MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Die had ik nooit geweten, ik denk dat Sheila E regelmatig genoemd zal zijn.

Poek schreef:
Een best wel grote voorsprong hadden The Knights volgens mij. Ik had trouwens 1 nummer (of clip eigenlijk) herkend dankzij MuMe, in het top-40-draadje had ik wat maanden geleden Rosanna van Wax aangeklikt. Da's wel een clip die je onthoudt.

Komende week maandag mijn quiz in Batavia! Hopelijk kan ik weer wat MuMe-mensen daar begroeten.
https://www.facebook.com/AmsterdamPopquiz

Ik twijfel nog. Ben dan geloof ik 2 avonden thuis geweest in 2 weken, maar na dinsdag heb ik ook 5 dagen vrij, dus tijd genoeg om bij te komen...

deric raven schreef:
Die had ik nooit geweten, ik denk dat Sheila E regelmatig genoemd zal zijn.

Dat schoot ook door mijn hoofd, maar de antwoorden moesten op alfabetische volgorde staan en Sheila paste niet.

Lukas was ook de enige die het herkende, geen enkel ander team had deze goed.

Een paar jaar terug nog een hitje gescoord in de Zuidelijke danslijsten met Samantha Fox.
Doet mij wel wat denken aan de samenwerking van Nena met Kim Wilde.

Samantha Fox zat overigens ook in de popquiz van afgelopen maandag, met I only want to be with you, en die herkende ik dan weer .

De dames zien er na al die jaren verder nog prima uit, zelfs nog een stuk slanker dan in de jaren 80.

Sabrina is nog steeds een genot om te zien !

Om te horen daarentegen...

En Lisette kan je vast goed gebruiken Herman!

Poek schreef:
Om te horen daarentegen...

Ja, gewoon mute en genieten

El Ninjo schreef:
Lukas was ook de enige die het herkende, geen enkel ander team had deze goed.

Nou ja, herkende.... Ik hoorde iemand in een jaren 80-productie hoog en vals zingen en Sabrina paste in het alfabet. Tot mijn verbazing keurde ranboy de suggestie goed en werd het ons antwoord. De rest is geschiedenis.

Overigens moet ik het van dit soort spaarzame bijdragen hebben. Gelukkig kan ik dan weer de rest van de popquiz op het gevoel teren dat ik toch niet helemáál overbodig ben geweest.

Ik ga morgen iets nieuws proberen (waarschijnlijk wel eens eerder bedacht, maar ik ben het nooit tegengekomen): ieder team krijgt een extra opdracht waarmee twee punten zijn te verdienen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt

Wie nog zin heeft om voor de kerst een quiz te spelen maar niet zo snel teamgenoten kan regelen: er komen meer free agents (en ook een tweetal), ter plekke aansluiten bij een team zal geen probleem zijn.

En herman, ik geloof dat Lisette een plek in haar team over heeft.

https://www.facebook.com/events/689858241046029/

Ik sla morgen toch even over. Heb er wel zin in, maar ook een andere afspraak en het is niet te combineren. Helaas, had me wel verheugd op die britpopnummers. In 2014 ben ik er zeker eens bij!

Vanmiddag met Arrie, Lukas en voor het eerst mol meegedaan aan de quiz in de De Burcht (Leiden), onder een nieuwe naam (Wir Sind Armand Van Helden), en zowaar eerste geworden .

En, Poek, hierdoor kregen wij ook ineens zin om morgen naar de Bataviaquiz te gaan, dus zie je daar!

De titelverdedigers! Jullie gaan vast weer winnen

Oh, the pressure ...

Om jullie lekker te maken: deze cd zit in de prijzenpot!

En Ranboy, Arrie en (ik denk) Lukas wisten inderdaad te winnen! 290 van de 323 punten en met ruime voorsprong (Remcodulac was met zijn team tweede, 256 1/2 punten). Zelfs de vier nummer-1-hits van/met Do wisten ze te herkennen...

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/q77/s720x720/1005036_633533076711209_2027015523_n.jpg

Ik zat er inderdaad bij. Al moet gezegd dat ze ondanks mijn actieve houding ook zonder mijn inbreng wel zouden hebben gewonnen. De Sabrina-factor ontbrak ditmaal een beetje.

Welke britpopnummers heb ik gemist?

Uit mijn hoofd:

Pulp - Do You Remember the First Time?
Monaco - What Do You Want from Me?
Suede - The Beautiful Ones
Lush - Ladykillers
Supergrass - Sun Hits the Sky
Ash - Oh Yeah
The La's - There She Goes

En nog wel een paar.

DjFrankie (moderator)

DjFrankie (moderator)

Niemand die hier vanavond verder aan meedoet?

DjFrankie schreef:
Niemand die hier vanavond verder aan meedoet?

Jawel hoor, met team BeatLove winnaar in Wageningen !!

Het was ook in Leiden, maar ik betwijfel of er iemand heeft meegedaan. Promotie was nihil.

Ik vond het ook maar een raar moment voor een dag van de popquiz. Iedereen moet uitbuiken enzo.

DjFrankie (moderator)
Wij waren in e'hoven ook gewonnen, 297 punten van de 308 te behalen punten.
Er waren hier toch 23 teams.

Vanmiddag als voorbereiding voor de Bossche popquiz met de helft van het team de Three Imaginary Boys XL quiz gewonnen. Was een leuke quiz, iets pittiger dan de avondedities.

Dan heb je het goed gedaan! Deden toch 65 teams mee weer.

Was inderdaad wel pittig, minder nieuwe muziek ook vergeleken bij de avondedities. Suf dat we het nummer van Kim Wilde niet kenden, anders waren we ex aequo met jullie geëindigd.

Heb ook zin in de quiz in Den Bosch.

Zijn de landelijke uitslagen van de nationale popquiz van 27 december al bekend?
Ons team Kwist 't Niet is in Weert eerste geworden. Was een leuke quiz!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.