Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2013, 00:16 uur
Die had ik nooit geweten, ik denk dat Sheila E regelmatig genoemd zal zijn.
0
geplaatst: 19 december 2013, 00:19 uur
Poek schreef:
Een best wel grote voorsprong hadden The Knights volgens mij. Ik had trouwens 1 nummer (of clip eigenlijk) herkend dankzij MuMe, in het top-40-draadje had ik wat maanden geleden Rosanna van Wax aangeklikt. Da's wel een clip die je onthoudt.
Komende week maandag mijn quiz in Batavia! Hopelijk kan ik weer wat MuMe-mensen daar begroeten.
https://www.facebook.com/AmsterdamPopquiz
Een best wel grote voorsprong hadden The Knights volgens mij. Ik had trouwens 1 nummer (of clip eigenlijk) herkend dankzij MuMe, in het top-40-draadje had ik wat maanden geleden Rosanna van Wax aangeklikt. Da's wel een clip die je onthoudt.
Komende week maandag mijn quiz in Batavia! Hopelijk kan ik weer wat MuMe-mensen daar begroeten.
https://www.facebook.com/AmsterdamPopquiz
Ik twijfel nog. Ben dan geloof ik 2 avonden thuis geweest in 2 weken, maar na dinsdag heb ik ook 5 dagen vrij, dus tijd genoeg om bij te komen...
0
geplaatst: 19 december 2013, 00:20 uur
deric raven schreef:
Dat schoot ook door mijn hoofd, maar de antwoorden moesten op alfabetische volgorde staan en Sheila paste niet.
0
geplaatst: 19 december 2013, 00:20 uur
Lukas was ook de enige die het herkende, geen enkel ander team had deze goed.
0
geplaatst: 19 december 2013, 00:30 uur
Een paar jaar terug nog een hitje gescoord in de Zuidelijke danslijsten met Samantha Fox.
Doet mij wel wat denken aan de samenwerking van Nena met Kim Wilde.
Doet mij wel wat denken aan de samenwerking van Nena met Kim Wilde.
0
geplaatst: 19 december 2013, 00:44 uur
Samantha Fox zat overigens ook in de popquiz van afgelopen maandag, met I only want to be with you, en die herkende ik dan weer
.
.
0
geplaatst: 19 december 2013, 00:52 uur
De dames zien er na al die jaren verder nog prima uit, zelfs nog een stuk slanker dan in de jaren 80.
0
geplaatst: 19 december 2013, 14:13 uur
Om te horen daarentegen... 
En Lisette kan je vast goed gebruiken Herman!

En Lisette kan je vast goed gebruiken Herman!
0
geplaatst: 19 december 2013, 14:22 uur
0
geplaatst: 19 december 2013, 18:46 uur
El Ninjo schreef:
Nou ja, herkende.... Ik hoorde iemand in een jaren 80-productie hoog en vals zingen en Sabrina paste in het alfabet. Tot mijn verbazing keurde ranboy de suggestie goed en werd het ons antwoord. De rest is geschiedenis.
Overigens moet ik het van dit soort spaarzame bijdragen hebben. Gelukkig kan ik dan weer de rest van de popquiz op het gevoel teren dat ik toch niet helemáál overbodig ben geweest.
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:36 uur
Ik ga morgen iets nieuws proberen (waarschijnlijk wel eens eerder bedacht, maar ik ben het nooit tegengekomen): ieder team krijgt een extra opdracht waarmee twee punten zijn te verdienen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt 
Wie nog zin heeft om voor de kerst een quiz te spelen maar niet zo snel teamgenoten kan regelen: er komen meer free agents (en ook een tweetal), ter plekke aansluiten bij een team zal geen probleem zijn.
En herman, ik geloof dat Lisette een plek in haar team over heeft.
https://www.facebook.com/events/689858241046029/

Wie nog zin heeft om voor de kerst een quiz te spelen maar niet zo snel teamgenoten kan regelen: er komen meer free agents (en ook een tweetal), ter plekke aansluiten bij een team zal geen probleem zijn.
