MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Lambchop schreef:
Leuk om te lezen allemaal, waar halen jullie muziek kennis vandaan? Bestaat er een site waar je must know info kan vinden over muziek? ik lees zelf veel op wiki en heb wat boekjes van blokhuis gelezen gr

Waar woon je Lambshop, zijn legio kwissen all over Nederland?

DjFrankie (moderator)
Poek schreef:
Als het team van remdodulac bij het nummer met als tekst 'Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count. (Nigga!) Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count. Body count, body count.' de bandnaam goed had geraden waren ze dus (gedeeld) derde geworden

Dat is ook een heel moeilijke vraag , Bodycount zit trouwens weinig in kwissen, alleen het nummer
KKK Bitch kan ik me herinneren in een kwis.

DjFrankie (moderator)
El Ninjo schreef:

Deze keer in het Compagnietheater had Dimitri echter nog een aparte ronde met open vragen ingebouwd, leuke ronde ook, maar over het algemeen niet gebruikelijk (tenminste niet bij de quizzen waar ik tot nu toe aan mee heb gedaan).

Reis maar eens naar het zuiden Erminio, wij doen altijd vragen open of MC, Wij proberen ook om 15 muziekrondes te doen en 3 rondes op papier (vragen, hoezen en nog een apart item).

DjFrankie schreef:
(quote)

Waar woon je Lambshop, zijn legio kwissen all over Nederland?

Ik woon in de buurt van Hoorn, heb nog nooit met één quiz meegedaan. Lijkt me in de toekomst wel eens leuk. Moet nog heel veel leren voor mn gevoel

In Hoorn is op de tweede donderdag van de maand de Vinylquiz van Berry in Swaf. Voornamelijk oude muziek (want vinyl), redelijk lastig, maar leuk (ik speel dezelfde quiz elke maand in Amsterdam).

En de eerste maandag van de maand in 't Kroegie heb je Over | Conxies
Maar een korte quiz en heel moeilijk volgens mij, die van Berry is vast leuker.

Kogge Pop Quiz - Café d'Ontmoeting, De Goorn - 24 november 2011 - Bolo.nl is ook in de buurt, die is wat ik gelezen heb ook leuk (niveau weet ik niet).

Poek schreef:

En de eerste maandag van de maand in 't Kroegie heb je Over | Conxies
Maar een korte quiz en heel moeilijk volgens mij, die van Berry is vast leuker.

Laat Herr Meijer het maar niet horen!
Overigens is dit geen korte kwis, ook avondvullend. Alleen de nummers worden helemaal gedraaid. Het zijn dus alleen minder te raden liedjes.

Kogge Pop Quiz - Café d'Ontmoeting, De Goorn - 24 november 2011 - Bolo.nl is ook in de buurt, die is wat ik gelezen heb ook leuk (niveau weet ik niet).

Is een mooi instapniveau. Quiz ook voor de doorsnee muziekliefhebber.

Met dank aan onze fotograaf zijn de foto's te zien op de site. Popquiz Beugen - popquizbeugen.nl

Lambchop schreef:
(quote)

Ik woon in de buurt van Hoorn, heb nog nooit met één quiz meegedaan. Lijkt me in de toekomst wel eens leuk. Moet nog heel veel leren voor mn gevoel

Aanstaande donderdag vanaf circa 20.30 uur is er, in Alkmaar, de oudste maandelijke popquiz van Nederland in het poppodium Victorie (het oude Atlantis).

Circa een half uurtje rijden vanaf 'in de buurt van' Hoorn.

Presentatie is in handen van team De Vieze Honden.

Goede reacties allemaal, ik wist niet dat er in de buurt ook quiz werden gehouden en nog maandelijks ook. Dat van die vieze honden klinkt erg aantrekkelijk haha. Ik zal eens kijken wanneer ik die van het kroegje ga doen. Bedankt

dit jaar geen Nationale Popquiz? weet iemand hier iets vanaf? kan op de site van de nationale niks vinden

Schijnt inderdaad niet door te gaan. Ik heb zelfs gehoord dat het niet zeker is of de organisatoren er überhaupt nog mee doorgaan. Ik denk dus dat je er in ieder geval vanuit kan gaan dat er dit jaar geen Nationale is, en voor de komende jaren is het ook niet zeker.

De kans is zelfs klein, helaas.

jammer , vond het altijd wel een mooie quiz met "allure"

DjFrankie (moderator)
Eindelijk de popkwis in Venlo gewonnen, 3 punten voor de 4 amigos nu.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/p480x480/1390570_760704913955630_1939962582_n.jpg

Goed gedaan Frankie! . Iedere Amigo krijgt 3/4 punt .

Gisteravond deed ik met o.a. Remcodulac mee aan de MTV popquiz. "Wat weet jij allemaal van de afgelopen 30 jaar MTV Pop-historie? " stond in de aankondigin; aardig wat, dus we dachten een goede kans te maken op de overwining. Verkeerd gedacht: er werden slechts 20 fragmenten gedraaid (waarvan we er 19 herkenden), 20 beeldvragen (ging ook nog wel) en 40 triviavragen over de EMA en mtv real life soaps (wat ons een gevoel gaf van "waar zijn we in beland"). Enfin, we eindigden in het rechterrijtje.

Poek schreef:
Gisteravond deed ik met o.a. Remcodulac mee aan de MTV popquiz. "Wat weet jij allemaal van de afgelopen 30 jaar MTV Pop-historie? " stond in de aankondigin; aardig wat, dus we dachten een goede kans te maken op de overwining. Verkeerd gedacht: er werden slechts 20 fragmenten gedraaid (waarvan we er 19 herkenden), 20 beeldvragen (ging ook nog wel) en 40 triviavragen over de EMA en mtv real life soaps (wat ons een gevoel gaf van "waar zijn we in beland"). Enfin, we eindigden in het rechterrijtje.

