MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Mooi gedaan tot in Den Bosch iig Herman

Aowe Kino Bocholtz...Popquiz part.4

Het lijkt nog ver weg, maar de inschrijiving voor de Popquiz 2011 is geopend (2 teams al aangemeld). Na de moeilijke editie van vorig jaar zijn organisatoren Ralph Schmeets en Barry Hodiamont dit jaar een andere weg ingeslagen. Veel bekende hits uit de jaren 60 tot nu passeren de revue.
In totaal 135 fragmenten (1 uur 45), albumhoezen, foto's en 45 videoclips zullen jullie door de muziekgeschiedenis voeren. Schrijf je dus in voor de Popquiz 2011 en strijd mee om de befaamde Pink Poodle Award (en heel veel leuke, muzikale prijzen).

Datum: zaterdag 9 april 2011 vanaf 20.00.
Teams van max. 4 personen.
Inschrijven aan de bar of bij Barry Hodiamont ([email protected])
Kosten: 15 euro per team (geld gaat compleet naar de prijzenpot).

Over welke quiz gaat dit? Toch niet de Nationale Popquiz in Amstelveen? Waar dan wel?

DjFrankie (moderator)
In Bocholtz Rob, bij Aken, doe ik ook aan mee.

Ha, auf diesem Fahrrad . Tja, dat is wel wat uit mijn richting (Amsterdam)

Ben er van overtuigd dat Barry en Ralph iets gevarieerts van hebben gemaakt, hopelijk ben ik ook van de partij, al is het voor de geweldige sfeer in " de Aowe Kino" in Bocholtz!

Mijn vriend en ik zijn momenteel een Nationale Quizagenda aan het samenstellen, met alle popquizen, filmquizen, pubquizen etc door het hele land. Heb even geduld, want er wordt nog elke dag aan gewerkt, maar hij zal hier te vinden zijn: http://quizagenda.nl/

DjFrankie (moderator)
da_smiek schreef:
Mijn vriend en ik zijn momenteel een Nationale Quizagenda aan het samenstellen, met alle popquizen, filmquizen, pubquizen etc door het hele land. Heb even geduld, want er wordt nog elke dag aan gewerkt, maar hij zal hier te vinden zijn: http://quizagenda.nl/

Geweldig zal tzt onze kwis ook doorgeven.

DjFrankie (moderator)
Zijn er nog mensen aanwezig komende week in popquiz van Den Bosch buiten Herman en bovengetekende?

Nee, maar als je nog een plekje vrij hebt, lijkt het me leuk!

DjFrankie (moderator)
Wij zijn met z'n vieren, 'k weet niet hoe herman zijn team eruit ziet? Ik weet wel dat ze aan jouw een goede kwisser hebben

Inderdaad, ranboy is een topper. Alleen zijn wij ook al met zijn vieren.

DjFrankie (moderator)
Herman proficiat eerste bij de Bosche popkwis !!

Iemand nog meegedaan met de Melkweg & FAME popkwis vandaag in de Melkweg (Amsterdam)?

Dank je wel Frank en jij ook nog gefeliciteerd met de knappe 3e plaats.

Ik heb de precieze stand nog ingezien en de top 3 zat heel dicht op elkaar en het veld daaronder kwam op flinke afstand. Wij hadden 420 punten, Blue Moon 419 en jullie 414. De nummer 4 zat ergens rond de 390... Het was een leuke quiz weer.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Dank je wel Frank en jij ook nog gefeliciteerd met de knappe 3e plaats.

Ik heb de precieze stand nog ingezien en de top 3 zat heel dicht op elkaar en het veld daaronder kwam op flinke afstand. Wij hadden 420 punten, Blue Moon 419 en jullie 414. De nummer 4 zat ergens rond de 390... Het was een leuke quiz weer.

Thx en een prachtige prijzentas. Goeie sponsering daar !!

Wij mochten als 6e aftikken in De Enige Echte Bossche Popquiz. Elk jaar weer een feest!!
En Herman proficiat!!

Ik heb gisteren meegedaan met de Melkweg Popkwis, maar ben er niet zo over te spreken. Uiteindelijk nog 10e plek van de 40 weten te behalen.

De popkwis bestond uit rondes waarin steeds alfabetisch de bands voorbij kwamen, en ze de titel van het nummer ook lieten horen. Probleem was dat de rondes voornamelijk bestonden uit (voor mij dan) bands waar ik weleens van had gehoord, maar dan met nummers die bij nader onderzoek nooit eens een single zijn geweest. Het was dus vaak een kwestie van een band tussen de A en de C gokken, bijvoorbeeld. Daarnaast kwamen er dus bands voorbij waar ik zelf bijna alles van heb, maar dus alsnog het nummer niet herkende. Ik denk dat ze van tevoren thema's voor rondes hebben bedacht en aan de hand daarvan nummers hebben opgezocht, of ze nu "bekend" zijn of niet. Dat noem ik niet echt een popquiz.

DjFrankie (moderator)
Gisteren 2de in Ell, was een erg leuke kwis.

En in Cuijk doen jullie ook mee?

DjFrankie (moderator)
Ja Leon jullie ook ? Zijn maar 10 teams, hoofdprijs VIP kaarten voor Roger Waters in Arnhem

Nee, maar ik zag in de Gelderlander als team De Evenaar vermeld.
Ik zit dan in de nachtdienst, dus zal het verder niks uit halen.

DjFrankie (moderator)
Vandaag in de Gelderlander?

Nee, volgens mij in de zaterdag editie.

DjFrankie (moderator)
Nou dus 2de achter de Wijzen uit het oosten in Cuijk.
Prima prijs wel een media player van 1 TB.
Soms loont popkwissen wel.

Wel een systeem waarbij teams afvielen, en er met een drukknop werd gewerkt.

Leuke avond gehad iig.

Prima plek 2e.
Ken het gevoel.

Da's een mooie prijs!

DjFrankie (moderator)
En dan voor ieder 1 mediaplayer.
Was wel leuk nog een praatje gemaakt met Ge Reinders en BJ Baartmans.
Leuke zondagavond besteding !

De winnaars (4 vip arrangementen voor Roger Waters) waren echt goed, zag ook dat ze bij de landelijke pq 6e zijn geworden.

Kijk, dat zijn nog eens leuke prijzen!

Inmiddels zijn 11 teams aangemeld voor de Popquiz in Bocholtz.
er is nog ruimte.
Zaterdag 9 april in cafe d'r Aowe Kino.

check www.aowekino.nl

ps Bocholtz = Nederland haha.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.