MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Wat ik ook niet helemaal snap waarom de andere bonus punten 5 voor 2de plaats en 3 voor 3de plaats zijn verdwenen.

Het is n.l. wel een heel groot verschil tussen een team dat met 1 punt verschil een ronde wint.

@da_smiek: jammer dat ik zondag niet kon 2 puntjes had ik vast wel bij kunnen dragen

Arrie schreef:
Die laatste moet 48 zijn

Was die indiaan toch niet goed...?

KeesKwist schreef:
(quote)

Was die indiaan toch niet goed...?

Dat denk ik niet nee. Er valt in ieder geval niet te vinden dat Stacie Orrico Indiaans bloed zou hebben, en aangezien ze allebei in Seattle geboren zijn, zal dat het antwoord wel geweest zijn.

De Frieda muziekquiz zit soms vol, maar dit keer zijn er nog niet veel teams aangemeld (wellicht omdat er zondag ook een popquiz in Leiden is). Maar het zou leuk zijn als er nog een paar teams bijkomen om de concurrentie met het team van mij en Remcodulac (en twee leden van Dark Horse aka Ronnies aka Pink Freud) aan te gaan! Zondagavond half acht in Amsterdam West.

https://www.facebook.com/events/379842052131287

Of je kunt gewoon naar Leiden komen voor de quiz gemaakt door o.a mijzelf

Zijn er nog mensen die ons team willen versterken tijdens de popquiz op bijgaande link:

PopQuiz! - debosuil.nl

rodneyVL
Ik geloof dat de versterking vooralsnog niet nodig is, Leon. Wel ben ik nog steeds benieuwd of mensen in Noord Holland nog een leuke teamgenoot zoeken de komende maanden. Uitgezonderd de indie van de indie en daarvan de indiemuziek en metalsoorten heb ik een flinke kennis in huis, en ik vind het bovendien zeer plezant mee te doen. Age 31.

Heb maar 1 eis; geen non-alcoholica's svp...:)

Ik verneem graag uw reacties middels een prive bericht of openbaar desnoods.

Weet jij leuke quizzen die binnenkort in Noord-Holland zijn dan? Veel quizzen hebben een zomerstop helaas. Mocht je iets weten, dan lijkt het me leuk om samen met je te quizzen hoor! Overigens drink ik over het algemeen geen alcohol, dus wat dat betreft val ik af, maar ik wil voor de gelegenheid wel een biertje nemen hoor.

rodneyVL
Haha! Is prima hoor. Mocht je nog meerdere mensen kennen, óók leuk. Ik vond de volgende link, wellicht kun jij er een paar opties uitpikken, hoeft niet meteen morgen natuurlijk...heb je enigszins talent en ervaring met kwizzen?

Popquiz Marathon: POPQUIZ AGENDA - popquizmarathon.blogspot.nl

Grt.

Ik weet niet in hoeverre je talent kan hebben voor quizzen, maar ervaring heb ik zeker, en ik durf toch wel te zeggen dat ik een redelijke, en vooral brede kennis heb.

Die agenda kende ik nog niet, ik zie dat er iedere tweede woensdag van de maand een popquiz is in Haarlem, namelijk café Pitcher, waarbij de quiz telkens door de winnaars van de vorige wordt gemaakt. Ik heb nog nooit van dat café gehoord, maar Haarlem is voor ons allebei vlakbij. Dat lijkt me wel wat, ben jij bekend met die quiz? De kennisquiz lijkt me ook wel leuk, dus als de popquiz bevalt wil ik daar wellicht ook wel eens aan meedoen. Hoe dan ook, 10 juli is de volgende, lijkt het je wat?

Ik kan verder wel wat mensen vragen om mee te doen, ik ken genoeg mensen die het leuk vinden om popquizzen te doen.

rodneyVL
Hoi, dat lijkt mij wel een strak plan hoor die Pitcher. Dat is downtown, nog geen 5 min lopen van de Grote Markt:). Naar gelang het gevraagde aantal leden van een team is het wel een goed idee dat we dat dan aanvullen, zal ik het eens nakijken en dat we contact houden?

Groetjes!

Prima!

rodneyVL
Stuur mij anders even een PB met een email/nr ofzo, wellicht whatsapp..werkt makkelijker?

Je kan ook op http://quizagenda.nl/ kijken voor quizzen (en dan filteren op popquiz).

Die van de popquizmarathon is wat eigenaardig, de Frida-quiz van morgenavond staat er niet in, wel eentje in juli die zowel qua datum als doorgaan nog onzeker is..

rodneyVL
Idd handige tip, bedankt.

