) niet zo op:
0
geplaatst: 13 mei 2013, 13:05 uur
Ah, nu hoor ik de tekst pas echt. Tja, de muziek klinkt verder ook wel erg anders.
0
geplaatst: 13 mei 2013, 15:39 uur
Nog een reactie van de popquizmarathon:
"We hebben inderdaad een Excelsheet die automatisch de drie beste rondes selecteert en optelt. Alleen de rondes worden niet per se op volgorde ingevoerd, dus de scores die in de sheet staan corresponderen niet zeker op volgorde waarin ze gespeeld zijn. Het kan dus zijn dat de scores die bij ronde 2 staat eigenlijk de score is van de derde ronde die is gespeeld door het team. Dit omdat drukke rondes meer tijd kosten om na te kijken dan rustige rondes, die zo gepiept zijn.
Om het op een andere manier bij te houden is echt niet te doen, want dan zou de uitslag tot diep in de nacht op zich laten wachten, wat ook niet echt een optie is."
Dat laatste vind ik moeilijk te geloven.
"We hebben inderdaad een Excelsheet die automatisch de drie beste rondes selecteert en optelt. Alleen de rondes worden niet per se op volgorde ingevoerd, dus de scores die in de sheet staan corresponderen niet zeker op volgorde waarin ze gespeeld zijn. Het kan dus zijn dat de scores die bij ronde 2 staat eigenlijk de score is van de derde ronde die is gespeeld door het team. Dit omdat drukke rondes meer tijd kosten om na te kijken dan rustige rondes, die zo gepiept zijn.
Om het op een andere manier bij te houden is echt niet te doen, want dan zou de uitslag tot diep in de nacht op zich laten wachten, wat ook niet echt een optie is."
Dat laatste vind ik moeilijk te geloven.
0
geplaatst: 13 mei 2013, 16:16 uur
Vreemd. We hebben in Leiden ook zoiets georganiseerd, en toen hebben we het wel gewoon per ronde bijgehouden. Ten eerste omdat je dan de bonussen kunt berekenen, en omdat het niet veel meer werk is om alles in te voeren. Daarnaast wilden we zelf weten hoe er op elke ronde was gescoord, zodat duidelijk was of het te moeilijk/makkelijk was voor de volgende keer.
Mij maakt het niet zoveel uit verder, maar kan me voorstellen dat het voor de winnaars vervelend is omdat ze dan hoogstwaarschijnlijk ook landelijk winnaar waren geworden.
Mij maakt het niet zoveel uit verder, maar kan me voorstellen dat het voor de winnaars vervelend is omdat ze dan hoogstwaarschijnlijk ook landelijk winnaar waren geworden.
0
geplaatst: 13 mei 2013, 16:19 uur
da_smiek schreef:
Mij maakt het ook niet zoveel uit hoor.
0
geplaatst: 13 mei 2013, 16:44 uur
Het is voor deelnemers ook leuker om te zien hoeveel je gescoord hebt per ronde (en in welke ronde je een eventuele bonus hebt gehaald). Inmiddels nog een reactie gekregen: "het is allicht iets om over na te denken/uit te proberen in de najaarseditie"
Ben benieuwd of ze dat echt gaan doen of dat het ze het gewoon schreef bij wijze van afwimpeling
Ben benieuwd of ze dat echt gaan doen of dat het ze het gewoon schreef bij wijze van afwimpeling

0
geplaatst: 13 mei 2013, 16:47 uur
Ook fijn voor quizmakers trouwens: als teams hun formulieren laten liggen, zodat je kunt zien wat er wel en niet geraden is (en ook dat er soms wel erg soepel nagekeken is, want eigenlijk is 'Rode rozen en witte seringen' gewoon een ander liedje dan 'Rode rozen').
Voor de liefhebbers (en deelnemers) hier de eindstand van mijn quiz (gewoon met pen en papier bijgehouden en met de hand opgeteld).
Voor de liefhebbers (en deelnemers) hier de eindstand van mijn quiz (gewoon met pen en papier bijgehouden en met de hand opgeteld).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 mei 2013, 18:50 uur
da_smiek schreef:
Het zegt ook eigenlijk niet zoveel nee, zo'n landelijke score..
Het zegt ook eigenlijk niet zoveel nee, zo'n landelijke score..
Nee met 3 foutloze 1 keer 1 fout en 2 keer 2 fouten 50/50/50/49/548/48 en dan 174 pt nee zegt niks, in een andere stad heb je er 180
0
geplaatst: 13 mei 2013, 22:26 uur
DjFrankie schreef:
Nee met 3 foutloze 1 keer 1 fout en 2 keer 2 fouten 50/50/50/49/548/48 en dan 174 pt nee zegt niks, in een andere stad heb je er 180
(quote)
Wij hadden er met 50/50/50/50/49 maar liefst 150...

* denotes required fields.