En herman, ik geloof dat Lisette een plek in haar team over heeft.
https://www.facebook.com/events/689858241046029/
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:44 uur
Ik sla morgen toch even over. Heb er wel zin in, maar ook een andere afspraak en het is niet te combineren. Helaas, had me wel verheugd op die britpopnummers. In 2014 ben ik er zeker eens bij!
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:59 uur
0
geplaatst: 24 december 2013, 22:01 uur
En Ranboy, Arrie en (ik denk) Lukas wisten inderdaad te winnen! 290 van de 323 punten en met ruime voorsprong (Remcodulac was met zijn team tweede, 256 1/2 punten). Zelfs de vier nummer-1-hits van/met Do wisten ze te herkennen...
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/q77/s720x720/1005036_633533076711209_2027015523_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/q77/s720x720/1005036_633533076711209_2027015523_n.jpg
0
geplaatst: 24 december 2013, 22:13 uur
Ik zat er inderdaad bij. Al moet gezegd dat ze ondanks mijn actieve houding ook zonder mijn inbreng wel zouden hebben gewonnen. De Sabrina-factor ontbrak ditmaal een beetje.
0
geplaatst: 25 december 2013, 01:30 uur
Uit mijn hoofd:
Pulp - Do You Remember the First Time?
Monaco - What Do You Want from Me?
Suede - The Beautiful Ones
Lush - Ladykillers
Supergrass - Sun Hits the Sky
Ash - Oh Yeah
The La's - There She Goes
En nog wel een paar.
Pulp - Do You Remember the First Time?
Monaco - What Do You Want from Me?
Suede - The Beautiful Ones
Lush - Ladykillers
Supergrass - Sun Hits the Sky
Ash - Oh Yeah
The La's - There She Goes
En nog wel een paar.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 december 2013, 02:08 uur
Vrijdag dag van de popquiz
ik ben weer in E'hoven
Popquiz Marathon: Dag van de Popquiz op 27 december - popquizmarathon.blogspot.nl
ik ben weer in E'hoven
Popquiz Marathon: Dag van de Popquiz op 27 december - popquizmarathon.blogspot.nl
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 december 2013, 19:22 uur
DjFrankie schreef:
ik ben weer in E'hoven
ik ben weer in E'hoven
Niemand die hier vanavond verder aan meedoet?
0
geplaatst: 28 december 2013, 01:56 uur
DjFrankie schreef:
Jawel hoor, met team BeatLove winnaar in Wageningen !!
0
geplaatst: 28 december 2013, 02:35 uur
Het was ook in Leiden, maar ik betwijfel of er iemand heeft meegedaan. Promotie was nihil.
0
geplaatst: 28 december 2013, 10:16 uur
Ik vond het ook maar een raar moment voor een dag van de popquiz. Iedereen moet uitbuiken enzo.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 december 2013, 10:18 uur
Wij waren in e'hoven ook gewonnen, 297 punten van de 308 te behalen punten.
Er waren hier toch 23 teams.
Er waren hier toch 23 teams.
0
geplaatst: 29 december 2013, 21:46 uur
Vanmiddag als voorbereiding voor de Bossche popquiz met de helft van het team de Three Imaginary Boys XL quiz gewonnen. Was een leuke quiz, iets pittiger dan de avondedities.
0
geplaatst: 29 december 2013, 22:59 uur
Dan heb je het goed gedaan! Deden toch 65 teams mee weer.
Was inderdaad wel pittig, minder nieuwe muziek ook vergeleken bij de avondedities. Suf dat we het nummer van Kim Wilde niet kenden, anders waren we ex aequo met jullie geëindigd.
Heb ook zin in de quiz in Den Bosch.
Was inderdaad wel pittig, minder nieuwe muziek ook vergeleken bij de avondedities. Suf dat we het nummer van Kim Wilde niet kenden, anders waren we ex aequo met jullie geëindigd.
Heb ook zin in de quiz in Den Bosch.
0
geplaatst: 30 december 2013, 01:10 uur
Zijn de landelijke uitslagen van de nationale popquiz van 27 december al bekend?
Ons team Kwist 't Niet is in Weert eerste geworden. Was een leuke quiz!
Ons team Kwist 't Niet is in Weert eerste geworden. Was een leuke quiz!
* denotes required fields.