MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Hallo iedereen,

Volgende week zondag; 13 december is er om 14:00 uur een popkwis in Venray; Popkwis Venray 2015 ? Heyevent.com.
Ons team is nog niet compleet, we zoeken nog 2 muziekliefhebbers die mee willen spelen.
DjFrankie zit trouwens in de organisatie.
Wie heeft er tijd en zin om mee te spelen.

Groeten van Deric.

Misschien rkdev ? Zou een goed team vormen met jullie.

deric raven schreef:
Hallo iedereen,

Volgende week zondag; 13 december is er om 14:00 uur een popkwis in Venray; Popkwis Venray 2015 ? Heyevent.com.
Ons team is nog niet compleet, we zoeken nog 2 muziekliefhebbers die mee willen spelen.
DjFrankie zit trouwens in de organisatie.
Wie heeft er tijd en zin om mee te spelen.

Groeten van Deric.

Lijkt me leuk, maar net iets te ver uit de buurt helaas.

DjFrankie (moderator)
da_smiek schreef:
(quote)

Lijkt me leuk, maar net iets te ver uit de buurt helaas.

Je krijgt hem nog

Yes. Kijk ernaar uit! Heb je onze quiz al gespeeld DjFrankie?

DjFrankie (moderator)
Nee ga ik binnenkort een keer met mijn team doen, vind ik spannender

DjFrankie schreef:
Misschien rkdev ? Zou een goed team vormen met jullie.
Had graag meegedaan, maar gaat me die dag helaas niet lukken.
Wel veel plezier allemaal.

De KorsakoffQuiz
De Posthoornkerk
Haarlemmerstraat 124-126
Amsterdam

maandag 21 december 2015
zaal open 19.00 uur; aanvang quiz 20.00 uur

De inschrijving is reeds gesloten..., maar een sterk deelnemersveld...

Outsiders, AZTECS, Blombita's, Foe Yong Hai Fighters, de Vieze Honden, Red Dragon, Groeten Uit Grönloh, Devils in the Wood, Poppers, Three Imaginary Boys, the Quizzard of Oz, Pining for the Fjords, Modern Talking Heads, Sonic Death Monkey, Never Gonna Give You Hoff, Leiden Calling, Yellow Liver, Team TL, Junco Partner, Grannies from Hell, Sputnik, het Tû Tillû Team, Marrella Splendens, De Jeugd van Vroeger, Wir Sind Armand van Helden, de Rode Lantaarn, en nog een aantal nog naamloze teams.

Nog bekenden van hier?

Leiden Calling komt in ieder geval zijn titel verdedigen, maar de concurrentie lijkt wel wat pittiger dan vorig jaar. Toen deden de Outsiders en Three Imaginary Boys niet mee dacht ik. En Wir Sind Armand van Helden scoort ook altijd heel goed met 4 mensen van hier uit de gelederen.

Ben jij ook van de partij?

Buiten de Korsakoffquiz om is de Posthoornkerkquiz (elke 3e maandag vd maand als ik het goed heb) sowieso de moeite waard.

Ben er ook..., lang geleden dat ik nog aan de Korsakoffquiz heb meegedaan..., 8 à 9 jaar geleden voor het laatst...

Weet iemand trouwens of de melkweg popquiz nog bestaat? Ik ben daar twee keer geweest, leuke quiz. Ik dacht altijd in januari, maar kan er nu niets over vinden

Ik heb het aan de jongens zelf gevraagd, en helaas zijn ze ermee gestopt

Jammer, die was inderdaad wel leuk

herman schreef:
Leiden Calling komt in ieder geval zijn titel verdedigen, maar de concurrentie lijkt wel wat pittiger dan vorig jaar. Toen deden de Outsiders en Three Imaginary Boys niet mee dacht ik. En Wir Sind Armand van Helden scoort ook altijd heel goed met 4 mensen van hier uit de gelederen.

De Foe Yong Hai Fighters wonnen voor de 4e keer in 5 jaar, vlak voor Wir Sind Armand van Helden. Wij waren vijfde. Niveau was hoog met topteams als de Outsiders (in hun sterkste formatie denk ik) en Three Imaginary Boys die nog buiten de top 5 eindigden.

Foe Yong Hai Fighters? Nooit van gehoord. Is dat een nieuw team of een bekend team onder een nieuwe naam?

Het is het team van Erwin die ook de maandelijkse Frieda quiz organiseert. De andere teamleden kende ik niet.

Erwin, Robert en Renske, doen ook weleens mee als Darke Horse

herman schreef:

De Foe Yong Hai Fighters wonnen voor de 4e keer in 5 jaar, vlak voor Wir Sind Armand van Helden.

Ja , we (ondergetekende samen met ranboy, Dwejkk_ en Lukas ) kwamen uiteindelijk 1,5 pt tekort. Eigenlijk hebben we tot de laatste ronde ook niks laten liggen, alleen in de laatste ronde hebben we wat slippertjes gemaakt, bijv The Fixx en Slipknot werden nog wel aan tafel genoemd maar uiteindelijk niet opgeschreven....maar goed, dat zal elk team wel hebben / herkennen denk ik. Desalniettemin waren we verbaasd dat we de laatste ronde nog 3 pt waren ingelopen en achteraf met die laatste ronde had er misschien toch nog meer ingezeten ook.