De agenda van popquizmarathon is heel willekeurig. Kroegen die meegedaan hebben met de marathon toevallig? Iig om onze eigen http://quizagenda.nl/ maar weer eens te pluggen: die is een stuk vollediger en je kunt ook filteren op stad etc.

Maandag 9 september hou ik de volgende Batavia Popquiz. Ik hoop dat de Knights who say Ni kunnen komen, want 1 ronde is speciaal voor hun gemaakt! Sowieso is het thema van de quiz denk ik het leukste thema ooit.

Voor mensen die niet eerder geweest zijn: cafe Batavia is tegenover Amsterdam CS, start 19.25 uur, elf uur kun je indien nodig je trein gaan halen.

https://www.facebook.com/events/414463475329427/

Ik zie dat het ook al op quizagenda.nl staat, fijn! Een belangrijke verandering voor Amsterdamse quizzers mist daar nog: Berry's vinylquiz in Prael is voortaan (of voorlopig?) op de eerste dinsdag in plaats van de eerste donderdag van de maand.

Poek schreef:
Maandag 9 september hou ik de volgende Batavia Popquiz. Ik hoop dat de Knights who say Ni kunnen komen, want 1 ronde is speciaal voor hun gemaakt! Sowieso is het thema van de quiz denk ik het leukste thema ooit.

Bescheidenheid siert de mens .

Leuk dat we na 2 maanden vakantie weer aan de slag kunnen. Ik hoop er wel bij te zijn!

Dat is wel een tip waar de deelnemers zich op kunnen voorbereiden

Leuk, heb er zin in.

Ja, leuk! Vreemde avond voor de Batavia-quiz, trouwens.

En wat de topictitel betreft: ik heb me laten vertellen dat het doorgaan van de Nationale dit jaar twijfelachtig is.

Dat zou jammer zijn, maar het is vaker gebeurd dat ze een jaartje oversloegen, als ik me goed herinner.

Behalve de Praelquiz is trouwens ook de compagnietheaterquiz van avond veranderd, ik volg dus gewoon de trend

Poek schreef:

Behalve de Praelquiz is trouwens ook de compagnietheaterquiz van avond veranderd, ik volg dus gewoon de trend

Op welke avond is die in het compagnietheater komend seizoen dan?

De volgende is als het goed is om 17 september.

Hmm, de Praelquiz op dinsdag biedt wat meer perspectief voor mij. Ik doe die quiz soms de week erna in Hoorn, maar ik kan bijna nooit op de donderdag, dus misschien toch eens uitwijken naar de Prael dan. Want ik vind het de leukste maandelijkse quiz die ik ken.
Nu alleen nog (nieuwe) teamgenoten vinden.

StopMakingSenseo schreef:
Hmm, de Praelquiz op dinsdag biedt wat meer perspectief voor mij. Ik doe die quiz soms de week erna in Hoorn, maar ik kan bijna nooit op de donderdag, dus misschien toch eens uitwijken naar de Prael dan. Want ik vind het de leukste maandelijkse quiz die ik ken.
Nu alleen nog (nieuwe) teamgenoten vinden.

Waar is die Praelquiz precies? En wat maakt het dan tot de leukste maandelijke quiz? (ben nu wel erg benieuwd geworden)

Arrie schreef:
(quote)

Waar is die Praelquiz precies? En wat maakt het dan tot de leukste maandelijke quiz? (ben nu wel erg benieuwd geworden)

De Prael is op de Wallen (oudezijds voorburgwal meen ik).
Wat het leuk maakt is dat de fragmenten allemaal van vinylsingles worden gedraaid (Berry is grootverzamelaar) en dat 'ie met zijn verzameling toch elke maand weer niet in hehaling weet te vallen. Ook de rondes zitten vaak heel vernuftig in elkaar qua taal, bijv alleen maar artiesten met een a in de naam qua klinker. Of bandnamen die allemaal beginnen met een M en dan per fragment wordt de bandnaam 1 letter langer (dus bijv van M naar Manfred Mann's Earth Band.

Ah, die quiz, daar heeft Dimitri het weleens over gehad. Lijkt mij erg leuk, dus als je nog een teamgenoot zoekt...

Yep, dat is het geval, dus je bent welkom!
Als jij toevallig nog iemand weet die goed is in ouwe flauwe nederlandstalige liedjes ('60s), dan kan het nog wel wat worden (daar heb ik altijd een mannetje voor in Hoorn, niet mijn ding )

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.