MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Sander-PQB schreef:
Voor de last minutes. Een 20e team kunnen we evt nog kwijt....

Oldfart, pjh1967?

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Wij in Den Haag. Ben benieuwd, alle kroegen zitten deze keer in ieder geval superdicht bij elkaar.

In Tilburg is het ook in dezelfde straat

DjFrankie (moderator)
Onze buit is binnen in Tilburg 1ste met max score van 190 !!

Ook proficiat aan TheThinderstick met een mooie 2de plaats

CHIEP (crew)
Ik zal het hier ook maar vragen: hoe groot is die die bekerkast intussen al?

DjFrankie (moderator)
CHIEP schreef:
Ik zal het hier ook maar vragen: hoe groot is die die bekerkast intussen al?

Valt mee staat nu bij Maux wel in Venray iig. Alleen nu geen A Balladeer na afloop

Weet niet hoeveel punten team A$$ad Rocky had, want wij waren te laat voor de prijsuitreiking. Maar begreep van de organisatie dat we derde zijn geworden.

Nog best wel veel punten eigenlijk .

1 blind vertrouwen 187
2 outsiders/tjappies 185
3 A$$ad Rocky 184
4 3voor12 den haag 150
5 scumbag college 144

Gaat me niet lukken, had me wel wat geleken.

Is dat niet dat team dat we hier laatst een keer in de krant hadden?

DjFrankie (moderator)
Lukas schreef:
Is dat niet dat team dat we hier laatst een keer in de krant hadden?

Ja het zelfde team Lukas maar nu wel de 1ste plek

Beugen: Is er nog een team dat een plek vrij heeft? Lijkt me heel leuk om een keer mee te doen.

andre77 schreef:
Beugen: Is er nog een team dat een plek vrij heeft? Lijkt me heel leuk om een keer mee te doen.
hoi Andre, kom gewoon op goed geluk, er zijn altijd wel teams die mensen kunnen gebruiken.

Prima 2e plek in Beugen gehaald.

Wederom de complimenten voor de geweldige quiz gisteren in Beugen. De totale presentatie is super en ook dit jaar weer enkele verrrassende rondes. Heb weer een top middag gehad met als resultaat een uiterst tevreden 5e plek. Altijd leuk om ook weer even MuMe-lid deric te spreken.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Prima 2e plek in Beugen gehaald.

rkdev schreef:
Wederom de complimenten voor de geweldige quiz gisteren in Beugen. De totale presentatie is super en ook dit jaar weer enkele verrrassende rondes. Heb weer een top middag gehad met als resultaat een uiterst tevreden 5e plek. Altijd leuk om ook weer even MuMe-lid deric te spreken.

Wat hij zegt

DjFrankie (moderator)
2de in Lottum spannend met 5 punten verschil met de coalitie Outsiders / Sara and the 3 J's

Zal deric raven ook plezieren dit resultaat

Vanavond weer quizzen in het Compagnietheater in Amsterdam samen met Arrie, Lukas en Ranboy. En ik heb begrepen dat Poek deze keer onze quizmaster is.

Klopt! Geen Monty Python-thema dit keer, maar wel net zo leuk! Het wordt overigens een vrij toegankelijke quiz, ik denk dat er wel een paar teams boven de 90% gaan scoren en de nummer laatst ook nog boven de 50% zit.

Casartelli (moderator)
Ben vanavond verhinderd, maar volg de betreffende fb-pagina inmiddels. Lijkt me een volgende keer ook wel eens leuk om mee te doen.

Poek schreef:
Klopt! Geen Monty Python-thema dit keer, maar wel net zo leuk! Het wordt overigens een vrij toegankelijke quiz, ik denk dat er wel een paar teams boven de 90% gaan scoren en de nummer laatst ook nog boven de 50% zit.

Ha, gelukkig. Een wat toegankelijkere quiz vind ik helemaal niet erg na die quiz van gisteren.

En gewonnen vanavond in het Compsgnietheater, met dank aan de teamgenoten en een groot compliment voor Dimitri voor de superleuke quiz.

Volgens mij hebben er niet veel boven de 90% gescoord. En ik durf ook nog wel te beweren dat dit de minst toegankelijke quiz was die Dimitri ooit gedaan heeft.

Felicitaties aan de Ni-Knights. Klasse apart, gisteravond.

Leuk om te lezen allemaal, waar halen jullie muziek kennis vandaan? Bestaat er een site waar je must know info kan vinden over muziek? ik lees zelf veel op wiki en heb wat boekjes van blokhuis gelezen gr

De quizzen bestaan voornamelijk uit het herkennen van muziekfragmenten, met daarbij af en toe een bonusvraag (zoals bijv. naam zanger / zangeres, vroegere band, van wie is het origineel, uit welk jaartal komt het, welk jaar is bandlid overleden, uit welk land komt de band etc etc etc).

Deze keer in het Compagnietheater had Dimitri echter nog een aparte ronde met open vragen ingebouwd, leuke ronde ook, maar over het algemeen niet gebruikelijk (tenminste niet bij de quizzen waar ik tot nu toe aan mee heb gedaan).

Ja, dat was een beetje een gokje, ook hoe het uit zou pakken met de tijdslimiet (normaalgesproken treuzelen teams tussen het einde van een ronde en het nakijken omdat ze nog iets in willen vullen, in dit geval moest er meteen gestopt worden met schrijven) maar het bleek gewaardeerd te worden, vooral door het team met het meisje van 14 die in een minuut alle acht titels van Adelenummers uit de top 2000 wist

Ik ben vergeten een foto van de einduitslag te laten maken, maar ik heb Rob gevraagd of ie de uitslag kan mailen. En remcodulac baalt waarschijnlijk nog van het mislopen van de top 3 op 1 punt

Als het team van remdodulac bij het nummer met als tekst 'Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count. (Nigga!) Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count.' de bandnaam goed had geraden waren ze dus (gedeeld) derde geworden

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q71/s720x720/1379368_602074746523709_1876785542_n.jpg

Lambchop schreef:
Leuk om te lezen allemaal, waar halen jullie muziek kennis vandaan? Bestaat er een site waar je must know info kan vinden over muziek? ik lees zelf veel op wiki en heb wat boekjes van blokhuis gelezen gr

Ik haal het overal en nergens vandaan. Voornamelijk internet, en dan niet specifieke sites, al kom ik natuurlijk ook veel op Wikipedia. Ook wel boeken. De boeken van Blokhuis zijn best leuk maar vind ik wel erg beperkt. Maar wat ik eigenlijk veel meer doe dan lezen is luisteren, en bij een quiz is het dan ook voornamelijk fragmenten herkennen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:53 uur

geplaatst: vandaag om 22:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.