Wij waren er ook nog nooit zo'n slechte 'Popquiz' meegemaakt. Weinig fragmenten, vragen over celebs, ema presentatoren, mtv programma's en slecht geluid. Wij waren 7de heeft er vast mee te maken

Er zijn een paar nieuwe lokaties bijgekomen voor de 'Dag van de Popquiz', op vrijdagavond 27 december. Het zijn er nu 36 inmiddels.

De lijst:

Amersfoort - De Kelder
Amersfoort - Zandfoort aan de Eem*
Amsterdam - Melkweg (theater)
Apeldoorn - 't Cafeetje van Marja
Bladel - Podium10
Den Haag - De Zwarte Ruiter
Didam - Jan & Jan
Ede - Perron31
Eindhoven - Movies
Emmen - Apollo
Enkhuizen - Cayen
Goes - 't Beest
Haarlem - Café de Flapcan
Heerlen - Café Bluff
Hoofddorp - Duycker
Hoorn - Huis Verloren
Kerkrade - Café D'r Wuhler
Leeuwarden - Paddy O'Ryan
Leiden - Q-Bus
Middelburg - De Spot
Nijverdal - Grand Café Toi Toi
Oss - De Kamer
Overzande - De Klomp
Purmerend - P3
Rotterdam - Rotown
Sittard - Volt (op locatie)
Sliedrecht - Elektra
Sneek - Het Bolwerk
Ulft - DRU Cultuurfabriek
Vaals - Cafe 't Vereinshoes
Venlo - Kafee De Splinter
Vlaardingen - Kroepoekfabriek
Wageningen - Villa Bloem
Weert - De Bosuil
Wijk aan Zee - Timboektoe
Zwolle - Hedon on tour
(* andere quiz)

Het is nog onduidelijk hoe laat de quizzen precies beginnen, maar als we de popquiz agenda op de Popquiz Marathon site mogen geloven is het ongeveer om 20:30 uur:
Popquiz Marathon: POPQUIZ AGENDA - popquizmarathon.blogspot.nl

Ook is het nog niet helemaal duidelijk of er inschrijfgeld betaald dient te worden.
Zo ja, dan zal de organisatie er wel schatrijk van worden en er een maand of twee van op vakantie kunnen.

DjFrankie (moderator)
Popkwis in Den Bosch binnen 3 minuten uitverkocht

But we're in met dank aan bovenstaande user!

DjFrankie schreef:
Popkwis in Den Bosch binnen 3 minuten uitverkocht

But we're in met dank aan bovenstaande user!

Hoppaaaa!
De quiz begint overigens al om 12:30 uur omdat het altijd uitloopt, dus uurtje vroeger vertrekken dan normaal

Slechts 1 van ons 4 vond het uiteindelijk de moeite waard om de titel in Den Bosch te gaan verdedigen.
Niet getreurd, dat doet 'ie dan weer wel met 3 man waarmee hij 3 keer de Nationale Popquiz won de afgelopen 5 jaar

Ook de nummer 2 van 2012 (The Outsiders) doen het komende jaar in Den Bosch weer mee.

Wil er nog iemand aansluiten bij Remcodulac en mij vanavond bij de Berry Vinylquiz in Amsterdam?

Een late followup: Ranboy deed met ons mee en mede dankzij hem wisten we een nette derde plek te behalven in de Berry Vinylquiz.

En nieuws! Ik heb een datum geprikt voor mijn quiz: maandag 23 december vanaf 19.25 uur tot een uur of elf. Heel veel liedjes, dit keer wat meer alternatieve muziek dan gebruikelijk (o.a. 15 Britpopnummers), maar ook veel nummer-1-hits en al dan niet foute nummers. Dit allemaal in Cafe Batavia tegenover Amsterdam CS.

https://www.facebook.com/events/689858241046029/

Gisteren leuke Popquiz gespeeld in Houten, samen met een vriend. Enige nadeel is dat je dus teams van 2, of van 3 of 4 kan hebben. Dus met 2 heb je iets minder kennis in huis dan met 4.

Toch met zijn 2en netjes 7e van de 24 geworden ( 9 punten verschil met de top 3) Maar de Outsiders (altijd weer de outsiders) dik gewonnen.. maar wel met meer man

Wel een bonus ronde in de wacht gesleept met (hpe kan het anders) een Prince vraag. Dus een keertje lekker eten in het cafe daar met een leuke korting.

Met dank aan Herman, Ranboy en (Sabrina) Lukas de popquiz in het Compagnietheater in Amsterdam overtuigend gewonnen

Dat ik ooit nog eens een groot Sabrina-kenner zou worden. Ik wist niet dat ik het in me had .

Met 2 dikke punten gewonnen?

Een best wel grote voorsprong hadden The Knights volgens mij. Ik had trouwens 1 nummer (of clip eigenlijk) herkend dankzij MuMe, in het top-40-draadje had ik wat maanden geleden Rosanna van Wax aangeklikt. Da's wel een clip die je onthoudt.

Komende week maandag mijn quiz in Batavia! Hopelijk kan ik weer wat MuMe-mensen daar begroeten.
https://www.facebook.com/AmsterdamPopquiz

Dit was de eindstand in het Compagnietheater, voor wie het wil en kan lezen:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1525195_10153598154440223_1825871990_n.jpg

Dit was de Sabrina-klassieker die Lukas meteen herkende

Gast
geplaatst: vandaag om 03:57 uur

geplaatst: vandaag om 03:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.