Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2013, 23:58 uur
Ik ben geen kei in flauwe Nederlandstalige liedjes uit de sixties maar het lijkt mij ook leuk om deze quiz eens te doen. Ik kan alleen niet vinden wanneer hij gehouden wordt...
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 03:40 uur
ranboy schreef:
Ik ben geen kei in flauwe Nederlandstalige liedjes uit de sixties maar het lijkt mij ook leuk om deze quiz eens te doen. Ik kan alleen niet vinden wanneer hij gehouden wordt...
Vanaf nu dus blijkbaar de 1e dinsdag van de maand. Dinsdag a.s., 3 september zou dus de 1e zijn.
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 10:09 uur
Staat gewoon in de agenda hoor jongens. Lijkt me ook een leuke quiz trouwens, behalve dat doordeweeks amsterdam me niet echt uitkomt 

0
geplaatst: 29 augustus 2013, 12:24 uur
Helaas gaat dinsdag 3 september mij ook niet lukken, een andere keer hopelijk!
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 13:13 uur
Wij (Vinyl Young) gaan waarschijnlijk onze crack missen nu we naar dinsdag verhuizen. Dat is zijn schaakavond. Dus wij hebben wel plaats. We waren sowieso nooit met meer dan drie de afgelopen maanden en daar blijven nu waarschijnlijk alleen Dimitri en ik van over.
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 15:39 uur
Dan zouden we er een schaamteloos mume-team van kunnen maken.
Weet niet of Arrie dinsdag a.s. ook al kan?
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 16:04 uur
Misschien dat Stan meedoet (nog niet gevraagd) maar teams mogen vijf spelers hebben (al won Voorheen Gigantic laatst met een man of zeven in hun team...)
0
geplaatst: 29 augustus 2013, 19:56 uur
StopMakingSenseo schreef:
Ik denk het wel.

0
geplaatst: 2 september 2013, 12:10 uur
Weet je het al zeker?
De onderwerpen morgenavond: "vanwege de letter M komt er extra veel Muziek langs van M maar ook Meisjes, Mannen en Movies worden niet geschuwd. om maar wat te noemen. "
De onderwerpen morgenavond: "vanwege de letter M komt er extra veel Muziek langs van M maar ook Meisjes, Mannen en Movies worden niet geschuwd. om maar wat te noemen. "
0
geplaatst: 2 september 2013, 21:47 uur
Altijd weer een verrassing, maar Berry probeert altijd om 20:00 uur te beginnen. Dat lukt hem vooral op de avonden dat ik iets later ben (maar dit terzijde). Met een beetje goede wil zijn we dan even na 23:00 klaar.
0
geplaatst: 2 september 2013, 21:51 uur
Dat moet lukken, wellicht ga ik wel wat eerder weg. Ik heb morgenochtend om kwart over negen een toets, vandaar.
0
geplaatst: 2 september 2013, 22:39 uur
Het is gelukkig dichtbij het station (iets verder dan Batavia, maar niet veel).
Let trouwens op: je moet niet winkel/brouwerij de Prael maar proeflokaal de Prael hebben, Oudezijds Armsteeg 26 (tweede zijsteeg Warmoesstraat geloof ik)
Let trouwens op: je moet niet winkel/brouwerij de Prael maar proeflokaal de Prael hebben, Oudezijds Armsteeg 26 (tweede zijsteeg Warmoesstraat geloof ik)
0
geplaatst: 3 september 2013, 17:31 uur
Bedankt, anders zou ik waarschijnlijk inderdaad verkeerd zijn uitgekomen. Tot vanavond!
0
geplaatst: 4 september 2013, 09:57 uur
Het Mume-team haalde 234 1/2 van de 250 punten in deze moeilijke quiz. Genoeg voor de top 3 was het echter niet...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 september 2013, 11:01 uur
Dus een 93,8% score is onvoldoende voor een top-3-notering? Was het dan wel echt zo moeilijk?
0
geplaatst: 4 september 2013, 11:43 uur
Ik zou zeggen dat de concurrentie gewoon sterk is. Met zo'n percentage kan het natuurlijk nooit moeilijk zijn.
Nog een duidelijk antwoord van Alex kunnen krijgen, Poek?
Overigens vind ik met toch voornamelijk oudere muziek tóch boven de Dikke Blomberg eindigen altijd een prestatie.
Nog een duidelijk antwoord van Alex kunnen krijgen, Poek?
Overigens vind ik met toch voornamelijk oudere muziek tóch boven de Dikke Blomberg eindigen altijd een prestatie.