DjFrankie (moderator)
Dag vd popkwis gewonnen in Sevenum vanavond met 210 pt

Afgelopen avond in Eindhoven met de Dag van de Popquiz in Eetcafé Movies als eenling meegedaan tussen 11 (andere) teams die uit meerdere deelnemers bestonden. Ik ben daar derde geworden op 13 punten van de winnende groep (en heb daarmee een kleine prijs gewonnen). Er zaten heel wat vragen over muziek uit de 20e en 21e eeuw tussen, met het raden van app-iconen bij platen van Artiesten met titels en foto's plaatsen bij refugee-artiesten.

DjFrankie (moderator)
adri1982 schreef:
Afgelopen avond in Eindhoven met de Dag van de Popquiz in Eetcafé Movies als eenling meegedaan tussen 11 (andere) teams die uit meerdere deelnemers bestonden. Ik ben daar derde geworden op 13 punten van de winnende groep (en heb daarmee een kleine prijs gewonnen). Er zaten heel wat vragen over muziek uit de 20e en 21e eeuw tussen, met het raden van app-iconen bij platen van Artiesten met titels en foto's plaatsen bij refugee-artiesten.

Alleen! Zeer knap wij waren met 5 wat is je specialiteit?

Bij Q Factory in Amsterdam heeft Arrie de popquiz gewonnen met 207 punten. tomatosz, Lukas, rock-rick en mijn persoontje mochten delen in de glorie.

DjFrankie schreef:
(quote)

Alleen! Zeer knap wij waren met 5 wat is je specialiteit?
Ik kan one-hit-wonders goed raden en ben een liefhebber van o.a. 80's, 90's en symfonische rock. Bij de cryptische vragen in ronde 2 had ik (denk ik) maar een paar losse punten laten liggen.

remcodulac schreef:
Bij Q Factory in Amsterdam heeft Arrie de popquiz gewonnen met 207 punten. tomatosz, Lukas, rock-rick en mijn persoontje mochten delen in de glorie.
De winnaars in Eindhoven hadden een puntje meer (208). Ikzelf dus 195.

Mooie resultaten lees ik, gefeliciteerd! Dit jaar niet meegedaan met de quiz in Wageningen omdat ik al naar de eindejaarsvoorstelling van Spinvis ging.

Gisteren ook nog meegespeeld met m'n (wat minder muzikale) buren ) ....181 pt gehaald.
Bij ons won een Belgisch team met maar liefst 212 pt !!!

DjFrankie (moderator)
adri1982 schreef:
(quote)
De winnaars in Eindhoven hadden een puntje meer (208). Ikzelf dus 195.

Als je ooit als reserve bij ons wil meedoen wij wonen in Venray en kwissen in die regio

adri1982 schreef:
(quote)
Ik kan one-hit-wonders goed raden en ben een liefhebber van o.a. 80's, 90's en symfonische rock. Bij de cryptische vragen in ronde 2 had ik (denk ik) maar een paar losse punten laten liggen.

Tsja, zo cryptisch waren die nou ook weer niet.

De (relatief) lastige ronde was toch wel 'oeh ah la la la'. Verder viel hij me ietwat tegen. Wel heel toegankelijk gehouden, met een wel heel hoog gehalte aan (grote) hits.

Maar 195 in je eentje is erg knap hoor, Adri, dat staat buiten kijf! Ik twijfel of mij dat gelukt zou zijn...

Edit: ik vond het trouwens ook wel jammer dat ze overal (op één ronde na) de titel lieten horen. Als ik een quiz maak, heb ik de neiging om het een stukje voor de titel weg te draaien. Zeker bij heel makkelijke nummers. Maar deze quizmakers wilden juist heel graag overal de titel laten horen.

DjFrankie (moderator)
El Ninjo schreef:
Gisteren ook nog meegespeeld met m'n (wat minder muzikale) buren ) ....181 pt gehaald.
Bij ons won een Belgisch team met maar liefst 212 pt !!!

1 Martha Wainwrong ain't right 212
2 Radio de Honte team 3 189
3 Jezuskwistet 181

is ook niet het minste team. Outsiders hadden 218 pt

Arrie schreef:
Edit: ik vond het trouwens ook wel jammer dat ze overal (op één ronde na) de titel lieten horen. Als ik een quiz maak, heb ik de neiging om het een stukje voor de titel weg te draaien. Zeker bij heel makkelijke nummers. Maar deze quizmakers wilden juist heel graag overal de titel laten horen.

Yup, dat is vaker zo bij deze quizmakers. Weinig creatief en veel voor de hand liggende nummers. Ik vind quizzen waarbij de winnaars nagenoeg een perfecte score halen en je nergens het verschil kunt maken sowieso niet zo leuk.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
(quote)

Yup, dat is vaker zo bij deze quizmakers. Weinig creatief en veel voor de hand liggende nummers. Ik vind quizzen waarbij de winnaars nagenoeg een perfecte score halen en je nergens het verschil kunt maken sowieso niet zo leuk.

Den Bosch hè, ben je daar weer Herman?

herman schreef:
(quote)

Ik vind dat aan de ene kant ook wel een beetje jammer. Maar aan de andere kant zijn de minder goede ploegen dan wel weer blij dat ze nog een redelijk aantal punten halen. De ploeg die in Eindhoven laatste was gewordn, had met 146 punten(?) toch nog 66 procent van de score.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:28 uur

geplaatst: vandaag om 01:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.