Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2015, 23:53 uur
Poek schreef:
Zijn er nog mensen (b.v. van Wir sind Armand von Helden) die met mij en Remcodulac willen meedoen aan Berry's vinylquiz vanavond? In Bar Jones, Nes 33.
Zijn er nog mensen (b.v. van Wir sind Armand von Helden) die met mij en Remcodulac willen meedoen aan Berry's vinylquiz vanavond? In Bar Jones, Nes 33.
Te laat gelezen, had het anders wel overwogen. Jullie nog gegaan?
0
geplaatst: 4 maart 2015, 08:31 uur
Ah...ik lees Poek's berichtje ook nu pas. Ik had wel mee willen en kunnen doen.
Die datum (1e dinsdag vd maand meen ik) van Berry's quiz zit op 1 of andere manier nog niet goed in m'n systeem, vergeet het iedere keer.
Die datum (1e dinsdag vd maand meen ik) van Berry's quiz zit op 1 of andere manier nog niet goed in m'n systeem, vergeet het iedere keer.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 16:15 uur
Daar zijn toch agenda's voor uitgevonden?
Met zijn tweeen werden we uiteindelijk 5 van de 9. Wel o.a. Stooges, Nancy Sinatra, BZN en Elton John gemist, Tangerine Dream wel diep uit mijn geheugen gevist.
Met zijn tweeen werden we uiteindelijk 5 van de 9. Wel o.a. Stooges, Nancy Sinatra, BZN en Elton John gemist, Tangerine Dream wel diep uit mijn geheugen gevist.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 17:27 uur
DjFrankie schreef:
Nog mensen die naar de Effenaar gaan zaterdag (wereldrecord popkwissen) ?
"Het huidige record staat op 355 deelnemers en vond plaats in Rotterdam."
Als dat aantal het officiële record is..., dan zijn de Imaginary Boys in Tivoli daar officieus al vele malen overheen gegaan...
0
geplaatst: 4 maart 2015, 17:59 uur
Wauw, dat wereldrecord ligt helemaal niet zo hoog. Heb wel eens meegedaan aan een pubquiz-finale in de Heineken Music Hall met ongeveer het dubbele aantal mensen denk ik. En de Tivoli-popquiz is daar ongetwijfeld ook wel over heen gegaan.
En tien euro per persoon? Dan mogen ze wel bijzondere prijzen hebben...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 maart 2015, 19:00 uur
herman schreef:
Wauw, dat wereldrecord ligt helemaal niet zo hoog. Heb wel eens meegedaan aan een pubquiz-finale in de Heineken Music Hall met ongeveer het dubbele aantal mensen denk ik. En de Tivoli-popquiz is daar ongetwijfeld ook wel over heen gegaan.
ik ben benieuwd we gaan iig niet voor spek en bonen meedoen Herman
0
geplaatst: 5 maart 2015, 12:01 uur
KeesKwist schreef:
Over Berry gesproken...
Donderdag 26 maart jubileert de 'Langstlopende Maandelijkse Popquiz van nederland'.
Poppodium Victorie (voorheen Atlantis) in Alkmaar viert zijn 150e editie.
De rondes worden om en om gepresenteerd door Vinyloog Berry en Alex & Ronald, bekend als samenstellers/presentator van DE Nationale Popquiz.
Verder een ronde met liveband en nog veel meer...
Noteert U 'm alvast in uw agenda...
Over Berry gesproken...
Donderdag 26 maart jubileert de 'Langstlopende Maandelijkse Popquiz van nederland'.
De rondes worden om en om gepresenteerd door Vinyloog Berry en Alex & Ronald, bekend als samenstellers/presentator van DE Nationale Popquiz.
Klinkt goed, de Nationale was altijd een goeie, gevarieerde quiz.
Helaas is ons team (van collega's) de laatste tijd om persoonlijke redenen behoorlijk uit elkaar gevallen, maar als er hier mensen zijn die zich willen verenigen in een nieuw team, of bestaande teams die nog mensen zoeken, dan hou ik me aanbevolen.
Dat geldt trouwens ook voor andere leuke popquizzes in (Noord-)Holland

