MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
DjFrankie schreef:
(quote)
Gefeliciteerd Remco, wij waren 3de in Nijmegen.

Jij ook gefeliciteerd, Frank.

El Ninjo schreef:
A.s. maandag presenteren ondergetekende, herman , Lukas , Dwejkk_ en ranboy de maandelijkse Popquiz in de Posthoornkerk in Amsterdam.....U bent allen van harte welkom

Helaas zal ik er niet bij kunnen zijn. Jammer, want ik als er één popquiz is waar ik goed scoor, dan is het die van jullie.

Volgende week vrijdag (10 juli, van 19.45 tot 22.15 uur ongeveer) organiseer ik ter gelegenheid van het NK Schaken een popquiz met schaken als thema! Gratis deelname en een mooie locatie, het Manor Hotel in Amsterdam Oost. Ik hoop ook wat MM-forumleden te zien.

SchaakPopQuiz | NK Schaken 2015 in The Manor Hotel Amsterdam - nkschaken.nl

Gisteren samen met herman , Lukas , Gretz en ranboy de 2e plaats (er deden 20 teams mee) behaald bij de eerste popquiz in de Sugarfactory in Amsterdam. Ik ben er nog niet uit hoe ik de quiz moet "waarderen"....dat kwam denk ik voornamelijk door ronde 1 die vrij eenzijdig , niet leuk en veel te moeilijk was (ik hoorde echt iedereen over die ronde klagen dat die niet leuk was), daardoor begon de quiz een beetje met een valse start die lang bleef 'hangen', ondanks dat het daarna wel beter werd (alhoewel ik nog steeds vind dat er over het geheel genomen qua muziekfragmenten sowieso wel wat meer variatie in decennia/genres ingemogen had).

Nu ben ik toch wel benieuwd wat er in die eerste ronde zat..

James Bay, Niels Geusebroek, Michael Prins en nog een X aantal singer-songwriters waarvan ik even niet meer op de naam kom. Leek wel op een lijstje met de persoonlijke smaak van de quizmaster.

En dit punkhitje:

En wie heeft er gewonnen? Want het team met Erwin, Peter, Robert en Renske werd ook slechts derde, zag ik.

De Outsiders...

Aha, topbezetting dus.

DjFrankie (moderator)
ranboy schreef:
De Outsiders...

Met Rob erbij Rob?

DjFrankie (moderator)
Ik zou ook wel eens een kwis met meer MuMe Users willen spelen, wij zitten hier te diep in het zuiden.

DjFrankie schreef:
(quote)

Met Rob erbij Rob?

Inderdaad.

Rob weet erg veel.

DjFrankie schreef:
Ik zou ook wel eens een kwis met meer MuMe Users willen spelen, wij zitten hier te diep in het zuiden.

Tijd voor een popquiz ergens in het midden daarvan. Arnhem/Nijmegen bijvoorbeeld.

Gretz schreef:
Tijd voor een popquiz ergens in het midden daarvan. Arnhem/Nijmegen bijvoorbeeld.

Ga ik regelen Gretz! Kun je komende donderdag?

Doe mee aan de Popquiz van Dimitri Reinderman! — Schaakbond - onk.schaakbond.nl

Is dit ook een Popquiz met schaken als thema?

Weet nog niet wat ik donderdag doe. Zou kunnen dat ik nog een extra dag naar de Gentse Feesten / Boomtown ga danwel het Valkhoffestival.

Nee, een gewone popquiz

Zebrahead

DjFrankie (moderator)
Tower of Strength.

DjFrankie (moderator)
24 ste Popquiz Venray

Jawel in December zondag de 13e is er weer een editie.

Voor details zie https://www.facebook.com/events/823096651113590/891216204301634/

Opgave bij mij

Gr Frank

Zondag 1 november organiseren wij onze jaarlijkse popquiz in Leiden. Voorheen op diverse locaties, dit jaar een grote popquiz op 1 locatie. Bijna alle rondes zijn voorzien van beeldmateriaal.

Voor meer info en inschrijven, zie: https://www.facebook.com/events/395384884000598/

Onze popquiz in de Bosuil in Weert is inmiddels uitverkocht!
PopQuiz - debosuil.nl

DjFrankie (moderator)
thetinderstick schreef:
Onze popquiz in de Bosuil in Weert is inmiddels uitverkocht!
PopQuiz - debosuil.nl

I'll be there !!!

da_smiek schreef:
Zondag 1 november organiseren wij onze jaarlijkse popquiz in Leiden. Voorheen op diverse locaties, dit jaar een grote popquiz op 1 locatie. Bijna alle rondes zijn voorzien van beeldmateriaal.

Voor meer info en inschrijven, zie: https://www.facebook.com/events/395384884000598/

En met wat meer alternatieve muziek dan normaal. Heb er zin in

[quote]DjFrankie schreef:
(quote)

I'll be there !!![/quote

Mooi! De 4 amigo's hebben zich afgemeld, en de winnaars van vorig jaar (Outsiders) doen niet mee, dus ik denk dat jullie een zeer goede kans maken!

DjFrankie (moderator)
Damn toch wel jammer want ik verwacht toch wel wat indie waar hun minder mee hebben.
Wij zijn iig heel erg benieuwd.

DjFrankie schreef:
Damn toch wel jammer want ik verwacht toch wel wat indie waar hun minder mee hebben.
Wij zijn iig heel erg benieuwd.

Vorig jaar hadden we vrij veel indie. Dit jaar hebben we geprobeerd wat diversere fragmenten in de quiz te verwerken en wat meer videos. Het is een zaterdagavond quiz dus moet wel toegankelijk blijven. (en toch genoeg uitdaging voor freaks zoals jullie ). Ik denk dat het een mooie avond wordt

DjFrankie (moderator)
Gisteren weer een leuke popkwis in Weert.

Net 2de op een klein aantal punten. 35 teams waren aan de aftrap dat is veel.
Organisatie bedankt.

Finn Andrews van The Veils deed 6 covers op video, niet de makkelijkste ronde maar wel ontzettend gaaf dat hij zoiets wilde doen.

DjFrankie schreef:
Gisteren weer een leuke popkwis in Weert.

Net 2de op een klein aantal punten. 35 teams waren aan de aftrap dat is veel.
Organisatie bedankt.
.
Finn Andrews van The Veils deed 6 covers op video, niet de makkelijkste ronde maar wel ontzettend gaaf dat hij zoiets wilde doen.

Tnx DjFrankie! Fijn dat jullie het ook een leuke kwis vonden. Misschien een paar (te?) lastige fragmenten. Houden we in gedachten voor volgend jaar. En 30 teams zoals vorig jaar vond ik net wat relaxeter. Ja wij waren superblij dat Finn mee wilde doen. De covers heeft hij zelf uitgekozen. Zelf wisten we 3 van de 6 antwoorden. Chris Knox had volgens mij niemand goed.

DjFrankie (moderator)
Nee zeker geen te lastige fragmenten hij lijkt qua opzet ook op die van ons.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.