0
geplaatst: 4 september 2013, 13:52 uur
Volgens mij is het wel een van de moeilijkste quizzen in Amsterdam (en Berry adverteert zo ook wel eens) maar ik ben ook meer van 80's/90's/00's dan de decennia ervoor.
Alex bevestigde dat er geen Nationale Popquiz zou komen dit jaar. Erger nog, misschien stoppen ze er helemaal mee. Ik heb niet doorgevraagd wat het probleem, maar het zou zonde zijn als de naam en connecties die ze opgebouwd hebben zouden verdwijnen.
Alex bevestigde dat er geen Nationale Popquiz zou komen dit jaar. Erger nog, misschien stoppen ze er helemaal mee. Ik heb niet doorgevraagd wat het probleem, maar het zou zonde zijn als de naam en connecties die ze opgebouwd hebben zouden verdwijnen.
0
geplaatst: 4 september 2013, 15:39 uur
Hallo Quizzers,
bij deze weer even een aankondiging voor de zesde edite van PopQuiz Beugen.
Deze zal plaatsvinden op 13 oktober, vanaf 13.30 in zaal 't Posthuis te Beugen.
Opgave via de site: www.popquizbeugen.nl
Hopelijk tot dan.
grtz Sander
Hopelijk tot dan.
grtz Sander
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 september 2013, 16:13 uur
Sander-PQB schreef:
Hallo Quizzers,
Hopelijk tot dan.
grtz Sander
Hallo Quizzers,
Hopelijk tot dan.
grtz Sander
Herfstvakantie altijd andere verplichtingen
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 september 2013, 17:43 uur
deric raven schreef:
Speelt de rest van jullie team wel mee?
Speelt de rest van jullie team wel mee?
nog niet bekend, Jan kon ook niet d8 ik.
0
geplaatst: 4 september 2013, 17:52 uur
Casartelli schreef:
Dus een 93,8% score is onvoldoende voor een top-3-notering? Was het dan wel echt zo moeilijk?
Ik heb allerlei verschillende quizzen gedaan, en vond dit toch ook wel een moeilijke quiz. Het niveau van de deelnemers ligt dus gewoon bijzonder hoog. Al was ik wel benieuwd hoe dezelfde deelnemers het zouden doen met muziek van gemiddeld dertig jaar jonger.

0
geplaatst: 4 september 2013, 18:56 uur
0
geplaatst: 6 september 2013, 21:22 uur
Komende maandag dus mijn quiz! Mocht je wel interesse hebben om te komen maar geen team hebben, kom (als je niet te verlegen bent) gewoon en we vinden ter plekke wel een team voor je.
Voor wie van buiten Amsterdam komt (met de trein): de prijsuitreiking is altijd rond elf uur (de laatste ronde zal normaalgesproken tussen kwart over tien en half elf beginnen). Het station is (excl stoplicht) twee minuten lopen, dus je kunt nog op een beschaafde tijd thuis zijn.
https://www.facebook.com/events/414463475329427/
Voor wie van buiten Amsterdam komt (met de trein): de prijsuitreiking is altijd rond elf uur (de laatste ronde zal normaalgesproken tussen kwart over tien en half elf beginnen). Het station is (excl stoplicht) twee minuten lopen, dus je kunt nog op een beschaafde tijd thuis zijn.
https://www.facebook.com/events/414463475329427/
0
geplaatst: 10 september 2013, 17:02 uur
De winnaars: Stoeprand!

Met in het midden ranboy en Arrie.
De quiz was best lastig, maar toch haalden ze 254 1/2 van de 300 punten.
Ik ga dezelfde quiz (of nouja, een iets makkelijkere en ivm de tijd iets kortere versie) overigens donderdag 26 september weer doen in Alkmaar in Victorie. Ik ben benieuwd of ze daar ook hoge scores halen (nummer 4 had 243 punten).

Ik ga dezelfde quiz (of nouja, een iets makkelijkere en ivm de tijd iets kortere versie) overigens donderdag 26 september weer doen in Alkmaar in Victorie. Ik ben benieuwd of ze daar ook hoge scores halen (nummer 4 had 243 punten).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 september 2013, 17:08 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 september 2013, 18:13 uur
De winnaars: Stoeprand!
Is dat Dweijk daar rechts?
Poek schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Is dat Dweijk daar rechts?
* denotes required fields.