0
geplaatst: 5 maart 2015, 19:48 uur
DjFrankie schreef:
Ik ga daar wellicht wel naar toe (ben een muziekliefhebber). Mijn oudere broer en zijn vriendin, en ik vormen met een paar anderen een ploeg.Nog mensen die naar de Effenaar gaan zaterdag (wereldrecord popkwissen) ?
0
geplaatst: 6 maart 2015, 23:06 uur
DjFrankie schreef:
Ik ben ook van de partij in Eindhoven. Inschrijving is wat prijzig, maar ik hoop op een leuke quiz!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 maart 2015, 10:47 uur
Tsa bizarre avond gisteren. Bomvolle Effenaar, mensen die sjouwde met kannen bier. Muziek van slayer maar ook sir-mix-a-lot en de eerste 3 ronden verboden op te staan.
Na deze 3 ronde was de recordpoging geslaagd, en waren wij tot onze verbazing 1ste. Ons team Saturday Night's Alright for Fighting (toepasselijk omdat het aantal singles die elton John had uitgebracht werd gevraagt) mocht naar voren komen. Een fles drank was ons deel waarna de kwis nog met 4 rondes verder ging.
Dankzij de shoot-out van onder meer dus Elton John zijn singles opgeteld met het aantal top 10 singles van Madonna in Amerika het aantal leden van Aerosmith en de leeftijd die Michael Jackson heeft bereikt.
Dit hadden we net iets beter gedaan als de ex-aquo, waardoor de cup voor ons was, met een medaille en een i-pod.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/s720x720/11061768_10206332855589665_6919876447689518827_n.jpg?oh=38b94307b3ee847d847591efe9bd68c4&oe=5576289B&__gda__=1434797272_9fc95d77a66b3e33ce157099661a6da6
Ook nog ff met Lukas gesproken en kennis gemaakt met Sandokan-veld
Rara avond maar wel tof, Leon Verdonschot deed ook mee trouwens, maar geen idee waar die is geeindigd.
Na deze 3 ronde was de recordpoging geslaagd, en waren wij tot onze verbazing 1ste. Ons team Saturday Night's Alright for Fighting (toepasselijk omdat het aantal singles die elton John had uitgebracht werd gevraagt) mocht naar voren komen. Een fles drank was ons deel waarna de kwis nog met 4 rondes verder ging.
Dankzij de shoot-out van onder meer dus Elton John zijn singles opgeteld met het aantal top 10 singles van Madonna in Amerika het aantal leden van Aerosmith en de leeftijd die Michael Jackson heeft bereikt.
Dit hadden we net iets beter gedaan als de ex-aquo, waardoor de cup voor ons was, met een medaille en een i-pod.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/s720x720/11061768_10206332855589665_6919876447689518827_n.jpg?oh=38b94307b3ee847d847591efe9bd68c4&oe=5576289B&__gda__=1434797272_9fc95d77a66b3e33ce157099661a6da6
Ook nog ff met Lukas gesproken en kennis gemaakt met Sandokan-veld
Rara avond maar wel tof, Leon Verdonschot deed ook mee trouwens, maar geen idee waar die is geeindigd.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 maart 2015, 11:43 uur
herman schreef:
Mooi Frank!
Dank je HermanMooi Frank!
0
geplaatst: 8 maart 2015, 13:12 uur
Aparte avond inderdaad, maar heb me goed vermaakt. Ik deel de verbazing van Herman dat een ruime 430 deelnemers blijkbaar al een wereldrecord is, maar wel leuk om daar een keer onderdeel van uit te maken. Gelukkig hoefde ik niet te plassen tijdens de eerste drie rondes.
De organisatie was goed, de presentatrice deed het leuk, het niveau van de vragen was wel oké, en met mijn groep hebben we uiteindelijk nog een mooie 15e plaats behaald. En natuurlijk DjFrankie een keer de hand kunnen schudden. Nogmaals felicitaties aan zijn team voor de mooie prestatie!
De organisatie was goed, de presentatrice deed het leuk, het niveau van de vragen was wel oké, en met mijn groep hebben we uiteindelijk nog een mooie 15e plaats behaald. En natuurlijk DjFrankie een keer de hand kunnen schudden. Nogmaals felicitaties aan zijn team voor de mooie prestatie!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 maart 2015, 15:40 uur
Sandokan-veld schreef:
Aparte avond inderdaad, maar heb me goed vermaakt. Ik deel de verbazing van Herman dat een ruime 430 deelnemers blijkbaar al een wereldrecord is, maar wel leuk om daar een keer onderdeel van uit te maken. Gelukkig hoefde ik niet te plassen tijdens de eerste drie rondes.

0
geplaatst: 9 maart 2015, 23:02 uur
Goed gedaan Frank, gefeliciteerd! (Ik en mijn ploeggenoten konden er helaas niet bij zijn, omdat de kaartjes al twee dagen waren uitverkocht).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 maart 2015, 19:13 uur
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10983550_10204742843225538_4957477545613296960_o.jpg
De groepsfoto nog van afgelopen zaterdag
Werd vandaag gestuurd.
De groepsfoto nog van afgelopen zaterdag
Werd vandaag gestuurd.
0
geplaatst: 11 maart 2015, 19:39 uur
... en ik ben die jongen die helemaal links op die kruk zit. Zo deel ik toch ook een beetje mee in de glorie 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 maart 2015, 22:18 uur
Sandokan-veld schreef:
... en ik ben die jongen die helemaal links op die kruk zit. Zo deel ik toch ook een beetje mee in de glorie

0
geplaatst: 17 maart 2015, 09:00 uur
Gisteren weer gezellig gequizd met ranboy, Dwejkk_ en Lukas in de maandelijkse quiz van Rob van Zandvoort in de Posthoornkerk in Amsterdam. Uiteindelijk een keurige 2e plaats behaald, weliswaar op ruime afstand van de winnaars die echt een ongelofelijke score hadden (met verder nog de kanttekening dat een tweetal topteams die er normaal wel zijn gisteren niet aanwezig waren).
We hebben ons verder nog aangemeld om de editie van deze quiz in mei te organiseren.
We hebben ons verder nog aangemeld om de editie van deze quiz in mei te organiseren.
0
geplaatst: 17 maart 2015, 12:23 uur
Het team van Poek, Chris en mijzelve eindigde dan weer anderhalf punt achter eerdergenoemde cracks op een derde plaats. Verdienstelijk, dunkt mij.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 20:39 uur
Omdat remcodulac naar per se naar Katzenjammer moet, is er een plek over bij Dave Grolsch voor de Friedaquiz morgenavond (Amsterdam-West). Iemand hier zin om aan te schuiven?
0
geplaatst: 22 maart 2015, 11:51 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 maart 2015, 12:41 uur
Gisteren 2de in Bocholtz met een mooie single - DVD van Revere. Er zijn mindere prijzen of niet aERodynamIC. Ook nog een bol.com bon erbij.
0
geplaatst: 22 maart 2015, 17:11 uur
En wij waren zowel bij de wereldrecordpoging in Eindhoven als gisteren in Bocholtz 8e 
Leuke quiz weer gisteren. en DjFrankie, die prijs, daar had ik dus niks mee te maken, maar inderdaad een leuke verassing
Onze eigen quiz gaat trouwens weer in het najaar gehouden worden (3 oktober) in de Bosuil in Weert.

Leuke quiz weer gisteren. en DjFrankie, die prijs, daar had ik dus niks mee te maken, maar inderdaad een leuke verassing

Onze eigen quiz gaat trouwens weer in het najaar gehouden worden (3 oktober) in de Bosuil in Weert.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 maart 2015, 17:18 uur
Wij zijn derbij in de bosuil, de Venrayse zal plaatsvinden in Decemeber
0
geplaatst: 22 maart 2015, 19:59 uur
DjFrankie schreef:
Gisteren 2de in Bocholtz met een mooie single - DVD van Revere. Er zijn mindere prijzen of niet aERodynamIC. Ook nog een bol.com bon erbij.
Volgens mij is thetinderstick een beetje een jokkebrok met z'n 'daar heb ik niks mee te maken'

* denotes required fields.